2024-06-06, 15:47
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
En del saker behöver tydligen upprepas ett antal extra gånger när folk vägrar förstå

Ja, jag tvingades upprepa för dig flera gånger, att alla vet att alla medicinska behandlingar medför en risk.
Bra att du har självinsikt.
Senast redigerad av RustyShackleford 2024-06-06 kl. 16:09.
Citera
2024-06-06, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
John Campbells sammanfattning av 47-länder studien, och Telegraph-artikeln vid namn "Covid vaccines may have helped fuel rise in excess deaths":
https://www.youtube.com/watch?v=DMYZg8_22y8

Ganska hårresande anklagelse för att komma från MSM. Tidigare vaccin som har dragits tillbaka har misstänkts orsaka några tiotal eller hundratal dödsfall eller allvarliga biverkningar. Pandemrix nu senast. Naturligtvis var det helt rätt att dra tillbaka dom vaccinen. Men i det stora hela så var skadan dom orsakade en fis i rymden, jämfört med hur många som dör totalt sett av alla tänkbara orsaker.
Men nu pratar vi om ett vaccin som kan ha tagit kål på så många människor att det misstänks ha givit synligt avtryck på globala siffror för överdödlighet. Då pratar vi om hundratusentals eller miljoner dödsfall.

Ja, det är ju en ganska hårresande anklagelse, som du skriver. Men numera verkar ju journalister faktaresistenta även när det gäller peer review-forskning, så vi får se om det ens blir nån vattendelare som Campbell hoppas på. Vi har ju sett tidigare exempel på hur vissa politiska inställningar ansetts fullständigt självklara fast de inte var det. Journalistfilterbubblor har ju spräcks med jämna mellanrum de senaste åren.

Ja, Pandemrix som du nämner sägs ju ha räddat 40 personer eller så, till priset av att 500 unga fick livet förstörda av narkolepsi. Jag vet heller inte vilken ålder dessa 40 var. Så det är ju lite tråkigt att man inte vill dra lärdom av tidigare fall genom att i alla fall vara kritisk i förebyggande syfte.

Också lite tråkigt att de eventuella dödssiffrorna ska behöva bli så stora för att man ska bry sig. När det gällde pandemrix talade man om olika batchar som möjlig orsak till narkolepsin. Jag kollade nu på den danska studien som de nederländska forskarna hänvisar till och som sägs visa att de skador folk fick av vaccinet kan ha berott på vilken batch de fick. I den studien skriver forskarna (SAE = Severe Adverse Effects):
(...) not least in view of the emergency use market authorization and rapid implementation of large-scale vaccination programs, the possibility of batch-dependent variation appears worthy of investigation. We therefore examined rates of SAEs between different BNT162b2 vaccine batches administered in Denmark (population 5.8 million) from 27 December 2020 to 11 January 2022.
Och vad fann de då? Jo att det verkar som att vissa Pfizer-batcher faktiskt var farligare än andra.
Unexpectedly, rates of SAEs per 1000 doses varied considerably between vaccine batches with 2.32 (0.09–3.59) (median [interquartile range]) SAEs per 1000 doses, and significant heterogeneity (p < .0001) was observed in the relationship between numbers of SAEs per 1000 doses and numbers of doses in the individual batches.
Forskarna var förvånade över att vissa Pfizer-batcher verkar ha fört med sig mer biverkningar än andra.
The observed variation in SAE rates and seriousness between BTN162b2 vaccine batches in this nationwide study was contrary to the expected homogenous rate and distribution of SAEs between batches. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/eci.13998?domain=p2p_domain&token=2UKKBTWYH26SBYMF RIKD
I Sverige fick vi ju info om vilken batch det var som jag minns det, så man skulle kanske kunna se om de tiotusentals som fått postcovid kanske har fått samma batchar, och samma sak med andra biverkningar liksom dödsfall.
Citera
2024-06-06, 17:11
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Ja, det är ju en ganska hårresande anklagelse, som du skriver. Men numera verkar ju journalister faktaresistenta även när det gäller peer review-forskning, så vi får se om det ens blir nån vattendelare som Campbell hoppas på. Vi har ju sett tidigare exempel på hur vissa politiska inställningar ansetts fullständigt självklara fast de inte var det. Journalistfilterbubblor har ju spräcks med jämna mellanrum de senaste åren.

