2024-06-16, 19:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag håller här inte med om att detta skulle vara ett problem i sig självt, att sedan kvinnor antagligen har rätt i sin riskbedömning är något som måste komma fram genom just konfrontation.

Många bär på vanföreställningar om verkligheten och bara när de konfronteras får vi bevis på ifall det var vanföreställningar eller inte.

Ifall en manlig incel i en annan tråd skriver att kvinnor kommer skilja sig från honom, vara otrogen med machomän, ta alla hans pengar och barn ifall han ingår i en relation med en kvinna måste dessa föreställningar om verkligheten också utmanas.

Vi ska inte bara lämna människor till att få fortsätta ha vilka fördomar som helst om verkligheten. Överlever ens föreställningar och tron kritisk granskning så utvecklas de till något som överanstämmer mer med verkligheten.
Fast det är ju inte fördomar och att främmande män är ett potentiellt hot är ju verkligheten.
Citera
2024-06-16, 19:29
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Buhu. Sårade känslor. Användaren beskrev vad din agenda är och inget om sina känslor. Det verkar vara här du går bet. Det är fullt möjligt att separera sig själv från sin grupp därför att ingen individ är sin grupp. Att du ser män som yttre fiender förändrar inte detta. Det är nog snarare som så att vare sig män eller björnar som grupp är hot mot kvinnor i Sverige. Men individer kan vara det.
Jag föreslår att du läser det jag fetade.
Det är hans och er andras motiv i den här tråden mycket tydligt uttryckt.
Det måste handla om er - kvinnor får inte fatta beslut för sig själva .. då blir ni kränkta och kvinnor tänker fel.
Citera
2024-06-16, 19:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jag ber ju dig specificera hur du avgör huruvida en mans ståndpunkt i en fråga är egal eller inte? Ska du svara eller inte?

Det är du som bestämmer avgränsningen själv för frågan är öppen. Det finns ingen kuggfråga. Du bestämmer själv vart du drar gränsen.

Jo, jag håller mig till frågeställningen och givetvis ska en frågeställning resoneras om. Man ska inte känslomässigt falla offer för sina fördomar.

I den här tråden är inte enbart det kvinnliga perspektivet viktigt för då hade trådskaparen avgränsat tråden till enbart kvinnor.

Nej, det har jag inte missat. Men jag frågar fortfarande hur du kan dra säkra slutsatser om gemene kvinna om du inte ens kan källhänvisa till en artikel som tydligt bestyrker att kvinnor tycker som du.

Att du och ett par kvinnor har svarat på en fråga innebär inte att du kan generalisera era svar till kvinnor som helhet.

Så därför undrar jag vad det är för typ av källa du använder dig av?

Du kör bara med en massa härskartekniker och du vågar inte försvara eller backa upp några av dina påståenden i tråden.

Summering:
1) Du påstod att jag har resonerat fel. När jag ber dig berätta hur så svarar du med: ''Ointressant''.
2) Du säger sedan att min ståndpunkt är egal, när jag ber dig redogöra i vilka situationer mäns ståndpunkter är egala så får jag inget svar.
3) Du hävdar att kvinnor tycker på ett visst sätt men du har ingen källa som bestyrker att kvinnor på ett helhetsplan tycker som du hävdar.
4) Du tar upp irrelevanta siffror om antal attacker. Som att det på något sätt skulle kunna användas till att avgöra vad som är det säkrare valet att möta - en björn eller man.

Du har inget att komma med. Det enda du gör är att bekräfta mina förutfattade meningar om att vissa feminister är hatiska och använder härskartekniker och känslor istället för att resonera.

Du påminner om Veronica Palm här. Har du sett den videon? I en video så hävdar hon att kvinnor får sämre lön för att de är kvinnor. När hon sedan får hon en fråga på hur hon kan veta deta så svarar hon med: ''För jag kan läsa, titta i en kvinnas lönekuvert''.

Alla som förstår sig på statistik skrattade nog åt henne i den där videon.

https://www.youtube.com/watch?v=BW8uyqG8bRI

Du är en oärlig debattör.
Återkom när du specificerat frågan.
Sluta upprepa dig - det blir tjatigt och förstör tråden.
Veronica Palm får du grotta ner dig i själv - jag är inte intresserad.
Citera
2024-06-16, 19:33
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det är ju inte fördomar och att främmande män är ett potentiellt hot är ju verkligheten.

Nej, det har jag inte sagt. Men alla ens personliga sanningar måste tillåtas bemöta kritik ifall de ska övergå till något som närmar sig en universell sanning. Fördomar är fördomar tills att de rationellt kan justifieras framför kritiker.

I början av tråden tyckte jag själv att kvinnor överdrev och lekte med sina svar att de väljer björnen framför den främmande mannen, men genom att kritiskt granska min ställning lite närmre kom jag fram till att jag antagligen hade fel och den främmande mannen i en isolerad plats är farligare än björnen för en ensam kvinna i skogen.

Det var mina fördomar om främst svenska brunbjörnen som fick mig att räkna fel. Den är mycket mindre farlig än jag trodde, då hade jag främst fått fördomarna från media; där främst jägare ofta råkat illa ut vid sådana möten. Närmare analys av den tillgängliga statistiken fick mig att ändra mig.

Ifall jag valt att skydda mina känslor med att ingen annan ska få mig att tänka annat om brunbjörnen än att den är farlig skulle jag fortsätta med vanföreställningar om hur farlig den är.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2024-06-16 kl. 19:41.
Citera
2024-06-16, 19:35
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Statistik räkna ut på gruppen - och ja, det är individer som begår brotten. Men vilka dessa är kan du inte se på statistiken.
För att undvika att bli attackerad av främmande män är det alltså en bra strategi att undvika främmande män på isolerade platser.

