2024-08-10, 00:23
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Det är inget fel på denna studie! Visar lovande resultat!
double-blind, randomized placebo-controlled trial.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9262706/

Är djupt tveksam till om du skall ha ”carte blanche” i ämnet.
Studien visar ju tyvärr ingen form av klinisk effekt eller nytta. För att en studie skall na något värde måste den ju för fanken visa att det finns en klinisk effekt. Är du blåst eller? Ja, jag har granskat studier på professionell bas i över 20 år. Klinisk effekt. Fattar du? Nej...

Här har du exempel på utkomster som mäter klinisk effekt och nytta:
1. Död
2. Sjukhusvård
3. Allvarlig sjukdom

Titta på Pfizer Fas 3-studie som ett exempel. Utkomsterna är död, allvarlig sjukdom eller sjukhusvård. Gissa varför? Herregud, en hel forskningsvärld har sedan hundra år inrättat sig efter att definiera utkomster som mäter klinisk effekt. Vad mäter den skitstudie du hänvisar till?

Citat:
There were lower viral loads and less viable cultures in the ivermectin group, which shows its anti-SARS-CoV-2 activity. It could reduce transmission in these patients and encourage further studies with this drug.
Det SKULLE kunna minska smittspridning? Men man har alltså inte en aning. Man kom inte fram till något av värde således? Ingen klinisk effekt? Blev någon person i någon grupperna mer eller mindre sjuka? Blev någon person i någon av grupperna inlagda på sjukhus för vård av COVID-19? Avled någon person i grupperna?

Ett tips från coachen: om du inte vet vad du pratar om så håll käften stängd så slipper du skämma ut dig och resten av antivaxar-patrasket. Pajas.

Herregud...

När jag ändå är i farten får jag väl dessutom påpeka att Biber's skitstudie är listad på både c19ivm.org och ivmmeta.com där den påstås ha uppmätt 70% mindre sjukhusinläggningar än placebo-gruppen. Det är lögn. Precis som tant korrektamund0 redan förklarat har man inte haft någon sådan utkomst i studien. De personer som ligger bakom dessa bluffsidor (FLCCC är angivna bland de som misstänks för bedrägeriet) har helt enkelt bara ljugit ihop lite som de vill. Något som ligger exakt i linje med vad antivaxxar-patrask sysslar med.

Citat:
Biber, 2/12/2021, Double Blind Randomized Controlled Trial, placebo-controlled, Israel, peer-reviewed, 10 authors, study period 12 May, 2020 - 31 October, 2020

risk of hospitalization, 70.2% lower, RR 0.30, p = 0.34, treatment 1 of 47 (2.1%), control 3 of 42 (7.1%), NNT 20.
https://c19ivm.org/meta.html#sd_biber

Dessa mentalt störda människor som ljuger ihop dylikt skit är det synd om. De som går på skiten är det sannolikt ännu mer synd om.
Senast redigerad av korrektamund0 2024-08-10 kl. 00:52.
Citera
2024-08-10, 01:09
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Studien visar ju tyvärr ingen form av klinisk effekt eller nytta. För att en studie skall na något värde måste den ju för fanken visa att det finns en klinisk effekt. Är du blåst eller? Ja, jag har granskat studier på professionell bas i över 20 år. Klinisk effekt. Fattar du? Nej...

Här har du exempel på utkomster som mäter klinisk effekt och nytta:
1. Död
2. Sjukhusvård
3. Allvarlig sjukdom

Titta på Pfizer Fas 3-studie som ett exempel. Utkomsterna är död, allvarlig sjukdom eller sjukhusvård. Gissa varför? Herregud, en hel forskningsvärld har sedan hundra år inrättat sig efter att definiera utkomster som mäter klinisk effekt. Vad mäter den skitstudie du hänvisar till?

Det SKULLE kunna minska smittspridning? Men man har alltså inte en aning. Man kom inte fram till något av värde således? Ingen klinisk effekt? Blev någon person i någon grupperna mer eller mindre sjuka? Blev någon person i någon av grupperna inlagda på sjukhus för vård av COVID-19? Avled någon person i grupperna?

Ett tips från coachen: om du inte vet vad du pratar om så håll käften stängd så slipper du skämma ut dig och resten av antivaxar-patrasket. Pajas.

Herregud...
Du får ursäkta mig, du har verkligen förkovrat dig med kunskap under din tid på Flashback.
Då du inte visste vad insulin användes till för några år sedan!