Ja, Pandemrix som du nämner sägs ju ha räddat 40 personer eller så, till priset av att 500 unga fick livet förstörda av narkolepsi. Jag vet heller inte vilken ålder dessa 40 var. Så det är ju lite tråkigt att man inte vill dra lärdom av tidigare fall genom att i alla fall vara kritisk i förebyggande syfte.

Också lite tråkigt att de eventuella dödssiffrorna ska behöva bli så stora för att man ska bry sig. När det gällde pandemrix talade man om olika batchar som möjlig orsak till narkolepsin. Jag kollade nu på den danska studien som de nederländska forskarna hänvisar till och som sägs visa att de skador folk fick av vaccinet kan ha berott på vilken batch de fick. I den studien skriver forskarna (SAE = Severe Adverse Effects):
(...) not least in view of the emergency use market authorization and rapid implementation of large-scale vaccination programs, the possibility of batch-dependent variation appears worthy of investigation. We therefore examined rates of SAEs between different BNT162b2 vaccine batches administered in Denmark (population 5.8 million) from 27 December 2020 to 11 January 2022.
Och vad fann de då? Jo att det verkar som att vissa Pfizer-batcher faktiskt var farligare än andra.
Unexpectedly, rates of SAEs per 1000 doses varied considerably between vaccine batches with 2.32 (0.09–3.59) (median [interquartile range]) SAEs per 1000 doses, and significant heterogeneity (p < .0001) was observed in the relationship between numbers of SAEs per 1000 doses and numbers of doses in the individual batches.
Forskarna var förvånade över att vissa Pfizer-batcher verkar ha fört med sig mer biverkningar än andra.
The observed variation in SAE rates and seriousness between BTN162b2 vaccine batches in this nationwide study was contrary to the expected homogenous rate and distribution of SAEs between batches. https://onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1111/eci.13998?domain=p2p_domain&token=2UKKBTWYH26SBYMF RIKD
I Sverige fick vi ju info om vilken batch det var som jag minns det, så man skulle kanske kunna se om de tiotusentals som fått postcovid kanske har fått samma batchar, och samma sak med andra biverkningar liksom dödsfall.

Bra och koncis sammanställning. Tack för den.

Pågår en kamp just nu om hur dom här åren vi genomlevt ska beskrivas i historieböckerna. Hela sanningen kommer aldrig komma fram. Men om vi har tur så kommer tillräckligt mycket ljus skina igenom så att världens befolkning kan undvika att gå på samma bluff en gång till. Det största problemet är kanske att folk i allmänhet inte vill veta. Man vill bara glömma och gå vidare.

Som du säger så skulle det vara ganska enkelt att undersöka om "postcovid" egentligen är en täckmantel för vaccinskador. Det är bara det att viljan saknas. Vi får väl se hur länge det dröjer innan någon i MSM vågar skriva en kritisk artikel på det ämnet, och hur orsakssambanden egentligen ser ut där.
Citera
2024-06-06, 17:46
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Nu skriver New York Post om det. Tyst i svenska medier vad jag sett, men det är ju nationaldag, så kanske kan vi hoppas på en artikel bakom betalvägg imorgon när journalistkåren har spatserat hem från uteserveringarna innanför tullarna?
COVID vaccines may have helped fuel rise in excess deaths since pandemic: study

(...) Analyzing mortality data from 47 Western countries, scientists from The Netherlands’ Vrije Universiteit found that excess mortality has “remained high” since 2020 — even despite the widespread rollout of COVID vaccines and various containment measures.

https://nypost.com/2024/06/06/us-news/covid-vaccines-may-have-helped-fuel-rise-in-excess-deaths-since-pandemic-study/

Artikeln du länkade till är egentligen bara en kort notis. Halva texten ägnar dom åt att försäkra oss om att folk minsann dog av covid också och inte bara vaccinet. Men det som jag tyckte var intressant är att den redan fått uppåt 1000 kommentarer. Här är några axplock:

