2024-06-14, 07:13
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Följa efter alla? Jag följer ingen mer än Marlene och henne börjar jag också ledsna på. Nog för att ni galningar är underhållande men då ni aldrig byter repertoar så blir ni fort långtråkiga och nya lolcows är det ingen brist på precis.

Skriva här? Mitt totala läsande och skrivande på Flashback per dygn tar max 30 min ¹av min tid, utspritt på 5 min portioner över hela dagen.

Du har inga barn mer, ingen man, inget hus, inget jobb. Inga riktiga vänner mer än låtsasvännerna som delar samma öde, psykos och hat mot alla som inte är lika galna som ni. Inga hobbies mer än rättshaveriet. Om du inte vore så in i hoppsan osympatisk och vidrig skulle jag tycka synd om dig. Men det är du så det gör jag inte.

+1.

Lite kul hur dom tror att man sitter här och trycker dagarna i ända. Jag menar, hade hon citerat Kurreburre hade jag hållt med henne.

Skulle säga att min tid på TT + flashback sammanlagt per dag inte kommer ens i närheten av tiden som spenderas utanför EÅV skrikandes eller i diverse telefonsamtal.

Nåja tillbaka till topic.

Fia sitter i vanlig ordning redan 07 på morgonen och skriker att Sverige kidnappar barn. Tydligen duger det inte att skrika utanför EÅV längre utan hon ska stå och skrika på EM i Tyskland. Med henne nå random blattar som vill att barn ska föra historier om kidnappning till andra länder så Sverige blir granskat. Någon arab berättar att hela europa tar barn systematiskt och sätter dom på hem.
Enl Sofia kostar soc 14 miljarder i månaden. Vad jag kan se på regeringen.se kommer soc, sjukvård och hälsovård inte någonstans ens i närheten av den summan.
O här sitter Kurreburre och säger att dom inte är desinformatörer och landsförrädare 😂
Senast redigerad av Nariiouh 2024-06-14 kl. 07:35.
2024-06-14, 07:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Jojomen. Socionomer är bäst och ser alltid till barnens bästa, det är FAKTA. Tänk så många barn dom räddat undan kliniskt galna mammor, direkt farliga för barnens välmående och psykiska hälsa; Sofia Palms söner, Marlenes lilla chocolate, Malins son, Jessicas barn, ja listan kan göras oändlig. ALLA socionomer är banne mig lika stora hjältar som Stålmannen och Batman.

Du Kurt-Sune är mer som Kusin Knase om vi ska fortsätta med serieliknelserna.

Du låter precis som en nordkorean när hen beskriver sin stora ledare. Hör du inte hur du själv låter?

Antingen är du religiös eller så skämtar du?

Alla som känner någon som fått sina barn placerade vet att det inte alls förhåller sig på detta sätt. Många placerade barn lever i ovisshet var de ska bo, får sämre hälsa/tandhälsa, stannar i utvecklingen och presterar dåligt i skolan osv. Bara en psykopat kan tycka att detta är bra för barn.
2024-06-14, 07:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
O här sitter Kurreburre och säger att dom inte är desinformatörer och landsförrädare 😂

Jag konstaterade att de hade fel i vissa siffror och synpunkter på soc. Det verkade om Lilla Hjärtat fick vara hemma i 9 månader vind för våg hemma hos föräldrarna och hon påstod att det var 6 månader. Hon har svårt med siffror kanske?

Hon har fel i att barnet var traumatiserat i familjehemmet och varför barnet blev traumatiserat vid hemflytten, men i övrigt så har hon också rätt i sin kritik eftersom den till stor del är samma som IVO kommit fram till i sin utredning av det tragiska fallet.

Varför skulle hon vara en "landsförädare" och "desinformatör" när hon informerar om vad soc faktiskt gör på daglig basis?

Sedan bor vi i ett demokratiskt land där alla har rätt att ha åsikter om saker och ting, även om de är helt ute och cyklar. Det är en del demokratin. För den sakens skull är man ingen "landsförrädare".
2024-06-14, 08:00
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
+1.

Lite kul hur dom tror att man sitter här och trycker dagarna i ända. Jag menar, hade hon citerat Kurreburre hade jag hållt med henne.

Skulle säga att min tid på TT + flashback sammanlagt per dag inte kommer ens i närheten av tiden som spenderas utanför EÅV skrikandes eller i diverse telefonsamtal.

Nåja tillbaka till topic.

