2024-06-09, 18:59
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Finns troligen nåt mer passande forum för diskussionen om myggor. Bara en vild gissning från min sida.

Förstår att du inte vill svara. Många fler, nästan dubbelt så många, dör av möte med myggor än med en annan människa.
Citera
2024-06-09, 19:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Förstår att du inte vill svara. Många fler, nästan dubbelt så många, dör av möte med myggor än med en annan människa.

Förstår att du inte vill hitta ett mer passande forum.
Citera
2024-06-09, 19:05
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Den största faran med att kvinnor ser män som ett hot är att stressnivåerna hos kvinnor går upp.

Värst är det bland svarta kvinnor USA vars livslängd sjunkit 3-4 år de senaste åren , kan mycket väl bero på stress från män.

Alltså denna stress kvinnor känner är inte bra och Regering Riksdag Och presidenter mm. borde försöka göra något åt det.

T.ex inte öka stressen med tillförsel av ytterligare män.

Statistiken talar väl sitt tydliga språk: svarta kvinnor har anledning att känna stress angående deras män, medan amerikanska asiatiska kvinnor som lever längst antagligen har minst anledning att känna stress.

Sedan kan jag hålla med om att stress och ångest inför det värsta som kan hända dig ofta är värre än själva händelsen.

Skulle inte vilja skapa massa stress och ångest hos mina barn inför hotet från pedofiler.
Citera
2024-06-09, 19:06
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Förstår att du inte vill hitta ett mer passande forum.

Jag tycker att det kan vara relevant då det visar att människan långt ifrån alltid tänker rationellt.
Återigen varför ville du inte ta fram siffrorna på hur många människor som dör av myggor årligen?
Varför måste du vara så spydig och gå till personangrepp?
Just ja du är kvinna och har inga argument.
Citera
2024-06-09, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Den största faran med att kvinnor ser män som ett hot är att stressnivåerna hos kvinnor går upp.

Värst är det bland svarta kvinnor USA vars livslängd sjunkit 3-4 år de senaste åren , kan mycket väl bero på stress från män.

Alltså denna stress kvinnor känner är inte bra och Regering Riksdag Och presidenter mm. borde försöka göra något åt det.

T.ex inte öka stressen med tillförsel av ytterligare män.

Jamen Prepper kan inte du ta ett snack med USA:s utrikesminister, olika jihadistiska grupperingar, Putin, med flera med flera och verkligen försöka få dem att förstå hur jävla destruktiv deras politik/ideologi är och vilka jävla flyktingströmmar de skapar. Plus alla jävla korrumperade regeringar i världen som bara skapar horder av ekonomiska migranter som genom ett jävla trollslag helt plötsligt blir demokratiska länders problem.
Citera
2024-06-09, 20:56
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag tycker att det kan vara relevant då det visar att människan långt ifrån alltid tänker rationellt.
Återigen varför ville du inte ta fram siffrorna på hur många människor som dör av myggor årligen?
Varför måste du vara så spydig och gå till personangrepp?
Just ja du är kvinna och har inga argument.

Det var ju du som ville blanda in myggor i det hela, så hur många dör av myggor i Sverige varje år?
Citera
2024-06-09, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Frågan formuleras lite olika på olika platser...

möta, vistas med...encounter...träffa på etc etc...

tror dessa kvinnor fortsatt väljer björnen om den ställs mot utländska män eller inhemska män.
Frågan handlar om gruppen "män" och björn och inte typ: utländska man eller svartbjörn...eller lokal man och kragbjörn...
allright?

Finns nada av irrationalitet i att beakta att 0 kvinnor dödats av björn sen säkert 200 år ...och rejält många fler har dödats av män på samma tidsperiod i skogen.

0 döda på 200 år?

Fel.

Här har du ett gäng exempel bara från de senaste 3-4 åren.

https://www.jaktjournalen.se/nyheter/bjorn-dodade-kvinna-och-skadade-tva/870421

https://www.hbl.fi/2023-07-25/kvinna-dodad-av-grizzlybjorn-i-usa/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6nJQ50/kvinna-och-spadbarn-dodade-av-bjorn

https://www.jaktojagare.se/kategorier/utrikes/svartbjorn-dodade-och-at-av-kvinna-20210504/

https://www.expressen.se/tv/nyheter/varlden/ny-aggressiv-bjornattack-i-slovakien-fem-skadade-/

Finns många fler.