Citat:
My daughter was forced to get the jab in order to keep working at an investment bank. Within 48 hours she was in the hospital ICU with blood clots in her legs. She was in there for two weeks, and got a $190,000 bill, for which insurance paid only 80%. When all the paperwork was done, what was the listed reason that the hospital said necessitated her stay? Covid.
Seriously. This was by far the biggest scam in the history of this country. It was coordinated between the health care industry, Big Pharma, and the government. And the greatest tragedy is that a lot of people still buy into it.
Citat:
I have a congenital heart defect that I chose to not have risky surgery to correct. My doctor advised against the vaccine since it came with a warning for heart patients! This was Jan 2021 for my physical and she even showed me the box insert. I never heard anything on the ‘media’ about this!
Citat:
My cousin is an ICU nurse in a big city hospital. During the height of COVID, she told us DO NOT let them put you on a ventilator. It’s killing people.
Citat:
Well whaddaya know. Personally, I believe I’ve never been the same since I took the original vaccine and two boosters on doctor’s recommendation, all of which made me physically ill. Mentally, I’ve changed and not for the better. It’s all circumstantial, but the change was real and easily detectable. Fortunately, I’m still alive, for now.
Citat:
within a week after his 4th jab, my father stopped feeling well, and started having small strokes until the big one last September.
now we know why.
Citat:
I'm not a conspiracy theorist, but I find it odd that my brother inlaw hadn't received any vaccines in over 2 decades, he gets this one, and a few years later he is dead at 38 years old. Pancreatic cancer. One would never be able to prove it, but it is a bit odd.
Citat:
I have 4 people in my small circle of friends and family who died after taking the vaxx. I know others who now have serious medical conditions after taking the vaxx. Yes, some have no side effects, but not everyone died from vioxx, either. Look it up.
Citat:
Don’t need to read the study. I’ve been to more he/she “died suddenly” funerals in the last year than in my whole life. And every few weeks I hear a story from someone I know about someone under age 60 dying “unexpectedly”.
Citat:
The vaccine nearly killed me. I was perfectly healthy before I took it. It's been a nightmare since. I will be on medication the rest of my life( blood thinner). It also turned out that the vaccinations given out at Yankee Stadium have the highest rate of death and health complications attached to them. It's also one of the poorest areas in the country.

Avslutar med den här. För det är nog så många av oss känner:
Citat:
We knew this already! The question is why have we been lied to for years?
Citera
2024-06-06, 20:49
Medlem
Citat:
Artikeln du länkade till är egentligen bara en kort notis. Halva texten ägnar dom åt att försäkra oss om att folk minsann dog av covid också och inte bara vaccinet. Men det som jag tyckte var intressant är att den redan fått uppåt 1000 kommentarer. Här är några axplock:

Ja, där tror ju jag att folk har dött i Covid. Jag kan också tänka mig möjligheten att "antivaxxare" och "vaxxare" får be varandra om ursäkt i framtiden när mer framkommit.

Däremot tror jag det är bättre för samhället att följa upp vaccineringar med diskussion och transparens och ersättningar. Efter pandemrix, som du nämnde, framställdes vaccinskeptiska som idioter i tidningarna. Det kan ju ha ökat folks misstankar och lett till större skepsis inför Covidvaccinen. Om man inte heller följer upp nu genom att även ta upp möjliga negativa sidor hos vaccinen så kanske andelen personer som är ovilliga att vaccinera sig ökar än mer vid nästa pandemi, som kan vara värre (kanske fågelinfluensa med större dödlighet). Viktigt att ta vaccinskador på allvar så att folk kan känna det förtroendet, men jag tror inte man gjorde det med pandemrix, och jag ser riktigt inte att man gör det med postcovid heller.
Citera
2024-06-06, 23:17
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ja, där tror ju jag att folk har dött i Covid. Jag kan också tänka mig möjligheten att "antivaxxare" och "vaxxare" får be varandra om ursäkt i framtiden när mer framkommit.

Däremot tror jag det är bättre för samhället att följa upp vaccineringar med diskussion och transparens och ersättningar. Efter pandemrix, som du nämnde, framställdes vaccinskeptiska som idioter i tidningarna. Det kan ju ha ökat folks misstankar och lett till större skepsis inför Covidvaccinen. Om man inte heller följer upp nu genom att även ta upp möjliga negativa sidor hos vaccinen så kanske andelen personer som är ovilliga att vaccinera sig ökar än mer vid nästa pandemi, som kan vara värre (kanske fågelinfluensa med större dödlighet). Viktigt att ta vaccinskador på allvar så att folk kan känna det förtroendet, men jag tror inte man gjorde det med pandemrix, och jag ser riktigt inte att man gör det med postcovid heller.

