2024-06-10, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nja, de senaste studierna och tankegångarna om psykopati inom psykologin är att det är ungefär lika vanligt mellan könen, men att det är svårare att upptäcka kvinnlig psykopati.
Vem mörda,våldta,kriminella mm i samhället ?

Det vi dvs män tyvär varför inte bara acceptera det så ?

Bitcharna ljuger mer t ex ,snacka skit ,försöra rykte mm än oss så de inte perfekta på nåt sätt .

Du kan bara garantera för dig själv ändå du bra människa precis som jag kan bara garantera för mig själv ! 🙂
Citera
2024-06-10, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1

Bitcharna ljuger mer t ex ,snacka skit ,försöra rykte mm än oss så de inte perfekta på nåt sätt .

Du kan bara garantera för dig själv ändå du bra människa precis som jag kan bara garantera för mig själv ! 🙂

Nu rörde frågan psykopati och hur utrett det är mellan könen och de senaste tankegångarna och studierna inom psykologin hävdar att det är ungefär lika vanligt hos könen men svårare att upptäcka hos kvinnor. Långt ifrån alla psykopater är kriminella, mördare eller våldtäktsmän.
Citera
2024-06-10, 19:37
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
100% jag kille men tyvär de flesta psykopater är män det bara acceptera för oss !
Citat:
Nja, de senaste studierna och tankegångarna om psykopati inom psykologin är att det är ungefär lika vanligt mellan könen, men att det är svårare att upptäcka kvinnlig psykopati.
Citat:

Citat:
Nu rörde frågan psykopati och hur utrett det är mellan könen och de senaste tankegångarna och studierna inom psykologin hävdar att det är ungefär lika vanligt hos könen men svårare att upptäcka hos kvinnor. Långt ifrån alla psykopater är kriminella, mördare eller våldtäktsmän.
Skrevs om det Reiwa nämner nyligen i media:
https://www.theguardian.com/society/2024/feb/26/more-women-may-be-psychopaths-than-previously-thought-says-expert

Hddv1, hur definierar
Citera
2024-06-10, 19:38
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Mäns farlighet är större än kvinnors. I Sverige är männen ung 20 gånger än kvinnor.

Därav är det vanligare man är rädd för män.

För att få ner farligheten finns fängelser och mentala institutioner.

Fängelser ska byggas ut till 27000 från 6000.

Ju fler män som sitter i fängelse ju tryggare för kvinnor.

Så det finns en liten möjlighet att rädslan för män sjunker och den mentala hälsan förbättras.
Hur definierar du "farlighet" för att få det till x20 för männen?

Om du menar begår våldsbrott så håller jag med om att vi män har högre "farlighet" än kvinnor, dock inte 20x så hög.
Citera
2024-06-10, 19:40
Medlem
Citat:
Du försöker "gaslighta" här när jag skriver psykopater då menar jag alla mördare,våldtäksmän,pedofiler mm dvs de värsta av alla !

Kom med några riktiga argument sluta vara rädd vi på en anonym forum faktiskt 😃
Citera
2024-06-10, 19:41
Medlem
Citat:
Du försöker "gaslighta" här när jag skriver psykopater då menar jag alla mördare,våldtäksmän,pedofiler mm dvs de värsta av alla !

Kom med några riktiga argument sluta vara rädd vi på en anonym forum faktiskt 😃

Jaha? Så du använder en egen påhittad definition av vad psykopati är? Okej.

Prova att lära dig att skriva så kanske man tar dig på allvar.
Citera
2024-06-10, 19:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Du är rätt stöddig för att vara en person som är livrädd för minsta möte med en random man i skogen.

Den här frågan har verkligen varit ett rejält nederlag för allt vad feminism och girl power heter. Jag tvivlar starkt på att någon kommer ta dessa saker på allvar efter det här björn vs man-debaclet.

Tack för att du så träffande illustrerar Schroedingers feminism.

Jag har träffat många män i skogen 😂👌

Detta har lika lite med feminism att göra som med myggor....
Citera
2024-06-10, 19:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Visst går det som sagt att lära sej läsa av djur inkl björnar men man ska aldrig lita på ett vilt rovdjur eller ta för givet att man är säker i dess närhet oavsett deras beteende. Ett känt exempel är Timothy Treadwell.
Jag förstår hur du tänker - eftersom det är det förhållningssätt som kvinnor måste ha mot män.

Citat:
Just du behöver dock inte ha retat upp björnen utan ilskan över något annat kan landa på dej om du råkar vara i närheten (tex en konflikt med älg eller annan björn som retat upp denne eller om den känner att dess ungar är hotade - sjuka djur kan utgöra en stor fara oxå). Om björnen inte har intresse för dej eller någon konflikt så stämmer det att det tycks krävas en hel del för att reta upp den. Det händer ju att vissa rovdjur även dödar för nöjes skull men oftast görs det för att uppnå ett specifikt syfte som ofta är direkt länkat med överlevnad. Döda för nöjes skull eller pga komplexa känslor och tankar är mer människans område.
Nej, björn går inte på människa för att de haft konflikter med älg.
Björn går på människa om du provocerar dem, är i vägen för deras föda eller kommer för nära ungarna eller idet.

