2024-06-05, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Här uppges den vara 3 miljoner i alla fall.

Covid vaccines could be partly to blame for the rise in excess deaths since the pandemic, scientists have suggested.

Researchers from The Netherlands analysed data from 47 Western countries and discovered there had been more than three million excess deaths since 2020, with the trend continuing despite the rollout of vaccines and containment measures.

https://www.telegraph.co.uk/news/2024/06/04/covid-vaccines-may-have-helped-fuel-rise-in-excess-deaths/

Verkar inge bra det där med sprutan.

Mycket intressant! SCB skrev för ett drygt år sedan, 2023-03-22: "Vår sammanställning visar att Sverige under 2020–2022 hade en överdödlighet på mellan drygt fyra och sju procent enligt flera olika sätt att mäta." https://www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2023/olika-matt-pa-overdodlighet-ger-liknande-resultat-for-sverige/

Vi har också statistikern på Chalmers som jag nämnt tidigare, som i december 2023 skrev en artikel där han varnade för överdödligheten i just vaccinerade länder:
Now we find ourselves even more persuaded of these negative conclusions, though the data does not yet point unequivocally in that direction and may not even do so by the end of 2024, depending on how EM rates are calculated. But the situation is already alarming, in particular given the recent award of the Nobel Prize in Medicine for an innovation whose benefit is so much in doubt. https://research.chalmers.se/publication/539029
Och nu alltså detta, i tunga BMJ. Men knappt något hörs i media. I artikeln skriver forskarna:
Conclusions Excess mortality has remained high in the Western World for three consecutive years, despite the implementation of containment measures and COVID-19 vaccines. This raises serious concerns. Government leaders and policymakers need to thoroughly investigate underlying causes of persistent excess mortality.
De är öppna för att överdödligheten kan bero på olika saker, men är även öppna för att vaccinen kan ha del i detta, och skriver till exempel följande negativa om Pfizer:
Although COVID-19 vaccines were provided to guard civilians from suffering morbidity and mortality by the COVID-19 virus, suspected adverse events have been documented as well.15 The secondary analysis of the placebo-controlled, phase III randomised clinical trials of mRNA COVID-19 vaccines showed that the Pfizer trial had a 36% higher risk of serious adverse events in the vaccine group. (...) By definition, these serious adverse events lead to either death, are life-threatening, require inpatient (prolongation of) hospitalisation, cause persistent/significant disability/incapacity, concern a congenital anomaly/birth defect or include a medically important event according to medical judgement.
Och, till exempel:
Numerous studies reported that COVID-19 vaccination may induce myocarditis, pericarditis and autoimmune diseases.50–57 Postmortem examinations have also ascribed myocarditis, encephalitis, immune thrombotic thrombocytopenia, intracranial haemorrhage and diffuse thrombosis to COVID-19 vaccinations (...)
Mycket intressant sammanställning av forskning om att negativa effekter av vaccineringen har underrapporterats, hur vetenskapssamfundet fortfarande är delat i frågan om mRNA-vaccinen kan ha orsakat mer skada än nytta, och hänvisning till ett par franska studier som antyder att Covid-mRNA-vaccin är genterapi som kommer att behöva övervakas under lång tid. Likaså flera studier som pekar på att mRNA sprider sig till ett flertal organ där det finns kvar i veckor, att man hittat att olika batcher mRNA har olika giftighet (toxidity). Att överdödligheten i Tyskland startade samtidigt som vaccinationen, men data delas inte med allmänheten, obduktioner för att verkligen fastställa dödsorsaken görs inte:
Previous research confirmed profound under-reporting of adverse events, including deaths, after immunisation.83 84 Consensus is also lacking in the medical community regarding concerns that mRNA vaccines might cause more harm than initially forecasted.85 French studies suggest that COVID-19 mRNA vaccines are gene therapy products requiring long-term stringent adverse events monitoring.85 86 Although the desired immunisation through vaccination occurs in immune cells, some studies report a broad biodistribution and persistence of mRNA in many organs for weeks.85 87–90 Batch-dependent heterogeneity in the toxicity of mRNA vaccines was found in Denmark.48 Simultaneous onset of excess mortality and COVID-19 vaccination in Germany provides a safety signal warranting further investigation.91 Despite these concerns, clinical trial data required to further investigate these associations are not shared with the public.92 Autopsies to confirm actual death causes are seldom done.
Och deras avslutning. Som de skriver så är det förstås krävande att ta fram fakta för varje dödsfall, men det verkar ju inkonsekvent att inte bry sig om de som har dött:
In conclusion, excess mortality has remained high in the Western World for three consecutive years, despite the implementation of COVID-19 containment measures and COVID-19 vaccines. This is unprecedented and raises serious concerns. During the pandemic, it was emphasised by politicians and the media on a daily basis that every COVID-19 death mattered and every life deserved protection through containment measures and COVID-19 vaccines. In the aftermath of the pandemic, the same morale should apply. Every death needs to be acknowledged and accounted for, irrespective of its origin. https://bmjpublichealth.bmj.com/content/2/1/e000282#xref-ref-83-1
I en diskussion på Reddit påpekade någon att ett möjligt skäl till överdödligheten ju också kunde vara att i väst, där man vaccinerade befolkningarna så fortsatte folk att leva som vanligt. Det är kanske en intressant tanke, alltså att vaccinet kan ha fått folk att vara oförsiktiga. Men hur som helst: Vi har en överdödlighet, varför är det inte intressant att utreda vad den beror på?
Citera
2024-06-05, 23:06
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Det har jag väl ändå inte sagt?

