2024-06-13, 16:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Det är klart jag har. Men eftersom jag lärt mig att du inte tar till dig objektiv fakta, alternativt flyttar målstolparna. Så avstår jag ifrån att lägga upp bollen på straffpunkten för dig. Du missar ju ändå målet.
Kommit till den punkten i detta ämnet ändå, då de har bestämts sig att inte ta inf akta i detta mål med mutorna och felaktig bokföring och kampanjbrott.
För de vet att om de försöker den allra minsta saklighet, så kommer de erkänna som när vi erkänner Hunter förtjänar sin jury fällde honom och det klarar inte fascister av att erkänna något sådant.

Det är intressant och se hur de ska låtsas bort fakta inte existerar, eller tror när själva bokföringen sker en tid efter brottet och med ett nytt brott för dölja det första brottet.
Så betyder tidsglappet för dom att brott inte existerar och för att de vägrar se faktan mellan.
Personligen är jag makalöst förbluffad att vi har så många som säger vi är krokade nog att tro någon skulle gå på skräpet vi nu säger.

För allt finns med i en hyfsad kronologiskt ordning och utan glömma en massa och i förundersökningen, åtalsjury, åtal, åtalspunkter, rättegång och sen senare dom och straff.
Och allt som medföljde där, och detta är så galet tydligt att man tycker vem som helst skulle fatta, men de låtsas bort viss fakta för de klarar inte av att donalds var så klantig och att de skäms över klanten(inte för hans alla brott, det skäms de inte för.)

Snacka om härdsmälta kommer sen när domen kommer och avsett vad den är, och blir det ett faktiskt fängelsestraff och oavsett hur kort.
Ja, då kommer vi sen en nivå av nonsens och skräp som till och med detta jag förutspådde skulle ske.
Citera
2024-06-13, 17:15
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Nej, enligt skattereglerna i Sverige har jag då antingen betalat för mycket (ditt företag har en skuld till mig) eller så måste du redovisa det som en skattepliktig intäkt och betala skatt på den inkomsten.

Gåvor mellan företag är inte skattefria. Gåvor från företag till privatperson är ALLTID lön med undantag för skattefria julgåvor till ANSTÄLLDA (500 kr per person och år) samt jubeleumsgåvor EN gång per anställd.

Nu diskuterar du med nån som är expert på skattefrågor. Så lägg ner nu innan du gör bort dig totalt.

Bingo bongo dingo!
Varför instruerade då Donalds CFO och controller att man skulle betala Cohens bolag (essential consulting) 3x det fakturerade beloppet för att täcka hans skatter och sociala avgifter?
Var det som Jeff mcconey sa, att betala av hush money skulden?

Eller var det som Donald Trumps försvar sa : Melania blev så ledsen av alla lögner om Donalds otrohet att Michael cohen gick och belånade sin bostad för att tysta ner Stormy via David peckers catch and kill kontrakt?

Expert på skattefrågor? 😂
Du levererar ut foodora käk med cykel.
Citera
2024-06-13, 18:03
Medlem
Citat:
Vad har det med gåvor och skattepliktigt att göra?

Betalning mellan företag/organisationer är alltid skattepliktiga, utom för några få undantag. I Sverige i alla fall.

Så vad är det du ropar efter?

Vad är det som är så konstigt med att trump betalade Cohen för hans uppdrag INKLUSIVE skatter?

Här i Sverige lägger konsultföretaget PÅ skatter och avgifter på sina arvoden, eftersom det INTE är ett nettobelopp som ska betalas då konsulten sen måste betala skatt och sociala avgifter det ut betalade beloppet.

Så vad är det du hänger upp dig på här? Trump är ju inte åtalad eller dömd för att han gett en gåva, eller?

Han hävdar att han betalat advokatarvoden och inget annat. DET ÄR AVDRAGSGILLT. Det har aldrig varit frågan om huruvida detta är avdragsgillt eller ej. Utan att det skulle ha gått genom kampanjkassan. Åtminstone är det vad åklagaren hävdar.

Förstår du skillnaden?

Men hur hänger det ihop med att Cohen blev dömd till fängelse och att samtalet mellan Cohen och Trump kring hur det skulle sättas upp företag för att skicka pengarna igenom då?
Citera
2024-06-13, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Men hur hänger det ihop med att Cohen blev dömd till fängelse och att samtalet mellan Cohen och Trump kring hur det skulle sättas upp företag för att skicka pengarna igenom då?

Det är Cohens historia, inte Trumps.

Cohen gjorde en Plea deal och förklarade sig själv skyldig. Antagligen därför han sitter där nu och vittnar.

Det är därför det behövs MER än vittnesmål för att bedöma någon skyldig. Ord mot ord ska aldrig stå sig i en rättssäker stat.

Om jag är arg och besviken på dig, anmäler dig för ett grovt brott och det enda bevis som finns är mitt vittnesmål?

Blir du rättvist dömd då? Räcker det med mitt vittnesmål för att du ska bli dömd?

Tror inte du skulle gilla det.

Dessutom härjar dom med en påstådd betalning som inte ens om den vore korrekt bedömd, ÄR OLAGLIG.
Citera
2024-06-13, 18:24
Medlem
Citat:

Cohen gjorde en Plea deal och förklarade sig själv skyldig. Antagligen därför han sitter där nu och vittnar.

