2024-06-05, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Det låter som att du talar om flera olika normer här.

Jag trodde vi talade om huruvida det finns en generell norm i det svenska samhället som säger att män har rätt till kvinnors kroppar?

I så fall är svaret nej, absolut inte. Finns få saker som gör en man mer föraktad i vårt samhälle än att vara känd som våldtäktsman.

Om något så är det män som vill ha hårdare straff för våldtäkt. Kvinnorna, åtminstone de till vänster vill generellt ha lägre straff. Kanske för att majoriteten av våldtäktsmännen är invandrare.
.
Citera
2024-06-05, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Normen att män tar sig väldigt unga flickor, eller pojkar att ha sex med eller gifta sig med (vilket vi idag kallar för pedofili och betraktar som något kriminellt) har alltså varit en norm i många samhällen, så även Sverige och är så fortsatt idag i vissa samhällen...barnäktenskap är inte speciellt ovanligt och görs ofta för att garantera oskulden och ensamrätten över en livmoder för en man.

så? vart ville du komma med det exemplet?
eftersom ja man kan självklart ändra normerna så att småflickor inte förväntas gifta sig som 8 - 12 åringar.

Finns det någon källa på att män i Sverige gift sig med unga kvinnor.

Att det förekommer i Islam är känt där 9-åringar kan giftas bort ,men i Sverige tror jag inte det funnits.

Jag har aldrig hört om detta.
Citera
2024-06-05, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Och kvinnor lägger ner mest tid på att ta hand om era barn så går nog jämnt ut i slutändan.

Sexköpslagen är inte optimal men det bästa hittills.

Har aldrig påstått att tjejer/kvinnor är felfria. Varför/hur skulle vi/de vara det?

Har inte röstat hit några män

Vad har du röstat på ?

De flesta partier har haft politik som lett till Invandring av män som skapat otrygghet.
Citera
2024-06-05, 22:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Abort är ju en annan tråd, men det är väl inte så konstigt att män bryr sig om det?

Man undrar ju varför i helvete ni medvetet har oskyddat sex när ni inte vill ha barn? Det är ju sjukt ansvarslöst beteende. Det är liksom inte svårt att undvika att bli gravid om man inte vill ha barn. Med tanke på den absurda abortstatistiken i Sverige så undrar man om inte kvinnor borde omyndigförklaras rakt över.

När man läser här om björn/man i skogen så stärks ju denna bilden. Ni är ju helt efterblivna. Ni saknar helt kunskap om björnar och natur. Det var uppenbarligen ett stort misstag av oss män att ge er rösträtt. Ni saknar förmåga till kritiskt tänkande helt och hållet. Konsekvenstänket är 0.

Nåja, som tur är så är ni kvinnor på Flashback en extremt liten andel av den kvinnliga befolkningen. Och ni är också en särskilt efterbliven del. I verkliga livet har jag inte träffat en enda kvinna som hellre möter en björn än en man. De förstår i allmänhet att ett möte med björn innebär stor risk för att dö, och att den risken är minimal med en man. Särskilt män du möter i skogen är ofarliga. Män du möter i städer är värre, men ändå inte som att möta en björn.

Närkontakt med björn är bland det farligaste man kan råka ut för. 99,99% av möten med män är riskfritt. Den stora risken ligger i kvinnors konsekvenstänk eftersom den farligaste platsen för ett barn att befinna sig på är i en kvinnas livmoder. För ofödda barn är kvinnor livsfarliga. De löper 25-30% chans att dö för att kvinnor saknar respekt för barns liv helt och hållet.

Tjejer/kvinnor är inte felfria. De glömmer ta p-pillret en dag, ligger på fyllan med en lika full och lika ansvarslös kille, tjejers hjärnor är inte fullt utvecklade förräns närmre 30 (precis som för män), de blir gravida trots preventivmedel, de är unga och kära och noll konsekvenstänk som alla unga, man har inte hittat ett preventivmedel som fungerar, osv osv osv.

Dom mest efterblivna är ju alla männen som inte förstår en hypotetisk fråga och resonemanget däromkring.
Citera
2024-06-05, 22:43
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Vad har du röstat på ?

