2024-06-14, 21:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Där har du helt fel. Du ska vara socionom för att arbeta med barnärenden. Socionomer är utskällda av föräldrar som inte förstår och ser till barnens bästa. Hade de gjort det hade de inte behövt skälla på och ljuga om den yrkesgruppen. Istället för att arbeta med att förbättra sina egna liv och jobba så att det finns mat på bordet till barnen så viger de sina liv åt att strida mot soc. Det är befängt. De missuppfattar allt som görs och sägs, de ljuger folk blåa och undanhåller fakta. De är sjuka, missbrukande eller har andra störningar som gör att de inte kan ta hand om sina barn. Det är sanningen. Som pedagog har jag sett allt vad gäller bristande föräldraförmåga och ytterst, ytterst sällan blir det LVU.

Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Att du ursäktar mord ytterligare en gång är däremot skrämmande. Som sagt, du skiter fullständigt i återförening mellan barn o förälder. Du bryr dig bara om rättshaveribiten. Du vill att staten ska ha fel och den enskilde personen rätt. Därför du ger dig in i diverse kontroversiella debatter kring vaccin och annat skit också.

Desinformatörerna och deras fans är systemavvikande människor dvs de sätter föräldrarnas rätt framför barnens. Argumentationen får mig att tänka på en dokumentär där en svenskfödd tonåring mot sin vilja fördes ut ur Sverige tillsamman med pappan till Irak. Tonåringen lyckades rymma till ambassaden där andra irakier arbetade. Tonåringen förklarade sig kidnappad och ville ha hjälp att konktakta och komma tillbaka till Sverige. Självklart ska vi hjälpa dig sa personalen på ambassaden. Tonåringen fick vänta på ett rum, när dörren öppnades så var det tonåringens pappa som hämtade henne. Personalen på ambassaden ansåg det självklart att ringa pappan, inte att hjälpa tonåringen (svensk medborgare) tillbaka till Sverige.

I diskussionerna som följde fanns två tydliga läger, människor som ansåg att ambassadpersonalen borde kontaktat svenska myndigheter och därefter hjälpt tonåringen tillbaka till Sverige. Sedan fanns gänget som ansåg att tonåringen hade det bäst med sin förälder i Irak för det var vad föräldrarna hade beslutat, därav var det upp till föräldrarna att besluta när/om tonåringen skulle tillbaka till Sverige.

Vi är helt enkelt från helt olika planeter. För min del är det viktigt att barn vid behov har en möjlighet att slippa sina föräldrar och ges möjlighet till tryggare uppväxt. Föräldrar är inte de viktigaste personerna i ett barns liv, viktigast är de personer som kan ge barnet en trygg och kärleksfull uppväxt. Det bästa är så klart om dessa människor är barnets bioföräldrar men om de inte levererar så är de utbytbara.

Det finns bioföräldrar som själva inser detta och frivilligt ber om att få barnen omplacerade, för en tid eller hela barnens uppväxt. Samtidigt som dessa föräldrar visar på förmåga att ta ansvar och sätta sitt barn i första rummet får de oerhört mycket skit från gruppen desinformatörer som är helt oförmögna att begripa vad som definierar en ansvarstagande förälder.
2024-06-14, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Verkligen. Det finns ju dessutom en utredning från IVO om vem som är skyldig till Lilla Hjärtats död, men galningarna i den här tråden ignorerar helt vad IVO säger och ger sig istället på föräldrarna.

Men det är socialtjänsten som tillåtit föräldrarna att styra och ställa vid hemflytten och de har ignorerat viktiga uppgifter i sin utredning som redan i kammarrätten kunnat stoppa en hemflytt.

Helt obegripligt att så många är förda bakom ljuset i det fallet när det finns en offentlig utredning om vad som gick fel att läsa.

