Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Ja fast nu tog ju Fia upp lilla hjärta och ni socfans menar att hon enbart sprider "desinformation" och är en "landsförrädare". Jag analyserar och lyssnar på vad hon faktiskt säger och konstaterar att hon även har rätt till viss del i sin kritik.
Det Sofia säger behöver inte tolkas, allra minst av dig. Det här är inte någon bok-klubb där vi diskuterar innehållet.
Sofia gav inte giltig kritik kring lilla hjärtat och du förvränger det hon sa/säger.
Fia belastar soc för det som hänt. Att du håller med henne visar som sagt bara hur jävla efterbliven du är. Speciellt när du gick in i diskussionen utan att veta något alls och först därefter läst på om fallet.
Soc är en del av problemet. Inte huvudorsaken. Vilket Fia vill få det att framstå som. Föräldrarna är den primära orsaken, soc gjorde rätt som tog barnet. Föräldrarna gjorde fel som ville ha tillbaka henne.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Nej det är förstås en felaktig tolkning, men för föräldrar som fått sina barn omhändertagna kan det kännas som om de blivit kidnappade.
Ja du rättfärdigar allt dom gör. Till och med mord är acceptabelt enligt dig, sålänge soc är involverade.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
jag har inte försvarat några föräldrar. jag konstaterar bara att mamman inte är dömd för mord, utan för grovt vållande till annans död. Det är inte bevisat i domstol att hon vare sig drogat eller misshandlat flickan. Att anklaga henne för mord är således att sprida desinformation och att ägna sig åt förtal. Men att barnet fick komma hem är helt och hållet soc fel som borde skrivit en bättre utredning för at stoppa en hemflytt. Men de valde att ignorera viktig information som borde tolkats som orosanmälningar.
Vilken åsna som helst fattar ju varför dom valde att inte döma henne. Du är bra jävla korkad som tar henne i försvar när
ungen dog under hennes vårdnad och kort efter att hon kommit hem. Helt sinnessjukt hur efterbliven du är.
Hon klandrade pappan, pappan tog sitt liv. Hur fan ska dom kunna utgå ifrån att det hon säger inte stämmer när mg är
död.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Vad är du för galning? Missbrukare är det synd om och de ska ha vård. Att lasta personer med missbruk för ett fel som socialtjänsten begått är oerhört lågt. Domstolen kan heller inte lastas för att soc inte gett de rätt underlag att fatta rätt beslut på. Du är helt galen och jag hoppas verkligen inte att du jobbar inom socialtjänsten för där har du inget att göra.
Nej inte det minsta synd om dom. Det är dock synd att mentalsjukhusen stängt där de flesta av dessa fall borde spärrats in för länge sedan. Det är inte svårt att skaffa barn, nog bland det lättaste man kan göra. Se på Fia bara, valde random knarkare på tåget o knullade honom inte minst 1 gång utan 2.
Med sjukhusen hade det kanske blivit lite förändring i deras mående.
Att du ursäktar mord ytterligare en gång är däremot skrämmande. Som sagt, du skiter fullständigt i återförening mellan barn o förälder. Du bryr dig bara om rättshaveribiten. Du vill att staten ska ha fel och den enskilde personen rätt. Därför du ger dig in i diverse kontroversiella debatter kring vaccin och annat skit också.
Tack o hej knasboll.
Synd att jag ska behöva betala för ditt förfall.