Det är därför det behövs MER än vittnesmål för att bedöma någon skyldig. Ord mot ord ska aldrig stå sig i en rättssäker stat.

Om jag är arg och besviken på dig, anmäler dig för ett grovt brott och det enda bevis som finns är mitt vittnesmål?

Blir du rättvist dömd då? Räcker det med mitt vittnesmål för att du ska bli dömd?

Dessutom härjar dom med en påstådd betalning som inte ens om den vore korrekt bedömd, ÄR OLAGLIG.

I det här fallet var det en jurydomstol. Så han är ju dömd. Det är så det fungerar i USA. Om Trump hade velat hade han kunnat lägga fram sin sida av det som hänt och fått juryn att inse att de andra bara hittar på och svänger sig och har sig. Men han ville inte det.
Citera
2024-06-13, 18:32
Medlem
klybans avatar
Citat:

Och den bekräftas av vittnen och bevis
Citera
2024-06-13, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
I det här fallet var det en jurydomstol. Så han är ju dömd. Det är så det fungerar i USA. Om Trump hade velat hade han kunnat lägga fram sin sida av det som hänt och fått juryn att inse att de andra bara hittar på och svänger sig och har sig. Men han ville inte det.
Det ville han visst. Men hans försvarsadvokater och vänner avrådde honom.

Det kan man förstå när en domstol kan fortsätta en rättegång utan att det ens finns något brott.

Vad hade dom då kunnat vända emot honom och åtala honom för? Att han hade en blå skjorta på sig och inte en lila som han råkade säga?

Det är på den nivån den här farsen landar. En massa trams om icke-brott bara för att dom kan och ingen stoppar dom.
Citera
2024-06-13, 19:24
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Vad har det med gåvor och skattepliktigt att göra?

Betalning mellan företag/organisationer är alltid skattepliktiga, utom för några få undantag. I Sverige i alla fall.

Så vad är det du ropar efter?

Vad är det som är så konstigt med att trump betalade Cohen för hans uppdrag INKLUSIVE skatter?

Jag tror inte du är en seriös person.

När jag fakturerar dig så betalar du faktura beloppet.
( f skattsedeln du vet)

På samma sätt fakturerar cohen Donald Trump för gross pay som freelance contractor och inte anställd.

Betalningen går till essential consulting llc I Delaware.

Donalds revisor vill däremot betala 3x det fakturerade beloppet för att täcka Cohens ingående och utgående moms samt 44 procent skatter i new York.

På plussidan : det går att läsa mellan raderna i ditt inlägg, att du vet att Donald är skyldig som Fan.
Annars hade du inte kört med detta desperata försvar av sexförbrytaren ( betalningar mellan företag är alltid skattepliktiga även 3x om .. Trallaalaa håller för öronen)
Give me a fucking break
Hoppa på foodora cykeln nu och leverera min sushi.
Citera
2024-06-13, 19:26
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Det ville han visst. Men hans försvarsadvokater och vänner avrådde honom.

Så lät det inte på Donalds presskonferens i lördags för 2 v sen.

Då sa han explicit att han inte ville vittna för att han var orolig över att göra sig skyldig till mened.

Cope...
Citera
2024-06-13, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Så lät det inte på Donalds presskonferens i lördags för 2 v sen.

Då sa han explicit att han inte ville vittna för att han var orolig över att göra sig skyldig till mened.

Cope...
Jaa, ungefär som i att han säger att skjortan är lila fast den var blå..

Det kan säkert förvridas till menrd om man anstränger sig lite.
Citera
2024-06-13, 23:55
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Jaa, ungefär som i att han säger att skjortan är lila fast den var blå..

Nej han sa att åklagaren kommer fråga om tidigare händelser i hans liv där han varit "en stygg pojke" och därmed erkänna brott utanför detta scope.

Se gärna talet på youtube

Cope maga cope. Ert stora great white hope är en dömd sexförbrytare och dömd bedragare.
Citera
2024-06-14, 01:59
Medlem
rotebro-hasses avatar
Inatt publicerade åklagaren alla bildbevis.
Inkl Den Fetes samtslslogg innan valet. Och David peckers vittnesmål som visar att Den Fete kände till hush money payments gjorda innan valet.

Lättsmält och gjort för att en 5 åring eller en magadonian ska kunna förstå

Domaren tvingade även Donalds advokater att kryssa för om de anser att något av åklagarens bevis är felaktig och ifall de önskar överklaga bevisen som faktafel.

Drumroll... De har inte gjort det

Här är länken till alla bilder
https://acrobat.adobe.com/id/urn:aaid:sc:US:8db818de-c40a-44e0-af71-41ee58721aa7

Här är smoking gun.

9/6/16: Transcript of Audio Recording

Tydligen skickade Den Fete en limousine efter Stormy för att smyga in henne i Miss Teen USA där han var domare.
Den Fete såg till att inkludera denna träff i hans NDA med henne

Citat:
In fact, Munyan said he was at his home with Daniels in 2007 when Trump sent a limousine to pick her up and whisk her away to the Miss USA Pageant in Hollywood.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in