Citat:
Ja, vid halv fyra tiden var han nere vid Agia Marina, nära där han hittades död.
Jag har sammanställt en tidslinje med alla tider, finns i mina sammanfattningar DEL 1
Citat:
Grevens sammanfattningar
Uppdaterad: 10 juni
Del 1 Mosley. Familj. Ön. Mobil. Tidslinje. Bilder
Del 2 Försvinnandet. Övervakningskameror. Mosleys rutter
Del 3 Fyndplats. Mosleys döda kropp. Rättsläkare
Tidslinje:
Tisdag: Paret Mosley anländer till ön för en veckas semester.
Onsdag förmiddag: Paret Mosley och det andra paret åker taxibåt till Saint Nikolas Beach
ca 13:00 - Mosley använder strandrestaurangens toalett (fångas av övervakningskamera)
ca 13:30 - Mosley lämnar stranden till fots
13:42 - Mosley fångas på övervakningskamera vid "Kamares coffee bar"
13:47 - Mosley fångas på övervakningskamera vid "Katsaras restaurant".
13:52 - Mosley fångas av övervakningskamera vid "Blue Corner Cafe" i Pedi
13:57 - Mosley fångas av övervakningskamera vid Pedi Marina, gåendes i riktning mot berget/Agia Marina
ca 15 - Frun noterar att Mosley ännu inte kommit tillbaka till bostaden
15:32 - Övervakningskamera fångar Mosely när han går nedför berget vid Agia Marina
15:44 - Övervakningskamera fångar Mosely när han går nedför berget vid Agia Marina
19:30 - Frun anmäler Mosley försvunnen
Onsdag natt - myndigheterna försöker följa Mosleys sista fotspår men han är spårlöst försvunnen
Torsdag 10:30 - Polisen skriver rapport om försvunnen person.
Torsdag lunchtid - Sökinsats inleds
Fredag kväll/Lördag: Mosleys 4 vuxna barn anländer till ön och ansluter till sökandet.
Fynddagen (söndag 9 juni):
10:30 - Borgmästaren är ute på en båt i viken och ser vad han tror är kroppen. Meddelar strandbaren.
10:32 - Barchefen går till platsen och kollar. Ser att det är en kropp.
ca 10:50 - Polis kommer till fyndplatsen
11:00 - Polisen säger att man tror att det är Mosley man har hittat
14:09 - Brandmän kommer till platsen med bår
14:15 - Rättsläkare kommer till platsen. Arbetar på platsen ca 30 min innan kroppen förs bort.
14:39-14:50 - Sex brandmän placerar kroppen på en orange bår, för transport till Rhodos.
Måndag 10 juni: Obduktion av kroppen, Rhodos