Sjukdomar trodde jag att du var tillräckligt smart för att inse att de inte ingår i diskussionen.
Det största hotet för kvinnor är män.
Det stämmer överallt och i alla möjliga situationer och är inte "feministiskt dravel".
Jag har inte sagt att alla män är ett hot. (gråthulkade du när du klämde ur dig det) jag har sagt att de flesta män inte är det, men eftersom man inte vet vilka män som utgör en fara så är det klokt att hålla sig undan främmande män i situationer där det inte finns hjälp inom räckhåll.
Elin Krantz var till exempel inte ett dugg hjälpt av de flesta är snälla - det räckte med en som inte var det och som kom åt henne där ingen såg.

De flesta tjejer och kvinnor är fullt medvetna om att män är kapabla att skada, våldta och mörda kvinnor - och de flesta har därför också strategier för att försöka undgå att bli offer.
De flesta - liksom jag -måste dock leva med främmande män runt oss i vardagen eftersom samhället ser ut så.

Nej, unga tjejer som inte lärt sig risktänknade är en fara för sig själva, eftersom de tyvärr försätter sig i situationer som de kanske inte kan ta sig ifrån.
Och återigen .. du klagar på generaliseringar men kan inte förstå att det inte bara är feminister som tvingas leva med i verklighet där de måste gardera sig från män.
Det är kvinnors verklighet.

Du skrev vad som är den största faran för kvinnor. Då det varken är män som grupp eller björnar som grupp så är lungcancer relevant. Då det är den största faran. Unga tjejer som inte har lärt sig hata män kanske löper större risker i livet men de flesta får åtminstone leva ett liv. Men nu tycker du helt plötsligt att kvinnor ska undvika att vistas ensamma i skogen? För att där kan finnas farliga män? Att man inte vet vilka män som är farliga innebär inte att kvinnor bör begränsa sig. Bättre då att inte överdriva mäns och skogens farlighet.
Citera
2024-06-16, 19:36
Medlem
Citat:
Återkom när du specificerat frågan.
Sluta upprepa dig - det blir tjatigt och förstör tråden.
Veronica Palm får du grotta ner dig i själv - jag är inte intresserad.

OK, så svaret är att du inte vet när en mans ståndpunkt är egal eller inte. Jag drar den här slutsatsen eftersom du inte kunde svara på frågan. Du svarade alltså helt känslomässigt.

Du har ju studerat statistik på universitet så du måste ju kunna grundläggande inferensteori som ett rinnande vatten. Hur drar man slutsatser om kvinnor som helhet?
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-06-16 kl. 19:39.
Citera
2024-06-16, 19:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Du skrev vad som är den största faran för kvinnor. Då det varken är män som grupp eller björnar som grupp så är lungcancer relevant. Då det är den största faran. Unga tjejer som inte har lärt sig hata män kanske löper större risker i livet men de flesta får åtminstone leva ett liv. Men nu tycker du helt plötsligt att kvinnor ska undvika att vistas ensamma i skogen? För att där kan finnas farliga män? Att man inte vet vilka män som är farliga innebär inte att kvinnor bör begränsa sig. Då är det bättre om de helt enkelt inte går själva i dessa miljöer.
Varför skall du dra bort från ämnet genom att spela att du missförstår.
Klarar du inte att diskutera längre så säg det istället, eller sluta bara citera och skriva.

Jag har aldrig skrivit att kvinnor skall sluta vistas ensamma i skogen. Varför fantiserar du.
Jag är själv i skogen i princip dagligen.
Jag har skrivit att man inte vill möta främmande män i skogen.
Citera
2024-06-16, 19:39
Medlem
Fettsugnings avatar
En björn kommer ju iaf inte våldta dem. Bara döda och äta.
Citera
2024-06-16, 19:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
OK, så svaret är att du inte vet när en mans ståndpunkt är egal eller inte. Jag drar den här slutsatsen eftersom du inte kunde svara på frågan. Du svarade alltså helt känslomässigt.

Du har ju studerat statistik på universitet så du måste ju kunna grundläggande inferensteori som ett rinnande vatten. Hur drar man slutsatser om kvinnor som helhet?
Det har jag ju försökt säga - men du fattar inte.
Specificera vad du pratar om så skall besvara om det finns något värde i en mans ståndpunkt eller inte.
Det går inte att besvara när du inte ens själv vet vad du frågar efter.

Jag besvarar gärna det i en relevant tråd.
Citera
2024-06-16, 19:43
Medlem
Citat:
Det har jag ju försökt säga - men du fattar inte.
Specificera vad du pratar om så skall besvara om det finns något värde i en mans ståndpunkt eller inte.
Det går inte att besvara när du inte ens själv vet vad du frågar efter.

Jag besvarar gärna det i en relevant tråd.

Varför är min ståndpunkt egal i den här frågan? Är det för att jag är man eller något annat? Om det är för att du hävdar att jag inte är en kvinna så har ju jag redan talat om för dig att den här tråden handlar inte enbart om det kvinnliga perspektivet. Alltså är det du som inte fattar och som förnekar sanningen.

Jag pratar givetvis vad du har för belägg för att kvinnor tycker som de gör i den här frågan (björn vs man). Har du någon källhänvisning måntro?

Jo, jag vet mycket väl vad jag frågar efter.

Det är du som inte fattar.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-06-16 kl. 19:54.
Citera
2024-06-16, 19:47
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning

Till och med ifall björnen dödar en människa så är det extremt sällsynt att han äter människan då de ogillar människokött. Björnen måste vara utsvulten för att äta en människa. Isbjörnar är undantaget, de äter gärna människor.
Citera
2024-06-16, 20:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
En björn drar vanligen åt andra hållet eller håller sig på avstånd och iakttar.
De som dödas av björn i Sverige är främst jägare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in