De flesta partier har haft politik som lett till Invandring av män som skapat otrygghet.

Exakt! Fram tills förra valet förde de två största partierna nästintill samma flykting- och invandringspolitik.

Outar helst inte vad jag röstade på, men det var inte åt vänster iallafall.
Citera
2024-06-05, 22:43
Medlem
Jag är för abort eftersom kvinnor har rätt att bestämma över om de vill föda ett barn.

Om man ser det ur trygghets-synpunkt så blir kvinnans relation med mannen tryggare och hon känner sig mindre rädd för män.
Citera
2024-06-05, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Var sker det i Sverige att 5 kvinnor dör i skogen av björn per år?

Även om björnen kommer ganska nära så drar de sig undan, det brukar som mest göra en skenattack och sedan dra.
Män med ont i sinnet gör inga skenattacker.

Nej, eftersom kvinnor har våldtagits och dödats, bara våldtagits eller bara dödats av män i skogen så är det givetvis högre risk att råka ut för det i mötet med en främmande man än en björn, eftersom björnar inte har dödat någon kvinna på många många år.
Det sa jag inte jag sa att det kanske dör ca.5 kvinnnor från män i skogen per år!

Förstår du inte matte? eftersom möte med män är 1000 gånger vanligare än möte med björn så skulle det räcka med att en kvinnna dör på 50 år av björn då skulle det ändå vara farligare att möta en björn ändå! Det är större chans att dö av en man bara för att det finns ca.5 miljoner i Sverige hade det funnnits 5 miljoner björnar i Sverige så lovar jag att det dött 100 tals människor varje år
Senast redigerad av Guderian99 2024-06-05 kl. 22:49.
Citera
2024-06-05, 22:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Procentuellt så är det givetvis enormt mycket farligare med närkontakt med en björn än en man i skogen. Att påstå något annat är löjligt.

Den här diskussionen är helt sinnessjuk.

Däremot är kvinnor extremt farliga för barn. Den farligaste platsen för ett barn är en kvinnas livmoder. De löper extremt stor risk att dödas av kvinnan i livmodern.
Nej, varför skulle det vara det

Frågeställningen är dessutom
På frågan: Vad vill du helst möta i skogen, en främmande man eller en björn?

Inte
Vad säger statistiken.
Citera
2024-06-05, 22:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guderian99
Det sa jag inte jag sa att det kanske dör ca.5 kvinnnor från män i skogen per år!

Förstår du inte matte? eftersom möte med män är 1000 gånger vanligare än möte med björn så skulle det räcka med att en kvinnna dör på 50 år för att det skulle bli farligare att möta en björn ändå! Det är större chans att dö av en man bara för att det finns ca.5 miljoner i Sverige hade det funnnits 5 miljoner björnar i Sverige så lovar jag att det dött 100 tals människor varje år
Jag behöver inte räkna matte för att komma till min slutsats eftersom den handlar om upplevd trygghet och möjlighet att kontrollera situationen.

Inte hur stor är risken.
Citera
2024-06-05, 22:52
Medlem
Rent teoretiskt behöver kvinnan inte vara rädd för männen.

Att hon är rädd beror på olika saker som hon upplevt och bestämt sig för , fast två personer kan se samma sak och komma till olika slutsatser,

Så alla kvinnor skulle kunna vara helt orädda för män.
Citera
2024-06-05, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag behöver inte räkna matte för att komma till min slutsats eftersom den handlar om upplevd trygghet och möjlighet att kontrollera situationen.

Inte hur stor är risken.

Ok då hade jag fel jag trodde att de kvinnorna trodde att det var farligare att möte en man!

Inte att de upplevde en man som mer skrämmande än en björn det kan jag ju lite förstå jag är ju rädd för bin trots att de är ofarliga om man inte är allergisk!
Citera
2024-06-05, 23:00
Medlem
Kanske lite off topic men om man alla kvinnor hade en stor hund med sig i skogen så skulle de inte behöva vara rädda för män!

Men en björn skulle inte vara rädd gör en hund!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in