2024-06-17, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ännu mer gråt och tandagnisslan

Din tydliga upplevelse av att vara kränkt och hur du svarar på det med ilska och att försöka tillfoga skada så gott du kan på ett forum är ett bra exempel på varför kvinnor väljer björnar framför främmande män.
Att träffa dig IRL i skogen framstår ju vare sig som tryggt eller något man önskar.

Du har blivit besegrad igen. Jag applicerar din logik och du kan inte ens svara på mina frågor.

Att undvika en sådan som du verkar vara viktigt för du känns som en sådan som falskanmäler män för saker... jag ser bara känslor. Inget annat.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-06-17 kl. 11:31.
Citera
2024-06-17, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du är verkligen helt.....

Denna fråga, vad föredrar du träffa på i skogen ( eller möta eller hur det nu formuleras) en björn eller en man?
är ett socialt media fenomen....började på tik tok om jag förstått det rätt för att sen gå vidare även till andra platser.

Och svaren som denna fråga fått på div. sociala plattformar är alltså att kvinnor mer ofta svarar björn än man.

Sen har det uppstått diskussioner om varför kvinnor svarar så.

Och det är självklart för att kvinnor är mer rädda för män än för björnar som de vet inte vill dem något, och som endast riskerar att attackera människor för att människan i fråga betett sig fel...
Medan tvärtom gruppen män kan innehålla åtskilliga individer som mer än gärna skadar just kvinnor bara de kan komma åt...och ja, scenariet: ensam i skogen är just ett sådant tillfälle där män kan "komma åt".

Istället för att gå upp i falsett över att kvinnor svarar som de gör, borde kanske män börja begripa något om graden av missförtroende som kvinnor faktiskt känner, och har skäl att känna inför just män.

Jag resonerar korrekt. Du resonerar med känslor. Det är den stora skillnaden.
Citera
2024-06-17, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Du påstod att enligt din uträkning så är det farligare att möta en björn än en man. Du blev rättad.

Det är bra att du upprepar det jag har sagt att det inte finns tillgång till den data som krävs för att göra en statistisk analys.

Det är farligare för kvinnor stöta på en man i skogen än en björn.
Björnen drar eller gömmer sig, medan en del män inte drar utan istället försöker nått.

Björnar har ständiga "möten" med människa i skog...Möten som alltså människan i fråga nästan aldrig uppfattar, men det gör alltså björnen, eftersom den noterar oss låååååångt före vi ens har en susning till chans att notera dens existens.

Jag upprepar inte dig.
Citera
2024-06-17, 11:35
Medlem
Citat:
Björnen drar eller gömmer sig, medan en del män inte drar utan istället försöker nått.

Björnar har ständiga "möten" med människa i skog...Möten som alltså människan i fråga nästan aldrig uppfattar, men det gör alltså björnen, eftersom den noterar oss låååååångt före vi ens har en susning till chans att notera dens existens.

Jag upprepar inte dig.

Din uträkning bevisar inte att det är farligare för kvinnor att möta en björn än en man . Det gör den icke.
Citera
2024-06-17, 11:38
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Sen har det uppstått diskussioner om varför kvinnor svarar så.

Dessa kvinnor svarar så. Tror inte på att det beror på att de föredrar ett faktiskt möte med en björn än ett möte de redan varit med om 1000-tals gånger under sin livstid. Utan det handlar nog mer om den vanliga logiken på sociala medier. De väljer det alternativ som förväntas av dem och som ger mest likes. Så man kan inte utifrån detta säga att kvinnor föredrar ett möte med björn framför en man.
Citera
2024-06-17, 11:39
Medlem
Citat:
Om du hade två val: Att vara en man och springa på en annan man i skogen en sen kväll eller en kvinna och springa på en annan man en sen kväll. Vad hade du valt? Jag är nyfiken på hur du resonerar.

Jag kan inte förhålla mig till att "vara en man", eftersom jag inte är en man.

