2024-06-03, 10:49
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Men nu är det ju så att all forskning tyder på att LVU inte alls är hälsosamt för barn, utan risken för suicid ökar lavinartat, det går sämre i livet. Livslönen blir sämre och det finns såklart risk att drabbas av en livslång psykisk ohälsa.

Bara en psykopat förespråkar LVU som långsiktig lösning. Det används helt fel idag och ska egentligen vara det absolut ytterst skyddsnätet när det är en verkligt farlig situation hemma för barnen. Men så ser inte verkligheten ut. Alla som får sina barn omhändertagna är inte som trådens huvudperson.

LVU behöver göras om helt i grunden och med betydligt större försiktighet och rättssäkerheten för föräldrar behöver kraftigt höjas och socialsekreterare som ljuger måste kunna beivras för sina brott mot människor och barn.

Ugh du och filip är så utmattande. Sinnessjukt. Ni måste vara väldigt ensamma människor för ni är då fan tröttsamma att lyssna på..

Du hör inte själv hur korkat det låter när du säger att ALL forskning pekar på att LVU inte funkar?
Du har fram till denna dag ännu inte producerat en enda jävla källa heller till dina påståenden. Bara massa ordbajs och tyckande som du tror är fakta.
2024-06-03, 11:14
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Ugh du och filip är så utmattande. Sinnessjukt. Ni måste vara väldigt ensamma människor för ni är då fan tröttsamma att lyssna på..

Du hör inte själv hur korkat det låter när du säger att ALL forskning pekar på att LVU inte funkar?
Du har fram till denna dag ännu inte producerat en enda jävla källa heller till dina påståenden. Bara massa ordbajs och tyckande som du tror är fakta.

Som kortsiktigt skydd fungerar lvu men det är inte mänsklig behandling för ett barn att flyttas runt dit soc behagar och leva i en kappsäck.

Behöver jag en förklaring på det?

Bara en psykopat kan tycka att fet är bra .
2024-06-03, 11:29
Medlem
Citat:
Men nu är det ju så att all forskning tyder på att LVU inte alls är hälsosamt för barn, utan risken för suicid ökar lavinartat, det går sämre i livet. Livslönen blir sämre och det finns såklart risk att drabbas av en livslång psykisk ohälsa.

Bara en psykopat förespråkar LVU som långsiktig lösning. Det används helt fel idag och ska egentligen vara det absolut ytterst skyddsnätet när det är en verkligt farlig situation hemma för barnen. Men så ser inte verkligheten ut. Alla som får sina barn omhändertagna är inte som trådens huvudperson.

LVU behöver göras om helt i grunden och med betydligt större försiktighet och rättssäkerheten för föräldrar behöver kraftigt höjas och socialsekreterare som ljuger måste kunna beivras för sina brott mot människor och barn.
Jag förstår att du inte har så stor insikt i trådens huvudpersons ärende. Det rör sig om ett fullständigt rättshaveri. Du kan lyssna på Guldtands podcast nr. 195.
2024-06-03, 11:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Jag förstår att du inte har så stor insikt i trådens huvudpersons ärende. Det rör sig om ett fullständigt rättshaveri. Du kan lyssna på Guldtands podcast nr. 195.

Tror inte det är så att det finns noll anledningar till soc ingripande, men hon har säkert rätt på flera punkter i sin kritik mot soc. Det är dock en dålig strategi att skrika.
2024-06-03, 11:53
Medlem
Citat:
Som kortsiktigt skydd fungerar lvu men det är inte mänsklig behandling för ett barn att flyttas runt dit soc behagar och leva i en kappsäck.

Många av de som fick upprättelse för vanvård och ersättning flyttades fram och tillbaka mellan sina föräldrar och olika familjehem hela uppväxten då på den tiden när föräldrar till varje pris skulle få hem sina barn trots att det gång på gång blev ett misslyckande , barnens rätt har berättat att hon fick komma hem när föräldern skärpt till sig vilket inte höll särskilt länge
2024-06-03, 11:57
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:

Har nu kollat igenom all forskning, och tyvärr säger den enhetligt att du har fel i allt du någonsin tänkt. Oflyt
2024-06-03, 11:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Har nu kollat igenom all forskning, och tyvärr säger den enhetligt att du har fel i allt du någonsin tänkt. Oflyt

Jasså du. Du får gärna informera mig om vad det skulle vara för "forskning".

