2024-06-09, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Brukar röstar borgerligt.

Men nu blev det V efter borglighetens folkmordspolitik.

"Israel har rätt till folkmo .."
Citera
2024-06-09, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nckl
Det går att vara mot israelisk ockupation och krigsbrott utan att för den delen anse att Hamas eller Irans styre är bättre. Det går att kritisera både Iran och Israel, värna om civila oavsett om de är judar, muslimer, kristna, hinduer, sikher, ateister, eller vad fan som helst, oavsett ursprung eller hudfärg. Sen har absolut vissa vänsterpartister uttalat sig skevt, bland annat om Ryssland nu på sistone vilket var en jävla skymf, men överlag har de en betydligt rimligare politik än alla andra med någon som helst chans att komma in i EU-parliamentet.

Israel är ett mycket, mycket bättre land för människor att leva i än vilket arabland som helst.

För Gaza-människorna, speciellt kvinnorna, hade det varit som paradiset. Bättre att gå under Israel. Sedan så är det Hamas som mördat och massakrerat i Israel.

Sök på youtube "stories from Nova party/Nova festival 7 october, eller kibbutz massakre 7 october" de är hårresande. Jag har sett alla. Nitzans berättelse (även hennes bror Amit och far Motis berättelse finns:

https://youtu.be/CLpa5JF-hFQ?si=mdkbyTjGWTpGfKKR
Senast redigerad av Martlet 2024-06-09 kl. 17:54.
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Jag hade egentligen inte tänkt rösta (orkar inte, vad gör en röst för skillnad) men blev så djävla förbannad över det som de gjorde på TV4 med dessa "trollkonton" så jag gick och proteströstade på SD.
Smart, vem vill inte rösta på en anonym trollfabrik?
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Jag hade egentligen inte tänkt rösta (orkar inte, vad gör en röst för skillnad) men blev så djävla förbannad över det som de gjorde på TV4 med dessa "trollkonton" så jag gick och proteströstade på SD.
Tror det är många som reagerat så. Har hört flera säga det, så TV4 har kanske varit SDs bästa valarbetare.
Citera
2024-06-09, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Jag stod och valde mellan SD och AfS.. Men valde SD , men tanke på att AfS chanser att komma in är minimala. Att AfS skulle göra copy cat på PP eller Juni listan och komma in är föga troligt. Bättre med ett starkt SD än inget alls.

TS bör addera på 20 år på årtalet i rubriken dock.

Men då är du alltså för EU. Det verkar inte finnas några verkliga alternativ som är öppna för att göra en Swexit.
Citera
2024-06-09, 17:48
Medlem
pinger99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Om du röstar på t.ex. kalle ankapartiet får alla andra partier lägre procent.
Detta påverkar främst de partier som vippar på spärren, alltså centern, liberalerna och KD som vi lätt kan rösta ut om vi bara masar oss till vallokalen och skriver kalle ankapartiet på en lappjävel!
Jag har gjort det!

Gör det så firar vi när småpartierna åker ut!
Fest ikväll!

Här är listan på alla godkända partier:

https://data.val.se/euval2024/partier/anmalda

Blankröster räknas inte. Soffliggare räknas inte.
Låt din röst räknas!

https://www.val.se/valresultat/om-rostrakning-och-valresultat/mandatfordelning.html

Citat:
1. Endast de partier som klarat småpartispärren får delta.
2. Ett jämförelsetal räknas fram för vart och ett av de partier som får delta i mandatfördelningen. Partiets första jämförelsetal får man genom att dela partiets antal röster, röstetalet, med 1,2. Det parti som då har det högsta jämförelsetalet får det första mandatet.
3. Därefter delas det partiets röstetal med 3 och nästa gång partiet får ett mandat delas röstetalet med 5, gångerna därpå med 7, 9 och så vidare med att dela röstetalet med udda tal. Det parti som efter varje omgång har det högsta jämförelsetalet får det mandatet. Processen fortsätter tills alla fasta mandat är fördelade.

Jag är inte säker på att det fungerar såsom du säger här om ”kalle ankapartiet”.
Ja, om jag nu tänker rösta på SD så kan de möjligen påverka de andra, men det har jag inte någon avsikt att göra.
Citera
2024-06-09, 17:50
Medlem
Hygrotorks avatar
Röstade SD och kryssade 5. Maria Rosander. Har aldrig förstått det med att kryssa toppkandidaten som ju lär vara given en plats oavsett.
Citera
Medlem
Twitterturkens avatar
Kryssade Weimers, mest för att vänstermedia ska behöva rapportera om att han fått flest personkryss trotts deras enorma kampanjande.
Citera
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:

Blir glad när jag läser detta.
Citera
2024-06-09, 17:54
Medlem
rotebro-hasses avatar
Jag är uppväxt i en moderat familj och i ett moderat distrikt.

Röstar instinktivt på M.

Kan tänka mig rösta på Afs när de växt upp och slutat larva dig med att trolla kändisar.
Citera
2024-06-09, 17:55
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Smart, vem vill inte rösta på en anonym trollfabrik?

Jag är en anonym trollfabrik så varför skulle jag inte rösta på Mig själv?

Å andra sidan så har sossarna också en massa trollfabriker så jag hade lika gärna kunnat rösta på dem.
Citera
2024-06-09, 17:56
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvariumfiskarn
Då är rösten inlagd och för min egen del var valet lätt, Charlie Weimers stod högst upp på listan så jag slapp kryssa.
Men Ni andra som röstade, var ert val enkelt, hoppas och tror ni att rösten gör skillnad?

Jag vill i alla fall tro att det är vår skylldighet att rösta för annars är man inte riktigt kvalificierad att höja rösten vid debatt.

Dick Eriksson, SD. Har följt honom genom Riks och alltid hållit med om hans resonemang. Sedan tycker jag han är charmigare än många andra SD-politiker, vilket jag tror ökar chansen att han blir respekterar av kollegorna i EU-parlamentet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in