2024-06-13, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Platinamix
Varför tror du inte att det kan finnas en hotbild? Eller i alla fall att hon är rädd för Amin eller hans vänner på utsidan?

Jag ser inga tecken på någon hotbild. Gör du, och vilka i så fall?

Jag tror att Diana skäms för att ens deltagit i en diskussion om att sparka ett barn ut magen på sin mor, och att hon därför låtsas vara rädd för någon.

Det finns inga tecken på att Amin har kontakter inom några gäng (även gängkriminella har väl inget syfte att döda ett ofött barn), finns inga tecken i Dianas telefon som visar på någon hotbild. Ingen av hennes vänner har redogjort för det heller.

Kompisen Amir har försvunnit. Troligtvis för att undgå att förklara sin del i mordet.

Amin sitter häktad och kommer stanna många år bakom galler.

Inga tecken på hot från Amins familj, inga sådana digitala spår heller.

Så, vilken hotbild finns ens möjlig?

Största hotet är väl i så fall åklagaren och risk för åtal för medhjälp till mord, alternativ ryktet att bli uthängd som en barnamörderska i Örebro.
Citera
2024-06-13, 13:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
lycka till med din genomtänkta och högintelligenta alternativa teori som du tror hovrätten ska köpa

Tack för att du åtminstone överväger om det kan finnas utrymme för en alternativ tolkning här.

Samtidigt går det väl inte att utesluta att hovrätten fäster större vikt vid vad 22-åringen har uppgett i polisförhör?

"S*gas misstänkte mördare hävdar i polisförhör att han förvarade saker åt ett kriminellt nätverk.

Efter att ha stulit 300 000 kronor från en av gömmorna ska S*ga och han levt under dödshot"

”Ordagrant så står det att dom ska döda min familj och min tjej”, säger 22-åringen om hoten han påstår sig fått"

https://www.na.se/2024-04-12/misstankte-mordaren-gang-hotade-doda-saga/
Citera
2024-06-13, 13:48
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nej jag håller inte Am*n om ryggen men det finns samtidigt inga bevis för att D*ana är inblandad, det där får nog betecknas som substanslösa spekulationer i syfte att misstänkliggöra henne och Am*n.

Inte för att jag hade höga förväntningar men…
du kan alltså inte presentera ett enda faktum till stöd för ditt tvärsäkra påståenden, utan det enda du kan komma med är löjliga anklagelser om andra trådar där JAG ÅTERGETT VAD POLIS OCH ÅKLAGARE ANSETT VILKET VARIT 100% FAKTISKT KORREKT VID VARJE TIDPUNKT.
Föreslår att du lägger ner ditt substanslösa tramsande och slutar spamma tråden tills du har något med substans att komma med.
Citera
2024-06-13, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Platinamix
Jag tror att Diana kände sig manipulerad av Amin. Hon har varit kär i honom sedan tidigare och han har hållit på att flirta med henne för att få henne att misshandla Saga. Först har Diana låtit honom hållas för hon tror inte att han menar allvar och hon är smickrad och glad över uppvaktningen. Sedan när hon väl säger nej ordentligt, eller börjar undvika honom och sluta svara i telefon upphör hans charm, och Diana får klart för sig att Amin menar allvar med sin sjuka plan och att han inte heller alls är intresserad av henne romantiskt. Man ser i hans mess att han börjar bli otålig och otrevlig, och hon slutar svara i telefon.

Jag tror därför också att det finns ett hämndmotiv inblandat i hennes samtal till Saga. Hon har fått sitt ego och hjärta sårat. Men jag tror också att hon faktiskt gör det av ren anständighet, som hon säger - kvinna till kvinna. Man måste vara jävligt mycket psykopat om man tycker att döda en bebis är okej.

Efter att Diana ringt till Saga har Diana ett kort samtal med Amin (1 minut) där Diana talar om för Amin vad hon har gjort. Amin googlar direkt efteråt ”anstiftan till misshandel” eftersom han förstår att informationen som förmedlats innebär att han kan åtalas för det.

Sedan visar det sig att Amin mördar Saga och då blir Diana naturligtvis jätterädd. Hon tyckte han var ett slem och en idiot, men nu inser hon att han är en ren psykopat. Hon inser att hon har satt sig själv i en riktigt farlig situation. Hon är också rädd för att hon själv ska åtalas för något för att hon till en början lite halvt gått med på att hjälpa honom, eller låtit honom tro att hon ska göra det innan hon sätter ned foten ordentligt.

Jag vill också påminna om förhöret med Diana när hon bli konfronterad med uppgifterna om vad Saga har sagt till sin mamma om att Diana ska sparka Saga i magen. Hon verkar närmast lättad. Hon säger direkt att om Sagas mamma säger så är det så. Hon vill inte vara den som ”golar” men hon vill att sanningen ska komma fram.

Slutligen verkar det finnas en hotbild mot Diana. Det sker något i rättssalen under hennes förhör. Någon kanske tecknar något till henne från åhörarplats? Domaren frågar om det är någon hon är rädd för och hon svarar ja.

Vart fan får du allt ifrån om jag får fråga. Har läst hela förundersökningen och lyssnat på hela rättegången. Framkommer ju förfan ingenstans att han har försökt få henne att misshandla saga? Inte heller att de 2 skulle haft en relation på något sätt. Hur vill hon inte vara den som golar när hon klart och tydligt har golat för hans tjej om en sådan stor sak, går inte ihop riktigt. Både Diana och hennes mamma säger ju att Diana själv har varit i ett långvarigt förhållande vilket Amin även vetat om, att de ska ha haft en flirtig relation som du påstår verkar inte riktigt stämma. Att det finns ett hämd motiv låter helt klart rimligt men att det ska ha funnits en plan och att hon ska ha vetat om det är inte möjligt. Du är inte smartare än mordutredarna, du är bara en livlös människa med en väldigt bred fantasi. Behåll dina spekulationer för dig själv.
Citera
2024-06-13, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Tycker du att det är kul med dina smileys att Saga och hennes barn är döda?
Vem menar du att hen ska vara rädd för med grabbarna i centrum?