Kan ju vara värt att nämna att dom flesta "antivaxare" faktiskt TROR att covid är en unik sjukdom och att den orsakat dödsfall. Jag vet inte om du betraktar dig själv som "antivaxare", men många som är frälsta covidianer skulle nog inte tveka att kalla dig för det. Särskilt för några år sen, om du hade varit öppen med sådana åsikter som du nu lägger fram.

Gällande virusets eventuella existens, så har jag alltid sagt att jag är öppen för att ändra uppfattning. Men det hänger på att någon kan förklara på ett begripligt sätt hur virusisoleringen faktiskt har gått till, och hur man har kunnat verifiera att PCR är en fungerande metod för att identifiera sjukdom. Och då menar jag inte länka till nån jävla studie som ingen av oss förstår. Jag vill få det förklarat i begripliga ordalag. Det ska inte behöva vara omöjligt för någon som är insatt och kunnig inom ämnet.

Jag bara påpekar att ingen covidian verkar vara beredd att göra det jobbet. Som borde vara väldigt enkelt. Så då måste jag utgå ifrån att ingen har varit intresserad av att gå till botten i frågan, utan man nöjer sig med att lita på hörsägen. Det är knappast något som jag ska behöva be om ursäkt för.

Du menar att du skulle kunna tänka dig att kavla upp igen, när "fågelinfluensan" går av stapeln? Du får ursäkta, men är inte det att gå på samma blåsning en gång till? "Fool me once..." osv. Eller har jag misstolkat det du skriver?
Citera
2024-06-07, 00:17
Bannlyst
Citat:
Jag hade också väldigt svårt att förlika mig med tanken första gången jag hörde påståendet. Vill minnas att det var innan vaccinet kom in i bilden. Och sen var det en rätt lång process innan jag började inse att det inte var så otänkbart trots allt. En sak som fick pusselbitarna att börja falla på plats var när jag läste på om HIV/Aids. Om hur skakig den vetenskapliga grunden för kopplingen mellan viruset och sjukdomen är. Och om hur det även där ofta var oklart om det var sjukdomen eller läkemedlen som orsakade diverse symptom. Där spelade PCR-test också en avgörande roll för att hålla paniken igång. Och även där var Anthony Fauci spindeln i nätet.

Man ska inte utgå ifrån att det här är första gången vi gått på en blåsning. Snarare så har vi nog regelbundet blivit bedragna under hela våra liv.

Håller med till 100%.

Många ser det som en personlighetsbrist att vara öppen för två motstridiga verklighetsuppfattningar. Dom tror att man måste välja en sanning och tro benhårt på just den, oavsett vad som än framkommer längs med vägen.

Det är därför jag alltid har sagt att jag är öppen för virus-teorin om covid. Bara nån kan argumentera på ett begripligt sätt för varför den är rimlig. Det är i grunden tre frågor som behöver klargöras:
1) Hur "isolerade" man viruset? Hur uteslöt man att resultatet inte bara är en artefakt av analysmjukvaran?
2) Hur fastställde man att det påstådda viruset orsakar den här påstått nya och unika sjukdomen?
3) Hur fastställde man att PCR är en fungerande metod för att påvisa den här förmodade sjukdomen? Hur kan man verifiera detta utan att trassla in sig i ett cirkelresonemang?

Och snälla, säg inte att svaret på dom här frågorna är för komplicerat för våra små hjärnor att förstå. Om Stephen Hawking kunde skissa upp universum och relativitetsteorin på ett begripligt sätt i en kort bok utan formler, så borde en virolog eller annan sakkunnig ha kunnat redogöra för dom tre punkterna ovan utan problem. Även för en lekman. Om dom inte kan det, eller inte vill, så har dom inte rent mjöl i påsen. Så enkelt är det.

Har dom? Hur kom man fram till det?
Folk som tvångsmässigt kryddar sina inlägg med facepalm-emojin brukar ha extra svårt att resonera logiskt, har jag märkt.
Jo, det är väl så som du säger.