Det du begär kostar en ansenlig massa pengar! Vilket förmodligen inte finns till ett preparat som är i stort sett fritt och gratis för allmänheten.

Och det vet du!

Vi får nöja oss med de studier som finns och då är det inget fel på double-blind, randomized, placebo-controlled trial, finns förmodligen en meta analys gjord som stärker det här kan jag tänka mig.

Kontenta är, det ä inget fel på studien, du är bara ohederlig i din debatt här på forumet då du redan vet att en sådan studie lär få svårt med uppbackning av pengar. Så då avfärdar du allt annat som redovisas! som skit.
Citera
2024-08-10, 01:16
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Vi får nöja oss med de studier som finns och då är det inget fel på double-blind, randomized, placebo-controlled trial, finns förmodligen en meta analys gjord som stärker det här kan jag tänka mig.
Ja du verkar nöja dig med skit som helst. Du står beredd med rumpan upp i vädret beredd få en rektal insättning utan att ställa några som helst frågor.

Ja, det finns ett par metaanalyser gjorda av folk som ljuger och struntar i alla regler för metaanalyser så länge de kan lura låginteliigenta som du. Jag har förklarat hur de ljuger om just den studie DU hänvisade till. Det torde framgå för till och med en byfåne att de ljuger. Men du fattar inte. Pajas.

Citat:
Kontenta är, det ä inget fel på studien, du är bara ohederlig i din debatt här på forumet då du redan vet att en sådan studie lär få svårt med uppbackning av pengar. Så då avfärdar du allt som redovisas som skit.
Jo, det är en hel del fel på studien Inte minst har den inga kliniska effekter som utkomst, vilket gör att den blir helt värdelös som verktyg för att bedöma om Ivermectin har någon klinisk effekt. Men det här fattar inte du för du har noll kunskap i ämnet, ingen akademisk bakgrund och utgör i själva verket inget annat än kanonmaten för antivaxxar-patraskare som letar efter intellektuellt handikappade som de kan sälja ormolja till.

Herregud...

Men men, underbar läsning - fortsätt skäm ut dig och antivaxxar-patrasket!
Citera
2024-08-10, 07:12
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ja du verkar nöja dig med skit som helst. Du står beredd med rumpan upp i vädret beredd få en rektal insättning utan att ställa några som helst frågor.

Ja, det finns ett par metaanalyser gjorda av folk som ljuger och struntar i alla regler för metaanalyser så länge de kan lura låginteliigenta som du. Jag har förklarat hur de ljuger om just den studie DU hänvisade till. Det torde framgå för till och med en byfåne att de ljuger. Men du fattar inte. Pajas.

Jo, det är en hel del fel på studien Inte minst har den inga kliniska effekter som utkomst, vilket gör att den blir helt värdelös som verktyg för att bedöma om Ivermectin har någon klinisk effekt. Men det här fattar inte du för du har noll kunskap i ämnet, ingen akademisk bakgrund och utgör i själva verket inget annat än kanonmaten för antivaxxar-patraskare som letar efter intellektuellt handikappade som de kan sälja ormolja till.

Herregud...

Men men, underbar läsning - fortsätt skäm ut dig och antivaxxar-patrasket!
Du verkar inte veta vad en meta studie är, men det är kanske för mycket begärt!
Då du inte visste vad insulin användes för, tills bara för några år sedan

Citat
Results of a systematic review and meta-analysis of early studies on ivermectin in SARS-CoV-2 infection
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9988599/
Citat

Our meta-analysis revealed that the mean time to viral clearance was 5.74 days shorter in patients treated with ivermectin than in those in the control groups. This effect is statistically significant and clinically relevant; however, it should be noted that this result is based on only three clinical studies

Citat
The risk of bias of controlled randomized studies was analyzed using the Cochrane Collaboration tool

Citat intressant
administration with a high-fat meal increases the maximal plasma concentration of the same dose more than threefold than in fasted subjects.

plasmakoncentration Av ivermectin 3 faldigas om tas samtidig med måltid inkluderande av fett.
Typ bacon och ägg, fisk med skirat smör. Vilket är jäkligt gott.
Senast redigerad av KreugerGuld 2024-08-10 kl. 07:15.
Citera
2024-08-10, 11:15
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Du verkar inte veta vad en meta studie är, men det är kanske för mycket begärt!
Då du inte visste vad insulin användes för, tills bara för några år sedan

