Flashback bygger pepparkakshus!
2024-06-06, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vad skulle Godwins lag säga om att smeta IS på alla muslimer, såsom Ebba och därför också du gör?
Ingenting. Däremot sänker du dig till ett simpelt argumentationsfel.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentationsfel
Citera
2024-06-06, 18:30
Medlem
Jesus och Bibeln nämner inte vare sig "folkutbyte" eller muslimer och de problem som dagens situation ger upphov till. Därför är det irrelevant att dra in vare sig bibeln eller Jesus i frågan speciellt när kyrkan i tidigare historia har sagt att det som tillkommer den värdsliga makten är deras ansvar, medan det som angår den kyrkliga makten är deras.

Så, sätt det i en modern kontext så har vare sig invandring eller tillåtandet av blattemuslimer med vare sig Jesus eller kyrkan att göra varvid referenser till dem blir helt onödiga. Att styra över vilka som får vistas i Sverige är den världsliga maktens ansvar och det gör att SD har rätt.
Citera
2024-06-06, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ingenting. Däremot sänker du dig till ett simpelt argumentationsfel.
Jag behöver inte Wikipedia. Däremot behöver du läsa på om vad Godwin idag anser om sin "lag" och hur den används. Googla Mike Godwin ,om Trump 2023.
Citera
2024-06-06, 20:55
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Det är kul när du är extremt otrevlig och påstår att andra går till personangrepp. Det är helt tillåtet att tro att muslimer är ofarliga även om det är fel. Men det kräver att man inte försöker tysta oliktänkande.
Jag var inte extremt otrevlig och kom med personangrepp på dig.

Jag kan sträcka mig så långt att jag var lite raljerande, men det jag skrev är ju sant. Du bemöter inte kritik mot Ebba på ett sakligt sätt, du är inte intresserad av att reflektera kring saker Ebba gjort, utan går direkt in i en låst position.
Citera
2024-06-07, 18:18
Medlem
Citat:
Jag behöver inte Wikipedia. Däremot behöver du läsa på om vad Godwin idag anser om sin "lag" och hur den används. Googla Mike Godwin ,om Trump 2023.
Vad har Trump med trådens ämne att göra? Du fortsätter med dina taffliga argumentationsfel. Håll dig till ämnet som enligt rubriken är Ebba Busch. Du försöker på nytt använda nazistargumentet men när du fick mothugg på liknelsen med Hitler så drar du till med Trump. Men syftet är det samma.
Citera
2024-06-07, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag var inte extremt otrevlig och kom med personangrepp på dig.

Jag kan sträcka mig så långt att jag var lite raljerande, men det jag skrev är ju sant. Du bemöter inte kritik mot Ebba på ett sakligt sätt, du är inte intresserad av att reflektera kring saker Ebba gjort, utan går direkt in i en låst position.
Vad har Jesus med reflekterande om Ebba Busch att göra? Det är bara ett naivt argument att Jesus skulle ha hanterat dagens gängkriminalitet och islamsk extremism genom att vända andra kinden till. Det är något du kan påstå i söndagsskolan, men här hör det inte hemma.
Citera
2024-06-07, 18:56
Medlem
Citat:
Vad har Trump med trådens ämne att göra? Du fortsätter med dina taffliga argumentationsfel. Håll dig till ämnet som enligt rubriken är Ebba Busch. Du försöker på nytt använda nazistargumentet men när du fick mothugg på liknelsen med Hitler så drar du till med Trump. Men syftet är det samma.
Trump har inget mer med ämnet att göra än Godwin.Men när du lutar din argumentation mot ett skämt som Goodwin kläckte år 1990 så borde du läsa vad han själv anser om det idag. Men du är för ytlig för att göra sådant.
Citera
2024-06-07, 19:30
Medlem
Citat:
Trump har inget mer med ämnet att göra än Godwin.Men när du lutar din argumentation mot ett skämt som Goodwin kläckte år 1990 så borde du läsa vad han själv anser om det idag. Men du är för ytlig för att göra sådant.

Anledningen till att Goodwin kom upp var ditt simpla försök att skapa en parallell mellan dagens kritiker av extrem islamism och Hitler. Det kan knappast kallas för en djup analys. Försök leva upp till det du kräver av andra i stället för att rapa upp Baudins talespunkter.

Citat:
Du antar mycket men du verkar inte vara så insatt i Europas historia, exempelvis hur Hitler lyckades med att ta makten i Tyskland. Även om du använder samma typ av billig skrämselpropaganda mot muslimer som han använde mot judar. Hur många partier som är medlöpare till extremhögern måste Sverige bidra till EU?
Citera
2024-06-07, 21:43
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Vad har Jesus med reflekterande om Ebba Busch att göra? Det är bara ett naivt argument att Jesus skulle ha hanterat dagens gängkriminalitet och islamsk extremism genom att vända andra kinden till. Det är något du kan påstå i söndagsskolan, men här hör det inte hemma.
Bara så du vet, du bestämmer inte vad som hör hemma i denna tråd och inte.

Vad har gängkriminalitet med din reflektiva förmåga att göra?
Citera
2024-06-08, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Bara så du vet, du bestämmer inte vad som hör hemma i denna tråd och inte.

Vad har gängkriminalitet med din reflektiva förmåga att göra?
Jag har inte skrivit att Jesus inte har i tråden att göra, du får reflektera om honom hur mycket du vill. Jag skrev att din jämförelse mellan hur Ebba Busch förhåller sig till radikal islamism inte går att jämföra med hur Jesus skulle göra samma sak. Det är över 2000 år mellan verkligheterna. Så den jämförelsen hör fortfarande hemma i söndagsskolans hjärntvätt av barn.
Citera
2024-06-08, 20:14
Medlem
Citat:
Jag har inte skrivit att Jesus inte har i tråden att göra, du får reflektera om honom hur mycket du vill. Jag skrev att din jämförelse mellan hur Ebba Busch förhåller sig till radikal islamism inte går att jämföra med hur Jesus skulle göra samma sak. Det är över 2000 år mellan verkligheterna. Så den jämförelsen hör fortfarande hemma i söndagsskolans hjärntvätt av barn.
Hur är det ens möjligt för någon kristdemokrat, som faktiskt är kristen, att rösta på Ebbas totalt empatilösa väninna Alice. Hon är som Ebba, fast sämre att låtsas vara kristen.
Citera
2024-06-09, 11:38
Medlem
Citat:
Hur är det ens möjligt för någon kristdemokrat, som faktiskt är kristen, att rösta på Ebbas totalt empatilösa väninna Alice. Hon är som Ebba, fast sämre att låtsas vara kristen.
De är väl på samma lista? Det blir likadant som med Arga Andersson och Vintetran Strandhäll. Du får två idioter för priset av en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in