Fia sitter i vanlig ordning redan 07 på morgonen och skriker att Sverige kidnappar barn. Tydligen duger det inte att skrika utanför EÅV längre utan hon ska stå och skrika på EM i Tyskland. Med henne nå random blattar som vill att barn ska föra historier om kidnappning till andra länder så Sverige blir granskat. Någon arab berättar att hela europa tar barn systematiskt och sätter dom på hem.
Enl Sofia kostar soc 14 miljarder i månaden. Vad jag kan se på regeringen.se kommer soc, sjukvård och hälsovård inte någonstans ens i närheten av den summan.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag konstaterade att de hade fel i vissa siffror och synpunkter på soc. Det verkade om Lilla Hjärtat fick vara hemma i 9 månader vind för våg hemma hos föräldrarna och hon påstod att det var 6 månader. Hon har svårt med siffror kanske?

Hon har fel i att barnet var traumatiserat i familjehemmet och varför barnet blev traumatiserat vid hemflytten, men i övrigt så har hon också rätt i sin kritik eftersom den till stor del är samma som IVO kommit fram till i sin utredning av det tragiska fallet.

Varför skulle hon vara en "landsförädare" och "desinformatör" när hon informerar om vad soc faktiskt gör på daglig basis?

Sedan bor vi i ett demokratiskt land där alla har rätt att ha åsikter om saker och ting, även om de är helt ute och cyklar. Det är en del demokratin. För den sakens skull är man ingen "landsförrädare".

Gillar att du hakade upp dig på summan men inte handlingen.

Så soc kidnappar alltså systematiskt barn och du tycker det är korrekt att vända sig till arabländer med sådana lögner?
2024-06-14, 08:13
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Gillar att du hakade upp dig på summan men inte handlingen.

Så soc kidnappar alltså systematiskt barn och du tycker det är korrekt att vända sig till arabländer med sådana lögner?

Nej soc kidnappar INTE barn, men soc kan ta barn på rent godtycke utan några starka bevis.

Angående Lilla Hjärtat så borde alla som blivit religiösa lyssna noga på detta youtubeklipp av en verklig juridisk expert. Folk har blivit helt galna och vill inte höra sanningen om vad som skett och vad det finns för bevisning mot föräldrarna.

Är det någon som sprider desinformation så är det personerna i tråden som anklagar mamman för mord och att ha drogat flickan. Rätt ska vara rätt.

https://advokatmassi.se/2020/08/10/fallet-lilla-hjartat/
2024-06-14, 08:36
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Nej soc kidnappar INTE barn, men soc kan ta barn på rent godtycke utan några starka bevis.

Angående Lilla Hjärtat så borde alla som blivit religiösa lyssna noga på detta youtubeklipp av en verklig juridisk expert. Folk har blivit helt galna och vill inte höra sanningen om vad som skett och vad det finns för bevisning mot föräldrarna.

Är det någon som sprider desinformation så är det personerna i tråden som anklagar mamman för mord och att ha drogat flickan. Rätt ska vara rätt.

https://advokatmassi.se/2020/08/10/fallet-lilla-hjartat/

Eftersom det blir allt mer uppenbart efter alla dina inlägg att du inte har den blekaste aning vad denna tråd handlar om förklarar jag det för dig en sista gång.

Vi i tråden skiter fullständigt i soc/lvu och allra minst din syn på deras fel. Tråden handlar primärt om Sofia Palm och FU. Vi är inte här för att diskutera huruvida soc gör fel utan snarare diskutera de rena tokerierna och lögnerna dessa personer slänger ur sig.
Att du är efterbliven blir också allt mer tydligt, och när dom enda som ryggdunkar dig är Gubba/Filip borde det väcka lite varningsklockor för din del.

Sofia säger att Sverige systematiskt kidnappar barn. Jag skiter i din åsikt, och du behöver inte förvränga hennes ord eller försöka tolka det hon sagt.
Orden kidnappa, barn och Sverige användes. Vidare riktar hon sådana kommentarer (inte minst idag) till arabisktalande som utan vidare smutskastar Sverige i sina hemländer.
Nej dom säger inte att Soc gör fel i utredningarna utan dom säger direkt att Sverige kidnappar barn och då främst muslimska barn. Att barnen bla tas från arabiska föräldrar och sätts hos tex svenska där de ska bli indoktrinerade och kristna.

Att du fortfarande sitter och diskuterar lilla hjärtat och dessutom försvarar dom vidriga föräldrarna är bra galet och visar bara på vilket jävla smuts till människa du är. Inte minst sagt och konstanterad och bekräftad, efterbliven. Säger det heller inte som en förolämpning, det är bara tydligt.
Pappan gjorde helt rätt som tog sitt liv, han hade kanske lite samvete för sina handlingar. Eller så var det rena slumpen av drogmissbruket. Hursom.
Synd att mamman är en liten knarkande vekling som lever vidare.
Senast redigerad av Nariiouh 2024-06-14 kl. 08:44.
2024-06-14, 08:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Eftersom det blir allt mer uppenbart efter alla dina inlägg att du inte har den blekaste aning vad denna tråd handlar om förklarar jag det för dig en sista gång.

