2024-06-09, 15:47
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nckl
Det går att vara mot israelisk ockupation och krigsbrott utan att för den delen anse att Hamas eller Irans styre är bättre. Det går att kritisera både Iran och Israel, värna om civila oavsett om de är judar, muslimer, kristna, hinduer, sikher, ateister, eller vad fan som helst, oavsett ursprung eller hudfärg. Sen har absolut vissa vänsterpartister uttalat sig skevt, bland annat om Ryssland nu på sistone vilket var en jävla skymf, men överlag har de en betydligt rimligare politik än alla andra med någon som helst chans att komma in i EU-parliamentet.

Vilken tur att Israel inte begår ockupation eller krigsbrott då. Det finns inget land som värnar så mycket om civila som Israel gör i ett krig.
Citera
2024-06-09, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvariumfiskarn
Har "Jokern" ett, måhända fler förslag om hur demokratin egentligen skall utföras och rent av fungera?
Dela i så fall gärna med dig. Jag lovar att hörsamma dina visdomar om du lyckas övertyga mig.

Kommer aldrig kunna övertyga ett hjärntvättat får. Oavsett, så finns det ingen demokrati. Det är påhitt för att få såna som dig att känna sig viktig.
Citera
2024-06-09, 15:48
Medlem
MandarinSallads avatar
Röstade på Sverigedemokraterna.

"Mitt Europa bygger murar!". Egentligen närmare AfS men fick bli en "taktikröst" på SD den här gången.
Senast redigerad av MandarinSallad 2024-06-09 kl. 16:25.
Citera
2024-06-09, 15:49
Medlem
Övervägde stram kurs men dom va för lata för att trycka upp valsedlar och jag är lat jag också.

Blev sd så jag har visst blivit en eu kramande djävla brysseldåre nu, känner mig smutsig.
Citera
2024-06-09, 15:50
Medlem
Nckls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Mycket enkelt. Det blev M som i alla tidigare val till EU. Röstade redan förra helgen.

Tomas Tobé är en favorit.

Toppen att Sverige är med i EU och NATO! Det har jag hjälpt till med, och jag ser gärna att dessa samarbeten fördjupas ytterligare. Inför också gärna euron.

Jag välkomnar att ytterhögern är på frammarsch. EPP (som M/KD tillhör) bör samarbeta med dessa partier när det är lämpligt. Främst om migration och integration*, men också om ökad övervakning**, strängare straff och utökad polisiär närvaro där det lämpar sig***.

* Migranter bör samlas i läger utanför EU och där få sin sak prövad.
** Inför ett globalt-digitalt pass som avslöjar illegala migranter, falska körkort, etc.
*** Bygg stora maxi-fängelser i Östeuropa och skicka grovt kriminella dit på livstid. Icke-EU-medborgare bör avtjäna sina straff i inhyrda fängelser utanför EU och sedan utvisas direkt (på livstid naturligtvis).

Ang. *
Vilket land är det rimligt att de stannar i tills dess att saken är prövad? Asylrätten är tydlig, att inte ge personer skydd under asylprocessen är lagvidrigt. Går det att säkerställa skydd i [land utanför EU som på något vänster går med på att husera asylsökande som EU inte vill ta emot]? Kan EU säkerställa att de asylsökandes mänskliga rättigheter efterlevs i landet eller länderna som ska vara deras tillfälliga uppehälle?

Nu är jag generellt positiv till asylrätten och anser att männsikor som är i behov av skydd ska ha rätt till det. Det är dock självklart förjävligt att vissa blir nekade asyl först efter flera år av att barnen gått i svensk skola, skaffat kompisar och familjen precis börjat lära sig språket och börjat försörja sig. Det är även absurt att behöva leva i Sverige/land i EU med ovissheten och otryggheten att inte redan ha ett fast beslut om uppehållstillstånd, något som påverkar individen oerhört och försvårar integrationen.
Citera
2024-06-09, 15:51
Bannlyst
Det bör finnas en karens till välfärden. Att plocka hit hela klanen ifrån Somalia och sedan skall Svenska skattebetalare stå för notan är inte soldatrisk emot dem som skall försörja nyanlända

Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Ja, i den bästa av världar, men problemet är ju att som det är nu ges ju barnbidrag utan begränsning. Ju fler barn man skaffar desto mer bidrag får man och så resonerar blattarna.

Som det är nu finns det inget som heter att man överutnyttjar välfärd med för många barn. Det pågår en utredning rörande detta, men vilka direktiv de har och vad de landar i vet jag ej, men lagstiftningen gör ju ingen skillnad på om det ges stöd till svenska barnfamiljer eller blattar varvid systemet fallerar ju fler blattar det finns.

Därför finns tre möjligheter, antingen avskaffar man välfärdssystemet, sänker skatterna och drar undan den finansiella mattan för blattarna och S, C, V och Mps förmåga att köpa blatteboskap, eller så skapar man ett A och B-lag där blattarna hamnar i sistnämnda grupp och måste kvalificera för offentlig välfärd eller slutligen att man gör sig av med blattarna genom att utvisa den absoluta majoriteten av dem.

M vill förmodligen gå på det första alternativet medan från min synvinkel så är de två sistnämnda mest lämpade då vi måste bli av med dem samtidigt som vi tar väck pull-faktorerna för blattefierad invandring.
Citera
2024-06-09, 15:52
Medlem
Nckls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Vilken tur att Israel inte begår ockupation eller krigsbrott då. Det finns inget land som värnar så mycket om civila som Israel gör i ett krig.
Det kan ha varit det dummaste jag hört på ett bra tag. Vilka civila är det Israel värnar om?
Citera
2024-06-09, 15:52
Avslutad
Ni som röstade SD vem personröstade ni på?
Citera
2024-06-09, 15:53
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Det kan ha varit det dummaste jag hört på ett bra tag. Vilka civila är det Israel värnar om?

Samma civila som firade den vidriga terrorattacken 7:e oktober.
Citera
2024-06-09, 15:53
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:

Bara för att du avskyr fakta, så betyder det inte att det är osant. Israel förvarnar civila om sina attacker, vilket inget annat land skulle göra i liknande situationer.
Citera
2024-06-09, 15:54
Medlem
TUKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Förtidsröstade i går på SD och kryssade Dick Erixon i personvalet till EU-parlamentet. Har sett honom på Riks och delar i stort samma åsikter och uppfattningar i dylika politiska spörsmål som honom. Ingen pompös besserwisser utan enkel och rak med målande träffsäkra beskrivningar över politiken.

Personkryssade också Dick. Gillar honom skarpt och med tanke på hur mycket han hjälpt SD genom åren förtjänar han verkligen att bli inkryssad.
Citera
2024-06-09, 15:56
Medlem
Yoweris avatar
Egentligen AfS men SD skötte TV4 som riktiga män utan pudlande och avsked så blir nog sistnämnda. Som sagt hoppas jag AfS håller upp hoppet inför nästa val
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in