2024-06-05, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ochjagvetintealls
Har ännu inte förstått hur man citerar flera åt gången i samma inlägg, så blir två inlägg efter varandra nu under lunchpausen.

Jag försöker komma ihåg hur det händer. Jag började följa Elsa lite sporadiskt för några år sedan (innan flytten till Mosebacke), och jag tyckte att hon hade fina saker och en rolig stil. Tyckte också om att "hänga med" på olika loppisar. Sen blev det färre loppisar och mer beige. Minns de gångerna i podden, jag är alltså en flitig lyssnare, som Sofia sagt något nedlåtande om shabby chic eller oordning i lådor (vilket Elsa berättat att hon har) eller något som jag tolkar hon tycker är vulgärt. Och att Elsa mer och mer tagit avstånd från sin tidigare smak och "Disney", vilket kanske passar henne och är hon mer än vad det verkar - men som bara blir så blekt. Samma lampor och rotting. Samma färgskala. Tänker på de som här skriver att hon inte verkar utvecklas och det känns verkligen så. Sen tror jag att det är väldigt svårt att inspireras av och lita på någon som utger sig för att vara bra på något men som gång på gång "misslyckas" (dvs måste byta bort sjuttioelva gånger innan det blir lite mer rätt".). Jag följer gärna folk som trevar med inredning, är osäkra, där det blir fel osv osv, men då vill jag inte att de utger sig för att vara något de inte är.
Hon ger verkligen ett tvetydigt intryck, samtidigt som hon har sitt bohemiska arv, stryker inte sina kläder, tvättar inte brudklänningarna enl uppgift här, det ska va alternativt, ekologiskt och begagnat - så ska det droppas smala märken och designers hela tiden. Det senare är väl ett uttryck av osäkerhet.
Jag fattar i efterhand inte hur jag kunde ha uppfattningen att Elsa var en av få på Instagram som hade självdistans och inte la ut bara selfies hela tiden.... Undrar också när hände den här förändringen egentligen??
Citera
2024-06-05, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Hade aldrig haft kjol mig om jag hade haft hennes tjocka ben.

Ah Flashback being Flashback. Jag beklagar ditt vrickade förhållande till kroppar.
Citera
2024-06-06, 10:19
Medlem
Vaddå, det är ju Elsa som är förespråkare för att klä sig efter kroppsform dvs vad man passar/inte passar i. Hon har feta lår för muskort klänning. Så lägg av och tro Elsa är sund i kroppar, nej hon har tjatat länge om vad som passa och inte passar på olika former!
Citera
2024-06-06, 11:22
Avslutad
Hon ser ganska bra ut och är söt så nu sluttar vi klaga på flickan.
Citera
2024-06-06, 20:07
Medlem
Oavsett hur smal eller inte, ofattbart att hon klär sig i de där klänningarna med hål för magen! Lika illa med som utan bh. Gräsligt när man ser bh:n under. Måste va nåt creddigt märke eftersom hon förnedrar sig genom att visa upp sig i dem, tror hon har två st.
Citera
2024-06-08, 10:39
Medlem
Varför är hon SKÖR i juni? Fattar ingenting. Hon ska ju vara ledig heeeeeeela sommaren på Gotland. Den som borde vara skör i juni är en stackars sjuksyster som jobbar skift och får 3 veckor semester. Inte en bebis-flicka som inte ens kan gå till optikern utan att hennes man följer med och håller henne i handen.
Citera
2024-06-08, 11:02
Medlem
Kunde inte sagt det bättre själv ”KCutrone” så extremt världsfrånvändt att ens ha mage att nämna Skör inför semester i månader när verkligheten för dom flesta som har arbeten där man inte blir rik på toaselfisar samt uppmaning till lyxkonsumtion!!!!Att likt ett löjligt barn bara tralla fram & så fort det blir jobbigt bryter hon ihop! Hon skulle behöva kastas ut från sin bubbla för att se verkligheten. Gotland heeeeela sommaren, flera månader My ass!!!
Citera
2024-06-08, 11:16
Medlem
cleolinas avatar
Ser inte kommentaren nu men någon anförde teorin att Sofia flyttar för att Elsa gör det och då ska minsann Sofia också göra det.
Nej, det tror jag inte alls. Sofia skrev redan för något åt sen att hon hade tankar på att downsiza och lgh kändes för stor för dem. Komiskt nog är nya lgh - om jag kommer ihåg rätt, ej hundra - runt 50 m2 större… Även om jag minns fel på kvadraten var den iaf betydligt större än gamla.

Ja, även lite komiskt om hon (Sofia alltså) säger att hyresmarknaden i Nkpg fungerar perfekt samtidigt som hon meddelar att värden väljer ut själv vilka som ska få lgh och inte går efter kötid…
Men antar att den kommunala kön funkar hyfsat?