Citat
Results of a systematic review and meta-analysis of early studies on ivermectin in SARS-CoV-2 infection
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9988599/
Citat

Our meta-analysis revealed that the mean time to viral clearance was 5.74 days shorter in patients treated with ivermectin than in those in the control groups. This effect is statistically significant and clinically relevant; however, it should be noted that this result is based on only three clinical studies

Citat
The risk of bias of controlled randomized studies was analyzed using the Cochrane Collaboration tool

Citat intressant
administration with a high-fat meal increases the maximal plasma concentration of the same dose more than threefold than in fasted subjects.

plasmakoncentration Av ivermectin 3 faldigas om tas samtidig med måltid inkluderande av fett.
Typ bacon och ägg, fisk med skirat smör. Vilket är jäkligt gott.
Nej, din dumma gås. Har jag inte sagt åt dig att du måste LÄSA det du refererar till? Hur kan du vara så blåst att du YTTERLIGARE en gång gör bort dig genom att hänvisa till en studie som ger stöd för tesen att det inte finns några bevis för att Ivermectin har någon efekt på SARS-CoV-2 eller COVID-19? Haha...

Citat:
However, the quality of evidence is very low and the results of this meta-analysis do not confirm the therapeutic value of ivermectin in terms of symptom relief, decreased risk of hospitalization, or mortality.

Av de nio studierna rapporterar alltså sex INGEN effekt. Det lustiga är att Biber påstås ha "Significant" effekt, men det vet vi är fel eftersom Biber inte hade någon primär utkomst som avsåg klinisk effekt. Metaanalysen ljuger, således.

Kod:
Studie	Effect
Abd-Elsalam et al. 	No significant effect
Lopez-Medina et al. 	No significant effect
Vallejos et al. 	No significant effect
Mohan et al. 	        No significant effect
Samaha et al. 	        Significant
Beltran Gonzalez et al.	No significant effect
Krolewiecki et al. 	Dose-dependent significance
Biber et al. 	        Significant
Naggie et al. 	        No significant effect

Men det blir ännu värre. Studien Samaha et al som rapporteras ha signifikant klinisk effekt är avpublicerad efter att författarna själva kontaktat förlaget och meddelat att man hittat ett fel i datafilerna som orsakade en felaktig analys (en extern granskning hade visat att de kopierat datablock för att få det se ut som Ivermectin fungerade). Efter att ha konstaterat felet avpublicerades studien.

Citat:
The journal retracts the article, Effects of a Single Dose of Ivermectin on Viral and Clinical Outcomes in Asymptomatic SARS-CoV-2 Infected Subjects: A Pilot Clinical Trial in Lebanon, cited above.
Following publication, the authors contacted the editorial office regarding an error between files used for the statistical analysis.
Adhering to our complaints procedure, an investigation was conducted that confirmed the error reported by the authors.
This retraction was approved by the Editor-in-Chief of the journal.
The authors agreed to this retraction.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8577689/

Återstår således EN studie (Krolewiecki) där det påstås att Ivermectin skulle ha någon effekt på SARS-CoV-2 eller COVID-19. Och det visar sig att den OCKSÅ är felaktig då den studien inte har klinisk effekt som någon primär utkomst. Istället påstår man att lägre virusnivåer indikerar att Ivermectin har "effekt", detta trots att konfidensintervallen överlappar och indikerar att skillnaden inte alls är signifikant utan lika gärna kan bero på slumpen. I vissa avseenden ger dessutom ingen behandling alls lägre virusnivåer än att behandla med Ivermectin. Total garbage.

Den metaanalys du refererar till är således inte ens giltig. Jag skall skriva till förlaget och påpeka felet. Tack för att du gjorde mig uppmärksam på detta.

De nio studierna i den metaanalys som du refererar till kan vi alltså sammanfatta enligt följande:
* Sex studier rapporterar INGEN signifikant effekt
* En studie är avpublicerat efter att de blivit påkomna med forskningsfusk
* Två studier har inte ens klinisk effekt som utkomst men rapporteras felaktigt ha "signifikant effekt"

Anledningen till att författarna av studien inte nämner att studierna har olika utkomster är helt enkelt att man enligt reglerna (Cochrane) för en metaanalys inte kan kombinera olika utkomster. Det här hade en peer review plockat upp direkt, så en gissning är att studien aldrig granskats.

