2024-06-12, 16:07
Medlem
landbandys avatar
Hur tänker de nu ; orten familjerna ,omkring att döda någon för att upprätta sin heder inför familjen ?
Är de beredda på att ha ett antal vuxna barn sittandes på livstid ,eftersom deras heder måste upprätthållas ?
Kan bli ensamt för föräldrarna när alla barnen sitter i fängelse på grund av hederstänket .....

Är det verkligen värt det ?
Hedern vs. barnen i fängelse på heltid

Att döda ngn i Sverige =hedersmord är ju = livstids fängelse här ,så kommer de verkligen fullfölja sådana hedersmord fortsättningsvis?
Att ha alla barnen i fängelse är inte det= dålig heder ?
Skäms inte föräldrarna för sin familj då ?

Finns ju ingen heder i att ha ett gäng av sina barn i fängelset.
Senast redigerad av landbandy 2024-06-12 kl. 16:15.
Citera
2024-06-12, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Nej det försökte hon inte. Enligt mig så försökte hon enbart undvika anstiftan till mord. Hon var fullt medveten om vad som skulle ske.

Om hon var fullt medveten om vad som skulle hända som du påstår, och det ända hon kunde gjort va ju varna saga. När hennes mamma ändå visste om samtalet mellan saga och Diana varför lät hon hennes dotter suga av han efter att få höra att han vill göra illa både hennes dotter och barnbarn, om inte ens mamman gjorde något vad fan förväntar du dig att den här idioten ska göra??
Citera
2024-06-12, 16:16
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Jag VET att han är skyldig och hans mamma och lillasyster ska för alltid be om ursäkt till gud för att Amin dödade Saga och deras gemensamma son.
Jag vet också att han kommer sitta inne så himla länge. Vad ska hans äckliga fula mamma göra under den tiden? Hon har ju inte erkänt något alls till polisen. Så slampan till mamma kommer inte få något beskydd oooooooh så sorgligt.

Varför ska hon ha skydd ?
Var Sagas familjer också muslimer, ska det utkrävas hämnd,? Ska någon Joe Public(allmänheten) hämnas isåfallär ju de som hämnas inte bättre än hans familj dem...
Citera
2024-06-12, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chorven21
Undrar också, vart befinner sig hon och Amir idag? Har dom jobb? Bor dom hemma? Dessa två har blod på sina händer.

Wow, imponerande att du har kommit fram till att de har blod på sina händer när polisutredningen inte ens kommit fram till det. Sluta spela så smart. Du vet vart folket befinner sig. Sluta sök folk som inte söker dig.
Citera
2024-06-12, 16:21
Medlem
Citat:
Jag och Diana ses nog i centrum förr eller senare

Gör ni säkert😂😂 få se om du är kapabel till att vara lika rolig i centrum som på Flashback, vet ju att hon står i centrum med grabbarna vad väntar du på? Ser henne dagligen med dessa somalier som hon dör för.
Citera
2024-06-12, 17:16
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosahelikopter113
Gör ni säkert😂😂 få se om du är kapabel till att vara lika rolig i centrum som på Flashback, vet ju att hon står i centrum med grabbarna vad väntar du på? Ser henne dagligen med dessa somalier som hon dör för.

Tycker du att det är kul med dina smileys att Saga och hennes barn är döda?
Vem menar du att hen ska vara rädd för med grabbarna i centrum?
Citera
2024-06-12, 17:17
Avstängd
Finns det ingen i tråden som känner/känt Amin eller Diana, som kan skaka fram intressant info om dem (som kan härledas till mordet)? Eller annat skvaller om dem?
Citera
2024-06-12, 18:14
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
I ett av förhören med Amin från TS tas heder upp, och bla ett begrepp som jag tyvärr inte minns just nu, vilket innebär att man kan utföra en handling/handlingar som gör att hedern återupprättas. Detta hade Amin googlat på men påstod sig i TS inte riktigt veta vad det var. Satan vad han ljuger och nästlar in sig hela tiden. Ingen kan på fullt allvar tro att han är oskyldig.
Det finns bevisligen minst en på detta forum som är dum nog att tro på honom
Citera
2024-06-12, 22:09
Medlem
Citat:
Så stolt är jag inte

Citat:
Ursprungligen postat av Rosahelikopter113
Det är just det som många inte verkar förstå, efter att ha lyssnat på hela rättegången tycker jag att det är uppenbart att hon enbart försökt varna Saga. Hon har ju inte någon som helst inblandning i mordet.