Håller helt med. De saknar helt möjligheten till kritiskt tänkande. De är bara på denna plats för att skvallra och prata skit om andra.
2024-06-14, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Jag tror du behöver omhändertas för allas bästa. Så otroligt osunda värderingar. Som du i 14 år hävt ut dig här dessutom.
Jag har till skillnad från föräldrarna i lvu kampanjen uppfostrat 4 barn där socialtjänsten aldrig varit inblandade , numera vuxna med egna barn så uppenbarligen finns inget behov av omhändertagande till skillnad mot de som ägnat år åt att vifta med flagga , stå med skyltar, skrika i megafon på gator och torg för de har ju inte lyckats med att få ta hand om sina barn. Jag tillhör majoriteten på 98 % som aldrig någonsin har kontakt med soc gällande brister gällande barn
Senast redigerad av adina 2024-06-14 kl. 22:33.
2024-06-14, 22:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Jag har till skillnad från föräldrarna i lvu kampanjen uppfostrat 4 barn där socialtjänsten aldrig varit inblandade , numera vuxna med egna barn så uppenbarligen finns inget behov av omhändertagande till skillnad mot de som ägnat år åt att vifta med flagga , stå med skyltar, skrika i megafon på gator och torg för de har ju inte lyckats med att få ta hand om sina barn. Jag tillhör majoriteten på 98 % som aldrig någonsin har kontakt med soc gällande brister gällande barn

Att protestera med megafon utanför soc är inget nytt. Kolla bara hur de gjorde i Munkfors kommun för ca 10 år sedan.

Alla barn fick komma hem pga soc maktmissbruk och socialsekreteraren som det fullkomligt brunnit i proppskåpet på blev utköpt för en kvarts mille.

Familjerna fick 10 000 kr var.

Ibland lönar det sig att protestera högt.

https://youtu.be/kph5GeskLyU?si=s3F8J7oMCmeJnPWX

https://youtu.be/QP3Qiz6kQaY?si=gl1D1JLaTQhga-7N
https://sverigesradio.se/artikel/6091656
Senast redigerad av kurt-sune 2024-06-14 kl. 22:56.
2024-06-15, 00:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Du vet att du är galen redan så jag tror inte jag behöver säga det. Men om du inte vet. Snarast möjligt sökt hjälp lägg in dig

Tja.... Ingen har ännu startat trådar om mig på diverse forum för att håna mig, ingen har lagt ut videos om mig på YT eller TikTok osv. och Såss har inte hälsat på och snott mina härliga ungar så än så länge känner jag mig rätt safe vad gäller den saken.

Citat:
socialsekreteraren som det fullkomligt brunnit i proppskåpet på blev utköpt för en kvarts mille.

Familjerna fick 10 000 kr var.

Ibland lönar det sig att protestera högt.

Ja i allafall för den något övernitiska socialsekreteraren.

Den lär ha fått ett annat pappersvändarjobb som miljökonsult eller nåt inom en vecka så den där kvartsmillen var ju bara att se som en ren bonus.

10000 lägger jag på bara kläder varje månad.
Senast redigerad av Lailatjej 2024-06-15 kl. 01:36.
2024-06-15, 06:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Tja.... Ingen har ännu startat trådar om mig på diverse forum för att håna mig, ingen har lagt ut videos om mig på YT eller TikTok osv. och Såss har inte hälsat på och snott mina härliga ungar så än så länge känner jag mig rätt safe vad gäller den saken.

Ingen förälder är "safe". Alla känner någon som kan drabbas av vansinnet. Ett barn per skolklass har varit placerat någon gång i livet och trenden är att det verkar öka, liksom den allmänna opinionen verkar vara alldeles för positiv tilö att låta soc få fortsätta att härja ostört.

Förr eller senare så kommer du att träffa på någon som råkar illa ut som kan förklara problemet med de icke rättssäkra metoderna som soc använder sig av i sina utredningar.

Det kan räcka med att du hamnar i konflikt med någon som orosanmäler ditt barn och falsk information kommer in i systemet för att soc ska få tjuvhålla på ditt barn på obestämd tid.

Citat:
Ja i allafall för den något övernitiska socialsekreteraren.

Den lär ha fått ett annat pappersvändarjobb som miljökonsult eller nåt inom en vecka så den där kvartsmillen var ju bara att se som en ren bonus.

10000 lägger jag på bara kläder varje månad.
Jag får påminna dig och andra socfans i tråden om att det här är skattepengar. Vad kostar det att ha felaktiga LVU på barn i åratal? Vad orsakar det för kostnader för samhället och lidande för barnen och föräldrarna? Det går ju inte ens att mäta i pengar.

Det här är ju ett skolexempel på vad som är fel med socialtjänstens LVU-hantering och det är att socialsekreterare aldrig behöver ta det minsta personliga ansvar för deras utredningar och har möjlighet att skriva vilka sagor som helst som gör att domstolen kommer att bifalla deras önskan.