Jag har djup respekt för dom som blev sjuka både av covidvaccinet och förra vaccinet det har jag verkligen . Du lägger ord i mun på mig om du tror det .

DU säger att jag har sagt att du har sagt...
Vem är det som lägger ord i vems mun egentligen?

JAG kom aldrig med något definitivt påstående. Tvärtom så uttryckte jag mig i frågeform, för att ge dig chans att förtydliga vad du egentligen menade i dina tidigare inlägg.

För det verkade förut som att du helst ville stanna vid att bara konstatera att alla läkemedel medför risk för biverkningar. Och att vi inte behöver undersöka saken närmare än så.

Men okej! Så du anser att det faktiskt spelar roll hur stor risken för biverkningar är. Det var ju skönt att höra.

Citat:
Problemet med er antivaxxare är att med eran logik så skulle inte mediciner och läkemedel existera överhuvudtaget eftersom ni inte ens nämner att folk drabbats hårt även av vanliga mediciner

Om vi pratar om läkemedel som riskerar göra mer skada än tillståndet det avser bota så hoppas jag att vi båda är överens om att sådana inte borde användas. För det är den enda logiken jag går på.

Nu har du klargjort att du tycker att det spelar roll hur stor risken är att skadas av vaccin. Då borde du kunna svara rakt på sak på den här frågan: Är risken 1 på 1000 för allvarliga biverkningar acceptabelt i din värld? När det gäller covid-vaccin eller vaccin i allmänhet?

I min värld är det fullständigt oacceptabelt nämligen. Oavsett vilket vaccin det gäller.
Citera
2024-06-06, 05:22
Avslutad
Lite mer om den nyligen rapporterade överdödligheten.