Återstår alltså....ingen studie som visar att det finns någon effekt. Och då nämner jag ändå inte att en metaanalys skall innehålla samtliga studier i ämnet av signifikant värde, men författarna har av någon orsak valt att INTE ta med de studier som visar att Ivermectin inte har någon effekt, s.k. Confirmation BIAS. Med tanke de många fel och brister som jag hittar efter fem minuters granskning skulle jag säga att det finns stor risk att hela metaanalysen är ett fuskbygge, en bluff.

Du är sannerligen den mest patetiska och outbildade idiot jag någonsin stött på. Det finns inte EN studie som visar att Ivermectin har någon effekt. Men du fattar inte för du är en ointelligent och outbildad pajas.

Men men, underbar läsning - fortsätt skäm ut dig själv gång efter gång! Och håll för guds skull hårt i jobbet på Samhall!

PS.
Glöm inte bort att nästa gång LÄSA det du refererar till - så slipper du framstå som en okunnig och ointelligent pajas när vi med kunskap, utbildning och erfarenhet i ämnet drar ned brallorna på dig.
Citera
2024-08-10, 11:34
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Nej, din dumma gås. Har jag inte sagt åt dig att du måste LÄSA det du refererar till? Hur kan du vara så blåst att du YTTERLIGARE en gång gör bort dig genom att hänvisa till en studie som ger stöd för tesen att det inte finns några bevis för att Ivermectin har någon efekt på SARS-CoV-2 eller COVID-19? Haha...

Av de nio studierna rapporterar alltså sex INGEN effekt. Det lustiga är att Biber påstås ha "Significant" effekt, men det vet vi är fel eftersom Biber inte hade någon primär utkomst som avsåg klinisk effekt. Metaanalysen ljuger, således.

Kod:
Studie	Effect
Abd-Elsalam et al. 	No significant effect
Lopez-Medina et al. 	No significant effect
Vallejos et al. 	No significant effect
Mohan et al. 	        No significant effect
Samaha et al. 	        Significant
Beltran Gonzalez et al.	No significant effect
Krolewiecki et al. 	Dose-dependent significance
Biber et al. 	        Significant
Naggie et al. 	        No significant effect

Men det blir ännu värre. Studien Samaha et al som rapporteras ha signifikant klinisk effekt är avpublicerad efter att författarna själva kontaktat förlaget och meddelat att man hittat ett fel i datafilerna som orsakade en felaktig analys (en extern granskning hade visat att de kopierat datablock för att få det se ut som Ivermectin fungerade). Efter att ha konstaterat felet avpublicerades studien.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8577689/

Återstår således EN studie (Krolewiecki) där det påstås att Ivermectin skulle ha någon effekt på SARS-CoV-2 eller COVID-19. Och det visar sig att den OCKSÅ är felaktig då den studien inte har klinisk effekt som någon primär utkomst. Istället påstår man att lägre virusnivåer indikerar att Ivermectin har "effekt", detta trots att konfidensintervallen överlappar och indikerar att skillnaden inte alls är signifikant utan lika gärna kan bero på slumpen. I vissa avseenden ger dessutom ingen behandling alls lägre virusnivåer än att behandla med Ivermectin. Total garbage.

Den metaanalys du refererar till är således inte ens giltig. Jag skall skriva till förlaget och påpeka felet. Tack för att du gjorde mig uppmärksam på detta.

De nio studierna i den metaanalys som du refererar till kan vi alltså sammanfatta enligt följande:
* Sex studier rapporterar INGEN signifikant effekt
* En studie är avpublicerat efter att de blivit påkomna med forskningsfusk
* Två studier har inte ens klinisk effekt som utkomst men rapporteras felaktigt ha "signifikant effekt"

Anledningen till att författarna av studien inte nämner att studierna har olika utkomster är helt enkelt att man enligt reglerna (Cochrane) för en metaanalys inte kan kombinera olika utkomster. Det här hade en peer review plockat upp direkt, så en gissning är att studien aldrig granskats.

Återstår alltså....ingen studie som visar att det finns någon effekt. Och då nämner jag ändå inte att en metaanalys skall innehålla samtliga studier i ämnet av signifikant värde, men författarna har av någon orsak valt att INTE ta med de studier som visar att Ivermectin inte har någon effekt, s.k. Confirmation BIAS. Med tanke de många fel och brister som jag hittar efter fem minuters granskning skulle jag säga att det finns stor risk att hela metaanalysen är ett fuskbygge, en bluff.

