2024-06-18, 00:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HungerCut
Man ansöker inte om vårdnaden om du redan har vårdnaden.
Det du har gått igenom är inte samma som det här eller andra fall som det här.
Ditt barn blev jourplacerat vilket bara händer i nödfall då det är något myndigheterna helst vill undvika för alla barn. Stort ingrepp i ett barns liv oavsett ålder.
Bara det du har berättat själv är ju inte ens likt det här. Men det är klart, tråden dör väl om man tvingas inse hur det ligger till både med ärendet och A.
Som sagt alla med något innanför pannbenet vet att man ansöker inte om något man redan har och N har redan vårdnaden.
Fast N har ju aldrig lämnat in några papper om faderskap efter 14 dar hon har bara ensam vårdnad till faderskapet fastställs.

Och när man skriver på ett sånt papper så söker man om delad el gemensam vårdnad. Det har man ej kunnat i detta fall .
Så N kan åka dit på det .

Så även hon måste söka om det
Senast redigerad av Aragon467 2024-06-18 kl. 00:35.
2024-06-18, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aragon467
Fast N har ju aldrig lämnat in några papper om faderskap efter 14 dar hon har bara ensam vårdnad till faderskapet fastställs.

Och när man skriver på ett sånt papper så söker man om delad el gemensam vårdnad. Det har man ej kunnat i detta fall .
Så N kan åka dit på det .

Så även hon måste söka om det
Det där tror du inte på själv ens !!
2024-06-18, 07:05
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:
Han har inte stämt på vårdnaden för det första.

Men vilket beslut är det han inte fått interimistiskt beslut på som du skrev innan?
2024-06-18, 07:09
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:
Alla som har något innanför pannbenet vet att INGEN som redan har vårdnaden behöver ansöka om den igen.

Jag frågade om du menade att A inte fått interimistiskt beslut på vårdnaden. Du blandar ihop A och N. Jag har inte påstått att N stämt på vårdnaden.
Senast redigerad av Ananasflickan 2024-06-18 kl. 07:12.
2024-06-18, 07:14
Medlem
amiliasharborstes avatar
Vad mormor J måste hävda sig hela tiden 🤣
Att sitta utan stöd vid 6 månader är väl inte speciellt tidigt?
Inte för att skryta men min dotter satt själv från 4,5 månad. Det anser jag är tidigt.
2024-06-18, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amiliasharborste
Inte för att skryta men min dotter satt själv från 4,5 månad. Det anser jag är tidigt.
Samma här. Min dotter var tidig och gick strax innan 8 mån. Jag var 7 månader och det är väl extremt tidigt. Måste vara adhd:n i mig🤣Men sitta vid 6 kunde alla barn jag träffat. Det har väl antytts att C skulle vara sen, därför skrev hon så antagligen. Men som sagt, inget anmärkningsvärt.
Senast redigerad av Patchoulioud 2024-06-18 kl. 08:43.
2024-06-18, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ananasflickan
Jag frågade om du menade att A inte fått interimistiskt beslut på vårdnaden. Du blandar ihop A och N. Jag har inte påstått att N stämt på vårdnaden.
Finns inget interimistiskt beslut om någonting.
Nej du har inte påstått något.
2024-06-18, 10:12
Medlem
Ananasflickans avatar
Citat:
Finns inget interimistiskt beslut om någonting.
Nej du har inte påstått något.

Men vad syftade du på när du skrev att man behöver inse att A inte ens fått interimistiskt beslut? Vi vet att det inte finns något interimistiskt beslut, vilket beslut tänkte du att han inte fått?
2024-06-18, 10:50
Medlem
Citat:

Ja, och sedan det här med amningen/mat på nätterna. Det är ju uppenbart att de tagit illa vid sig eftersom de ständigt går ut och försvarar deras handlanden.
Och som skrivits förr. Är man medveten om att man följer barnets bästa & ej gjort något onaturligt så behöver man ej gå in i självförsvar.

De kan ha fått privata Dm:s? Det skall vara osagt.
Men om de syftar på att folk enl.dem "klagade" om vikt & nattmål etc. i början så var det något N med mor själva "lärde/tvingade" Chiara till, att sova hela nätter liknande (regler i Anna Wahlgrens bok) istället för att följa bebisens egna mönster. Det var det som människor reagerade över.
Påföljden blev sedan att Chiara behövde mer mat, de fick ta hem en våg från bvc eftersom C inte riktigt följde den normala viktkurvan.
De kommentarer som kom upp i flödena var Tips! Ej klagomål.
N gick ju själv ut och sa att hon gärna tog emot tips eftersom det är första gången hon blir mamma, så förstår ej detta försvar hela tiden. Blir bara larvigt. Dessa två behöver gladeligen ta emot väl menade tips & råd utifrån, så varför ens göra en stor grej av det? 😅🫣🙃
Senast redigerad av Artmovie 2024-06-18 kl. 11:14.
2024-06-18, 13:03
Medlem
Citat:
Mina barn satt samma dag som dom föddes, då vann jag va?
2024-06-18, 13:51
Medlem
amiliasharborstes avatar
Citat:
Mina barn satt samma dag som dom föddes, då vann jag va?

Haha, lol
2024-06-18, 18:51
Avstängd
Herregud, sen undrar Nicci varför ingen vill ta henne på allvar ! Senaste Tiktok videon vad är syftet med den .
Varför lägga upp något sånt när man suttit och sagt att man är så trött på män och gubbar som ser henne som sexobjekt

Inte konstigt med tanke på vad man väljer att lägga ut !

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in