2024-04-11, 11:42
Medlem
Vilka är de främsta bevisen mot honom?
Citera
2024-04-11, 12:33
Medlem
Följer na:s rapportering
Citera
2024-04-11, 16:45
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vi har ju numera en lag mot hedersrelaterad brottslighet. Borde inte mamman prövas mot det?

Tycker huckelkärring från Somali ska in på Hinseberg på livstid
Citera
2024-04-11, 17:03
Medlem
jag fattar fortfarande inte varför han inte bara kunde lämna henne och bäbisen? hon sa ju att hon klarade de själv om jag inte minns fel. han kunde ha låtit bli att berätta för sina föräldrar och lämnat henne ifred. jag försöker förstå men jag kan inte, om de va för att han inte ville lämna henne och älskade henne, varför dödade han då henne?
Citera
2024-04-11, 17:16
Medlem
Motiv till mordet

”Enligt åtalet blev hon hedersmördad av sin pojkvän, som inte vågade berätta för sin familj att han var tillsammans med en svensk kristen kvinna.”

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/mikael-39-skots-ihjal--pa-vag-till-simhallen-systerns-stora-sorg/
Citera
2024-04-11, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8963jyhg7
jag fattar fortfarande inte varför han inte bara kunde lämna henne och bäbisen? hon sa ju att hon klarade de själv om jag inte minns fel. han kunde ha låtit bli att berätta för sina föräldrar och lämnat henne ifred. jag försöker förstå men jag kan inte, om de va för att han inte ville lämna henne och älskade henne, varför dödade han då henne?

Han våga inte riskera att det kom till föräldrarnas kännedom en dag?
Citera
2024-04-11, 17:23
Medlem
Citat:
Förstr inte heller!? Hon pressade inte han utan visade bara stöd
Citera
2024-04-11, 17:57
Avslutad
https://nypost.com/2024/04/04/world-news/somali-refugee-allegedly-strangles-swedish-girlfriend-in-honor-killing/amp/
Citera
2024-04-11, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Han våga inte riskera att det kom till föräldrarnas kännedom en dag?
nej jag köper inte de. han hade 7 månader på sej att fixa skiten, hur skulle hans föräldrar fått veta om han slutade träffa henne nör han fick reda på att hon va gravid? de är bara så hemskt för han hade så lång tid på sej, han hade så många andra stigar att ta
Citera
2024-04-11, 18:20
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
https://nypost.com/2024/04/04/world-news/somali-refugee-allegedly-strangles-swedish-girlfriend-in-honor-killing/amp/

"“I know we can make it, but I won’t be able to keep my family. If it had been possible, there would have been no problem with keeping the child,” he wrote her when they learned she was pregnant, according to Afton Bladet."

Det där och messandet med mamman signalerar heder tydligt. Så mycket sägs i dessa få rader.
De flesta svenskar väljer sitt barn och partner framför familjen om familjen ställer ultimatum. Svenskar och klan-/hederstänkande kommer från olika planeter.
Senast redigerad av Lava 2024-04-11 kl. 18:22.
Citera
2024-04-11, 18:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Hon bär inget ansvar för att han mördat henne och barnet.

Det är ju inte helt sant
Om du hoppar i vatten med hajar, har du inget ansvar om du blir uppäten?

Svenskar börjar ju inse vad islam är men det tar tid och alla vet inte ännu, men sanningen kommer fram till sist
Citera
2024-04-11, 18:44
Medlem
Citat:
nej jag köper inte de. han hade 7 månader på sej att fixa skiten, hur skulle hans föräldrar fått veta om han slutade träffa henne nör han fick reda på att hon va gravid? de är bara så hemskt för han hade så lång tid på sej, han hade så många andra stigar att ta

Hur menar du att han skulle fixa skiten??

Du förstår att han skulle bli registrerad som pappa hos myndigheterna oavsett. Sen kan han säga upp vårdnaden, det helt ok.
Senast redigerad av viperstyle 2024-04-11 kl. 18:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in