Citat:
Ursprungligen postat av
IB03
Njae, det är så du vill att det skall vara att jag vill fortsätta att diskutera PU... Jag är rättare sagt fullständigt urless på att diskutera PU. Jag förstod allt att du skulle se en anledning att försöka väva in PU i detta fullständigt osannolika scenario som MPR framför. Detta visar hur du är beredd att tänka eller inte tänka, för att få in PU i handlingen...hm. MPR kan ju skylla på AI roboten, som jag förstått har gjort detta scenario. Man får väl det utfall i de värden man matar in antar jag.
Alltså KM och Helena går på Marieholmsbron och sedan viker av höger ner på stigen emellan fängelset och ån. Här skall alltså de börja bråka. Helena fortsätter mot Ekuddenvägen cirka 850 meter kvar att gå. KM går rasande med raska steg tillbaka österut i motsatt riktning över bron på jakt efter någon han känner som kan köra tillbaka honom upp till Ekuddenvägen och skogsstigen!? Och denna ide måste han komma på fort innan Helena når hemmet. Han bör också få tag i vänner med bil som också i denna stund skall av någon anledning vara arga på Helena just denna natt...
Alltihop är FULLSTÄNDIGT uteslutet att tänka sig, detta åker omedelbart i dokumentförstöraren utan att blinka. Så, nu var denna ide likviderad.
Varför är du urless på att diskutera PU? Bara för att han har sagt helt utan stöd från någon annan att han åkte taxi hem? Åkte han taxi? Men kanske åkte han taxi hem, men fick sina rivsår EFTERÅT. Och vad PU gjorde efter det att han skulle ha kommit hem efter den påstådda taxiresan har vi aldrig fått veta. Glöm UK. Någonstans mellan 05:30 och 06:00 kom PU upp skogstokig, skitig och riven hos PK, för att sedan i första vändan säga att han gick hem och lade sig, och för att i andra vändan säga att han gick på en förfest hemma hos SB - som om det skulle ha varit en efterfest hos SB framåt typ 06:30/07:00 ... Hehe

... Nej du, vill inte diskutera PU därför att du vill hjälpa honom. Den agendan har varit tydlig från första stund.
Det är inte alls "fullständigt uteslutet" att tänka sig att mannen med pilotglasögon vände tillbaka mot stan. Du har bara fastnat för några felaktiga utgångspunkter. Helena kan helt enkelt ha sagt till mannen med pilotglasögon typ att "hit men inte längre, nu går du hem". Ok, han gav upp och vände tillbaka - utan att behöva vara arg, men kanske besviken. Därefter behöver han inte ha "fått tag i vänner med bil", slumpen kan ha spelat in. Och glöm INTE (!) att "dina danskar" skulle ha kunnat vara dem som mannen med pilotglasögon träffade på - som skulle ha kunnat vara sura på Helena eftersom hon kanske skulle ha kunnat nobba deras erbjudande om skjuts. Blev det intressantare nu när "dina danskar" fick plats? Du får nog allt vara lite mer differentierad när du tänker.
Men en person ska vi alla ha i åtanke: Denne J*ohan F, som skulle ha hämtat PK men som inte kom - och som PK hävdar var helt stirrig, apatisk och okontaktbar efter försvinnandet. Varför var JF så totalt nere efter försvinnandet? Var det hans bil som användes i "första rundan"? Inte heller glömma BW.