2024-06-05, 12:08
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Det jag intuitivt tänker mig och som Mårten väl själv nämner är något liknande att titta under lugg och med fixerad blick.
Ok, lite som att försöka dölja sitt ansikte med skärmen?

Jag trodde det var en "etablerad typ" av blick som avsågs.Typisk för boxare.

Ofta tänker du bättre än jag.
Citera
2024-06-05, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Gafflar ni om det här fortfarande? Det är ju en helt vansinnig teori som TP kom med. Varför skulle SE ner till Grand o sen fega ur för att sen våga när han kommer ut från Skandia? Han har ju inte ens nån anledning att skynda sig runt när han redan fegat ur eller hur?

Inte ens KP tog upp denna fantasi.

Han kanske plötsligt vill hem med bussen till Täby...

Han pratade ju om 23:15 och att han lägger ner sitt arbete då...

Frågan är bara vilket arbete lägger han ner ?
Citera
2024-06-05, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Han kanske plötsligt vill hem med bussen till Täby...

Han pratade ju om 23:15 och att han lägger ner sitt arbete då...

Frågan är bara vilket arbete lägger han ner ?

Vilket scenario menar du nu?
Citera
2024-06-05, 13:04
Medlem
Citat:
Vilket scenario menar du nu?

Ville han hem till Täby 23:15 och påstår han har bråttom så gäller väl det överallt Engström befinner sig?
Citera
2024-06-05, 13:07
Medlem
Citat:
Ville han hem till Täby 23:15 och påstår han har bråttom så gäller väl det överallt Engström befinner sig?

Men varför skulle han till Grand då? Skulle han gå ut bakvägen 23.15 för att ta bussen till Täby när han kunde åka t-bana? Nattbussen började ju vid 12-tiden vill jag minnas.
Citera
2024-06-05, 13:12
Medlem
Citat:
Men varför skulle han till Grand då? Skulle han gå ut bakvägen 23.15 för att ta bussen till Täby när han kunde åka t-bana? Nattbussen började ju vid 12-tiden vill jag minnas.

Han säger själv att han avslutar sitt arbete 23:15 ...Varför han har bråttom är det väl ingen eg som förstår !

Grand skulle han för att avsluta sitt jobb..
Citera
2024-06-05, 13:15
Medlem
Citat:
Han säger själv att han avslutar sitt arbete 23:15 ...Varför han har bråttom är det väl ingen eg som förstår !

Grand skulle han för att avsluta sitt jobb..

Nej det här är för snurrigt. Det håller inte. Går han ut bakvägen 23.15 missar han förmodligen LOP. Jag orkar inte.
Citera
2024-06-05, 13:16
Medlem
Citat:
Nej det här är för snurrigt. Det håller inte. Går han ut bakvägen 23.15 missar han förmodligen LOP. Jag orkar inte.

Vem har sagt att han går ut bakvägen 23:15..

Han går då såklart ut ca 23:00 via bakvägen och traskar till Grand
Citera
2024-06-05, 13:21
Medlem
Citat:
Vem har sagt att han går ut bakvägen 23:15..

Han går då såklart ut ca 23:00 via bakvägen och traskar till Grand

Men det spelar ingen roll vilken tid han går ut om han ska vara Mårtens grandman så måste han hinna tillbaks samma sträcka innan LOP passerar och han har ingen anledning att skynda sig om han fegat ur. Du ser inte helheten
Citera
2024-06-05, 13:25
Medlem
Citat:
Men det spelar ingen roll vilken tid han går ut om han ska vara Mårtens grandman så måste han hinna tillbaks samma sträcka innan LOP passerar och han har ingen anledning att skynda sig om han fegat ur. Du ser inte helheten

Skynda sig ?

Han kan gå tillbaka i rask takt utan att direkt springa till Skandia...

Men om han fegar ut så vid ca 23:15 så har han kanske lite bråttom, det beskriver han ju själv att han har i förhör när han går på Sveavägen I rask takt vid 23:21 så när han fegar ur så får man ju anta att han vill hem ?
Citera
2024-06-05, 13:28
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ok, lite som att försöka dölja sitt ansikte med skärmen?

Jag trodde det var en "etablerad typ" av blick som avsågs.Typisk för boxare.

Ofta tänker du bättre än jag.

Inte tänkt så mycket, bara sett något liknande detta framför mig:

https://hammarbyboxning.se/wp-content/uploads/2018/09/FB_IMG_1536940744709.jpg.

Med någon form av keps.

Stiliserat:

https://sv.vecteezy.com/vektor-konst/14030050-linje-konst-farg-illustration-av-en-boxare-bar-en-rod-handske-med-en-utgor
Citera
2024-06-05, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Jag är inte den som menar att man ska ta några avgörande intryck av detaljer i olika vittnesutsagor, tvärtom. Utan jag menar att Mårtens målande karaktäristik innebär komik i relation till den fjompige Stig Engström - den bufflige italienske gangstern med boxarblick.

Med visst kan man tillåta sig att notera att det är en annan person än en SE-typ Mårten verkar skissa på.

Det är möjligt att 'Grandmannen SE' är möjlig att förena med tillvarons beskaffenhet, men idén är uppenbart befängd. Jag trodde att den sedan länge var utrangerad även av dess ivrigaste tillskyndare.

Vad skulle vara knäppt med det då, om det nu var fallet?

Att Mårtens grandman och även Storhök och Annelie Ks Grandman är bra beskrivning på Engström är väl inget att förneka ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in