2024-06-13, 19:30
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Eftersom absolut INGET av det du skriver är topic i tråden så skulle att bemöta det också vara brott mot off-topic regeln och det är inget jag gör i onödan.
Hade jag velat diskutera socialtjänsten, socionomer, LVU eller Lilla Hjärtat specifikt hade jag besökt någon av dom trådarna istället - Precis som alla andra normalbegåvade! Det är bara lille Kurt-Sune som är för dum i huvudet för att fatta den enkla saken.

Tycker jag tagit upp mycket som är topic också nämligen om Fia när hon nämnde "lilla hjärtat". Då läste jag på om det fallet och konstaterade att hon inte var helt fel ute i sin analys, även om det var något enstaka som var lite konstigt.

Det var ju ni som drog upp att hon pratade om lilla hjärtat. Jag gick in och lyssnade på vad hon sa och fann det mesta som ganska balanserat och inte alls konstigt mer än på några punkter, bland annat om att barnet skulle utsatts för ett trauma i familjehemmet, vilket naturligtvis inte var sant. Traumat uppstod när hon skulle återföras till föräldrarna av förståeliga skäl. Men mycket av hennes kritik är fullständigt korrekt och påminner mycket om IVO:s mycket hårda kritik mot socialtjänsten och socialnämnden i Norrköping.

Men vi kan ju köra en reality check här för att se om du är i trans eller inte: Vems fel är det att lilla hjärtat dog?
2024-06-13, 19:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Så utredning på utredningshem i månader är kort tid , PistolM var på utredningshem 3 ggr dock så lämnade hon i förtid utan förvarning utan sonen som hon uppenbarligen tyckte personalen eller andra föräldrar kunde ta hand om

Det är inte så att socialsekreterare sitter och följer och monitorerar vad som händer där. De har väldigt lite tid med varje klient. Det är några minuter per dag vi pratar om här och det finns såklart stora risker att det blir fel då av bara det faktumet.

På det så är det ofta de yngsta socialsekreterarna som får göra hundgörat med LVU direkt från start. Lägg till att personalomsättningen är hög, vilket gör att de också tappar tråden. Det är så mycket risker här och lätt att det blir fel. Priset för det är felaktiga LVU och det borde faktiskt undersökas om alla barn verkligen behöver vara fortsatt placerade. Jag tror inte det efter vad jag själv sett.
2024-06-13, 19:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Har ju varit uppe förr det här:

Citat:
https://www.dn.se/asikt/socialtjanst...ttssakerheten/

SVAR PÅ INSÄNDARE. Kritiken mot socialtjänstens bristfälliga utredningar om omhändertagna barn är i högsta grad berättigad. Dagens utredningspraxis i socialtjänsten är en fara för rättssäkerheten, skriver Jan Björklund, utredare i vårdnadsärenden.

Detta är en insändare i Dagens Nyheter. Skribenten svarar för åsikter i artikeln.

"Precis som advokat Denise Lagercrantz (insändare*på DN Åsikt 21 april 2020) har jag följt debatten kring*Lilla Hjärtat*och förfärats över ett litet oskyldigt barns öde. Men lika förfärad har jag blivit över den känslodrivna enfrågedebatt som uppstått i spåren av hennes död.
Det har varit så många artiklar i ärendet att det är svårt att inte se en medveten kampanj i frågan. Debatten har kommit att fokusera på stärkande av ”barnets rätt”. Eftersom det är socialtjänsten som förutsätts utreda för barnets bästa innebär det automatiskt större befogenheter för socialtjänsten. Men hur sköter socialtjänsten sitt uppdrag?
Esmeralda är bara ett av många exempel där något har gått fel i ett barnaärende som socialtjänsten hanterat. När*den 15-årig flickan Donia Hassan dog av vanvård i ett familjehem i Simrishamn 2012*visade det sig att det inte gick att utkräva något ansvar för att en frisk tonåring dött av obehandlad lunginflammation i socialtjänstens vård.

I det fallet*har ingen politisk gruppering upplevt att ärendet tjänat deras syften. Därför finns det ingen Lex Donia som skyddar barn mot socialtjänstens vanvård.
Liksom Denis Lagercrantz har jag gått igenom ett stort antal socialtjänstutredningar rörande barn. Utredningar i barnaärenden kräver stor psykologisk kompetens som utredarna inte har. Den lösning som blivit standard är att man skarvar och manipulerar.
Precis som Lagercrantz skriver följs inte handböckernas goda råd. I själva verket verkar utredningarna inte vara till för att klargöra, utan snarare för att på ett manipulativt sätt vilseleda domstolar att följa socialtjänstens uppfattning."

