2024-06-09, 17:56
Medlem
BekraftadNegers avatar
Hur tänker ni som tog er tid att gå till vallokalen för att rösta på ett parti som inte kommer in i EU-parlamentet? Finns säkert en poäng med att man skall se att inte alla röstar på vanliga partierna men det är ändå en bortkastad röst och bortkastad tid.
Citera
2024-06-09, 17:56
Medlem
Hyperkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Du fattar att det tåget lämnat perrongen sedan länge va?
I en framtid där migrationsströmmarna kommer att öka betydligt så handlar det mera om att försöka bevara status quo så länge det nu går.

Obegripligt hur dålig verklighetsuppfattning många har.

Det är nog du som har dålig verklighetsuppfattning här och osar Quisling.

Inget är nånsin försent.
Citera
2024-06-09, 17:59
Medlem
inkboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Här är alla godkända partier du kan rösta på:

https://data.val.se/euval2024/partier/anmalda

Blankröster räknas inte. Soffliggare räknas inte.
Gå och rösta och ge riksdagspartierna samma skit tillbaka som de ger oss!

Alla röster på godkända partier räknas.
Låt din röst räknas, gå och rösta!

Glöm inte legitimationen.

Tack för länken. Många intressanta partier.
Vill också påpeka att blankröster räknas, även ifall de anses ogiltiga. Jag tycker personligen att ifall det inte finns något parti som man stödjer, så är det trots allt mycket bättre att rösta blankt än att inte rösta alls. Visar att man åtminstone bryr sig.

https://www.val.se/att-rosta/hur-rostar-jag/rosta-blankt.html

Jag funderade själv ett tag på att rösta blankt. Hade helst röstat på någon av de större partierna, men ansåg det omöjligt pga deras politik i vissa frågor.

Sedan undrar man ju vad ”Anarkisterna” är för parti. Några anarkister lär de väl inte vara, då anarkister motsätter sig parlamentarism. De som vet får gärna berätta.
Citera
2024-06-09, 18:00
Medlem
Yoweris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Jag är uppväxt i en moderat familj och i ett moderat distrikt.

Röstar instinktivt på M.

Kan tänka mig rösta på Afs när de växt upp och slutat larva dig med att trolla kändisar.

Inget dåligt hopp där inte
Citera
2024-06-09, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Dick Eriksson, SD. Har följt honom genom Riks och alltid hållit med om hans resonemang. Sedan tycker jag han är charmigare än många andra SD-politiker, vilket jag tror ökar chansen att han blir respekterar av kollegorna i EU-parlamentet.
Weimers är den mest kompetente av dem, men då jag även vill ha in Dick, så lade jag personrösten på honom. Nu tror jag att SD får minst 3 mandat, så ingen av dem faller utanför, däremot är ju frågan om det blir en ökning eller om de ligger kvar på samma.
Citera
2024-06-09, 18:02
Medlem
Q-Trons avatar
Jag tänkte först lägga min röst på Hamas, men tyckte att det kändes lite för extremt. Så det fick bli sossarna istället. Fritzon verkar ju inte alls vara en vedervärdig, ljugande, maktgalen och totalförvirrad trollpacka. Så hon fick min röst.

Skämt åsido. Det blev SD och kryss på Weimers.
Citera
2024-06-09, 18:04
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoweri
Inget dåligt hopp där inte
Vi behöver ha ett extremt höger parti i vår riksdag för att se till att regeringen tvingas kompromissa och röra sig mot mitten.. Jag ser vänsterpartiet och afs som ideologiskt motsatta men viktiga for en fungerande demokrati
Citera
2024-06-09, 18:05
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Weimers är den mest kompetente av dem, men då jag även vill ha in Dick, så lade jag personrösten på honom. Nu tror jag att SD får minst 3 mandat, så ingen av dem faller utanför, däremot är ju frågan om det blir en ökning eller om de ligger kvar på samma.

Många har ju lämnat moderaterna sedan kontroversen om könslagen, så SD borde ha ökat - förutsatt att vänstern inte lyckats lura i dessa att SD är ett ont parti med en Trollfabrik.
Citera
2024-06-09, 18:07
Medlem
Tänk jag bara kryssade för en SD-kvinna på listan. Har till och med glömt namnet men hon stod ganska långt ned.

Jag tror på mångfald och det är bra att kvinnor söker sig till SD. Dom skall uppmuntras men det får inte vara haggor typ Fritzon.

Hade Skyttedal varit SD så kanske jag kryssat henne. Det är SD som står för mångfald numera, allt har förändrats
Citera
2024-06-09, 18:07
Medlem
Farbaute666s avatar
Blev KD i det här valet. Kanske något annat parti nästa gång. Har ett visst förtroende för Alice Teodorescu och hennes sätt att resonera och argumentera.

Tar lite emot att rösta fram folk till lyxlivet i Bryssel, men någon ska ju dit och hon kan nog göra det ganska bra.

Ser det här som ett separat val, nästa gång är det ju Riksdag, med mera och då får vi se.
Citera
2024-06-09, 18:09
Medlem
Yoweris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Vi behöver ha ett extremt höger parti i vår riksdag för att se till att regeringen tvingas kompromissa och röra sig mot mitten.. Jag ser vänsterpartiet och afs som ideologiskt motsatta men viktiga for en fungerande demokrati

Och då röstade du på M?
Citera
2024-06-09, 18:09
Medlem
När kvinnors rösträtt infördes påbörjades den vite mannens samhälles undergång, håll i hatten alla för nu går det nedåt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in