2024-06-03, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Det är omöjligt att ha dig som källa och jag har även hört hur det gick till då. Inte var det perfekt då heller och barn for väldigt och dog även då i "samhällets såkallade vård".

Tänk att ditt vansinne här i tråden fortsätter. Att du fortfarande inte fattar hur dessa utredningar är gjorda är skrämmande. Vänta bara tills dina barnbarnsbarn blir omhändertagna och alla möjliga lögner står i utredningarna, får vi se vad du säger då. Du med dina snart 2.300 inlägg i denna tråd.
Ingen av de aktiva som är offentliga har en enda gång kunnat visa att det är lögner som står i deras utredningar , de har bara sagt att det är osanning i det mesta .
2024-06-03, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Ingen av de aktiva som är offentliga har en enda gång kunnat visa att det är lögner som står i deras utredningar , de har bara sagt att det är osanning i det mesta .
Det är väl självklart att de inte visar bevis offentligt för bl.a hyenor att beskåda. Det sparar man till granskning av en journalist eller framför allt ny granskning av någon oberoende sakkunnig person.
2024-06-03, 14:30
Medlem
Citat:
Det är väl självklart att de inte visar bevis offentligt för bl.a hyenor att beskåda. Det sparar man till granskning av en journalist eller framför allt ny granskning av någon oberoende sakkunnig person.
Fast de har ju inte ens visat sina bevis i domstol för då skulle barnen inte fortfarande vara omhändertagna och det inte ens finns umgänge många år efter att barn omhändertogs .
2024-06-03, 14:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Tror det handlar om en felaktig och skadlig kultur som utvecklats och att soc alltid sätter säkerheten främst före föräldrarnas rättigheter till sina barn och familjelivet.

Låter väl ypperligt. Föräldrar ska inte ha nån sabla "gudagiven rätt" till sina barn om de brister kraftigt i ansvaret för barnen. Barnens säkerhet och bästa först. Sinnesrubbade föräldrars känslor och åsikter sist. Så ska det vara.

Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Har nu kollat igenom all forskning, och tyvärr säger den enhetligt att du har fel i allt du någonsin tänkt. Oflyt

Ja, även jag har nu läst igenom all forskning och det visar sig vara ett FAKTUM att allt kurt-sune sagt här är felaktigheter och lögner.
Senast redigerad av Lailatjej 2024-06-03 kl. 14:38.
2024-06-03, 14:42
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Låter väl ypperligt. Föräldrar ska inte ha nån sabla "gudagiven rätt" till sina barn om de brister kraftigt i ansvaret för barnen.
Inte heller några outbildade socionomer ska få leka gudar och skriva utredningar fullproppade med lögner, överdrifter och personliga påhopp.

Citat:
Barnens säkerhet och bästa först. Sinnesrubbade föräldrars känslor och åsikter sist. Så ska det vara.
Vem är en socionom att avgöra vad som är ett barns bästa? En del av systemfelet är att så outbildade människor får ha så mycket att säga till om och oinskränkt makt över barnen. Det måste göras om i grunden.

Citat:
Ja, även jag har nu läst igenom all forskning och det visar sig vara ett FAKTUM att allt kurt-sune sagt här är felaktigheter och lögner.

Vad är det för "forskning" ni refererar till? Det låter som propaganda ni läst snarare?!
2024-06-03, 14:57
Medlem
Citat:
Fast de har ju inte ens visat sina bevis i domstol för då skulle barnen inte fortfarande vara omhändertagna och det inte ens finns umgänge många år efter att barn omhändertogs .
Det är just det som är ett systemfel. Domstolar har sådan enorm tilltro till socialtjänstens utredningar att de inte kollar på föräldrars bevis eller tar dem i beaktande. De tar för givet att socialtjänsten har goda bevis för sina påståenden i utredningarna, samt att även socialtjänstens egen advokat (stadsfiskalen) gör allt för att motarbeta föräldern/föräldrarna.
2024-06-03, 15:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Det är just det som är ett systemfel. Domstolar har sådan enorm tilltro till socialtjänstens utredningar att de inte kollar på föräldrars bevis eller tar dem i beaktande. De tar för givet att socialtjänsten har goda bevis för sina påståenden i utredningarna, samt att även socialtjänstens egen advokat (stadsfiskalen) gör allt för att motarbeta föräldern/föräldrarna.

Den här killen är väldigt bra och går igenom lugnt och metodiskt vad som är fel med socialtjänstens sätt att jobba och att utredningarna inte är rättssäkra. 100 % korrekt kritik på vetenskaplig grund.

Soc och vetenskap går dessvärre inte ihop.

https://www.youtube.com/watch?v=REAShw52yoA
2024-06-03, 15:31
Avslutad
Citat:

Vad är det för "forskning" ni refererar till? Det låter som propaganda ni läst snarare?!

All forskning. Dvs allt du läst och lite till.
2024-06-03, 15:40
Medlem
Citat:
Den här killen är väldigt bra och går igenom lugnt och metodiskt vad som är fel med socialtjänstens sätt att jobba och att utredningarna inte är rättssäkra. 100 % korrekt kritik på vetenskaplig grund.