Excess Deaths: The UNDENIABLE Proof Is Finally Here | Redacted w Natali and Clayton Morris
The media is waking up to the fact that excess deaths have spiked since the rollout of the Covid vaccines. Way to catch up after years of lacking all curiosity on the matter! Dr. Kelly Victory from The Wellness Company warned about this! She joins us to discuss this groundbreaking new study and the media's final admission about it.
https://youtu.be/7PhYDcIP9qs?si=IO3dmVb3ZAxG798Q

Samlade aktuella MSM-länkar på samma ämne:

https://www.telegraph.co.uk/news/2024/06/04/covid-vaccines-may-have-helped-fuel-rise-in-excess-deaths/
https://www.news.com.au/lifestyle/health/health-problems/covid-vaccines-may-have-contributed-to-rise-in-excess-deaths-researchers-suggest/news-story/cdf3a64c434c29a8ebc3215ab3aa335b
https://www.pressreader.com/uk/the-daily-telegraph/20240604/281487871489326
https://www.msn.com/en-us/health/other/covid-vaccines-may-have-driven-up-excess-deaths-due-to-adverse-events-damning-new-study-suggests/ar-BB1nC26l
Senast redigerad av RobRoys 2024-06-06 kl. 06:10.
Citera
2024-06-06, 06:35
Avslutad
Tucker Carlson sätter ord på upplevelsen som så många av oss delar med honom.

Tucker Carlson Explains Why He Didn’t Get Vaccinated
Because “the people selling it were LIARS.”

It’s that simple.

Tucker says the vax “didn’t work” and that it “caused harm,” but he didn’t know that when it first rolled out.

His secret to knowing why he should avoid it is that he “just obeyed” his instincts.

“I could just tell by their behavior [that] they’re lying,” he says. “I felt [something was wrong] so strongly, and I just obeyed [my instincts]. And I think that works.”

This is an important lesson for everyone to watch and learn from.
https://videopress.com/v/C206jmpV
Senast redigerad av RobRoys 2024-06-06 kl. 06:39.
Citera
2024-06-06, 08:11
Avslutad
Överdödlighet och kraftigt sjunkande födelsetal i Filippinerna.

Philippines House of Representatives hears how excess deaths have skyrocketed and births have declined since covid “vaccines” were rolled out

Explosive findings have been revealed in a recent Philippines House of Representatives committee investigation into hundreds of thousands of excess deaths believed to be linked to the covid “vaccine.”

The committee heard that not only have there been hundreds of thousands of excess deaths since the covid “vaccine” rollout but there has also been a decline of nearly one million births in the country.
https://expose-news.com/2024/05/31/philippines-excess-deaths-have-skyrocketed/
Citera
2024-06-06, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
DU säger att jag har sagt att du har sagt...
Vem är det som lägger ord i vems mun egentligen?

JAG kom aldrig med något definitivt påstående. Tvärtom så uttryckte jag mig i frågeform, för att ge dig chans att förtydliga vad du egentligen menade i dina tidigare inlägg.

För det verkade förut som att du helst ville stanna vid att bara konstatera att alla läkemedel medför risk för biverkningar. Och att vi inte behöver undersöka saken närmare än så.

Men okej! Så du anser att det faktiskt spelar roll hur stor risken för biverkningar är. Det var ju skönt att höra.

Om vi pratar om läkemedel som riskerar göra mer skada än tillståndet det avser bota så hoppas jag att vi båda är överens om att sådana inte borde användas. För det är den enda logiken jag går på.

Nu har du klargjort att du tycker att det spelar roll hur stor risken är att skadas av vaccin. Då borde du kunna svara rakt på sak på den här frågan: Är risken 1 på 1000 för allvarliga biverkningar acceptabelt i din värld? När det gäller covid-vaccin eller vaccin i allmänhet?

I min värld är det fullständigt oacceptabelt nämligen. Oavsett vilket vaccin det gäller.
Jag förstår din poäng men problemet är att det precis som med vaccin och övriga mediciner finns risker med ALLT . Om vi säger att du råkar ut för en allvarlig olycka och hamnar på sjukhus , vägrar du låta läkaren operera för att du inte vill bli skuren?
Citera
2024-06-06, 08:43
Avslutad
Citat:
Jag förstår din poäng men problemet är att det precis som med vaccin och övriga mediciner finns risker med ALLT . Om vi säger att du råkar ut för en allvarlig olycka och hamnar på sjukhus , vägrar du låta läkaren operera för att du inte vill bli skuren?

