Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Nej, jag undviker inte frågan - jag säger att den inte går att besvara om du inte specificerar vad du pratar om. Jag tänker inte leka någon gissningslek eller besvara något som är så dåligt avgränsat så att du kan tolka in vad du vill i det.
Jag ber ju dig specificera hur du avgör huruvida en mans ståndpunkt i en fråga är egal eller inte? Ska du svara eller inte?
Det är du som bestämmer avgränsningen själv för frågan är öppen. Det finns ingen kuggfråga. Du bestämmer själv vart du drar gränsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Du och andra håller er inte till frågeställningen - utan flyter ut i era egna sårade känslor och försöker diktera hur kvinnor skall tänka, välja och vara.
Jo, jag håller mig till frågeställningen och givetvis ska en frågeställning resoneras om. Man ska inte känslomässigt falla offer för sina fördomar.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Det är enbart det kvinnliga perspektivet som är giltigt när det handlar om vilket och varför kvinnor väljer björnen.
I den här tråden är inte enbart det kvinnliga perspektivet viktigt för då hade trådskaparen avgränsat tråden till enbart kvinnor.
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Har du missat att jag inte är ensam om min uppfattning?
Dessutom är givetvis en kvinnas röst i frågan alltid mer giltig än någon mans - oavsett hur många ni är.
Ni kan inte uppleva verkligheten på kvinnors villkor - vi kvinnor lever i den.
Nej, det har jag inte missat. Men jag frågar fortfarande hur du kan dra säkra slutsatser om gemene kvinna om du inte ens kan källhänvisa till en artikel som tydligt bestyrker att kvinnor tycker som du.
Att du och ett par kvinnor har svarat på en fråga innebär inte att du kan generalisera era svar till kvinnor som helhet.
Så därför undrar jag vad det är för typ av källa du använder dig av?
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Det är det fetade det handlar om... dina sårade känslor, din känsla av att vara kränkt som "man" - för att kvinnor vill skydda sig mot attacker.
Så patetiskt.
Du kör bara med en massa härskartekniker och du vågar inte försvara eller backa upp några av dina påståenden i tråden.
Summering:
1) Du påstod att jag har resonerat fel. När jag ber dig berätta hur så svarar du med: ''Ointressant''.
2) Du säger sedan att min ståndpunkt är egal, när jag ber dig redogöra i vilka situationer mäns ståndpunkter är egala så får jag inget svar.
3) Du hävdar att kvinnor tycker på ett visst sätt men du har ingen källa som bestyrker att kvinnor på ett helhetsplan tycker som du hävdar.
4) Du tar upp irrelevanta siffror om antal attacker. Som att det på något sätt skulle kunna användas till att avgöra vad som är det säkrare valet att möta - en björn eller man.
Du har inget att komma med. Det enda du gör är att bekräfta mina förutfattade meningar om att vissa feminister är hatiska och använder härskartekniker och känslor istället för att resonera.
Du påminner om Veronica Palm här. Har du sett den videon? I en video så hävdar hon att kvinnor får sämre lön för att de är kvinnor. När hon sedan får hon en fråga på hur hon kan veta deta så svarar hon med:
''För jag kan läsa, titta i en kvinnas lönekuvert''.
Alla som förstår sig på statistik skrattade nog åt henne i den där videon.
https://www.youtube.com/watch?v=BW8uyqG8bRI
Du är en oärlig debattör.