Soc är lagen men behöver inte ta något ansvar. Och så säger du att att du är "safe". Nej det är du inte. Ingen är safe förrän detta haveri stoppats.
2024-06-15, 06:42
Avslutad
Citat:
Ingen förälder är "safe". Alla känner någon som kan drabbas av vansinnet. Ett barn per skolklass har varit placerat någon gång i livet och trenden är att det verkar öka, liksom den allmänna opinionen verkar vara alldeles för positiv tilö att låta soc få fortsätta att härja ostört.

Förr eller senare så kommer du att träffa på någon som råkar illa ut som kan förklara problemet med de icke rättssäkra metoderna som soc använder sig av i sina utredningar.

Det kan räcka med att du hamnar i konflikt med någon som orosanmäler ditt barn och falsk information kommer in i systemet för att soc ska få tjuvhålla på ditt barn på obestämd tid.

Jag får påminna dig och andra socfans i tråden om att det här är skattepengar. Vad kostar det att ha felaktiga LVU på barn i åratal? Vad orsakar det för kostnader för samhället och lidande för barnen och föräldrarna? Det går ju inte ens att mäta i pengar.

Det här är ju ett skolexempel på vad som är fel med socialtjänstens LVU-hantering och det är att socialsekreterare aldrig behöver ta det minsta personliga ansvar för deras utredningar och har möjlighet att skriva vilka sagor som helst som gör att domstolen kommer att bifalla deras önskan.

Soc är lagen men behöver inte ta något ansvar. Och så säger du att att du är "safe". Nej det är du inte. Ingen är safe förrän detta haveri stoppats.

Hehe, goes to show what you know.

Två av mina bästa vänninor har högt uppsatta positioner inom socialtjänsten. En av mina vänninor är polis. En manlig, mycket nära vän till min man är polis och vi har dessutom poliser i närmaste släkten. Så jo, jag är safe
Och det där du fantiserar om att nån politiker eller nåt skulle råka ut för LVU, det lär aldrig hända. Saker går inte till på och hanteras inte på det sättet i de delar och nivåer av samhället som är några våningar över dig.

Jag skulle kunna sätta mig naken och dricka rödvin i en badenbaden-stol på framsidan av trädgården i dag, och ta en runda med en dildo dessutom, och ändå vara safe oavsett orosanmälningar.
Fattar du? En uppsträckning för syns skull skulle det bli men nåt mer? Nope.

OCH - Är det något jag verkligen är glad att våra skattepengar går till så är det att omhänderta oskyldiga barn från galningar och psykfall som Sofia Palm, Pistol-Malin, Tok-Marlene & Co.
Senast redigerad av Lailatjej 2024-06-15 kl. 06:57.
2024-06-15, 06:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Desinformatörerna och deras fans är systemavvikande människor dvs de sätter föräldrarnas rätt framför barnens.
Antar att du menar mig, men det handlar inte om det i detta fall, utan min kritik handlar om soc sjuka syn på biologiska föräldrar och att de godtyckligt kan plocka barn som om det vore lösgodis på rent falska utredningar. Att försvara detta är att vara systemavvikande i min värld. Socialtjänsten ska inte få tillåtas ha så mycket makt över familjers liv som de har idag, utan familjer behöver skydd mot den myndighetens klåfingrighet som gått helt överstyr. Dessutom har de inte bra familjehem att erbjuda barnen och det är alldeles för många barn som vittnar om vanvård, att de måste jobba och hjälpa till med saker som föräldrarna borde göra osv osv. Och framförallt så blir inte barnen bättre av att staten är förälder.

Citat:
Argumentationen får mig att tänka på en dokumentär där en svenskfödd tonåring mot sin vilja fördes ut ur Sverige tillsamman med pappan till Irak. Tonåringen lyckades rymma till ambassaden där andra irakier arbetade. Tonåringen förklarade sig kidnappad och ville ha hjälp att konktakta och komma tillbaka till Sverige. Självklart ska vi hjälpa dig sa personalen på ambassaden. Tonåringen fick vänta på ett rum, när dörren öppnades så var det tonåringens pappa som hämtade henne. Personalen på ambassaden ansåg det självklart att ringa pappan, inte att hjälpa tonåringen (svensk medborgare) tillbaka till Sverige.
Alla fall är unika. Det finns många LVU där ute som sannolikt inte har något som helst stöd i någon lag, men där soc håller kvar barnet för att de kan på rent godtycke och kallar det för "barnets bästa". Man kan inte peka ut ett fall och mena att alla fall är precis likadana. Då är man ju inte klok och rent av religiös.