Om nu detta är ett argument, varför applicerar du inte detta på viruset som i princip var helt ofarligt för en frisk ej överviktig person? Som jag kan se så ökar man bara på dessa risker genom att även utsätta sig för vaccinet, speciellt som det redan finns och fanns andra naturliga metoder som har bra bevisad effekt på alla förkylningsvirus.
Senast redigerad av RobRoys 2024-06-06 kl. 08:45.
Citera
2024-06-06, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Om nu detta är ett argument, varför applicerar du inte detta på viruset som i princip var helt ofarligt för en frisk ej överviktig person? Som jag kan se så ökar man bara på dessa risker genom att även utsätta sig för vaccinet, speciellt som det redan finns och fanns andra naturliga metoder som har bra effekt på alla förkylningsvirus.

Fast nu far du ju med osanning och det vet du också . Det finns ju massa exempel på unga , vältränade till synes helt friska människor som insjuknade i viruset och svävade mellan liv och död långt innan vaccinet kom . Jag såg ett inslag på Nyhetsmorgon en gång då det var ett reportage med en kille som fått lära sig gå igen . Vadan denna desinformation?
Citera
2024-06-06, 08:53
Avslutad
Citat:
Fast nu far du ju med osanning och det vet du också . Det finns ju massa exempel på unga , vältränade till synes helt friska människor som insjuknade i viruset och svävade mellan liv och död långt innan vaccinet kom . Jag såg ett inslag på Nyhetsmorgon en gång då det var ett reportage med en kille som fått lära sig gå igen . Vadan denna desinformation?

Vad ljuger jag om? En massa? Vad säger statistiken? Och var det inte du som nyss sa att det finns risker med allt? Jag gissar att du även såg kineser som dog på gatorna och spikades in i sina egna hem på Nyhetsmorgon kombinerat med överfulla sjukhus och dansandes sjuksköterskor. Men vad säger statistiken? Är man en frisk medelålders person utan övervikt så var risken nästintill noll att drabbas allvarligt av viruset.
Senast redigerad av RobRoys 2024-06-06 kl. 08:55.
Citera
2024-06-06, 08:57
Medlem
Citat:
Vad ljuger jag om? En massa? Vad säger statistiken? Och var det inte du som nyss sa att det finns risker med allt? Jag gissar att du även såg kineser som dog på gatorna och spikades in i sina egna hem på Nyhetsmorgon kombinerat med överfulla sjukhus och dansandes sjuksköterskor. Men vad säger statistiken? Är man en frisk medelålders person utan övervikt så var risken nästintill noll att drabbas allvarligt av viruset.
Om du hade hängt med i media desto mer , förutom att enbart läsa alternativ högermedia så hade du förstått hur fel du har .
Citera
2024-06-06, 09:09
Avslutad
Citat:
Om du hade hängt med i media desto mer , förutom att enbart läsa alternativ högermedia så hade du förstått hur fel du har .

Du anklagar mig först med att fara med osanning och påstår sedan att jag har fel utan att vidare precisera eller motbevisa detta, och sedan svarar du inte ens på frågorna jag ställer. Det är inte vidare snyggt att kalla någon för lögnare utan att följa upp detta med ett enda belägg.
Citera
2024-06-06, 09:12
Medlem
Citat:
Du anklagar mig först med att fara med osanning och påstår sedan att jag har fel utan att vidare precisera eller motbevisa detta, och sedan svarar du inte ens på frågorna jag ställer. Det är inte vidare snyggt att kalla någon för lögnare utan att följa upp detta med ett enda belägg.
Som jag sa : Hade du hängt med mer i media istället för att enbart läsa högerextrem alternativmedia så hade du förstått hur fel du har . Jag gav dig ett exempel på detta ändå lipar du över att jag kallar dig lögnare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in