Inte ens skadade björnar går på människa om du inte är den som skadat den eller är i dess direkta närhet när det sker. De går inte ut och letar upp människor att hämnas på.

Citat:
Jag vet inte varifrån det härstammar då jag inte kommer ifrån en våldsam uppväxt eller skolgång men jag som man är väl känslig för "hotfulla/skumma stämningar" generellt sedan ganska tidig ålder. Kan rakt ut erkänna att det mesta härstammar från andra mäns beteenden men det har hänt några gånger att jag oxå blivit ytterst obekväm i vissa kvinnors sällskap. Vissa kvinnor kan oxå ha en otroligt dålig influens på våldsamma instabila män i den formen att dom kan manipulera dessa till div saker. "Spöa killen som pratade skit om mej" (har hänt mej en gång i ungdomen - fick en ursäkt några år senare av den tjejen för det var ju falskt rakt igenom - blev aldrig mer än hot dock - fattar dock nu många år i efterhand inte varför jag aldrig polisanmälde idioterna). En del idioter till män sitter i fängelse pga dom var svaga för sådana kvinnors påverkan.
Jag har haft en ganska våldsam uppväxt men jag tror att livet senare har varit mer avgörande för min åsikter och mina rädslor. (Det är en komplex diskussion som jag inte tar nu)
Jag förstår och kan relatera till det du säger ovan och vidhåller att jag tror att om du startar en tråd så kan det bli riktigt bra.
Citera
2024-06-10, 19:56
Medlem
Citat:
Jaha? Så du använder en egen påhittad definition av vad psykopati är? Okej.

Prova att lära dig att skriva så kanske man tar dig på allvar.
Exakt jag använder min egna hjärna definera saker vad problemet tänka för sig själv ?

Hur dåligt jag än skriver förstår du ändå men du saknar argument komma tillbaka med utan ska tjafsa hur man "definera psykopater" bla,bla,bla 😃

Sluta vara en falsk hycklare,bitter ,avundsjuk mm och kom med några egna åsikter eller nåt !
Citera
2024-06-10, 19:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Alla anser alltså inte att din definition är den enda gällande.
Kan tänka mig flera alternativ:
1. De som använder termen på det viset använder den fel.
2. Det är en fackterm som används inom just det området.
3. Du har fel.

Utan källa så lutar det mest åt #3.
Ointressant diskussion efter som du inte har tolkningsföreträde. Det har jag.

Citat:
Oavsett vilket så talar vi inte om hundar här, och du kan inte bara överföra den användningen av termen rakt av.
Nej, vi pratar om olika möten - och du har fel när du hävdar din definition eftersom möten i bl a hundmöten handlar om långa avstånd.

Citat:
(Om jag känner dig rätt nu så är det hög risk att du svarar något i stil med "Det kan jag visst det. Det såg du väl att jag kunde?", men låt oss försöka hålla det här ovanför högstadienivå.)

Det är mer din retorik faktiskt.
Min retorik är att säga att du inte tillför något, inte förstår, saknar legitimitet och är ointressant.

Citat:
Orkar inte ens kolla bland dina otaliga inlägg där du har försökt förklara för oss män på vilka sätt vi är farliga, hur vi är farliga, hur vi tänker, hur vi kan vara ondsinta, o.s.v.
Det fanns ingen substans alltså - okej.

Citat:
De flesta män kräver inte det av kvinnor mer än vad de kräver det av människor i allmänhet - d.v.s. den vanliga anpassning som förväntas av alla människor gentemot varandra i ett civiliserat samhälle.
Män som du tror att "människor i allmänhet" är män som du eller kvinnor som fogar sig.
Citera
2024-06-10, 20:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
100% jag kille men tyvär de flesta psykopater är män det bara acceptera för oss !
Det stämmer. De flesta psykopater är män - jag har arbetat med psykopater och jag har varit resurs för Fransson och Belfrage för att sortera ut psykopater, och fria våldsbrottslingar från stämpeln psykopat.
De flesta psykopater är män - men väldigt få män är psykopater, inte ens bland mördare är de i majoritet.

Jag tycker inte män skall acceptera att betraktas som psykopater för att de är män - däremot kanske de bör ha en förståelse för varför kvinnor tvingas förhålla sig till främmande män (och bekanta) som om de är psykopater.
Citera
2024-06-10, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det stämmer. De flesta psykopater är män -

De senaste studierna och tankegångarna inom psykologin säger att psykopati är ungefär lika vanligt hos könen men svårare att upptäcka hos kvinnor.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
jag har arbetat med psykopater

Du har aldrig arbetat i hela ditt liv. Du är en sjukskriven, psykiskt sjuk individ. De senaste 15 åren har du spenderat större delen av din vakna tid framför Flashback genom att skriva snart 90.000 helt imbecilla inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in