Citerade ju idiotens citat med en emoji precis som hen gjorde först, till att hen skulle möta Diana Hussein i centrum och tyckte att det var kul, hur kan man lägga så mycket fokus på emojis, ingen sa att det var kul men du verkar ju tycka det själv.

Lägg istället fokus på rätt saker än att oroa dig om någon bör vara rädd för adidasriddare och Diana Hussein. Ja hen bör vara rädd för grabbarna i centrum… slutar ju oftast med bönor i skallen eller sprängningar.
Citera
2024-06-13, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Vad har du för belägg för det tvärsäkra påståendet?
Kan du utveckla varför du anser att det är uppenbart att D*ana inte är inblandad i Sagas död?
Är det bara för att du håller Am*n om ryggen och då går inte berättelsen ihop om D*ana är inblandad?
Eller har du några sakliga skäl till stöd för ditt påstående?

Men är du helt jävla dum i huvet? Det är väl klart som fan att hon inte är inblandad, hon har aldrig varit misstänkt i detta fall, hon har ju förfan endast varit vittne och dessutom det ända vettiga vittnet som faktiskt försökte komma fram till något. Hon var ju ärlig och uppriktig om det mesta, utsatte dessutom sig själv för fara genom att fila ner Amin INTE EN GÅNG UTAN TVÅ. först försöker hon varna saga genom att vara rå ärlig och skickar dessutom bokstavligen hela deras konversation till henne. Sedan sitter hon i rätten och pratar om hur hon skulle haft ihjäl honom först ifall hon vetat om att ett mord skulle skett på en kvinna och hennes barn. Handlar inte om att hålla Amin om ryggen, är du inte klok? Hon har ju gått emot honom på alla möjliga sätt?
Citera
2024-06-13, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chorven21
Tycker du att hon har Sagas rygg i rättegången när hon påstår att Amin hade problem med gängkriminalitet och därmed förhöjer hans historia om att gängkriminella kommit hem till Saga och tagit hennes liv ?

Men förstår inte har du emot att Diana är den ända som talar sanningen? Att han har kriminella kretsar är ju sanningen? Handlar inte om att förhöja hans historia bara för att han säger samma sak, sanningen brukar låta likadant.
Citera
2024-06-13, 16:12
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosahelikopter113
Vart fan får du allt ifrån om jag får fråga. Har läst hela förundersökningen och lyssnat på hela rättegången. Framkommer ju förfan ingenstans att han har försökt få henne att misshandla saga? Inte heller att de 2 skulle haft en relation på något sätt. Hur vill hon inte vara den som golar när hon klart och tydligt har golat för hans tjej om en sådan stor sak, går inte ihop riktigt. Både Diana och hennes mamma säger ju att Diana själv har varit i ett långvarigt förhållande vilket Amin även vetat om, att de ska ha haft en flirtig relation som du påstår verkar inte riktigt stämma. Att det finns ett hämd motiv låter helt klart rimligt men att det ska ha funnits en plan och att hon ska ha vetat om det är inte möjligt. Du är inte smartare än mordutredarna, du är bara en livlös människa med en väldigt bred fantasi. Behåll dina spekulationer för dig själv.

Uppgifterna om att D blivit uppmanad att sparka S i magen kommer från S mamma och syster. Menar du att du missat denna hyfsat centrala del när du läst FUP och lyssnat på rättegången?

Detsamma gäller den "flirtiga relationen" mellan A och D. Har du missat deras meddelanden, och D:s berättelser i förhören? Jag är fullständigt övertygad om att dom haft en sexuell relation, även om D/A aldrig skulle medge det. Båda har sina skäl till varför.

D har också "hyfsade" problem med sin trovärdighet. Hon ansträngde sig till max för att låta balanserad, ärlig och välartikulerad i TR, men det blev ju skämskudde de luxe. Bonuspoäng för att hennes försök till damage control slutade med att hon anmäldes för mened. 👍
Citera
2024-06-13, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosahelikopter113
Men förstår inte har du emot att Diana är den ända som talar sanningen? Att han har kriminella kretsar är ju sanningen? Handlar inte om att förhöja hans historia bara för att han säger samma sak, sanningen brukar låta likadant.
Men vi alla fattar att du är hennes vän eller något. Hon är bränd, körd. Ge upp.
Citera
2024-06-13, 16:20
Medlem
Är bekant med familjens vänner (till saga) och vad jag fått höra misstänker familjen systern och inte pojkvännen? Eller i alla fall tror att systern har varit inblandad betydligt mer än vad som kommit fram
Citera
2024-06-13, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Finns det ingen i tråden som känner/känt Amin eller Diana, som kan skaka fram intressant info om dem (som kan härledas till mordet)? Eller annat skvaller om dem?

Borde det göra eftersom Diana själv erkänt att hon följer den här tråden på Flashback, men gissar att hon inte vill skvallra om vare sig själv eller Amin
Citera
2024-06-13, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kassanovamu
Är bekant med familjens vänner (till saga) och vad jag fått höra misstänker familjen systern och inte pojkvännen? Eller i alla fall tror att systern har varit inblandad betydligt mer än vad som kommit fram

Vad menar du här? Har jag missat början på en annan konversation eller menar du att Sagas familj tror att hennes syster är mördaren och inte Amin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in