Du är sannerligen den mest patetiska och outbildade idiot jag någonsin stött på. Det finns inte EN studie som visar att Ivermectin har någon effekt. Men du fattar inte för du är en ointelligent och outbildad pajas.

Men men, underbar läsning - fortsätt skäm ut dig själv gång efter gång! Och håll för guds skull hårt i jobbet på Samhall!

PS.
Glöm inte bort att nästa gång LÄSA det du refererar till - så slipper du framstå som en okunnig och ointelligent pajas när vi med kunskap, utbildning och erfarenhet i ämnet drar ned brallorna på dig.
Meta studien är baserad på 3 studier, står tydligt! du fokuserar givetvis på de studier meta analysen sen ratade. En mycket intressant studie, som klart o tydligt ger en indikation att injektionen var onödig!
Senast redigerad av KreugerGuld 2024-08-10 kl. 11:42.
Citera
2024-08-10, 11:45
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
covid-plandemin var uppenbart orkestrerad för att ytterligare centralisera makten i världen, en kupp för att skynda på införandet av den 'nya världsordningen' som innebär att samtliga världens länder lyder under en enda världsregering. men vem vill ha denna uppenbart tyranniska och lögnaktiga grupp människor bestämmandes över sig?

Svaret på den frågan är enkel.. Runt 70% av världens befolkning ser en grupp godhjärtade makthavare och hjältar som bara räddade folk från corona-virus genom att massvaccinera.. med nanopartiklar som orsakar blodproppar som kallas biokorona, enligt regeringens hemsida.

Jag skulle säga uppenbarelseboken utspelar sig nu, och vi är där.
Citera
2024-08-10, 12:18
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Meta studien är baserad på 3 studier, står tydligt! du fokuserar givetvis på de studier meta analysen sen ratade. En mycket intressant studie, som klart o tydligt ger en indikation att injektionen var onödig!
Din dumma gås - jag har inte ens nämt de studier som ingick i den kvantativa analysen. Låt mig titta:

Av de tre studier som analyserades är det .....*drumroll*.....INGEN som har klinisk effekt som utkomst.

Babalola är seriöst underpowered och har 20 armar. Men obegripligt nog har den ingen kontrollgrupp med placebo. Istället behandlar man kontrollen med Lopinavir/Ritonavir.
Citat:
We conducted a translational proof of concept randomized, double blind placebo controlled, dose response and parallel group study of IV efficacy in RT—polymerase chain reaction proven COVID 19 positive patients. Sixty-two patients were randomized to three treatment groups. (A) IV 6 mg regime, (B) IV 12 mg regime (given Q84 h for 2 weeks) (C, control) Lopinavir/Ritonavir. All groups plus standard of Care.
Haha, din dumma jävla gås! Har jag inte redan redogjort för att detta förbaskade antivaxxar-patraskeri inte hör hemma i en studie?

Citat:
Ursprungligen postat av tant korrektamund0
Och sedan blev de 60 personerna friska efter att genomgången sjukdom. Precis som förväntat. Frågan är vad som gjorde att de blev friska? Vad är det som säger att de inte blev friska pga att de åt ris och kyckling? Hänger du med? Nej? Var är kontrollen? Svaret är: Det finns ingen, de fick andra läkemedel. Och den här studien är en av de som ingår i Kory's meta-analys som "bevis" på att Ivermectin fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av tant korrektamund0
I en studie av det här slaget bör man ha en kontroll. I fallet med Chowdhury matade man kontrollen med HCQ. Hur menar de att man skall ta en dylik metanalys på allvar när de studierna som ingår brister så monumentalt? Det är som sagt ingen utanför FLCCC-sfären som tar det där på riktigt allvar.

Ahmed påtalar själv att det inte fanns någon sigifikativ skillnad i klinisk utkomst. Sjukhusvistelsen är till och med längre i en av Ivermectin-grupperna jämför med placebo-armarna.
Citat:
The mean duration of hospitalization after treatment was 9.7 days (95% confidence interval (CI) 8.1–11.0 days) in the placebo group, 10.1 days (95% CI 8.5–11.8 days) in the ivermectin + doxycycline group, and 9.6 days (95% CI 7.7–11.7 days) in the ivermectin alone group (p = 0.93).
https://www.ijidonline.com/article/S1201-9712(20)32506-6/fulltext

Khan inleder lika starkt redan i titeln
Citat:
Ivermectin Treatment May Improve the Prognosis of Patients With COVID-19

Det står sedan klart att det inte rör sig om en studie överhuvudtaget, utan det rör sig om ett brev till redaktören. Haha, vilken total jädra antiklimax. Det är inte ens en studie! Brevet (åsikterna) har således inte i någon metananalys att göra.