Jag tror inte att hon verkligen trodde att Amin skulle döda Saga, och var mer irriterad på att han ljugit om tjej och barn på väg, så Dianas motiv var snarare hämnd mot Amin än att ”rädda” Saga.

Men… den stora frågan. Varför ljuger hon och varför skyddar hon Amin? Får inte ihop det… Eller skyddar hon sig själv? Varför, och på vilket sätt var hon i så fall inblandad?
Citera
2024-06-12, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
Jag tror inte att hon verkligen trodde att Amin skulle döda Saga, och var mer irriterad på att han ljugit om tjej och barn på väg, så Dianas motiv var snarare hämnd mot Amin än att ”rädda” Saga.

Men… den stora frågan. Varför ljuger hon och varför skyddar hon Amin? Får inte ihop det… Eller skyddar hon sig själv? Varför, och på vilket sätt var hon i så fall inblandad?

Jag tror att Diana kände sig manipulerad av Amin. Hon har varit kär i honom sedan tidigare och han har hållit på att flirta med henne för att få henne att misshandla Saga. Först har Diana låtit honom hållas för hon tror inte att han menar allvar och hon är smickrad och glad över uppvaktningen. Sedan när hon väl säger nej ordentligt, eller börjar undvika honom och sluta svara i telefon upphör hans charm, och Diana får klart för sig att Amin menar allvar med sin sjuka plan och att han inte heller alls är intresserad av henne romantiskt. Man ser i hans mess att han börjar bli otålig och otrevlig, och hon slutar svara i telefon.

Jag tror därför också att det finns ett hämndmotiv inblandat i hennes samtal till Saga. Hon har fått sitt ego och hjärta sårat. Men jag tror också att hon faktiskt gör det av ren anständighet, som hon säger - kvinna till kvinna. Man måste vara jävligt mycket psykopat om man tycker att döda en bebis är okej.

Efter att Diana ringt till Saga har Diana ett kort samtal med Amin (1 minut) där Diana talar om för Amin vad hon har gjort. Amin googlar direkt efteråt ”anstiftan till misshandel” eftersom han förstår att informationen som förmedlats innebär att han kan åtalas för det.

Sedan visar det sig att Amin mördar Saga och då blir Diana naturligtvis jätterädd. Hon tyckte han var ett slem och en idiot, men nu inser hon att han är en ren psykopat. Hon inser att hon har satt sig själv i en riktigt farlig situation. Hon är också rädd för att hon själv ska åtalas för något för att hon till en början lite halvt gått med på att hjälpa honom, eller låtit honom tro att hon ska göra det innan hon sätter ned foten ordentligt.

Jag vill också påminna om förhöret med Diana när hon bli konfronterad med uppgifterna om vad Saga har sagt till sin mamma om att Diana ska sparka Saga i magen. Hon verkar närmast lättad. Hon säger direkt att om Sagas mamma säger så är det så. Hon vill inte vara den som ”golar” men hon vill att sanningen ska komma fram.

Slutligen verkar det finnas en hotbild mot Diana. Det sker något i rättssalen under hennes förhör. Någon kanske tecknar något till henne från åhörarplats? Domaren frågar om det är någon hon är rädd för och hon svarar ja.
Citera
2024-06-12, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Platinamix
Jag tror att Diana kände sig manipulerad av Amin. Hon har varit kär i honom sedan tidigare och han har hållit på att flirta med henne för att få henne att misshandla Saga. Först har Diana låtit honom hållas för hon tror inte att han menar allvar och hon är smickrad och glad över uppvaktningen. Sedan när hon väl säger nej ordentligt, eller börjar undvika honom och sluta svara i telefon upphör hans charm, och Diana får klart för sig att Amin menar allvar med sin sjuka plan och att han inte heller alls är intresserad av henne romantiskt. Man ser i hans mess att han börjar bli otålig och otrevlig, och hon slutar svara i telefon.