Men utifrån statistisk, så är det farligare för män att springa på andra män, än det är för kvinnor.
Betydligt fler män än kvinnor blir skadade, misshandlade, mördade etc av män än kvinnor.

så män borde vara mer rädda för andra män än kvinnor avseende att utsättas för våld eller annan form av kriminalitet.

Men nu är det just en undergrupp av våld som denna fråga handlar mest om nämligen sexuellt våld.
och där är ju kvinnor den mest utsatta gruppen, och dessutom sexuellt våld är den typ av våld som det mest sprids skräck kring.

Som ex....en motfråga till dig.
vad hade du föredragit att utsättas för ?
att bli våldtagen av en annan man eller att bli fysisk misshandlad, tänk sparkar och slag i försvarslöst tillstånd i låt säga 5 minuter.
Citera
2024-06-17, 11:41
Medlem
Citat:
Jag resonerar korrekt. Du resonerar med känslor. Det är den stora skillnaden.

Dina lögner till påståenden och behov av att kränka dina motståndare är känslosamt värre.
Så snarast du själv som resonerar med känslor...

men aldrig slagit dig, eller hur.
Citera
2024-06-17, 11:42
Medlem
Citat:
Jag kan inte förhålla mig till att "vara en man", eftersom jag inte är en man.

Men utifrån statistisk, så är det farligare för män att springa på andra män, än det är för kvinnor.
Betydligt fler män än kvinnor blir skadade, misshandlade, mördade etc av män än kvinnor.

Vilken situation tror du är farligast? En situation där en man möter en annan man i skogen sent på kvällen eller en situation där en kvinna möter en annan man i skogen sent på kvällen? Helt slumpmässigt.

OK, hur definierar du vad som är farligast? Hur ser en sådan uträkning ut i det här scenariot? Hur har du räknat?

Citat:
Som ex....en motfråga till dig.
vad hade du föredragit att utsättas för ?
att bli våldtagen av en annan man eller att bli fysisk misshandlad, tänk sparkar och slag i försvarslöst tillstånd i låt säga 5 minuter.

Din fråga talar om ett givet scenario, där man vet utfallet. I min fråga så är inte utfallet givet.
Citera
2024-06-17, 11:44
Medlem
Citat:
Din uträkning bevisar inte att det är farligare för kvinnor att möta en björn än en man . Det gör den icke.

Jo

Precis som verkligheten av att 3000 existerande björnar i svenska skogar sedan år 1900 talets början nångång inte dödat någon kvinna alls...
medan tvärtom män mördar ca 15 kvinnor per år, år efter år, efter år, efter år....där några sker just i skogen....

är bevis för att mitt påstående är rätt. Män är farligare för kvinnor än björnar.
Citera
2024-06-17, 11:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du har inga belägg som bestyrker att det är farligare att möta en björn än en man. Du blandar ihop farligare med vanligare. Dumfan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Base_rate_fallacy
Du lilltrollet - jag har har aldrig hävdat det heller.

Jag säger att det är farligare att möta än man än en björn -- inte tvärtom
Citera
Medlem
Citat:

Jag upprepar inte dig.

Poängen kan väl knappast vara att du har ”mött” en Björn som du inte ens har sett?

Isåfall så är det ju lika lätt för en tjej att ge fan i att gå på stigen, så kommer hon ju inte heller att möta nån okänd man längre…
Citera
Medlem
Citat:
Jo

Precis som verkligheten av att 3000 existerande björnar i svenska skogar sedan år 1900 talets början nångång inte dödat någon kvinna alls...
medan tvärtom män mördar ca 15 kvinnor per år, år efter år, efter år, efter år....där några sker just i skogen....

är bevis för att mitt påstående är rätt. Män är farligare för kvinnor än björnar.

Kan du resonera kring varför din uträkning som du gjorde tidigt i tråden är korrekt? Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in