2024-06-17, 19:55
  #1261
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Det är ju redan klargjort att man kan köpa sig fri.

Dom kommer är ju fabricerat för att Patrik och Sara ska tjäna pengar.
Inse att jag är snäll mot både Patrik och Sara och nämner inte vad dom har gjort tidigare i livet.

Att det är korkskallar som inte avslutar en chatt när den vuxna personen utger sig för att vara ett barn är dock jävligt sjuk av gubben.


Det är det absolut inte, det finns noll belägg för det.
Att någon barnknullare här påstår det, är absolut inget bevis

Vadå korkat? De söker och vill ju träffa ett barn.

Hade de vetat att det va en vuxen så hade de antagligen avslutat chatten i besvikelse
__________________
Senast redigerad av Karlsson05 2024-06-17 kl. 19:58.
Citera
2024-06-17, 20:02
  #1262
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Fast jag skriver vad Dumpen och övriga gäddor säger. Om du hävdar brottslig eller bedräglig verksamhet är bevisbördan på dig. Självklarhet.

Ja, du skriver vad dumpen säger. Med din logik så är alla brottslingar oskyldiga

Du hade ingen fakta för dina påståenden, nej, just det.
Citera
2024-06-17, 20:02
  #1263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
De verkar ju vara några lycksökare som tror att de kan tjäna pengar på dessa efterblivna och fattiga stackare.

Det kostar ju bara 900 kr att regga namnet som ett underbolag till ett annat bolag, antar att de inser att det inte kommer att ge några penga övht.
Jag säger ju det, troligtvis den sämsta affärsidén i Sveriges historia
Jag hade köpt det om de likt de du nämner hade haft ett avtal med landstinget, dvs peddot betalar en hundring eller två och sedan fakturerar man landstinget 1000-1500 utöver det

De kanske har köpt ett reklamavtal som löper över ett par år?
Sedan lär det inte blir något mer, ingen kan tjäna pengar på några gäddor med upplägget att de ska betala själva

Ja, men då är väl den rimligaste förklaringen att detta finns enbart för att Dumpen ska slussa peddon dit och få betalt den vägen för att släppa anklagelserna.

Eller vad tycker du själv verkar rimligast?
Citera
2024-06-17, 20:06
  #1264
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
De verkar ju vara några lycksökare som tror att de kan tjäna pengar på dessa efterblivna och fattiga stackare.

Det kostar ju bara 900 kr att regga namnet som ett underbolag till ett annat bolag, antar att de inser att det inte kommer att ge några penga övht.

Impulskollen är inte registrerat överhuvudtaget, inte som företag, inte som bifirma. Inte alls.
"Verksamheten" bedrivs under något annat namn som hålls hemligt. Ett typiskt agerande för bedragare.

Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
De kanske har köpt ett reklamavtal som löper över ett par år?
Sedan lär det inte blir något mer, ingen kan tjäna pengar på några gäddor med upplägget att de ska betala själva

Risken är väl att de klämmer gäddorna på vad de kan. Det är ju några som berättat att de betalat 130 - 135 tusen. Någon hade tagit ett dyrt lån för att kunna betala sjöbergs bluffbolag.
Citera
2024-06-17, 20:06
  #1265
Medlem
BakelitTelefonens avatar
Appropå Impulskontrollen.. De gör reklam på https://porrbio.se/chat/
Det är i regel ofta konton som utger sig för att vara <18 som försöker ragga folk.
Citera
2024-06-17, 20:07
  #1266
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Ja, men då är väl den rimligaste förklaringen att detta finns enbart för att Dumpen ska slussa peddon dit och få betalt den vägen för att släppa anklagelserna.

Eller vad tycker du själv verkar rimligast?


Om vi leker med att dina falska antaganden vore sanna, så hade de tjänat ca 1500kr i månaden.
Skulle de medvetet riskera det då de i dagsläget tjänar 200 000 kr i månaden, knappast det räcker knappt till en fika på deras resor,
Citera
2024-06-17, 20:07
  #1267
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det är det absolut inte, det finns noll belägg för det.
Att någon barnknullare här påstår det, är absolut inget bevis

Vadå korkat? De söker och vill ju träffa ett barn.

Hade de vetat att det va en vuxen så hade de antagligen avslutat chatten i besvikelse

Du sitter ju och gissar och tror på allt Patrik och Sara påstår, vet du ens vilka dessa människor är för några?


https://www.etc.se/inrikes/linus-konfronterades-av-dumpen-kunde-sedan-koepa-sig-fri-fraan-uthaengning
Citera
2024-06-17, 20:10
  #1268
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BakelitTelefonen
Appropå Impulskontrollen.. De gör reklam på https://porrbio.se/chat/
Det är i regel ofta konton som utger sig för att vara <18 som försöker ragga folk.

Dom gör reklam på porrsajter, så klart. Driver de porrsajter också, tro?
Skulle inte förvåna mig ett skvatt.
Citera
2024-06-17, 20:10
  #1269
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Impulskollen är inte registrerat överhuvudtaget, inte som företag, inte som bifirma. Inte alls.
"Verksamheten" bedrivs under något annat namn som hålls hemligt. Ett typiskt agerande för bedragare.



Risken är väl att de klämmer gäddorna på vad de kan. Det är ju några som berättat att de betalat 130 - 135 tusen. Någon hade tagit ett dyrt lån för att kunna betala sjöbergs bluffbolag.


Det är inte Sjöberg som äger det bolaget.
Givetvis har du fel i ditt antagande med, det kostar trotts allt bara 900kr att regga namnat på Bolagsverket.
Känner flera som har flera olika inriktningar i samma aktiebolag och då under olika namn, så inget konstigt med det
Citera
2024-06-17, 20:11
  #1270
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Du sitter ju och gissar och tror på allt Patrik och Sara påstår, vet du ens vilka dessa människor är för några?


https://www.etc.se/inrikes/linus-konfronterades-av-dumpen-kunde-sedan-koepa-sig-fri-fraan-uthaengning

Jag tror ingenting, säger bara att ni har noll belägg för era fantasier och att det inte går att tjäna några pengar på det
Citera
2024-06-17, 20:18
  #1271
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Jag tror ingenting, säger bara att ni har noll belägg för era fantasier och att det inte går att tjäna några pengar på det

Jag har inga fantasier, jag vill att pedofilerna åker fast och inte att det är en affärsidé från två avdankade och trasiga människor.
Citera
2024-06-17, 20:18
  #1272
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det är inte Sjöberg som äger det bolaget.

Hur vet du det?

Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Givetvis har du fel i ditt antagande med, det kostar trotts allt bara 900kr att regga namnat på Bolagsverket.

Jaså, har jag det? Märkligt då att det inte är reggat hos bolagsverket, jag har nämligen kollat. Det har visst inte du. Du har noll koll, helt enkelt, sitter bara och sprider en massa lögner och skitsnack!

Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Känner flera som har flera olika inriktningar i samma aktiebolag och då under olika namn, så inget konstigt med det

Det är det heller ingen som har påstått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in