Citat:
Ursprungligen postat av
Blundetto
Det krävs inte heller någon psykopat för att våldta en kvinna.
Det är väl själva poängen. Ifall vi startar med att 1-2% av män är psykopater och sedan går vidare med att en stor andel våldtäktsmän inte ens är psykopater så får du en bild av hur farlig en man i isolerad plats potentiellt kan vara för en kvinna.
Jag vill inte ha oddsen 1% att främmande personer som jag möter kan sadistiskt rövknulla mig, inte ens 0,1%. Men jag som man har ju bättre odds än en kvinna dels för att homosexuella psykopater snarare är 1-2% av 5% av befolkningen (eller något sådant) och dels för att jag är fysiskt stark nog för att också utgöra ett hot mot honom, vilket inte en kvinna är och lägg därtill att jag har bättre chans att springa ifrån honom ifall han är beväpnad.
Nu är det väl så att jag som man känner av denna maktlöshet främst när jag rör mig i tomma gator runt nattetid ensam och blattegäng kommer vandrades emot mig eller hänger omkring i någon tunnel. Nu är det inte stor chans att de just vill våldta mig, men chansen att de vill stjäla eller förnedra mig på andra sätt existerar alltid. Det sexuella våldet är givetvis mycket mer hotfullt, jag skulle föredra att de stjäl allt jag äger och ger mig några sparkar mot magen än att bli brutalt våldtagen av en gäng afghaner.
Så det är bara när du vet att några okända varelser äger makten över ditt liv i någon isolerad plats som du känner av detta obehag, att du inte längre kan kontrollera ditt öde; att du varesig kan kämpa emot, springa bort från dem eller ropa på hjälp.
Att sitta att prata om att kvinnor tror att alla män är psykopater förvränger diskussionen och skapar halmgubben, bara att veta att 1-2% är psykopater är illa nog. I offentliga ställen kommer psykopaten hämnas av social kontroll men inte i isolerade platser.