Citat:
Vi i tråden skiter fullständigt i soc/lvu och allra minst din syn på deras fel. Tråden handlar primärt om Sofia Palm och FU. Vi är inte här för att diskutera huruvida soc gör fel utan snarare diskutera de rena tokerierna och lögnerna dessa personer slänger ur sig.
Att du är efterbliven blir också allt mer tydligt, och när dom enda som ryggdunkar dig är Gubba/Filip borde det väcka lite varningsklockor för din del.
Ja fast nu tog ju Fia upp lilla hjärta och ni socfans menar att hon enbart sprider "desinformation" och är en "landsförrädare". Jag analyserar och lyssnar på vad hon faktiskt säger och konstaterar att hon även har rätt till viss del i sin kritik.

Citat:
Sofia säger att Sverige systematiskt kidnappar barn. Jag skiter i din åsikt, och du behöver inte förvränga hennes ord eller försöka tolka det hon sagt.
Orden kidnappa, barn och Sverige användes. Vidare riktar hon sådana kommentarer (inte minst idag) till arabisktalande som utan vidare smutskastar Sverige i sina hemländer.
Nej dom säger inte att Soc gör fel i utredningarna utan dom säger direkt att Sverige kidnappar barn och då främst muslimska barn. Att barnen bla tas från arabiska föräldrar och sätts hos tex svenska där de ska bli indoktrinerade och kristna.
Nej det är förstås en felaktig tolkning, men för föräldrar som fått sina barn omhändertagna kan det kännas som om de blivit kidnappade.

Citat:
Att du fortfarande sitter och diskuterar lilla hjärtat och dessutom försvarar dom vidriga föräldrarna är bra galet och visar bara på vilket jävla smuts till människa du är. Inte minst sagt och konstanterat, efterbliven. Säger det heller inte som en förolämpning, det är bara tydligt.
jag har inte försvarat några föräldrar. jag konstaterar bara att mamman inte är dömd för mord, utan för grovt vållande till annans död. Det är inte bevisat i domstol att hon vare sig drogat eller misshandlat flickan. Att anklaga henne för mord är således att sprida desinformation och att ägna sig åt förtal. Men att barnet fick komma hem är helt och hållet soc fel som borde skrivit en bättre utredning för at stoppa en hemflytt. Men de valde att ignorera viktig information som borde tolkats som orosanmälningar.

Citat:
Pappan gjorde helt rätt som tog sitt liv, han hade kanske lite samvete för sina handlingar. Eller så var det rena slumpen av drogmissbruket. Hursom.
Synd att mamman är en liten knarkande vekling som lever vidare.
Vad är du för galning? Missbrukare är det synd om och de ska ha vård. Att lasta personer med missbruk för ett fel som socialtjänsten begått är oerhört lågt. Domstolen kan heller inte lastas för att soc inte gett de rätt underlag att fatta rätt beslut på. Du är helt galen och jag hoppas verkligen inte att du jobbar inom socialtjänsten för där har du inget att göra.
2024-06-14, 08:49
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:

Så hon har rätt i att föräldrarna började missbruka i självmediceringssyfte på grund av SOC då?
2024-06-14, 08:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Så hon har rätt i att föräldrarna började missbruka i självmediceringssyfte på grund av SOC då?

Ja det kan vara troligt så illa som soc behandlar föräldrar.

Det här var lite roligt för det har varit uppe i tråden tidigare angående lilla hjärtat.

socialsekreterare sitter och sprider konspirationsteorier om att pappan och domarens påstådda kompisrelation? Ska nog läsa FUP för det här var ju riktigt spännande om det stämmer. Om det är sant är ju socialsekreterarna helt galna desinformatörer och konspirationsteoretiker.