Jag får återigen be dig att LÄSA det du refererar till. Så slipper du skämma ut dig själv och resten av antivaxxar-patraskarna.

Jag upprepar: ge mig EN korrekt utförd studie med kvalitét som visar att Ivermectin har någon effekt på SARS-CoV-2 eller COVID-19. Och kom för fanken inte dragandes med ett BREV igen. Pajas.

Herregud...det här blir bara värre och värre!
Citera
2024-08-10, 16:37
Bannlyst
Covid påverkar OS, flera favoriter missade medalj tack vare covid i kroppen.
Citera
2024-08-10, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
'

Jag tror att Covid kommer att komma tillbaks med bred front under hösten.

1. Vaccinationsskyddet är för de allra flesta grupper obefintligt och få förväntas uppdatera.
2. Naturlig immunitet är bortblåst.
3. Smittskyddsåtgärder är borta.
4. Munskydden ser man ingen med.
5. Plexiglasen är borta
6. Handspriten är bortstädad.
7. Uppmaningar om att hålla avstånd lyser med sin frånvaro och ingen minns det längre.

Jag tror det kan bli rätt stökigt. Från oktober och peak strax innan jul. Så har väl mönstret sett ut de två senaste åren. Blir nog en favorit i repris, men jag tror det kan bli värre nu pga av de sju punkterna ovan.

Observera att Covid-19 sedan februari 2022 enligt regeringen och FHM inte längre är en allmänfarlig sjukdom. Detta trädde i kraft i april 2022 enligt regering och Folkhälsomyndighet, som FHM skriver på sin hemsida 9 februari 2022
Regeringen föreslår att covid-19 inte längre ska anges som en allmänfarlig sjukdom eller en samhällsfarlig sjukdom. (...) Ändringarna föreslås träda i kraft den 1 april 2022. https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/departementsserien-och-promemorior/2022/02/pm-andring-av-klassificering-av-covid-19-i-smittskyddslagen/
Det betyder att Covid inte längre är en "smittsam sjukdom som kan vara livshotande, innebära långvarig sjukdom eller svårt lidande eller medföra andra allvarliga konsekvenser" https://sv.wikipedia.org/wiki/Allm%C3%A4nfarlig_sjukdom

Kan ju förstås verka lite konstigt när FHM samtidigt oroas över att för få är vaccinerade... Var viruset farligare än en influensa eller inte?
Senast redigerad av Lamento 2024-08-10 kl. 16:42.
Citera
2024-08-10, 17:30
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Var viruset farligare än en influensa eller inte?
Ja, den samlade vetenskapen klassificerar COVID-19 som att det VAR ungefär 10 ggr farligare än säsongsinfluensan. Nu är skillnaden sannolikt märkbar men troligen inte lika stor.

Det är knepigt det där med att förstå skillnaden mellan hur ett nytt virus drabbar en befolkning jämfört med när den uppnått någorlunda immunitet. En vuxen person förstår skillnaden och har inte heller några problem att förstå hur IFR för ett nytt virus är högt inledningsvis men sedan minskar i takt med att en allt större del av en befolkning smittats en eller flera gånger allt eftersom viruset cirkulerar inom populationen.

Just DU kanske kan fråga mamma eller pappa om hjälp så förklarar de för dig?
Citera
2024-08-10, 20:15
Medlem
Hehe... härlig inställning till snuvan... äskar't.

Frida Hansdotter delade ut bronsmedalj till Covidsmittade Noah Lyles och sträckte ut handen för att hälsa på honom trots att hon visste att han var Covidsmittad.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/zAlrWK/covidsjuk-noah-lyles-fick-os-medaljen-av-frida-hansdotter
”Jag visste att han hade covid men ville av respekt till hans prestation låta han bestämma hur han vill göra. Jag kunde ju alltid bara tvätta händerna efter”, säger hon till Sportbladet i ett sms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in