2024-06-10, 20:16
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, björn går inte på människa för att de haft konflikter med älg.
Björn går på människa om du provocerar dem, är i vägen för deras föda eller kommer för nära ungarna eller idet.

Inte ens skadade björnar går på människa om du inte är den som skadat den eller är i dess direkta närhet när det sker. De går inte ut och letar upp människor att hämnas på.

Då bidrar jag med följande källor:

https://arbetet.se/2014/09/19/bjornattacken/

Citat:
De två björnarna passerar ungefär 20 meter från Malin. Innan de två försvunnit utom synhåll kommer en tredje riktigt stor björn rusande i samma spår. När den får syn på Malin viker den tvärt av och går direkt till attack.

Om inte detta ser ut som om någon klurat ett bra tag på att utöva gruvlig hämnd mot sina kidnappare så vet jag inte vad (ca 2:45 i klippet):

https://www.youtube.com/watch?v=NiIz3apsVA8

Den dyra kameran duger utmärkt att ta ut sin aggression på i brist på människor och andra djur:

https://www.youtube.com/watch?v=pshv2P2uv6o

Ska bara infoga kort svar från en annan post jag såg från dej att jag som man knappast förstår alla män alltid och att jag knappast heller kan vara ensam om att uppleva det så. Nedan är det jag svarar på:

Citat:
Män begriper sig på män - och män kräver att kvinnor begriper sig på, tar hänsyn till och rättar sig efter män
Citera
2024-06-10, 20:23
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Det stämmer. De flesta psykopater är män - jag har arbetat med psykopater och jag har varit resurs för Fransson och Belfrage för att sortera ut psykopater, och fria våldsbrottslingar från stämpeln psykopat.
De flesta psykopater är män - men väldigt få män är psykopater, inte ens bland mördare är de i majoritet.

Jag tycker inte män skall acceptera att betraktas som psykopater för att de är män - däremot kanske de bör ha en förståelse för varför kvinnor tvingas förhålla sig till främmande män (och bekanta) som om de är psykopater.

Varför i hela friden ska män ha förståelse för att kvinnor förhåller sig till dem som om de vore psykopater. Det kanske förvånar dig men de flesta män och kvinnor har helt vanliga respektfulla relationer med det motsatta könet. Det krävs inte heller någon psykopat för att våldta en kvinna. Inte nog med att män ska köpa en falsk bild att de är farligare för kvinnor i skogen än björnar. Nu ska de tugga i sig dina hobby diagnoser också.
Citera
2024-06-10, 21:02
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ointressant diskussion efter som du inte har tolkningsföreträde. Det har jag.
Nej, det har varken du eller jag. Varför i hela friden skulle du ha "tolkningsföreträde"?

Citat:
Nej, vi pratar om olika möten - och du har fel när du hävdar din definition eftersom möten i bl a hundmöten handlar om långa avstånd.
Jag besvarade redan det. Se ovan.

Citat:
Det är mer din retorik faktiskt.
Min retorik är att säga att du inte tillför något, inte förstår, saknar legitimitet och är ointressant.
Vi får väl se hur länge du klarar dig utan att medvetet misstolka då.

Citat:
Det fanns ingen substans alltså - okej.
Ja, nej, medvetet misstolkande var ju inte alls din grej det...

Citat:
Män som du tror att "människor i allmänhet" är män som du eller kvinnor som fogar sig.
Nej, nu hittar du på massa trams igen.

Citat:
Det stämmer. De flesta psykopater är män - jag har arbetat med psykopater och jag har varit resurs för Fransson och Belfrage för att sortera ut psykopater, och fria våldsbrottslingar från stämpeln psykopat.
Det tror jag inte en sekund på att du har gjort.

Citat:
De flesta psykopater är män - men väldigt få män är psykopater, inte ens bland mördare är de i majoritet.
Se ovan för information om att mycket väl kan vara falskt.

Citat:
Jag tycker inte män skall acceptera att betraktas som psykopater för att de är män - däremot kanske de bör ha en förståelse för varför kvinnor tvingas förhålla sig till främmande män (och bekanta) som om de är psykopater.
Det behöver de inte. Lika lite som vi män behöver det, trots att vi är mer utsatta för våldsbrott.

Däremot är det förstås klokt för båda könen att ha ögonen öppna när de har att göra med främmande män.
Citera
2024-06-10, 21:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
De senaste studierna och tankegångarna inom psykologin säger att psykopati är ungefär lika vanligt hos könen men svårare att upptäcka hos kvinnor.
Länka till det.
"Svårare att upptäcka" - då har man nog inte jobbat med att fastställa psykopati för kriterierna som krävs är ganska klara. Och det är inte de där listorna som publiceras på nätet som avgör om en människa är psykopat eller inte.

Citat:
Du har aldrig arbetat i hela ditt liv. Du är en sjukskriven, psykiskt sjuk individ. De senaste 15 åren har du spenderat större delen av din vakna tid framför Flashback genom att skriva snart 90.000 helt imbecilla inlägg.
Ok. Tro det om du vill.
Jag bryr mig inte.
Citera
2024-06-10, 22:16
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Länka till det.
"Svårare att upptäcka" - då har man nog inte jobbat med att fastställa psykopati för kriterierna som krävs är ganska klara. Och det är inte de där listorna som publiceras på nätet som avgör om en människa är psykopat eller inte.

Ok. Tro det om du vill.
Jag bryr mig inte.
Vad avgör om en människa är psykopat eller inte, Micro?
Citera
2024-06-10, 22:20
Medlem
Citat:
Länka till det.

Det har redan länkats i tråden.

Citat:

Ok. Tro det om du vill.
Jag bryr mig inte.