Citat:
"Nu vet ju alla som jobbar i och runt socialtjänsten att de inte tar barn utan en riktigt utredning som sedan ska beslutas i en tingsrätt . Det ska mycket till innan de fosterhemsplaceras
Läs FUP så ser du i detta olyckliga fall att två social sekreterare var med på rättegången och la fram allt att Esmeralda inte skulle flytta hem till sina biologiska föräldrar . De berättar även att de kände direkt att något inte stämde eftersom domaren skämtade med pappan och de såg ut att ha en bra kontakt . De t.o.m. funderade om domaren var mutad pga av detta och att de inte tog någon som helst hänsyn till de två socialsekreterarna stora oro .Sedan hade de fått berättat i efterhand att lilla Hjärtats pappa hade samröre m Hells Angels . De hade aldrig upplevt en rättegång där de inte fick komma till tals riktigt . Mutor ? Vem vet ? Men det är vad dessa nersättande i FUP"
2024-06-14, 08:59
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ja det kan vara troligt så illa som soc behandlar föräldrar.

Ok, och hur går det ihop med att de missbrukade redan innan lilla hjärtat föddes tänker du?
2024-06-14, 09:02
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ja fast nu tog ju Fia upp lilla hjärta och ni socfans menar att hon enbart sprider "desinformation" och är en "landsförrädare". Jag analyserar och lyssnar på vad hon faktiskt säger och konstaterar att hon även har rätt till viss del i sin kritik.

Det Sofia säger behöver inte tolkas, allra minst av dig. Det här är inte någon bok-klubb där vi diskuterar innehållet.
Sofia gav inte giltig kritik kring lilla hjärtat och du förvränger det hon sa/säger.
Fia belastar soc för det som hänt. Att du håller med henne visar som sagt bara hur jävla efterbliven du är. Speciellt när du gick in i diskussionen utan att veta något alls och först därefter läst på om fallet.

Soc är en del av problemet. Inte huvudorsaken. Vilket Fia vill få det att framstå som. Föräldrarna är den primära orsaken, soc gjorde rätt som tog barnet. Föräldrarna gjorde fel som ville ha tillbaka henne.

Citat:

Nej det är förstås en felaktig tolkning, men för föräldrar som fått sina barn omhändertagna kan det kännas som om de blivit kidnappade.

Ja du rättfärdigar allt dom gör. Till och med mord är acceptabelt enligt dig, sålänge soc är involverade.

Citat:

jag har inte försvarat några föräldrar. jag konstaterar bara att mamman inte är dömd för mord, utan för grovt vållande till annans död. Det är inte bevisat i domstol att hon vare sig drogat eller misshandlat flickan. Att anklaga henne för mord är således att sprida desinformation och att ägna sig åt förtal. Men att barnet fick komma hem är helt och hållet soc fel som borde skrivit en bättre utredning för at stoppa en hemflytt. Men de valde att ignorera viktig information som borde tolkats som orosanmälningar.

Vilken åsna som helst fattar ju varför dom valde att inte döma henne. Du är bra jävla korkad som tar henne i försvar när ungen dog under hennes vårdnad och kort efter att hon kommit hem. Helt sinnessjukt hur efterbliven du är.
Hon klandrade pappan, pappan tog sitt liv. Hur fan ska dom kunna utgå ifrån att det hon säger inte stämmer när mg är död.

Citat:

Vad är du för galning? Missbrukare är det synd om och de ska ha vård. Att lasta personer med missbruk för ett fel som socialtjänsten begått är oerhört lågt. Domstolen kan heller inte lastas för att soc inte gett de rätt underlag att fatta rätt beslut på. Du är helt galen och jag hoppas verkligen inte att du jobbar inom socialtjänsten för där har du inget att göra.

Nej inte det minsta synd om dom. Det är dock synd att mentalsjukhusen stängt där de flesta av dessa fall borde spärrats in för länge sedan. Det är inte svårt att skaffa barn, nog bland det lättaste man kan göra. Se på Fia bara, valde random knarkare på tåget o knullade honom inte minst 1 gång utan 2.
Med sjukhusen hade det kanske blivit lite förändring i deras mående.
Att du ursäktar mord ytterligare en gång är däremot skrämmande. Som sagt, du skiter fullständigt i återförening mellan barn o förälder. Du bryr dig bara om rättshaveribiten. Du vill att staten ska ha fel och den enskilde personen rätt. Därför du ger dig in i diverse kontroversiella debatter kring vaccin och annat skit också.

Tack o hej knasboll.
Synd att jag ska behöva betala för ditt förfall.
2024-06-14, 09:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Ok, och hur går det ihop med att de missbrukade redan innan lilla hjärtat föddes tänker du?

Du klarar inte av att hålla två saker i huvudet samtidigt. Det fanns ett missbruk som föranledde LVU:et, vilket var ett helt korrekt beslut av soc. Men sedan finns det också en annan sida av myntet, nämligen att soc behandlar föräldrar till placerade barn som skit rent ut sagt som kan leda till att de börjar självmedicinera. Det är inte omöjligt att Fia har rätt här.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in