Ungefär det jag sagt som soc-sekten aldrig vill ta till sig av. Lilla hjärtat är en masspsykos och kanske en av de farligaste vi har. Det är viktigt att komma ihåg det.
2024-06-13, 20:15
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Mahija kommer ge sig först om hon får hälsoproblem och inte längre orkar stå utanför diverse ställen med sina skyltar , där behöver sonen göra polisanmälan som gör att hon måste sluta
Känns tyvärr inte som att polisen kan göra så mycket. Man får ju ljuga I förfölja folk rätt mycket utan problem verkar det som.
Jag antar att hon slutat hänga utanför hans bostad pga sitt besöksförbud men hur ska de få henne att sluta lajvar från sitt kök med alla "bevis" eller stå som en idiot utanför SÄS/polisen/soc?
Detta har blivit hennes liv, hon är förfan överallt i landet med FU o Barnes rätt osv, tänk hur mycket tid och pengar mänskan lägger på sina absurda vanföreställningar 😔.
Kanske skulle hon sluta om exakt ALLA slutade ge henne uppmärksamhet men det lär ju aldrig hända.
2024-06-13, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Känns tyvärr inte som att polisen kan göra så mycket. Man får ju ljuga I förfölja folk rätt mycket utan problem verkar det som.
Jag antar att hon slutat hänga utanför hans bostad pga sitt besöksförbud men hur ska de få henne att sluta lajvar från sitt kök med alla "bevis" eller stå som en idiot utanför SÄS/polisen/soc?
Detta har blivit hennes liv, hon är förfan överallt i landet med FU o Barnes rätt osv, tänk hur mycket tid och pengar mänskan lägger på sina absurda vanföreställningar 😔.
Kanske skulle hon sluta om exakt ALLA slutade ge henne uppmärksamhet men det lär ju aldrig hända.
Hon hyllas av många som en kämpande mamma , de flesta verkar inte fatta att sonen ska fylla 40 år och har levt med sin fru i närmare 20 år och sedan länge lämnat sin mindre ömma moder
2024-06-13, 20:23
Medlem
Citat:
Det rör sig inte om några minuter när det gäller lvu utan månaders utredning och inte sällan som Lejon 3 månader på utredningshem dessutom har väldigt många lvu föregåtts av frivilliga insatser av olika slag som tex kontaktfamilj.
I dagarna har det lagts ut intervju med föräldrar som fått 6 barn omhändertagna där barnen var mellan 5-6 år och 14 år , den familjen har flyttat 11 ggr på 10 år bara där lyser lampor röda

Det stämmer inte. En utredning hos socialtjänsten är ett möte sen sitter de på sin utredning i fyra månader för de förstår inte att de maximalt får utreda i fyra månader.
2024-06-13, 20:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Tittar man på de som så gärna vill försköna socialtjänsten här i denna tråd förstår man exakt hur dessa socionomer tänker. De är riktigt farliga.

Verkligen. Det finns ju dessutom en utredning från IVO om vem som är skyldig till Lilla Hjärtats död, men galningarna i den här tråden ignorerar helt vad IVO säger och ger sig istället på föräldrarna.

Men det är socialtjänsten som tillåtit föräldrarna att styra och ställa vid hemflytten och de har ignorerat viktiga uppgifter i sin utredning som redan i kammarrätten kunnat stoppa en hemflytt.

Helt obegripligt att så många är förda bakom ljuset i det fallet när det finns en offentlig utredning om vad som gick fel att läsa.
2024-06-13, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
De socionomer som jobbar med barnutredningar på soc är en fullständig katastrof och personalomsättningen är extremt hög pga den dåliga arbetsmiljön och höga arbetsbelastningen.

Vad du har för utbildning är helt irrelevant när du har några minuter på dig att fatta livsavgörande beslut och skilja barn från föräldrar. Att kalla socionomer för en av de främsta akademiska kategorierna säger en hel del om dig och din självbild. Kolla exempelvis runt på sociala medier och debattforum. Jag tror inte att det finns någon yrkeskategori som är så utskälld och hatad som just socionomer. Och då handlar det inte bara om arga föräldrar som fått sina barn omhändertagna på vaga grunder.

Där har du helt fel. Du ska vara socionom för att arbeta med barnärenden. Socionomer är utskällda av föräldrar som inte förstår och ser till barnens bästa. Hade de gjort det hade de inte behövt skälla på och ljuga om den yrkesgruppen. Istället för att arbeta med att förbättra sina egna liv och jobba så att det finns mat på bordet till barnen så viger de sina liv åt att strida mot soc. Det är befängt. De missuppfattar allt som görs och sägs, de ljuger folk blåa och undanhåller fakta. De är sjuka, missbrukande eller har andra störningar som gör att de inte kan ta hand om sina barn. Det är sanningen. Som pedagog har jag sett allt vad gäller bristande föräldraförmåga och ytterst, ytterst sällan blir det LVU.
2024-06-13, 21:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Där har du helt fel. Du ska vara socionom för att arbeta med barnärenden. Socionomer är utskällda av föräldrar som inte förstår och ser till barnens bästa. Hade de gjort det hade de inte behövt skälla på och ljuga om den yrkesgruppen. Istället för att arbeta med att förbättra sina egna liv och jobba så att det finns mat på bordet till barnen så viger de sina liv åt att strida mot soc. Det är befängt. De missuppfattar allt som görs och sägs, de ljuger folk blåa och undanhåller fakta. De är sjuka, missbrukande eller har andra störningar som gör att de inte kan ta hand om sina barn. Det är sanningen. Som pedagog har jag sett allt vad gäller bristande föräldraförmåga och ytterst, ytterst sällan blir det LVU.