Titta bara på lilla hjärtat vilken masspsykos det är. Lyssnade på familjehemsmamman för att höra hennes bild av det hela och hon är precis lika hjärntvättad som alla andra. Ingen som helst kritik mot soc och bara ilska och förakt mot domstolen.

Hon verkar inte ens förstå vad LVU är för lag och tro att det blir hennes barn bara för att hon bond:at med det och att barnet ser henne som sin mamma. Om det nu vore så, varför har då de biologiska föräldrarna ens umgängesrätt? Poängen med lagen är att barnen SKA hem till de biologiska föräldrarna och att LVU ska vara något tillfälligt.

Hon menar vidare att en mamma förmodligen med svår psykisk ohälsa vid förlossningen gjorde ett val och att hon då indirekt sagt nej till sitt föräldraskap och till den lilla flickan. Det tycker jag är ett anmärkningsvärt påstående. Biologiska föräldrar som inte mår bra vid förlossningen måste få vård och chans att bli fungerande föräldrar igen och sedan om de får barnet placerat hjälp att bli fungerande föräldrar igen. Det beslut hon fattade där och då behöver inte vara något slutgiltigt, utan kan ha att göra med psykisk ohälsa.

Citat:
I diskussionerna som följde fanns två tydliga läger, människor som ansåg att ambassadpersonalen borde kontaktat svenska myndigheter och därefter hjälpt tonåringen tillbaka till Sverige. Sedan fanns gänget som ansåg att tonåringen hade det bäst med sin förälder i Irak för det var vad föräldrarna hade beslutat, därav var det upp till föräldrarna att besluta när/om tonåringen skulle tillbaka till Sverige.
Det är inte det som är problemet. Problemet är att vem är en outbildad socialsekreterare att avgöra var ett barn har det bäst och som dessutom bara lägger några minuter om dagen på varje klient? Jag har aldrig någonsin hävdat att biologiska föräldrar alltid har rätt till sitt barn och alltid är är bäst att bo ihop med de biologiska föräldrarna. Däremot så inser jag efter att ha personligen granskat en nära väns soc utredningar och även lyssnat på flera andra som fått sina barn omhändertagna och även läst deras material att socialtjänstens utredningar har enorma brister och att de ljuger. Det var faktiskt anmärkningsvärt hur det kan få gå till på det sättet när samhället ska göra något så ingripande som att omhänderta ett barn.

Citat:
Vi är helt enkelt från helt olika planeter. För min del är det viktigt att barn vid behov har en möjlighet att slippa sina föräldrar och ges möjlighet till tryggare uppväxt.
Det är det för min del också. Om det verkligen behövs, men inte med det upplägg vi har idag där soc har total oinskränkt makt och möjlighet att ljuga fritt i sina utredningar utan att kunna dömas för det. Du klarar inte av att hålla två tankar i huvudet samtidigt.

Korrekta LVU på saklig grund JA. Tveksamma LVU med lögner och överdrifter som grund: NEJ.

Men dit kommer vi inte idag som systemet är uppbyggt. Allt behöver reformeras i grunden och tjänstemannaansvaret behöver införas igen och granskningen av soc utredningar behöver skärpas till rejält av oberoende juridiska experter.

Citat:
Föräldrar är inte de viktigaste personerna i ett barns liv, viktigast är de personer som kan ge barnet en trygg och kärleksfull uppväxt. Det bästa är så klart om dessa människor är barnets bioföräldrar men om de inte levererar så är de utbytbara.
Ja fast här ska soc inte få tillåtas vara domare och experter. De är inte tillräckligt utbildade för att avgöra något sådant. Det är klart att det du säger låter bra, men inte att soc ska få bestämma detta på rent godtycke vem som är en värdig förälder och vem som inte är det. De har inte tillräckliga kunskaper om det.

Barn ska bo hos sina bioföräldrar främst. Det är så lagen är uppbyggd och tänkt att vara tillfällig. Men så används inte lagen idag av soc dessvärre, utan många barn fastnar i långa LVU och behöver flytta många gånger. Bara en psykopat kan tycka att det är en värdig uppväxt och att helt rotlöst liv är bra för ett barn.