En sak som jag har lagt märke till är att team Fauci nu också försöker finta bort hela den här grejen och säger att de är "öppensinnade" om var viruset kom ifrån.

Vet man inte sånt om man kallar sig själv för "the science"?

Förresten så hoppas jag att ni såg på subkommiteens grillning av Fauci häromdagen. Det var rena brödcirkusen.
Senast redigerad av Dampbarnetvisarhur 2024-06-07 kl. 00:54.
Citera
2024-06-07, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Ok, kan ha förståelse om han kanske är lite bakbunden för hur radikal han kan vara.

Men för den skull finns ingen vettig anledning, som jag ser det, att tvärsäkert hoppa på "lab leak" teorin.

För ingen seriös människa kan väl längre förneka att kunskapsläget kring "sarscov 2" och "covid 19" inte direkt är glasklart. Vad ÄR "covid 19"!? Hur påvisar man det!? Frågorna som Rand Paul med flera alltid hoppar över utan istället går man går direkt till frågan om "virusets ursprung". Det är suspekt beteende.
Är inte ute efter att plocka poäng eller vara mr obvious....men det var det första som slog mig. Han har en roll som kräver lite mer strategi i uförandet. Inflytande m.m.

Lab leak är väl det som går hem hos republikanerna, är nog därför de kör på den..Håller med att Republikanerna är klena annars.

Jag tycker inte att det ser bra ut. Vi har en katastrof som pågår som fortsätter utvecklas men som blir censurerad, och ingen vill prata om den. Många lider i tystnad och det är inte bra. Turbocancern är ju läskig hur den har tagit fart efter vaccinen. Folk drop dead av myokardit, 20 åringar. Jag har ingen aning om hur det kommer att sluta.
Citera
2024-06-07, 00:48
Bannlyst
Citat:

Som jag skrev. Det pågår nog ett väldigt stort tyst lidande just nu. Folk vill absolut inte tänka tanken att det kan vara vaccinskador.

Räkna nog med att "de" vill att detta bara ebbar ut. Jag ser helt ärligt ingen hjälp som är på väg. Det skulle vara ett erkännande av det offentliga att pandemin i stort var en fars. De som behöver hjälp kommer behöva slåss för att få hjälp för sina besvär.
Citera
2024-06-07, 01:10
Bannlyst
Citat:

Folk vill att deras sida ska få rätt. Det är så dumt. De borde rikta blicken där den ska vara istället. Big Pharma
Citera
2024-06-07, 03:43
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Det största problemet är kanske att folk i allmänhet inte vill veta. Man vill bara glömma och gå vidare.

Så tror jag också att det blir hos de flesta. Många vaccin-hetsare som är tysta nu och mer eller mindre har gömt sig.

Vilket blir konstigt när man skulle ta vaccinen i syfte att hindra andra från att bli smittade eller dö. Så när det sagda botemedlet startar en överdödlighet utan dess like i hela världen, vill folk helst glömma och gå vidare. Den "döden" tycks inte viktig som den andra det moralhetsades om, trots att det drabbar unga och annars friska personer.
Citera
2024-06-07, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Så tror jag också att det blir hos de flesta. Många vaccin-hetsare som är tysta nu och mer eller mindre har gömt sig.

Vilket blir konstigt när man skulle ta vaccinen i syfte att hindra andra från att bli smittade eller dö. Så när det sagda botemedlet startar en överdödlighet utan dess like i hela världen, vill folk helst glömma och gå vidare. Den "döden" tycks inte viktig som den andra det moralhetsades om, trots att det drabbar unga och annars friska personer.
Det är verkligen inte fel att dra den slutsatsen och det är en skandal och visar hur djupt korruptionen sträcker sig i samhället. När vi ser en överdödlighet som aldrig tidigare skådats och ändå hör så lite om det.

Tystnaden kring vaccinationerna är inget annat än en skandal och visar tydligt hur djupt rädslan och underkastelsen har rotat sig.

Väljer man att hålla tyst om detta är det inte bara fegt, det är direkt medbrottsligt. Tystnad är en form av passiv medverkan i en enorm orättvisa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in