Nope. Du är helt hjärntvättad av soc propaganda. Socionomer på soc ser absolut inte till "barnets bästa" i alldeles för många fall. Det är en av de största lögnerna som accepteras där ute. Visst finns det helt korrekta LVU som du nämner där barnets bästa är att vara placerat, men det finns också väldigt tveksamma fall och ett direkt missbruk av LVU som vårdform.

Detta när det ofta finns bättre och billigare och mer skonsamma alternativ. Du sprider rykten om människor du inte känner och vill inte lyssna på deras berättelser. Fakta är att soc lever utanför lagen och ljuger och manipulerar utredningar på daglig basis. Tycker du att detta är ok på något sätt? Och in så fall varför? Varför ska outbildade människor ha så mycket makt över familjers liv? Bara det är helt orimligt. Socionom är den största skämtutbildningen där man inte lär sig tillräckligt om någonting, men ändå tillåts vara "expert" vid tvångsomhändertaganden.
2024-06-13, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Det går liksom inte bemöta verklighetsfrånvänt dravel, ljugande och fabulerande med sakliga intelligenta argument i längden. Man ledsnar fort när man till fullo inser att du både är totalt faktaresistent och mycket snålt utrustad intelligensmässigt sett. Lätt efterbliven faktiskt och det är inte menat som ett tillmäle och är ej heller en överdrift utan min seriösa och ärliga bedömning av dig.
Det kommer aldrig kommer att leda nån vart att försöka behandla dig som en jämlike intellektuellt sett, precis som med alla andra rättshaverister och psykosridna stolpskott. Ni förtjänar bara hån som de clowner ni är.

"Jag tycker", "Jag tror", "Jag gissar" "Det skulle inte förvåna mig om" - Det är allt du har. Absolut inget annat. Du behöver stängas av och startas om.

Citat:
Fortfarande en massa tillmälen utan att du svarar konkret på något av vad jag skriver. Det är definitionen av att du är religiös och medlem i en sekt. Den kanske farligaste av alla vi har just nu.

Vad är det som inte stämmer av det jag skriver? Kan du redogöra för det tack!

Ja exakt, precis det jag tänkte, enbart tillmälen, aldrig några som helst bemötanden på det som skrivs eller argument.

Citat:
Jo den lilla tiden som läggs i genomsnitt på varje klient och barn är skrämmande låg och det är såklart en stor risk för rättssäkerheten vid LVU-mål
Ja,den som tror att det läggs flera timmar per ärende har klivit i galen tunna. De hör något här eiller där, går på sin berömda magkänsla och totar ihop historier som ingen familj känner igen sig i.
2024-06-13, 22:41
Avslutad
Citat:
Socionomer på soc ser absolut inte till "barnets bästa" i alldeles för många fall.

Jojomen. Socionomer är bäst och ser alltid till barnens bästa, det är FAKTA. Tänk så många barn dom räddat undan kliniskt galna mammor, direkt farliga för barnens välmående och psykiska hälsa; Sofia Palms söner, Marlenes lilla chocolate, Malins son, Jessicas barn, ja listan kan göras oändlig. ALLA socionomer är banne mig lika stora hjältar som Stålmannen och Batman.

Du Kurt-Sune är mer som Kusin Knase om vi ska fortsätta med serieliknelserna.
Senast redigerad av Lailatjej 2024-06-13 kl. 22:44.
2024-06-14, 02:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Du måste prata om digsjälv.
Hur skulle du ha tid att sitta och följa efter alla och skriva här om du hade ett bra och fullständigt liv? Lura digsjälv mig lurar du inte.

Följa efter alla? Jag följer ingen mer än Marlene och henne börjar jag också ledsna på. Nog för att ni galningar är underhållande men då ni aldrig byter repertoar så blir ni fort långtråkiga och nya lolcows är det ingen brist på precis.

Skriva här? Mitt totala läsande och skrivande på Flashback per dygn tar max 30 min ¹av min tid, utspritt på 5 min portioner över hela dagen.

Du har inga barn mer, ingen man, inget hus, inget jobb. Inga riktiga vänner mer än låtsasvännerna som delar samma öde, psykos och hat mot alla som inte är lika galna som ni. Inga hobbies mer än rättshaveriet. Om du inte vore så in i hoppsan osympatisk och vidrig skulle jag tycka synd om dig. Men det är du så det gör jag inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in