2024-10-09, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Hade han utvisats till Somalia så hade han troligen släppts fri, är det det du vill?

Skiter jag fullständigt i OM så skulle bli fallet, de hade kunnat sluta på andra sätt också givetvis. Men i Sverige ska han inte vara
Citera
2024-10-09, 12:04
Medlem
Fler borde nog ha dömts, tror att Sverige har svårt att förstå hederskulturen och dess kollektivism.
Citera
2024-10-09, 12:04
Avstängd
pojkpingiss avatar
Fick inte avskrädet livstid, var inte detta något som hovrätten fastställde? Det borde innebära 18 år iaf? Att han får avdrag för året han suttit häktad, samt får komma ut efter en tredjedel är väl (tyvärr) helt i sin ordning? Man kunde ju dock önska att han fick livstid på riktigt, alternativt få sig en kyss av den elektriska stolen, men det är en annan femma.
Citera
2024-10-09, 12:09
Medlem
zebra121s avatar
Hade jag varit BO:ets mor eller syster hade jag slagit ihjäl pojkvännen. Rättvist, eller?
Citera
2024-10-09, 12:10
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HayabusaMannen
Jag skulle inte kalla domen för rättvis. Den här domen är totalt feministisk. Livstid. I Sverige. Den här mördaren är ute igen efter några år...av saft & bulle.

Nån annan pratade om nackskott. Jag skulle inte kalla det för en rättvis dom heller. Den här snubben förtjänar något mycket värre.

Visst förtjänar han ett värre straff än 24-27 år i fängelse men det är bättre än ett tidsbestämt på 18 år och fri efter 12 år.
Citera
2024-10-09, 12:11
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abuja
Aldrig rättvis. Mălet kommer gă vidare till högstdomstol

Det finns tre saker ni islamister aldrig anser vara rättvist eller rimligt och det är:
1. när ni döms för att ha utsatt kvinnor och barn för våld.
2. när staten tar era barn och gömmer era kvinnor för att ni utsatt dem för handling som demokratiska väst definierar som någon grad av våld/misshandel.
3. alla varianter av kritik mot islam.

Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Fler borde nog ha dömts, tror att Sverige har svårt att förstå hederskulturen och dess kollektivism.

- och de oacceptabla beteendenas relation till religiositet/religiös fundamentalism.

Domen har jag inte läst men jag antar att han fick tidsbestämt straff och det är fel. Om han har bestämts skyldig med uppsåt så ska denna handling, tillsammans med många andra handlingar, innebära icke tidsbestämda livstidsstraff. Ett annat alternativ som borde införas är att straffen kan kortas och tidsbestämmas mot att de straffade säger upp sitt svenska medborgarskap och reser till sina hemländer med livstidsinreseförbud till Sverige.
Citera
2024-10-09, 12:12
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Hade jag varit BO:ets mor eller syster hade jag slagit ihjäl pojkvännen. Rättvist, eller?

Lite svårt med tanke på att avskrädet sitter i "tryggt förvar"? Eller tänker du när han släpps ut? Jag håller det inte för orimligt att några medfångar kommer att placera ut bananskal omkring honom att halka på. Inte mer än rätt, om du frågar mig. Och, någon nytta ska ju även bananskal göra?
Citera
2024-10-09, 12:18
Medlem
PK-Jannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abuja
Aldrig rättvis. Mălet kommer gă vidare till högstdomstol

Inte en chans att HD tar upp domen, din kompis kan ju låsa upp sin telefon och visa polisen vad den innehåller om han nu är så oskyldig.

Rättvisan har segrat och den lilla råttan har pissat bort sina bästa år. Nu kan han fundera länge i fängelset men tyvärr tror jag att en sådan här person aldrig kommer att stå för sina handlingar och bli en bättre människa.

Vila i frid Saga.
Citera
2024-10-09, 12:20
Medlem
Benny98s avatar
Varför har vi inte dödsstraff? Vanligt folk vill inte vara i samma rum som den här killen under resten av hans liv. Hur kan han ha en framtid? Varför ger vi mördare en andra chans?
Citera
2024-10-09, 12:20
Medlem
landbandys avatar
Att vara en lycklig blivande mor ,och att bli fråntagen barnet ,sitt eget liv och i dödsögonblicket inse att barnet kommer dö - är så fruktansvärt .

Saknar ord.

Saga 💔💧👶 R.i.p.
Senast redigerad av landbandy 2024-10-09 kl. 12:24.
Citera
2024-10-09, 12:29
Medlem
landbandys avatar
Att ens ha viljan att försvara att man dödat en höggravid kvinna är galet .
Citera
2024-10-09, 12:42
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Visst förtjänar han ett värre straff än 24-27 år i fängelse men det är bättre än ett tidsbestämt på 18 år och fri efter 12 år.

Du tror alltså inte att HD tar upp fallet?

Har du läst hovrättens dom förresten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in