2024-06-06, 09:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Som jag sa : Hade du hängt med mer i media istället för att enbart läsa högerextrem alternativmedia så hade du förstått hur fel du har . Jag gav dig ett exempel på detta ändå lipar du över att jag kallar dig lögnare

Äh, du är ju inte seriös nånstans. Ta dina vaccin du
Senast redigerad av RobRoys 2024-06-06 kl. 09:58.
Citera
2024-06-06, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
, v

Äh, du är ju inte seriös nånstans. Ta dina vaccin du
Jadu , så mycket kan jag säga att jag som medicinerad sedan över 20 år tillbaks inte behöver några lektioner av antivaxxare .

Uppenbarligen är detta forum ett paradis för foliehattar som dig
Citera
2024-06-06, 09:31
Avslutad
Citat:
Jadu , så mycket kan jag säga att jag som medicinerad sedan över 20 år tillbaks inte behöver några lektioner av antivaxxare .

Uppenbarligen är detta forum ett paradis för foliehattar som dig

Medicinerad sedan 20 år? Det är varken en merit eller ett sundhetstecken, men ta du dina vaccin om du tror det hjälper. Kör hårt.
Citera
2024-06-06, 09:43
Medlem
Jag hatar alla vaccinerade. Det visar sig att dom vaccinerade släpper ut gift från deras kropp som kallas Spik Protein Shedding.
Citera
2024-06-06, 10:24
Medlem
Citat:
Medicinerad sedan 20 år? Det är varken en merit eller ett sundhetstecken, men ta du dina vaccin om du tror det hjälper. Kör hårt.

Jag tror inte att vaccin hjälper . Jag VET det .
Citera
2024-06-06, 10:26
Avslutad
Citat:
Jag tror inte att vaccin hjälper . Jag VET det .

Klart att du gör, det har de ju sagt på Nyhetsmorgon!
Citera
2024-06-06, 10:27
Medlem
Citat:
Klart att du gör, det har de ju sagt på Nyhetsmorgon!
Precis som att dom sagt på RIKS att vaccin är en dödsfälla menar du?
Citera
2024-06-06, 12:05
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Jag förstår din poäng men problemet är att det precis som med vaccin och övriga mediciner finns risker med ALLT . Om vi säger att du råkar ut för en allvarlig olycka och hamnar på sjukhus , vägrar du låta läkaren operera för att du inte vill bli skuren?

Din analogi haltar, om du försöker göra en jämförelse med vaccin. Grejen är att vaccin är något man ger till människor som INTE är sjuka eller skadade. Det är ett läkemedel som ges i profylaktiskt syfte.

Analogin skulle i så fall vara:
Kinesiska forskare säger sig ha kommit fram till att världen har drabbats av en "pandemi" av lårbensfrakturer. Läkemedelsindustrin har därför på order av Donald Trump i stormfart tagit fram en PROFYLAKTISK kirurgisk behandling. Dvs man gör behandlingen på folk som INTE fått nån fraktur. Man opererar i förebyggande syfte in titanplåt i benen. Och man anser sig kunna visa att detta minskar risken för svåra frakturer i framtiden.

I en sån situation så skulle jag tänka såhär:
"Okej, det påstås att miljontals människor i världen har drabbats av dom här svåra frakturerna. Men jag vet också att medelåldern för dom som påstås ha drabbats är 80+. Jag är betydligt yngre. Jag kan inte med egna ögon observera någon 'pandemi' av lårbensfrakturer i min omgivning. Och det verkar inte vara helt utrett hur säker den här nya typen av operation egentligen är. Samtidigt som 'experterna' bedyrar att operationerna är säkra och effektiva, så har jag hört ett antal exempel på när det gått riktigt illa för dom som lät operera sig."

En avgörande faktor skulle vara risken för svåra biverkningar. Om risken var 1 på 1000 så skulle jag definitivt tacka nej till ingreppet. Om risken var 1 på miljonen (och den siffran gick att verifiera) så kanske jag skulle överväga saken.

Om INGEN VET säkert ifall risken är 1 på 1000 eller 1 på miljonen, så skulle jag också tacka nej. Då måste man tillämpa försiktighetsprincipen och utgå ifrån att risken är 1 på 1000.