Soc och vetenskap går dessvärre inte ihop.

https://www.youtube.com/watch?v=REAShw52yoA
Honom lyssnar varken myndigheter eller lvu föräldrar på förutom de som finns i den föreningen som arbetar lite normalt och där jag vet att ett antal föräldrar fått hem sina barn efter att ha varit omhändertagna några år ,.
Vad de gör rätt om det beror på att de föräldrar som söker sig dit väljer att samarbeta med soc och lyckas att förändra de problem som fanns eller om det beror på att de i föreningen verkligen stödjer varandra kan man utifrån inte veta , men lyckas utan att skrika på gatorna gör de
2024-06-03, 15:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Honom lyssnar varken myndigheter eller lvu föräldrar på förutom de som finns i den föreningen som arbetar lite normalt och där jag vet att ett antal föräldrar fått hem sina barn efter att ha varit omhändertagna några år ,.
Vad de gör rätt om det beror på att de föräldrar som söker sig dit väljer att samarbeta med soc och lyckas att förändra de problem som fanns eller om det beror på att de i föreningen verkligen stödjer varandra kan man utifrån inte veta , men lyckas utan att skrika på gatorna gör de

Det är tråkigt. För han säger sanningen om soc och deras bristande utredningar som dessvärre godkänns av domstolarna. Man kan misstänka att det finns många felaktigt placerade barn där ute. Det kostar samhället enorma summor och det orsakar ett omänskligt lidande för både barnen och deras föräldrar helt i onödan.

Sett fler av Eriks videor, bland annat en där han följer med en klient till soc och spelar in samtalet och där han pressar soc på hur de gjort sin bedömning i en utredning enligt följande:

Soc: "Vi TROR att det är så för att x säger det". Erik: "Ja men om Y säger att det inte är så?". Soc: "Ja då måste vi TRO på Y också".

Alltså soc är inte kloka. De sitter och TROR och spekulerar på arbetstid och får med sig domstolarna på deras magkänslor. Vad har det med rättssäkerhet att göra? Man kanske skulle anställa en Saida istället med spåkula som får avgöra det hela?
2024-06-03, 17:27
Avslutad
Citat:
Det missade jag men jag minns tydligt när Malin och Marlene "symboliskt" brände en Torah utanför Israels ambassad den 3 januari i år, jag skrattade så jag tjöt åt idioterna. Absolut INGEN brydde sig.

Varför? Vill de ha uppmärksamhet så ska de elda koraner, då blir mussarna galna. Övriga religiösa grupper anser att synden är en deal mellan individen och Gud och bryr sig därmed inte. Fast det är klart, det är islamister som driver på LVU-desinformationen och det är klart, M & M vill kanske inte sabba denna värdefulla vänskap.

Citat:
Så bra lön har inte socionomer hördu, den är rätt medioker ärligt talat. Fast visst, jämför man med ett socialbidrag eller lägsta sjukersättningen så. Allt är relativt.

Lönen är lägre än medioker dvs direkt urusel. Förstår inte att socialtjänsterna lyckas rekrytera övht, framförallt inte till energislukande FOI.
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Ni kanske kan börja med att läsa hela rapporter/studier innan ni tror er ha gjort ett genombrott i hatet mot soc.

Mycket krävt av gruppen obildade och outbildade.

Citat:
All forskning. Dvs allt du läst och lite till.

Lär inte varit alltför utmanande med tanke på att Kurreburre aldrig läst någon forskning.

Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Soc säljer barnen till ett lab som utför experiment på dem
Kolla denna youtube videos där några mammor pratar om det
https://youtu.be/L_y5dirYefk?si=-CK8GL38e15u-CwT

Citat:
Låt mig gissa, dom får en fet provision och bonus på varje barn dom kidnappar?

Då barnen tydligen säljs till industrier för tillverkning och framställning av föryngringskrämer till rika människor som har råd att betala så är det givetvis som du misstänker. Kutym brukar vara 10%. Har jag hört.

Undrar om det här 70-åriga paret är med i FU? Socialtjänsten har tydligen tagit deras surrogattvillingar med hänvisning till att paret är för gamla för att ge barnen den omsorg de behöver:
https://www.svtplay.se/dokument-inifran-vi-ska-ha-barn

Ser personligen fram emot responsen på FUs klagan till EU-kommissionen. Kommer kommissionen väcka talan mot Sverige i EU-domstolen eller ej. Det är frågan.
Senast redigerad av Septemberflicka 2024-06-03 kl. 17:30.
2024-06-03, 17:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Lär inte varit alltför utmanande med tanke på att Kurreburre aldrig läst någon forskning.

Jo då jag läser forskning, men även soc utredningar och journalanteckningar kritiskt. Vad jag kommit fram till är att svensk socialtjänst inte följer vare sig forskning eller bästa tillgängliga vetenskap i sina utredningar.

Utredningarna suger och är fullt medvetet fulllproppade med lögner och osanningar. Jag vet att i stort sett alla politiker i socialnämnderna vet det... men 99% blundar för detta problem.

Den politiker som säger emot och vill ta reda på sanningen åker ut med huvudet före.

Vi är många som vet hur det ligger till och jag är ändå hoppfull att frågan kommer att lyftas när tiden är mogen för det.

Nu är det ju lite småhysteriskt debattklimat när till och med moderaterna gullar med vänsterextremisterna på soc och vrålar "desinformation" mot all inkommande kritik mot soc, även helt saklig och korrekt kritik.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in