2024-06-11, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Då borde ju ha med att ett vittne såg honom gå ostadigt, när han gick nedför berget 15.32.
Inte bara övervakningskameror fångade honom den tiden?
Eller jag kanske förstått det fel?

Jag har förstått det som att det syns på kameran, finns inget vittne.
Citera
2024-06-11, 22:00
Medlem
Citat:
Då borde ju ha med att ett vittne såg honom gå ostadigt, när han gick nedför berget 15.32.

Expressen som skriver otydligt och faktiskt helt felaktigt:

De skriver: 15.32: Michael Mosley tros ha vandrat upp mot bergen, efter att han sågs på affärsgatan. Han iakttas vid halvfyra-tiden och då går han lite ostadigt, enligt ett vittne.

Hur de BÖR skriva:
Strax för kl 14: Michael Mosley tros ha vandrat upp mot bergen, efter att han sågs på affärsgatan.
Senare, Kl 15:32. iakttas han av en övervakningskamera nära fyndplatsen och då går han lite ostadigt, enligt ett vittne som sett övervakningsbilderna.
För ingenstans, i någon press, står att någon person iakttagit honom när han gått ner mot Agia Marina Beach.

Expressen slarvar något otroligt.

Det var en övervakningskamera som fångade honom när han gick ner för berget vid halv-fyra. Ingen person uppges ha sett honom.

Expressen får skärpa till sig! Redan massa semestervikarier?
Senast redigerad av GrevenFB 2024-06-11 kl. 22:14.
Citera
2024-06-11, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Jag har förstått det som att det syns på kameran, finns inget vittne.

Exakt.

Expressen som slarvar otroligt mycket när de skriver.
Citera
2024-06-11, 22:01
Medlem
230 milj kr tjänade MM på dina böcker. Trots dåliga aktieaffärer hade han säkert en rejäl pott kvar.

Ålderdomen var minsann säkrad. Nu får frun njuta av den istället - ensam eller tillsammans med någon soffliggare 🤓
Citera
2024-06-11, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Klickade faktiskt på din you tube länk och hittade denna (vet inte hur man länkar till youtube)

”'Just 90 seconds from safety' Dr Michael Mosley's disappearance and death explained”
Times Radio

Tror det var där
Edit ja det är den, 48 min in precis innan slutet.
”The search team told me..”

Tackar, intressant info!
Citera
2024-06-11, 22:09
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Expressen som skriver otydligt och faktiskt helt felaktigt:

De skriver: 15.32: Michael Mosley tros ha vandrat upp mot bergen, efter att han sågs på affärsgatan. Han iakttas vid halvfyra-tiden och då går han lite ostadigt, enligt ett vittne.

Hur de BÖR skriva:
"Michael Mosley tros ha vandrat upp mot bergen, efter att han sågs på affärsgatan.
Senare, Kl 15:32. iakttas han av en övervakningskamera och då går han lite ostadigt, enligt ett vittne som sett övervakningsbilderna.
För ingenstans, i någon press, står att någon person iakttagit honom när han gått ner mot Agia Marina Beach.

Expressen slarvar något otroligt.

Det var en övervakningskamera som fångade honom när han gick ner för berget vid halv-fyra. Ingen person uppges ha sett honom.

Expressen får skärpa till sig! Redan massa semestervikarier?

Verkligen. Tur att du håller koll på flashback.
Man ska nog undvika sammanfattningar i Expressen/Aftonbladet.
Citera
2024-06-11, 22:21
Medlem
Citat:

De menar kanske en person som har bevittnat övervakningsfilmen? En person ur personalen på Agia Marina Beach Bar. Hursomhelst förvirrande att kalla det för ett vittne.
Citera
2024-06-11, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Var det verkligen så smart att gå med paraplyet ? Visst, det skyddar mot solen men under paraplyet kan jag tänka mig att det blir ännu varmare !!

Det hade nog varit bättre att ha en våt handduk kring huvudet. Tror också att ett ljus paraply varit bättre än ett mörkt för mörka färger magasinerar värme.

Men ut och gå vid denna värme när man inte är helt ung, det är vansinne, man skall sitta på ett café och ta det lugnt.
Citera
2024-06-11, 23:02
Medlem
Olustigt att se filmen där MM in i en butik men väljer att gå vidare. Tänk om han hade gått in och köpt vatten, juice, fanta eller en isglass med följden att han klarat sig hela vägen ända fram till Agia Marina.
Men visst, finns många om i detta fall...
Någon som vet vad affären ifråga säljer för produkter?
Citera
2024-06-11, 23:23
Medlem
LeifTheNotLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Är det ryggsäck eller paraply han har bakom huvudet..

Paraplyet.
Citera
2024-06-11, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Olustigt att se filmen där MM in i en butik men väljer att gå vidare. Tänk om han hade gått in och köpt vatten, juice, fanta eller en isglass med följden att han klarat sig hela vägen ända fram till Agia Marina.
Men visst, finns många om i detta fall...
Någon som vet vad affären ifråga säljer för produkter?

Inte den blekaste, kanske självbevarelsedrift i lösvikt?
Citera
2024-06-12, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Det intressanta är också hur paren spenderade ankomstkvällen. Fest, alkohol, lite sömn?
Jag har svårt att tro att han konsumerade alkohol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in