Det är helt poänglöst att säga att det "finns risker med allt". Det är bara en ren truism, det behöver inte ens sägas.
Men ändå upprepar du det som ett mantra.
Citera
2024-06-06, 12:43
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Mycket intressant! SCB skrev för ett drygt år sedan, 2023-03-22: "Vår sammanställning visar att Sverige under 2020–2022 hade en överdödlighet på mellan drygt fyra och sju procent enligt flera olika sätt att mäta." https://www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2023/olika-matt-pa-overdodlighet-ger-liknande-resultat-for-sverige/

Vi har också statistikern på Chalmers som jag nämnt tidigare, som i december 2023 skrev en artikel där han varnade för överdödligheten i just vaccinerade länder:
Now we find ourselves even more persuaded of these negative conclusions, though the data does not yet point unequivocally in that direction and may not even do so by the end of 2024, depending on how EM rates are calculated. But the situation is already alarming, in particular given the recent award of the Nobel Prize in Medicine for an innovation whose benefit is so much in doubt. https://research.chalmers.se/publication/539029
Och nu alltså detta, i tunga BMJ. Men knappt något hörs i media. I artikeln skriver forskarna:
Conclusions Excess mortality has remained high in the Western World for three consecutive years, despite the implementation of containment measures and COVID-19 vaccines. This raises serious concerns. Government leaders and policymakers need to thoroughly investigate underlying causes of persistent excess mortality.
De är öppna för att överdödligheten kan bero på olika saker, men är även öppna för att vaccinen kan ha del i detta, och skriver till exempel följande negativa om Pfizer:
Although COVID-19 vaccines were provided to guard civilians from suffering morbidity and mortality by the COVID-19 virus, suspected adverse events have been documented as well.15 The secondary analysis of the placebo-controlled, phase III randomised clinical trials of mRNA COVID-19 vaccines showed that the Pfizer trial had a 36% higher risk of serious adverse events in the vaccine group. (...) By definition, these serious adverse events lead to either death, are life-threatening, require inpatient (prolongation of) hospitalisation, cause persistent/significant disability/incapacity, concern a congenital anomaly/birth defect or include a medically important event according to medical judgement.
Och, till exempel:
Numerous studies reported that COVID-19 vaccination may induce myocarditis, pericarditis and autoimmune diseases.50–57 Postmortem examinations have also ascribed myocarditis, encephalitis, immune thrombotic thrombocytopenia, intracranial haemorrhage and diffuse thrombosis to COVID-19 vaccinations (...)
Mycket intressant sammanställning av forskning om att negativa effekter av vaccineringen har underrapporterats, hur vetenskapssamfundet fortfarande är delat i frågan om mRNA-vaccinen kan ha orsakat mer skada än nytta, och hänvisning till ett par franska studier som antyder att Covid-mRNA-vaccin är genterapi som kommer att behöva övervakas under lång tid. Likaså flera studier som pekar på att mRNA sprider sig till ett flertal organ där det finns kvar i veckor, att man hittat att olika batcher mRNA har olika giftighet (toxidity). Att överdödligheten i Tyskland startade samtidigt som vaccinationen, men data delas inte med allmänheten, obduktioner för att verkligen fastställa dödsorsaken görs inte:
Previous research confirmed profound under-reporting of adverse events, including deaths, after immunisation.83 84 Consensus is also lacking in the medical community regarding concerns that mRNA vaccines might cause more harm than initially forecasted.85 French studies suggest that COVID-19 mRNA vaccines are gene therapy products requiring long-term stringent adverse events monitoring.85 86 Although the desired immunisation through vaccination occurs in immune cells, some studies report a broad biodistribution and persistence of mRNA in many organs for weeks.85 87–90 Batch-dependent heterogeneity in the toxicity of mRNA vaccines was found in Denmark.48 Simultaneous onset of excess mortality and COVID-19 vaccination in Germany provides a safety signal warranting further investigation.91 Despite these concerns, clinical trial data required to further investigate these associations are not shared with the public.92 Autopsies to confirm actual death causes are seldom done.
Och deras avslutning. Som de skriver så är det förstås krävande att ta fram fakta för varje dödsfall, men det verkar ju inkonsekvent att inte bry sig om de som har dött:
In conclusion, excess mortality has remained high in the Western World for three consecutive years, despite the implementation of COVID-19 containment measures and COVID-19 vaccines. This is unprecedented and raises serious concerns. During the pandemic, it was emphasised by politicians and the media on a daily basis that every COVID-19 death mattered and every life deserved protection through containment measures and COVID-19 vaccines. In the aftermath of the pandemic, the same morale should apply. Every death needs to be acknowledged and accounted for, irrespective of its origin. https://bmjpublichealth.bmj.com/content/2/1/e000282#xref-ref-83-1
I en diskussion på Reddit påpekade någon att ett möjligt skäl till överdödligheten ju också kunde vara att i väst, där man vaccinerade befolkningarna så fortsatte folk att leva som vanligt. Det är kanske en intressant tanke, alltså att vaccinet kan ha fått folk att vara oförsiktiga. Men hur som helst: Vi har en överdödlighet, varför är det inte intressant att utreda vad den beror på?