Citat:
171 är inte särskilt långt… och nej hon är inte smal. Har sett henne på tunnelbanan på Söder. Hade aldrig haft kjol mig om jag hade haft hennes tjocka ben.

Jo. Hon är smal. Att se henne i de där stora puffiga, pösiga babyklänningarna kanske inte ger en rättvis bild, men jag stod bredvid henne när hon var klädd i tighta träningskläder.
Här är en bild från veckan:

https://www.flickr.com/photos/elsabillgren/53764981022/in/photostream/

Inte kan du säga att det är tjockt? Sen är hon ju inte mager eller spinkig men smal är hon.
Sen har hon proportionsmässigt förhållande till längden lite kortare ben (vilket hon själv säger) vilket gör att de ser lite ”stubbigare” ut. Har tyvärr själv samma och oavsett vikt kommer nog varken Elsa eller jag nånsin få långa, slanka Flora- eller Sofiaben. Eller - långa kommer de förstås aldrig att bli men inte heller slanka. Musklerna ser helt enkelt annorlunda ut.

Citat:
Varför är hon SKÖR i juni? Fattar ingenting. Hon ska ju vara ledig heeeeeeela sommaren på Gotland. Den som borde vara skör i juni är en stackars sjuksyster som jobbar skift och får 3 veckor semester. Inte en bebis-flicka som inte ens kan gå till optikern utan att hennes man följer med och håller henne i handen.
Ja, detta kan jag hålla med om och reagerade själv på.
Förstår inte vad som är skrämmande med optikern? Ok att vara rädd för tandläkare, det har iaf potential att göra ont och kännas rejält obehagligt men optikern känns inte och de kollar bara synen? För mig helt obegripligt.

Det där med skörheten… ja. Men visst, även de som lever oförskämt bortskämda liv kan inte alltid rå för sin psykiska hälsa. Men ja… håller med, reagerade också på det.
Citera
2024-06-08, 16:34
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Text

Förstår inte vad som är skrämmande med optikern? Ok att vara rädd för tandläkare, det har iaf potential att göra ont och kännas rejält obehagligt men optikern känns inte och de kollar bara synen? För mig helt obegripligt.

Det där med skörheten… ja. Men visst, även de som lever oförskämt bortskämda liv kan inte alltid rå för sin psykiska hälsa. Men ja… håller med, reagerade också på det.
Hon kanske finner den lilla "luftpuffen" som mäter trycknivån i ögat som så pass obehaglig att hon behöver hålla någons hand!
Citera
2024-06-08, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Hon kanske finner den lilla "luftpuffen" som mäter trycknivån i ögat som så pass obehaglig att hon behöver hålla någons hand!
😂
Det är som en komedi att läsa Elsa Billgrens blogg ibland.

Hon tog av sig behån under klänningen tack och lov dock. ❤️
Citera
2024-06-08, 22:01
Medlem
Citat:
Ser inte kommentaren nu men någon anförde teorin att Sofia flyttar för att Elsa gör det och då ska minsann Sofia också göra det.
Nej, det tror jag inte alls. Sofia skrev redan för något åt sen att hon hade tankar på att downsiza och lgh kändes för stor för dem. Komiskt nog är nya lgh - om jag kommer ihåg rätt, ej hundra - runt 50 m2 större… Även om jag minns fel på kvadraten var den iaf betydligt större än gamla.

Ja, även lite komiskt om hon (Sofia alltså) säger att hyresmarknaden i Nkpg fungerar perfekt samtidigt som hon meddelar att värden väljer ut själv vilka som ska få lgh och inte går efter kötid…

Jo. Hon är smal. Att se henne i de där stora puffiga, pösiga babyklänningarna kanske inte ger en rättvis bild, men jag stod bredvid henne när hon var klädd i tighta träningskläder.

Inte kan du säga att det är tjockt? Sen är hon ju inte mager eller spinkig men smal är hon.
Sen har hon proportionsmässigt förhållande till längden lite kortare ben (vilket hon själv säger) vilket gör att de ser lite ”stubbigare” ut. Har tyvärr själv samma och oavsett vikt kommer nog varken Elsa eller jag nånsin få långa, slanka Flora- eller Sofiaben. Eller - långa kommer de förstås aldrig att bli men inte heller slanka. Musklerna ser helt enkelt annorlunda ut.

Hennes ben är skitläskiga och tjocka. Hennes vader…! Har fobi för såna vader.
Citera
2024-06-08, 22:02
Medlem
Citat:

Men på bilden du länkade till ser man ju bara överkroppen…? Jag gillar inte hennes armar men det är ju benen som är tjocka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in