2024-06-07, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ost1000
De har satt in dykare enligt BBC.
Det borde dom gjort direkt
Citera
Medlem
Men vänta lite nu. Den halvtimmas långa promenaden från Pedi till Nicks går på en smal men platt stig. Det är inte så högt på sin högsta del och mellan stigen och havet är det inte brant och stora bumlingar mellan hav och stig. Som jag sett finns det ingen chans att han tumlat ner och drunknat. Hellre då att han ramlat emellan en klippskreva mellan de stora stenarna, men där är väl det första ställe man letar på. Dessutom är det en stig som många går på fram och tillbaka att någon skulle ha sett en kropp flyta om han ramlat i vid den del som ligger nära vattnet ifrån stigen, men den delen är inte brant.

Skulle han gett sig på berget direkt i terrängen så ser jag inte att han skulle kommit långt eftersom det är oerhört svårt att gå i sådan terräng. Där måste du nästan klättra och använda alla fyra för att ta dig fram. Varför skulle han ens det? Detta är ju inte en korkad man.

Så ja, ett mysterium.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Det är ju inte så att man blir biten av en sådan och är helt oberörd, man kanske ryggar tillbaka, rycker till, det räcker för att falla om man står olyckligt.
Absolut, men då borde han ligga nära leden och man borde väl sett kroppen kan man tycka.
Citera
2024-06-07, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Men vänta lite nu. Den halvtimmas långa promenaden från Pedi till Nicks går på en smal men platt stig. Det är inte så högt på sin högsta del och mellan stigen och havet är det inte brant och stora bumlingar mellan hav och stig. Som jag sett finns det ingen chans att han tumlat ner och drunknat. Hellre då att han ramlat emellan en klippskreva mellan de stora stenarna, men där är väl det första ställe man letar på. Dessutom är det en stig som många går på fram och tillbaka att någon skulle ha sett en kropp flyta om han ramlat i vid den del som ligger nära vattnet ifrån stigen, men den delen är inte brant.

Skulle han gett sig på berget direkt i terrängen så ser jag inte att han skulle kommit långt eftersom det är oerhört svårt att gå i sådan terräng. Där måste du nästan klättra och använda alla fyra för att ta dig fram. Varför skulle han ens det? Detta är ju inte en korkad man.

Så ja, ett mysterium.
Helt enig, jag tror inte heller att han har ramlat och trillat ner i havet. Men havet finns han nog i tror jag, fast inte har han ramlat i.
Någon osceanograf borde kunba få fram vågrörelserna längs kustlinjen så man får en bild av vart han kan ha drivit iväg någonstans
Citera
2024-06-07, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
De som lägger in så mycket i att han gick iväg utan telefon kan tänka på att han är 67år och inte 17år med behov av att uppdatera var tionde sekund.
Mobilen är en säkerhetsgrej för att kunna ringa efter hjälp, ev bli positionerad om man inte kan höra av sig.
Citera
2024-06-07, 15:08
Medlem
David Banners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är rätt trångt med bryggor och båthus i bukten närmast pedi… lätt hänt att snubbla och slå i huvet. De kanske letar med dykare efter honom där.

Dr. Mosely och hans fru hade åkt båt längs kusten. TV-doktorn gick i land i Sankt Nikolas för att vandra den sista sträckan tillbaka till staden Pedi.

Expressen skriver att sträckan tar 1.5 timme att gå, men enligt google rör det sig om en 1.5km lång sträcka som tar 21 minuter att gå.

Det är en brant och stenig "stig". På bilderna ser det inte lockande ut att gå där i 35 gradig värme.

Hade TV-läkaren med sig tillräckligt med vatten? Underskattade han sin fysik ? Många äldre män tror att de fortfarande är unga och inser inte att de tappar orken med åldern. Det gäller speciellt drunkningsolyckor.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/mysteriet-om-michael-mosleys-forsvinnande-mycket-markligt/
Citera
2024-06-07, 15:20
Medlem
Fluffmajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alatum
Hoppas också att det är så... men är han vid medvetande borde han ju ropat. Är han inte vid medvetande är det frågan om han öht ff kan vara i livet.
Läst att de har drönare som är ute o flyger runt så mitt hopp är att den kan visa något kan de känna av värme? i så fall kan de känna av att han ligger där. Hoppas han hittas snart.
Citera
2024-06-07, 15:42
Medlem
David Banners avatar
Nu skriver brittiska Daily Express att Mosley antagligen föll ner på en klippa och landade i vattnet. Han lämnade alltså stigen för att klättra närmare kanten. Fick han syn på något ?

https://www.express.co.uk/news/uk/1908482/Michael-Mosley-search-update
Citera
2024-06-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Absolut, men då borde han ligga nära leden och man borde väl sett kroppen kan man tycka.

Men det finns inget ”nära leden” på sina ställen där. Det ser inte så högt ut på klippen men det är en synvilla, faller du så faller du och är i plurret.
Citera
2024-06-07, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum

Så ja, ett mysterium.

Nej, det är väl inte ett mysterium om han fallit i vattnet. Jag vet inte var du får ifrån att det är stora bumlingar mellan hav och stig? Terrängen är oländig med fall ner mot vattnet
om man t.ex får en hjärtattack.
Citera
2024-06-07, 16:18
Medlem
stimulanspakets avatar
Jag kan inget om ön eller dess vatten, ännu mindre om stigen han gått på, men om kroppen hamnat i vattnet kan den så ätits upp av hajar?

En annan sak är en eventuell kidnappning, kanske med utpressning som syfte.

En sak är säker dock, försvinnandet är konstigt.
Citera
2024-06-07, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stimulanspaket
Jag kan inget om ön eller dess vatten, ännu mindre om stigen han gått på, men om kroppen hamnat i vattnet kan den så ätits upp av hajar?

En annan sak är en eventuell kidnappning, kanske med utpressning som syfte.

En sak är säker dock, försvinnandet är konstigt.

Det finns inga stora hajar där vad jag vet.

Varför skulle man kidnappa gubben? Det vore lite som att kidnappa tanten i Gokväll…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in