Citat:
Ursprungligen postat av
RiktigTI
Jag har alltid undrat varför majoriteten av profiler i GS/TI-sällskapet online är svarta och varför majoriteten av dessa förespråkar Gud/Satan-teorin där Jesus är svart. I grunden tror jag att de svarta i USA är hypermedvetna om hur de blev trakasserade av amerikanska myndigheter under stora delar av 1900-talet och inte minst genom FBI's topphemliga COINTELPRO vilket är en GS-liknande operation som bl.a. uppmanade Dr. Martin L. King att begå självmord i ett anonymt brev.
I mitt egna fall är jag en serb (NATO/USA hatar serber och vi hatar USA/NATO) som troligen blir trakasserad av någon västerländsk myndighet med liknande COINTELPRO-taktiker som jag redogjort.
Varför tror du om att be till en svart Kristus botar GS? Jag inser att mycket det du beskriver har med färger att göra och nu även hudfärger. Är Jehovah den sanna Guden? "Yahweh" (alt. YHWH, Elohim) som dessa svarta Youtubers om GS/TI alltid använder som Hans "sanna namn".
Vidare betyder det att Kristus är svart och sinnet är svart därmed är GS psykopatiskt? Om Kristus är vit och sinnet är vit därmed är GS empatiskt? Om Kristus är Lucifer som det står i Bibeln, alltså ljuset så betyder det att den sanna Kristus är svart och saknar ljus? Dessa extremister och radikaler finns på politiska högerskalan. Vi kan även logiskt anta att västerländska underrättelsetjänster och myndigheter är infiltrerade av dessa "kristna" och använder dess resurser mot oss.
Kristus kan bara vara brunt eller rött vem du än frågar i dag, men det mest hjälpsamma hade varit att lära ut tre mot två/tre mot fyra (II/III) först. Man kan nämligen inte använda brunt/rött utan II/III.
När du börjar använda brunt följer rött bara med som en referens tills du lär dig att jobba med vitt. Det som följer är att allt arbete börjar med att någon sätter sig ner och använder II till brunt, som är
ljuset och detta är rött inne och vitt ute. Den yttersta frukten av det arbetet är att III är svart, alltså är ljuset svart och alltså är kristus svart.
Den logiska slutsatsen tog mig ca ett år total tid att komma fram till. Därav allt jag förklarat om tidigare i tråden, om vad GS är till för. De är användbara för folk som håller på med kristus. Vilket är det viktigaste för dig att förstå just nu...
Kristus är två saker. I det ena fallet är Kristus med stor bokstav ett namn som är ett påhittat namn, ungefär som Saint i t ex Saint John Perse eller när man undertecknar med en titel i parentes t ex (Vice President of the Company) - på en påhittad person. Den andra saken kristus är, är ett begrepp. Och märk väl, det är alltså inte frågan om gudsbegreppet - ett påhittat namn på en påhittad person.
När det gäller begreppet kristus är det allmänt vedertaget att det är brunt/rött. Men det var inte så från början och att det blivit så bevisar den ende sanna guden maktlös över sin sk skapelse (skiten). Alla människor behöver kristus egentligen. Och alla som använder brunt/rött måste ha II/III för att kunna smörja sig. Annars är man konstig.
Om du blir utsatt för GS kan du använda vit kristus till att avsluta brunt/rött med hänvisning på det faktiska ljuset (svart/rött/vitt som är himlens/dagens/solens) eftersom du vet tack vare II/III att du ändå inte kommer lyckas lära dig hur man använder färg.
När jag säger att du kan be Gud om svart kristus så är det den sista färgen och bevis på att färgerna är de enda som finns. Dessutom så har svart all önskvärd effekt du önskar av kristus, även som i mitt fall om det du önskar är ingenting.
Främst var min syftning att du återställer sinnets svarta färg som GS förbrukar när du blir tvingad till att se en massa rörlig bild.