Citat:
Ursprungligen postat av
Fleshsuckforum
Men vänta lite nu. Den halvtimmas långa promenaden från Pedi till Nicks går på en smal men platt stig. Det är inte så högt på sin högsta del och mellan stigen och havet är det inte brant och stora bumlingar mellan hav och stig. Som jag sett finns det ingen chans att han tumlat ner och drunknat. Hellre då att han ramlat emellan en klippskreva mellan de stora stenarna, men där är väl det första ställe man letar på. Dessutom är det en stig som många går på fram och tillbaka att någon skulle ha sett en kropp flyta om han ramlat i vid den del som ligger nära vattnet ifrån stigen, men den delen är inte brant.
Skulle han gett sig på berget direkt i terrängen så ser jag inte att han skulle kommit långt eftersom det är oerhört svårt att gå i sådan terräng. Där måste du nästan klättra och använda alla fyra för att ta dig fram. Varför skulle han ens det? Detta är ju inte en korkad man.
Så ja, ett mysterium.
Helt enig, jag tror inte heller att han har ramlat och trillat ner i havet. Men havet finns han nog i tror jag, fast inte har han ramlat i.
Någon osceanograf borde kunba få fram vågrörelserna längs kustlinjen så man får en bild av vart han kan ha drivit iväg någonstans