Jag tror därför också att det finns ett hämndmotiv inblandat i hennes samtal till Saga. Hon har fått sitt ego och hjärta sårat. Men jag tror också att hon faktiskt gör det av ren anständighet, som hon säger - kvinna till kvinna. Man måste vara jävligt mycket psykopat om man tycker att döda en bebis är okej.

Efter att Diana ringt till Saga har Diana ett kort samtal med Amin (1 minut) där Diana talar om för Amin vad hon har gjort. Amin googlar direkt efteråt ”anstiftan till misshandel” eftersom han förstår att informationen som förmedlats innebär att han kan åtalas för det.

Sedan visar det sig att Amin mördar Saga och då blir Diana naturligtvis jätterädd. Hon tyckte han var ett slem och en idiot, men nu inser hon att han är en ren psykopat. Hon inser att hon har satt sig själv i en riktigt farlig situation. Hon är också rädd för att hon själv ska åtalas för något för att hon till en början lite halvt gått med på att hjälpa honom, eller låtit honom tro att hon ska göra det innan hon sätter ned foten ordentligt.

Jag vill också påminna om förhöret med Diana när hon bli konfronterad med uppgifterna om vad Saga har sagt till sin mamma om att Diana ska sparka Saga i magen. Hon verkar närmast lättad. Hon säger direkt att om Sagas mamma säger så är det så. Hon vill inte vara den som ”golar” men hon vill att sanningen ska komma fram.

Slutligen verkar det finnas en hotbild mot Diana. Det sker något i rättssalen under hennes förhör. Någon kanske tecknar något till henne från åhörarplats? Domaren frågar om det är någon hon är rädd för och hon svarar ja.

Tror du kan vara nära sanningen här, med undantag för att det finns en hotbild.

Jag tror att hon ljuger för att hon först började ljuga. Hon har diskuterat (kanske utan att mena det) att hjälpa Amin med sparken i magen. Kanske lite på skoj och lite av svart/avundsjuka. I de första förhören ljuger hon för att hon inte kan stå för att ”ha varit med” på det, och kanske för att hon är orolig för att det är straffbart, eller för ryktet ska börja gå om henne. Sen tror jag att hon inte kan med att berätta sanningen, trots motbevisningen av de konstiga förklaringarna och ”jag minns inte”. Så hon tänker som ett barnsligt barn. Jag ljuger mig ända in i kaklet. Och nu han hon inte ta sig ur det (hade ju varit så mycket enklare att berätta som det var). Och nu kommer hon skämmas över ljugandet resten av sitt liv.
Citera
2024-06-12, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
Tror du kan vara nära sanningen här, med undantag för att det finns en hotbild.

Jag tror att hon ljuger för att hon först började ljuga. Hon har diskuterat (kanske utan att mena det) att hjälpa Amin med sparken i magen. Kanske lite på skoj och lite av svart/avundsjuka. I de första förhören ljuger hon för att hon inte kan stå för att ”ha varit med” på det, och kanske för att hon är orolig för att det är straffbart, eller för ryktet ska börja gå om henne. Sen tror jag att hon inte kan med att berätta sanningen, trots motbevisningen av de konstiga förklaringarna och ”jag minns inte”. Så hon tänker som ett barnsligt barn. Jag ljuger mig ända in i kaklet. Och nu han hon inte ta sig ur det (hade ju varit så mycket enklare att berätta som det var). Och nu kommer hon skämmas över ljugandet resten av sitt liv.

Varför tror du inte att det kan finnas en hotbild? Eller i alla fall att hon är rädd för Amin eller hans vänner på utsidan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in