2024-06-07, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Nej, det är väl inte ett mysterium om han fallit i vattnet. Jag vet inte var du får ifrån att det är stora bumlingar mellan hav och stig? Terrängen är oländig med fall ner mot vattnet
om man t.ex får en hjärtattack.
Jag har fått det från en youtube video som visar hela vandringen mellan byn och stranden. Jag såg inget rakt fall mellan stig och hav. Det är terräng och sten i vägen. Samt att de ställt upp stenar som en barriär mellan stigen och terrängen. Oerhört svårt för någon att helt rulla ner i vattnet. Vad jag kunde se.
Citera
2024-06-07, 16:40
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totto30
MIN nuvarande teori med tanke på omständigheterna:

Mosley är ökänd för att sätta sin kropp på prov.
Så när han skulle gå hem fick han hybris i värmen och gav sig ut på äventyr längs vägen och avvek från vägen "hem". Värmen började göra sig kännande för den 67:åriga kroppen och han började bli lite förvirrad och irrade längre bort. Till slut, efter att ha irrat bort sig rejält, kände han att:
-Nä, detta funkar faan inte.
Försökte då troligen söka skydd från värmen på någon skuggig plats och invänta svalka/hjälp. Till ex. i en djup skreva, buskage, under en utstickande klippa eller en naturlig "grotta".
Där fick han sedermera värmeslag/hjärtattack eller dylikt, blev medvetslös och tynade bort i värmen.
KAN vara en förklaring till att han inte hittats med hjälp av drönare/helikopter...🤷

Det här tolkar jag vara en mer sannolik förklaring än övriga. Men jag tror ändå inte på den. MM är en person som lever på sitt publika anseende. Han är läkare och bör inte bli uttorkad eller få värmeslag, det är korta avstånd och tid som gör kalkylering enkel. Varför skulle man lämna stigen? Och foul play anses uteslutet av media och lokal rapportering.

Kanske han återfinns på stigen om 3 veckor, med skador förenliga med fall från hög höjd?
Citera
2024-06-07, 16:48
Medlem
Är han fortfarande försvunnen?

Dåligt sökande isåfall. Kan han trillat ner i havet så att de bör leta där också? Är det strömt där?
Citera
2024-06-07, 16:51
Medlem
Liberty75s avatar
Kan han ha tagit sig till Pedi för att sedan fortsätta mot Simi? Kanske VAR det han som kvinnan såg i Pedi.

Om jag förstår det rätt är det bebyggelse längs den vägen. Kan han möjligtvis ha blivit inlåst av misstag, fallit ner i en brunn eller annat hål etc. Hoppas de letar överallt och inte bara längs bergsvägen.
Citera
2024-06-07, 16:52
Medlem
De har en video från stigen på BBC men jag tycker ändå att det är svårt att bedöma ifall man kan ramla ända ner i vattnet.

Det hade förenklat det hela om vittnesmål från Pedi kunde styrkas på något vis med video eller liknande. Finns ju säkert många blåklädda turister.

Vilken mardröm för de anhöriga.
Citera
2024-06-07, 16:53
Medlem
Jag har ingen aning om hur ön ser ut. Men där verkar han inte finnas nu. Jag tror han var väldigt trött på frun, han har säkert inte fått den stimulans som en riktig man behöver.

Jag tror han har dejtat på mobilen och funnit en negress. Han har farit över till någon annan liten ö och negressens beskyddare har blivit hotfulla.

Han blev kanske krävd på mycket pengar och vägrade betala. Det kriminella gänget (Afrikaner från Nigeria?) har dödat honom tror jag.

Självmord tror jag inte på och varför skulle han ha råkat ut för en olycka? Varför just han bland alla turister.
Nej tyvärr här ligger något brottsligt bakom. Man får undersöka mobilen och se vilka han stämt träff med. En mycket tråkig historia detta.
Citera
2024-06-07, 16:57
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stimulanspaket
Jag kan inget om ön eller dess vatten, ännu mindre om stigen han gått på, men om kroppen hamnat i vattnet kan den så ätits upp av hajar?

En annan sak är en eventuell kidnappning, kanske med utpressning som syfte.

En sak är säker dock, försvinnandet är konstigt.

Han avslöjade ju faktiskt en hel del i sina program. Såsom innehåll i söta saker på fabriker. Kan tänka mig att det inte är populärt hos tillverkarna.
Citera
2024-06-07, 17:00
Medlem
Ny info från The Sun.
Han ska ha mått dåligt och bestämt sig för att gå hem tidigare än de andra i sällskapet. Det skulle endast ta 10 min att vandra och sedan skulle han ta buss till huset. Han sägs ha setts till vid en busshållplats samt i samtal med en äldre man plus en person till.

Källa: https://www.thesun.co.uk/tvandshowbiz/28362687/sea-search-michael-mosley-sighting-bus/
Citera
2024-06-07, 17:02
Medlem
Liberty75s avatar
Läser på BBC News att hans fyra vuxna barn flugit dit och även dom gått sträckan från stranden till Pedo.

Stackars familj. Att inte veta ….
Citera
2024-06-07, 17:04
Medlem
Ja nu har de även CCTV på honom så han ramlade i alla fall inte i vattnet från stigen då:

”Dr Mosley is seen on surveillance footage on the main road of Pedi at 13.50pm on Wednesday afternoon, around 20 minutes after he is thought to have hiked a coastal route. Up until now, many had thought he may have fainted or fallen off a cliff during the walk.

The CCTV was shared by local site MEGA after being recovered by cops who have been "combing" the island of Symi.”
Citera
2024-06-07, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DietCoke
Ny info från The Sun.
Han ska ha mått dåligt och bestämt sig för att gå hem tidigare än de andra i sällskapet. Det skulle endast ta 10 min att vandra och sedan skulle han ta buss till huset. Han sägs ha setts till vid en busshållplats samt i samtal med en äldre man plus en person till.

Källa: https://www.thesun.co.uk/tvandshowbiz/28362687/sea-search-michael-mosley-sighting-bus/

Då skulle han alltså ta bussen. Han kanske hamnade på fel buss. Men ön är ju inte så stor. Någon här tycker att en 67-årig man är gammal, det är ju helt fel.

Men naturligtvis kan han ha haft någon sjukdom som inverkar på tillståndet.
Citera
2024-06-07, 17:07
Medlem
fittslems avatar
Ingen foliehatt som ännu har frågat om han är vaccinerad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in