Citat:
Ursprungligen postat av
Black.Panther
Kul att läsa att det finns äldre som ska börja på skolan med. Den äldsta student jag har läst om var klar när han var 59 år så i jämförelse med han är du bara barnet
Jag börjar till hösten är mest nervös för skyttet men annars ser jag fram emot att börja skolan även om det kommer bli riktigt tufft ekonomiskt ibland.
Edit: Något speciellt som du är intresserad av eller vill söka dig till inom polisen?
Ja, läste om honom oxå.
Jag har minst 22-25år kvar att jobba och kan inte se mig själv göra det jag gör i 25år till, så kul är det inte även om det är välbetalt.. Räknar jag bort skolan har jag 22år kvar. Dags att bidra lite mer aktivt än att bara betala massa skatt för att få ett bättre samhälle. Sen är väl detta en dröm sedan länge, nu har jag jobbat så länge med det jag gjort och vet mina erfarenheter och kompetenser kommer hjälpa mig och mina framtida kollegor. Som han 59åringen sa vid ngn intervju "Detta kommer bli min längsta anställning hos en och samma arbetsgivare" vilket är väldigt sant och gav mig mer beslutsamhet att genomföra detta.
Skyttet är lugnt, om man inte är väldigt skotträdd dvs men man får bra träning. Försök gå med i en skytteklubb, jag har hållt på med skytte i 10 år så känner mig rätt bekväm med det.
Börja med IGV och sen se vad som finns.. Säpo lockar lite med tanke på hur omvärlden utvecklas men vi får se. Fokus är att bli klar med skolan och sen ta det där ifrån. Själv?