Det är också så att det i t ex Sverige finns 5 miljoner män och bara några tusen björnar. De allra flesta kvinnor möter aldrig en björn en enda gång under sin livstid. Däremot möter de massor av män.

Och jag är säker på att många kvinnor skulle få problem att välja om frågan var björn vs utländsk man av t ex arabisk eller afrikansk härkomst. Många skulle känna sig som rasister om de valde björnen, det är jag helt övertygad om. En intressant fråga att ställa vore möte med svensk man vs utländsk man i skogen. Där skulle garanterat en majoritet antingen välja den utländske eller säga 50/50.
Citera
2024-06-10, 01:10
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Det är också så att det i t ex Sverige finns 5 miljoner män och bara några tusen björnar. De allra flesta kvinnor möter aldrig en björn en enda gång under sin livstid. Däremot möter de massor av män.

Och jag är säker på att många kvinnor skulle få problem att välja om frågan var björn vs utländsk man av t ex arabisk eller afrikansk härkomst. Många skulle känna sig som rasister om de valde björnen, det är jag helt övertygad om. En intressant fråga att ställa vore möte med svensk man vs utländsk man i skogen. Där skulle garanterat en majoritet antingen välja den utländske eller säga 50/50.

Det låter troligt. Men det är inte bara så att det finns fem miljoner män i Sverige. Av alla dessa män är 280000 dessutom jägare som älskar att vara i skogen. Tror nog att 99,9% av alla tjejer i landet efter att ha upplevt skenanfall av björn skulle tacka sin lyckliga stjärna och slänga sig i armarna på en sådan man om de sprang på honom i skogen.

Men det är mycket tråkigt att 0,01 av unga tjejer skulle föredra ett möte med björn framför en räddningshelikopter med manlig besättning om de var ensamma och vilse i Alaskas vildmark. Men eftersom denna lilla promille av tjejer jämför oss 95% skötsamma män med björnar så får de nog klara sig själva. Det verkar de också önska då de tror att Peder Madsen är representativ för alla män och att man får dela KW öde om man springer på en man i skogen.
Senast redigerad av Blundetto 2024-06-10 kl. 01:13.
Citera
2024-06-10, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Statistiken talar väl sitt tydliga språk: svarta kvinnor har anledning att känna stress angående deras män, medan amerikanska asiatiska kvinnor som lever längst antagligen har minst anledning att känna stress.

Sedan kan jag hålla med om att stress och ångest inför det värsta som kan hända dig ofta är värre än själva händelsen.

Skulle inte vilja skapa massa stress och ångest hos mina barn inför hotet från pedofiler.

Jo precis

För att politiker ska kunna lösa problem måste de få en sannare beskrivning av verkligheten.

Det är också att media orsakar mer stress genom att rapportera om alla dåliga saker som händer.

Vet man inget hur dåliga män är så känner man ingen stress och kan tycka att björnar är värre än män.

Skulle man bo på en gård och vara utan media och negativa män skulle det inte finns så mycket stress förknippat med män.
Citera
2024-06-10, 01:40
Medlem
Citat:
Jamen Prepper kan inte du ta ett snack med USA:s utrikesminister, olika jihadistiska grupperingar, Putin, med flera med flera och verkligen försöka få dem att förstå hur jävla destruktiv deras politik/ideologi är och vilka jävla flyktingströmmar de skapar. Plus alla jävla korrumperade regeringar i världen som bara skapar horder av ekonomiska migranter som genom ett jävla trollslag helt plötsligt blir demokratiska länders problem.

Skulle jag kunna göra världen förnuftig skulle jag det.

Vad har du för lösning på problemet att kvinnor är räddare för män än björnar ?
Citera
2024-06-10, 02:02
Medlem
Som barn/tonåring träffade jag på flertalet blottare och pedofiler i skogen. Då fick man springa så fort benen bar (om man inte hade frozen fright vilket hände en gång). Däremot, inga björnar i den skogen.
Citera
2024-06-10, 08:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Tydligen blev någon stött.
Titta på konversationen och återkom med vem det var som började kasta paj och verka stött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in