Citat:
Det finns bioföräldrar som själva inser detta och frivilligt ber om att få barnen omplacerade, för en tid eller hela barnens uppväxt. Samtidigt som dessa föräldrar visar på förmåga att ta ansvar och sätta sitt barn i första rummet får de oerhört mycket skit från gruppen desinformatörer som är helt oförmögna att begripa vad som definierar en ansvarstagande förälder.
Jaha så vad är "ansvarstagande förälder"? Som soc skriver sina utredningar så kan i stort sett vilken förälder som helst någon gång kunna klassas som en förälder som inte tar ansvar i soc godtyckliga utredningar. Sanningen är att det finns inga perfekta föräldrar. Alla föräldrar har brister mer eller mindre och kan brista i olika sammanhang i svåra situationer som kan uppstå i livet.

Men soc ska inte få tillåtas vara domare här om vem som är en "ansvarstagande förälder": De har inga kunskaper om sådant och har alldeles för lite tid att kunna avgöra det, mer än i helt uppenbara fall.
Senast redigerad av kurt-sune 2024-06-15 kl. 07:43.
2024-06-15, 07:23
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Hehe, goes to show what you know.

Två av mina bästa vänninor har högt uppsatta positioner inom socialtjänsten. En av mina vänninor är polis. En manlig, mycket nära vän till min man är polis och vi har dessutom poliser i närmaste släkten. Så jo, jag är safe
Och det där du fantiserar om att nån politiker eller nåt skulle råka ut för LVU, det lär aldrig hända. Saker går inte till på och hanteras inte på det sättet i de delar och nivåer av samhället som är några våningar över dig.

Jag skulle kunna sätta mig naken och dricka rödvin i en badenbaden-stol på framsidan av trädgården i dag, och ta en runda med en dildo dessutom, och ändå vara safe oavsett orosanmälningar.
Fattar du? En uppsträckning för syns skull skulle det bli men nåt mer? Nope.

OCH - Är det något jag verkligen är glad att våra skattepengar går till så är det att omhänderta oskyldiga barn från galningar och psykfall som Sofia Palm, Pistol-Malin, Tok-Marlene & Co.

Spännande! Tell us more! Är det så det går till när socialchefer och politiker får problem med sina egna barn och brister i sitt föräldraskap? Känner man någon chef så är det lugnt. Jag har alltid undrat vad som händer vid sådana fall, när tjänstemän får problem med sina egna barn. För även de kan ju brista i sitt föräldraskap enligt socialtjänstens ovanligt utsvävande definitioner av detsamma och råka ut för godtycklig svartmålning via orosanmälningar.
2024-06-15, 09:36
Medlem
Citat:

Nog är det tämligen safe med tanke på att det bara är några procent föräldrar som under barnens uppväxt har kontakt med soc angående sin föräldraroll

Jag känner endast till ett enda familj där barnen omhändertogs trots att jag har många barn som gått på förskola och skola, Barnen som omhändertogs hade föräldrar som var svåra missbrukare och där barnet på samling jag var med på visste vad dagens namnsdag var för något , Rosita som mamma och pappa brukar dricka .
2024-06-15, 09:47
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nog är det tämligen safe med tanke på att det bara är några procent föräldrar som under barnens uppväxt har kontakt med soc angående sin föräldraroll
Det är inte så bara. ett barn per skolklass har varit placerat under sin uppväxt. Det är ganska höga siffror och är förstås en stor kostnad för samhället att ha den ordningen. Sannolikheten att träffa på en familj som får problem med soc bland vänner och bekanta är således hög och den risken kommer sannolikt att öka ännu mer efter som så många joinat masshypnosen om Lilla Hjärtat, utan att ta reda fakta om det fallet och var skulden egentligen bör ligga när det gäller flickans tragiska död.

Citat:
Jag känner endast till ett enda familj där barnen omhändertogs trots att jag har många barn som gått på förskola och skola, Barnen som omhändertogs hade föräldrar som var svåra missbrukare och där barnet på samling jag var med på visste vad dagens namnsdag var för något , Rosita som mamma och pappa brukar dricka .
Ja och då har du sannolikt en felaktig bild av föräldrar som får sina barn omhändertagna. Det behöver inte alls ha med missbruk eller våld att göra överhuvudtaget.
2024-06-15, 09:51
Medlem
Nariiouhs avatar
Hänger inte riktigt med i svängarna hos SU. Sitter hon och snackar skit om FU? 😂

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in