2024-06-01, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Grattis

Vi skulle ha någon tråd för oss som går på själva skolan med så kunde vi ge tips o stöd till varandra ( den här tråden tycks mer vara inför sökandet till skolan).

Du får fira beskedet och se an till din nya karriär
Första terminen avklarad igår! Om cirka 10-12 veckor är det din tur! Om du har frågor eller något, om vad du behöver införskaffa etc. Bara att hojta till!
Citera
2024-06-01, 17:22
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messinho123
Första terminen avklarad igår! Om cirka 10-12 veckor är det din tur! Om du har frågor eller något, om vad du behöver införskaffa etc. Bara att hojta till!

Bra jobbat

Tack ja typ tre månader kvar nu, lite nervöst men spännande med. Jag får tydligen schemat en månad innan kursstart. Kring juli tror jag att jag kommer börja beställa några av böckerna så det inte blir så stressigt vid kursstart.
Citera
2024-06-03, 04:32
Medlem
Supersoldats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleklydd
Hej, sannolikt tänker jag det bör finnas både minst en kollega och en chef hos din nuvarande arbetsgivare?

Tyvärr inte.. (har varit frilansare ett tag). De kollegor jag tidigare haft har jag inte haft kontakt med på flera år.

Får väl hoppas att de godtar bara en referens
Citera
2024-06-05, 17:19
Medlem
Hej! Någon som vet om protokollet från psykologsamtalet på pliktverket hänger med till PHS och senare PM vid anställning? Jämför t ex framtida säkprövningar vid PHS och inför aspiranten vad man sade till psykologen på Pliktverket så att allt stämmer? Kom nämligen på att jag sade fel om en grej hos psykologen som kan se ut som en rak kontradiktion vid framtida intervjuer.
Citera
2024-06-06, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godafenans
Hej! Någon som vet om protokollet från psykologsamtalet på pliktverket hänger med till PHS och senare PM vid anställning? Jämför t ex framtida säkprövningar vid PHS och inför aspiranten vad man sade till psykologen på Pliktverket så att allt stämmer? Kom nämligen på att jag sade fel om en grej hos psykologen som kan se ut som en rak kontradiktion vid framtida intervjuer.

Jag vet att säkprövning genomförs igen vid start av aspirant och innan anställning och då har dem ju samma underlag sedan tidigare. Så en informerad gissning skulle jag säga att det hänger med. Men om du tror att det du sa fel på är så pass avgörande så kan du ju ta upp det vid din nästa intervju.
Citera
2024-06-11, 07:49
Medlem
Tja!

Jag var minst sagt stökig när jag var yngre men beslutade mig för att göra mig rejäl så att säga när jag var 18 år.

Blivit dömd vid 3 tillfällen, ingen av dessa domar var våldsbrott då det var inget jag ägnade mig åt. En är däremot rubricerad som grov.

Tror starkt på att jag har mycket av de andra delarna som fysiken, mentala och det "skriftliga" (medveten om att jag självklart inte är fullvuxen eller helt mogen).

Bör tilläggas att jag var 18 år för inte så länge sedan och att dessa domar skedde när jag var minderårig. Är inte över 25 år idag.

Kommer att söka om ca 1 år då jag har bestämt mig för att göra allt i min makt att komma in på PHS tills dess för att öka chanserna.

Det jag är bekymrad över är att mitt förflutna kan sätta käppar i hjulet för detta.

Undrar där av om det är någon som vill dela med sig om de är dömda för flertal brott och trots det blivit godkända?

Tacksam för svar.
Citera
2024-06-11, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willexmateo
Tja!

Jag var minst sagt stökig när jag var yngre men beslutade mig för att göra mig rejäl så att säga när jag var 18 år.

Blivit dömd vid 3 tillfällen, ingen av dessa domar var våldsbrott då det var inget jag ägnade mig åt. En är däremot rubricerad som grov.

Tror starkt på att jag har mycket av de andra delarna som fysiken, mentala och det "skriftliga" (medveten om att jag självklart inte är fullvuxen eller helt mogen).

Bör tilläggas att jag var 18 år för inte så länge sedan och att dessa domar skedde när jag var minderårig. Är inte över 25 år idag.

Kommer att söka om ca 1 år då jag har bestämt mig för att göra allt i min makt att komma in på PHS tills dess för att öka chanserna.

Det jag är bekymrad över är att mitt förflutna kan sätta käppar i hjulet för detta.

Undrar där av om det är någon som vill dela med sig om de är dömda för flertal brott och trots det blivit godkända?

Tacksam för svar.

Tror inte chanserna är så stora om du blivit dömd för flera brott varav ett rubricerats som grovt..
Däremot skulle jag söka på en gång för att se hur du ligger till. Det värsta som kan hända är att du får en 12 månaders spärrtid och därmed kan söka igen när du egentligen tänkt söka första gången!
Citera
2024-06-11, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nsa-casey
Tror inte chanserna är så stora om du blivit dömd för flera brott varav ett rubricerats som grovt..
Däremot skulle jag söka på en gång för att se hur du ligger till. Det värsta som kan hända är att du får en 12 månaders spärrtid och därmed kan söka igen när du egentligen tänkt söka första gången!

Tack för svar!

Kan dock inte söka nu av diverse anledningar. Låter trist om det inte finns en så stor chans. Men jag ska söka ändå(:

Ha det gott!
Citera
2024-06-12, 12:48
Medlem
shai.huluds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messinho123

Grattis! Hur var första terminen?
Jag börjar min första termin nu HT24 och fick nyligen infobrev från SH med schema och litteraturlista. Vilken är en ganska gedigen sådan.
Vilka böcker behöver jag köpa innan skolstart (viktiga) och finns det att köpa böcker av er som gått T1 eller låna på biblioteket osv. Vad rekommenderar du?
Citera
2024-06-12, 13:47
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shai.hulud
Grattis! Hur var första terminen?
Jag börjar min första termin nu HT24 och fick nyligen infobrev från SH med schema och litteraturlista. Vilken är en ganska gedigen sådan.
Vilka böcker behöver jag köpa innan skolstart (viktiga) och finns det att köpa böcker av er som gått T1 eller låna på biblioteket osv. Vad rekommenderar du?

Vad konstigt. Jag börjar också nu till hösten men har inte fått något schema eller litteraturlista, jag har sett tidigare listor och scheman men inte fått något på mailen. Du fick mail att du skulle kolla på sidan på pliktverket?
Citera
2024-06-12, 16:49
Medlem
shai.huluds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Vad konstigt. Jag börjar också nu till hösten men har inte fått något schema eller litteraturlista, jag har sett tidigare listor och scheman men inte fått något på mailen. Du fick mail att du skulle kolla på sidan på pliktverket?

Nej fick mail direkt från ansvariga på polisprogrammet.
Citera
2024-06-12, 16:55
Medlem
shai.huluds avatar
Det var ett personligt mail så kommer säkerligen vilken dag som helst om inte annat. Det är ju en del av beta av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in