Citat:
Citat:
Citat:
Intressant ur flera aspekter. Det har ju officiellt framkommit att det var bara "Hanna" som hörde bråket. Många här i tråden har ju tyckt att det är konstigt att inte fler hörde något denna varma sommarnatt, när många fortfarande borde ha varit uppe/ute och när många borde ha sovit med öppet fönster, till exempel. (Nu är det dock ingen garanti att folk vaknar om de sover med öppet fönster, särskilt inte om de bor bara några hus upp i området. Hanna satt ju först inne i sitt hus och sov och hörde inget - hon hörde bråket först när hon kom ut med sin hund.) Jag för min del har ju ansett det självklart att många fler än "Hanna" måste ha hört något. I och med Dimensions inlägg får vi det bekräftat. Detta betyder då att antingen har många fler hört bråket men valt att inte träda fram eller så har många fler hört bråket och faktiskt kontaktat polisen - men att detta inte har kommit ut till allmän kännedom.
Vi vet ju också att det fanns en kvinna på Lockeruds-området som också hörde gälla kvinnoskrik, och då är det självklart att det finns många, många fler som också hörde skriken från Kohagen. Jag undrar dock hur många det var som hörde bråket men inte kontaktade polisen, bland annat med den pissiga "ursäkten" att "jag vill inte bli inblandad".
Jag betvivlar inte en sekund utan att Dimension talar sanning, och därmed får vi "Hannas" berättelse verifierad som också sann - en gång för alla!
Vi vet ju också att det fanns en kvinna på Lockeruds-området som också hörde gälla kvinnoskrik, och då är det självklart att det finns många, många fler som också hörde skriken från Kohagen. Jag undrar dock hur många det var som hörde bråket men inte kontaktade polisen, bland annat med den pissiga "ursäkten" att "jag vill inte bli inblandad".
Jag betvivlar inte en sekund utan att Dimension talar sanning, och därmed får vi "Hannas" berättelse verifierad som också sann - en gång för alla!
Noterade dimension-skuggas inlägg för första gången idag, ett inlägg som lätt tappas bort.
Jag delar Ugglans slutsats att detta stödjer Hanna.
Jag vill tillägga att husen i villaområdet ofta har ett garage mellan bostadsdelen och skogen. Husen på Norra Kolarestigen, där dimension-skugga säger sig ha bott, har tvärtom en fasad mot skogen vilket väsentligt underlättar för ljud att tränga in.
Att dimension-skugga säger att polisen inte knackade dörr i området är bedrövligt och också i linje med Gatstens uppgift att kvinnan som sett en bil köra där tidigare på natten inte berättat det för polisen.