Och vad exakt har jag fel om?
2024-06-03, 12:01
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Jasså du. Du får gärna informera mig om vad det skulle vara för "forskning".

Och vad exakt har jag fel om?

Allt sa jag ju, svårt att läsa också?
2024-06-03, 12:10
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Allt sa jag ju, svårt att läsa också?

Aha en till som indoktrinerats av soc... hoppas du själv får lära dig den hårda vägen då

En sak jag funderat över: vad händer om en socialsekreterare får problem med sitt barn och blir föremål för en lvu-utredning?

Är det samma behandling då?
2024-06-03, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De utredningar som har gjorts gäller ju även hur det varit där barn gång på gång flyttade hem och åter omhändertogs ibland bara månader efter att de kommit hem.
Ibland kanske föräldrar lyckades hålla skenet uppe kort tid så placering upphörde men att det sedan tämligen snabbt blev som det var när barnen omhändertogs.
Psykiskt sjuka äter medicin i vissa fall bara tills barnen kommer hem sedan tycker de att det är medicin att barnen är hemma och efter ett tag utan medicin blir det kaos igen , missbrukare lyckas hålla sig rena tills barn kommer hem men sedan börjar de igen , vissa låtsas avsluta relation med olämplig person för att barn ska komma hem ..
Jag förstår att du saknar insikt hur LVU fungerar. När familjer vinner i domstol är det allra allra första socialtjänsten gör att starta en ny utredning för att kunna vinna. Dessa galningar är rättshaverister och nästa utredning tar dom i med storsläggan och ljuger ännu värre än i lvu-utredningen, så att de ska kunna visa att de hade rätt från början.

Men du läser varenda dom och tror på precis allt som skrivs och vidrebefordrar detta här. Den stora desinformatören.

Tänk om du kunde lägga din energi på att föreslå förbättringar för barn och ungdomar istället.
2024-06-03, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Jag förstår att du saknar insikt hur LVU fungerar. När familjer vinner i domstol är det allra allra första socialtjänsten gör att starta en ny utredning för att kunna vinna. Dessa galningar är rättshaverister och nästa utredning tar dom i med storsläggan och ljuger ännu värre än i lvu-utredningen, så att de ska kunna visa att de hade rätt från början.

Men du läser varenda dom och tror på precis allt som skrivs och vidrebefordrar detta här. Den stora desinformatören.

Tänk om du kunde lägga din energi på att föreslå förbättringar för barn och ungdomar istället.

De som ingick i upprättelse och fick ersättning från staten har vittnat om att de mängder av ggr under uppväxt fick komma hem gång på gång och hamnade hos nytt familjehem varje gång de ännu en gång omhändertogs och det berodde inte på att soc jävlades eftersom det på den tiden sågs till föräldrars behov av sina barn före barns behov av stabilt liv .

Det är ju i domar som bygger på bland annat utredning man hittar skäl till att barn i åratal är fortsatt omhändertagna och i vissa fall inte ens finns kontakt med föräldrar var ska man annars hitta info om ett ärende .

För att kunna föreslå förbättringar osv så måste man arbeta inom eller vara aktiv inom område som rör barn och unga eller vara en röst inom politik , inget av dem passar in på mig.
2024-06-03, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De som ingick i upprättelse och fick ersättning från staten har vittnat om att de mängder av ggr under uppväxt fick komma hem gång på gång och hamnade hos nytt familjehem varje gång de ännu en gång omhändertogs och det berodde inte på att soc jävlades eftersom det på den tiden sågs till föräldrars behov av sina barn före barns behov av stabilt liv .

Det är ju i domar som bygger på bland annat utredning man hittar skäl till att barn i åratal är fortsatt omhändertagna och i vissa fall inte ens finns kontakt med föräldrar var ska man annars hitta info om ett ärende .

För att kunna föreslå förbättringar osv så måste man arbeta inom eller vara aktiv inom område som rör barn och unga eller vara en röst inom politik , inget av dem passar in på mig.
Det är omöjligt att ha dig som källa och jag har även hört hur det gick till då. Inte var det perfekt då heller och barn for väldigt och dog även då i "samhällets såkallade vård".

Tänk att ditt vansinne här i tråden fortsätter. Att du fortfarande inte fattar hur dessa utredningar är gjorda är skrämmande. Vänta bara tills dina barnbarnsbarn blir omhändertagna och alla möjliga lögner står i utredningarna, får vi se vad du säger då. Du med dina snart 2.300 inlägg i denna tråd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in