Citat:
Ursprungligen postat av
totto30
MIN nuvarande teori med tanke på omständigheterna:
Mosley är ökänd för att sätta sin kropp på prov.
Så när han skulle gå hem fick han hybris i värmen och gav sig ut på äventyr längs vägen och avvek från vägen "hem". Värmen började göra sig kännande för den 67:åriga kroppen och han började bli lite förvirrad och irrade längre bort. Till slut, efter att ha irrat bort sig rejält, kände han att:
-Nä, detta funkar faan inte.
Försökte då troligen söka skydd från värmen på någon skuggig plats och invänta svalka/hjälp. Till ex. i en djup skreva, buskage, under en utstickande klippa eller en naturlig "grotta".
Där fick han sedermera värmeslag/hjärtattack eller dylikt, blev medvetslös och tynade bort i värmen.
KAN vara en förklaring till att han inte hittats med hjälp av drönare/helikopter...🤷
Det här tolkar jag vara en mer sannolik förklaring än övriga. Men jag tror ändå inte på den. MM är en person som lever på sitt publika anseende. Han är läkare och bör inte bli uttorkad eller få värmeslag, det är korta avstånd och tid som gör kalkylering enkel. Varför skulle man lämna stigen? Och foul play anses uteslutet av media och lokal rapportering.
Kanske han återfinns på stigen om 3 veckor, med skador förenliga med fall från hög höjd?