Överdödligheten från vaccinet verkar alltså högre än överdödligheten av covid19. Goda tider.
Citera
2024-06-06, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Överdödligheten från vaccinet verkar alltså högre än överdödligheten av covid19. Goda tider.

Nu skriver New York Post om det. Tyst i svenska medier vad jag sett, men det är ju nationaldag, så kanske kan vi hoppas på en artikel bakom betalvägg imorgon när journalistkåren har spatserat hem från uteserveringarna innanför tullarna?
COVID vaccines may have helped fuel rise in excess deaths since pandemic: study

(...) Analyzing mortality data from 47 Western countries, scientists from The Netherlands’ Vrije Universiteit found that excess mortality has “remained high” since 2020 — even despite the widespread rollout of COVID vaccines and various containment measures.

https://nypost.com/2024/06/06/us-news/covid-vaccines-may-have-helped-fuel-rise-in-excess-deaths-since-pandemic-study/
Senast redigerad av Lamento 2024-06-06 kl. 14:22.
Citera
2024-06-06, 14:51
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Nu skriver New York Post om det. Tyst i svenska medier vad jag sett, men det är ju nationaldag, så kanske kan vi hoppas på en artikel bakom betalvägg imorgon när journalistkåren har spatserat hem från uteserveringarna innanför tullarna?
COVID vaccines may have helped fuel rise in excess deaths since pandemic: study

(...) Analyzing mortality data from 47 Western countries, scientists from The Netherlands’ Vrije Universiteit found that excess mortality has “remained high” since 2020 — even despite the widespread rollout of COVID vaccines and various containment measures.

https://nypost.com/2024/06/06/us-news/covid-vaccines-may-have-helped-fuel-rise-in-excess-deaths-since-pandemic-study/

John Campbells sammanfattning av 47-länder studien, och Telegraph-artikeln vid namn "Covid vaccines may have helped fuel rise in excess deaths":
https://www.youtube.com/watch?v=DMYZg8_22y8

Ganska hårresande anklagelse för att komma från MSM. Tidigare vaccin som har dragits tillbaka har misstänkts orsaka några tiotal eller hundratal dödsfall eller allvarliga biverkningar. Pandemrix nu senast. Naturligtvis var det helt rätt att dra tillbaka dom vaccinen. Men i det stora hela så var skadan dom orsakade en fis i rymden, jämfört med hur många som dör totalt sett av alla tänkbara orsaker.
Men nu pratar vi om ett vaccin som kan ha tagit kål på så många människor att det misstänks ha givit synligt avtryck på globala siffror för överdödlighet. Då pratar vi om hundratusentals eller miljoner dödsfall.
Citera
2024-06-06, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Din analogi haltar, om du försöker göra en jämförelse med vaccin. Grejen är att vaccin är något man ger till människor som INTE är sjuka eller skadade. Det är ett läkemedel som ges i profylaktiskt syfte.

Analogin skulle i så fall vara:
Kinesiska forskare säger sig ha kommit fram till att världen har drabbats av en "pandemi" av lårbensfrakturer. Läkemedelsindustrin har därför på order av Donald Trump i stormfart tagit fram en PROFYLAKTISK kirurgisk behandling. Dvs man gör behandlingen på folk som INTE fått nån fraktur. Man opererar i förebyggande syfte in titanplåt i benen. Och man anser sig kunna visa att detta minskar risken för svåra frakturer i framtiden.

I en sån situation så skulle jag tänka såhär:
"Okej, det påstås att miljontals människor i världen har drabbats av dom här svåra frakturerna. Men jag vet också att medelåldern för dom som påstås ha drabbats är 80+. Jag är betydligt yngre. Jag kan inte med egna ögon observera någon 'pandemi' av lårbensfrakturer i min omgivning. Och det verkar inte vara helt utrett hur säker den här nya typen av operation egentligen är. Samtidigt som 'experterna' bedyrar att operationerna är säkra och effektiva, så har jag hört ett antal exempel på när det gått riktigt illa för dom som lät operera sig."

En avgörande faktor skulle vara risken för svåra biverkningar. Om risken var 1 på 1000 så skulle jag definitivt tacka nej till ingreppet. Om risken var 1 på miljonen (och den siffran gick att verifiera) så kanske jag skulle överväga saken.

Om INGEN VET säkert ifall risken är 1 på 1000 eller 1 på miljonen, så skulle jag också tacka nej. Då måste man tillämpa försiktighetsprincipen och utgå ifrån att risken är 1 på 1000.

Det är helt poänglöst att säga att det "finns risker med allt". Det är bara en ren truism, det behöver inte ens sägas.
Men ändå upprepar du det som ett mantra.
En del saker behöver tydligen upprepas ett antal extra gånger när folk vägrar förstå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in