2024-06-09, 11:41
Medlem
Har en snabb fråga innan jag går och röstar! Lite dum fråga kanske men på valsedlarna står det olika kandidater. Behöver man kryssa i någon eller räcker det med att bara lägga valsedel med valt parti för att rösta? Vet nämligen inget om kandidaterna så känns inte som jag kan välja med någon grund att stå på. Om jag inte personröstar blir rösten då automatiskt på partiet och dess toppkandidat om jag förstått rätt?
Citera
2024-06-09, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flabbar
Det finns inte tillräckligt många nazister i Sverige för att AFS ska kunna göra skillnad, att rösta på dom är alltid en bortkastad röst.

Så tänkte folk om SD också när de fick strax över 1000 röster i sitt första val men tack vare att det finns idealister så gick de framåt ändå och se nu.

Finns det fortfarande tid att rösta? Jag glömde. Blir nog AFS isåfall. Det verkar vara de enda som inte vill att Sverige ska vara med i EU, NATO etc
Citera
2024-06-09, 11:43
Medlem
Jag anser att sverige är bortom räddning och svenska folket förtjänar allt skit som kommer hända framöver.. lite synd om barnen, men inte mitt problem. Därför valde jag att strunta i att rösta.
Citera
2024-06-09, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Röstar man inte har man ingen rätt att klaga på politiska beslut.

Om man röstar har man ingen rätt att klaga. Då är man ansvarig för besluten som fattas.
Citera
2024-06-09, 11:44
Avstängd
Hörde att det ska finnas något Swexitparti? Hur röstar jag på detta idag? 😊
Citera
2024-06-09, 11:44
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Om man röstar har man ingen rätt att klaga. Då är man ansvarig för besluten som fattas.
Inte om man röstar på kalle ankapartiet!
Då tar man sitt ansvar och visar att alla partier är skit!
Citera
2024-06-09, 11:47
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Hörde att det ska finnas något Swexitparti? Hur röstar jag på detta idag? 😊
Här är listan på godkända partier:

https://data.val.se/euval2024/partier/anmalda

Ta med ditt röstkort och gå till vallokalen som står på röstkortet. Ta en blank valsedel och skriv något av de godkända partierna på valsedeln. Stoppa i kuvertet och lämna in. Gå och rösta!

Glöm inte ta med legitimation!

Blanka röster räknas inte så välj ett parti i listan.
Senast redigerad av Kungenshora 2024-06-09 kl. 11:53.
Citera
2024-06-09, 11:51
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narniafinnsinte
Har en snabb fråga innan jag går och röstar! Lite dum fråga kanske men på valsedlarna står det olika kandidater. Behöver man kryssa i någon eller räcker det med att bara lägga valsedel med valt parti för att rösta? Vet nämligen inget om kandidaterna så känns inte som jag kan välja med någon grund att stå på. Om jag inte personröstar blir rösten då automatiskt på partiet och dess toppkandidat om jag förstått rätt?

Ja, det är korrekt uppfattat.
Citera
2024-06-09, 11:52
Medlem
laughingducks avatar
Oavsett vad jag röstar på blir det ” Kohandel ” med övriga i Europa .

Men röstat har jag .
Citera
2024-06-09, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Ja, det är korrekt uppfattat.

Tack skall du ha för svaret.
Citera
2024-06-09, 11:54
Avslutad
partiet var inte ens med
Citera
2024-06-09, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
AfD har till och med blivit blivit utkastade ur ID medan SD sitter i ECR. Hur menar du med att de skulle samarbeta med AfD?

Det var pga något bagatell uttalade om SS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in