Nejdu, jag vet.

Det blir direkt skrattretande när en sådan värdelös sjukskriven och psykiskt sjuk dåre som du hävdar saker som "då har man nog inte jobbat med att fastställa psykopati" som om att du skulle veta mer än expertisen inom psykologi.
Citera
2024-06-10, 22:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen

Läs på om B klustret. Antisociala personlighetsstörningar - narcissism, psykopati, sociopati, borderline, histrionisk.

Det jävligaste med dessa är att de flyter in i varandra och rör sig på skalor.
Citera
2024-06-11, 01:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Varför i hela friden ska män ha förståelse för att kvinnor förhåller sig till dem som om de vore psykopater. Det kanske förvånar dig men de flesta män och kvinnor har helt vanliga respektfulla relationer med det motsatta könet. Det krävs inte heller någon psykopat för att våldta en kvinna. Inte nog med att män ska köpa en falsk bild att de är farligare för kvinnor i skogen än björnar. Nu ska de tugga i sig dina hobby diagnoser också.
Det kanske förvånar dig men även "de flesta" kvinnor som du känner måste förhålla sig till män och att de kan skada dem.

Nej, precis, det krävs inte ens att de är psykopater, vi vet inte vilka män som vill skada kvinnor och av vilka skäl .. Det är det faktum kvinnor lever med.

Jag har inte diagnosticerat någon - tvärtom, jag säger att jag har kunskap om hur diagnoser sätts och att det är inget man kan svinga med för att förklara mäns vilja att skada kvinnor - inte ens majoriteten av mördare har diagnosen psykopat om man använder diagnoskriterierna rätt.
Citera
2024-06-11, 01:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, det har varken du eller jag. Varför i hela friden skulle du ha "tolkningsföreträde"?
.
För att frågan ställs till kvinnor och handlar om kvinnors verklighet.
Jag är kvinna - det är inte du.
Jag har inte tolkningsföreträde över alla kvinnor - däremot har jag i kraft av att vara kvinna tolkningsföreträde före varje man i en fråga som rör kvinnor.
Inte svårare än så.
Det också därför jag inte heller påstår att jag vet bättre än någon man hur det känns att få en spark på pungen.
Män kan uppleva det olika - men ingen kvinna kan hävda att hon vet bättre än någon man hur det känns.
Citera
2024-06-11, 02:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vill du att jag kör Allers punktlista nu?
Det går inte att säga vad som avgör det så enkelt - utan det krävs en utredning om personens hela liv och hänsyn till den aktuella situationen.
Det går inte att sitta med en punktlista man måste ha djupare kunskap om personen än så.
Så mitt svar är att det inte enkelt går att säga vad som gör att en person kan klassas psykopat.
Det är mycket individuellt och har inte med brottet att göra egentligen - fast brottet självklart är en faktor som spelar in.
Jag har aldrig varit den som ställer eller undanröjer en diagnos - det stod Fransson och Belfrage för - jag var en resurs som gav information och min input i deras utredningar och som fick vara med i diskussionerna ...
Jag lärde mig mycket av det - men det innebär inte att jag på egen hand kan ställa diagnoser...
Däremot vet jag att kvasi-diagnoserna som ställs på Flashback om folk är just det - kvasi-diagnoser av okunniga muppar.
Citera
2024-06-11, 02:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det har redan länkats i tråden.

Nejdu, jag vet.

Det blir direkt skrattretande när en sådan värdelös sjukskriven och psykiskt sjuk dåre som du hävdar saker som "då har man nog inte jobbat med att fastställa psykopati" som om att du skulle veta mer än expertisen inom psykologi.
Jag vet definitivt INTE mer än expertisen .. däremot vet jag mer än dig och random Flashback rapare
Citera
2024-06-11, 02:13
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Det krävs inte heller någon psykopat för att våldta en kvinna.

Det är väl själva poängen. Ifall vi startar med att 1-2% av män är psykopater och sedan går vidare med att en stor andel våldtäktsmän inte ens är psykopater så får du en bild av hur farlig en man i isolerad plats potentiellt kan vara för en kvinna.

Jag vill inte ha oddsen 1% att främmande personer som jag möter kan sadistiskt rövknulla mig, inte ens 0,1%. Men jag som man har ju bättre odds än en kvinna dels för att homosexuella psykopater snarare är 1-2% av 5% av befolkningen (eller något sådant) och dels för att jag är fysiskt stark nog för att också utgöra ett hot mot honom, vilket inte en kvinna är och lägg därtill att jag har bättre chans att springa ifrån honom ifall han är beväpnad.

Nu är det väl så att jag som man känner av denna maktlöshet främst när jag rör mig i tomma gator runt nattetid ensam och blattegäng kommer vandrades emot mig eller hänger omkring i någon tunnel. Nu är det inte stor chans att de just vill våldta mig, men chansen att de vill stjäla eller förnedra mig på andra sätt existerar alltid. Det sexuella våldet är givetvis mycket mer hotfullt, jag skulle föredra att de stjäl allt jag äger och ger mig några sparkar mot magen än att bli brutalt våldtagen av en gäng afghaner.

Så det är bara när du vet att några okända varelser äger makten över ditt liv i någon isolerad plats som du känner av detta obehag, att du inte längre kan kontrollera ditt öde; att du varesig kan kämpa emot, springa bort från dem eller ropa på hjälp.

Att sitta att prata om att kvinnor tror att alla män är psykopater förvränger diskussionen och skapar halmgubben, bara att veta att 1-2% är psykopater är illa nog. I offentliga ställen kommer psykopaten hämnas av social kontroll men inte i isolerade platser.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2024-06-11 kl. 02:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in