2017-05-31, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Mmm, och enligt uppgift är många "i branschen" aströtta på henne ...
Jaså? Och hur kommer det sig då? Som vanligt vet jag ingenting.
Citera
2017-06-01, 03:08
Medlem
BlurryFace69s avatar
Pernilla är ofta med och gör olika reportage i lokalradion.
Vet inte om hon bytt riktning till att ha
blivit just "kriminalreporter"?

Har aldrig läst eller hört något uttalande
från henne angående HELENA-Fallet
nu i efterhand?
Har någon annan gjort det?
Hon borde ev veta om vilka som åkte med Helena till stadt??
Vem som körde hem Ulrika?

Hon har förmodligen litat på polisen.

Berättat för dem och sen varit tyst?
Citera
2017-06-01, 10:06
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Pernilla är ofta med och gör olika reportage i lokalradion.
Vet inte om hon bytt riktning till att ha
blivit just "kriminalreporter"?

Har aldrig läst eller hört något uttalande
från henne angående HELENA-Fallet
nu i efterhand?
Har någon annan gjort det?
Hon borde ev veta om vilka som åkte med Helena till stadt??
Vem som körde hem Ulrika?

Hon har förmodligen litat på polisen.

Berättat för dem och sen varit tyst?

I ett av avsnitten av Veckans brott uttalar sig Pernilla lite om inflyttningsfesten den aktuella kvällen. Det är det jag kommer att tänka på så här direkt. Finns säkert annat också.

https://www.youtube.com/watch?v=ym2SCwtspFc
Citera
2017-06-01, 11:59
Medlem
Ang PR tips om sej själv.
Fokus på honom var redan igång och han satt anhållen i förhör, bekanta till honom granskades osv. Det berodde alltså inte på de egna tipsen som krim fastnade på PR.
Vilken inverkan hade detta på situationen just då.? Blev PR avförd snabbare och de kunde gå vidare eller blev det en rökridå som skapade förvirring och utredningen kring honom blev än mer onödigt utdragen?
Var det som att hälla bensin på eld om man vill att det ska ta sej ordentligt?
Citera
2017-06-01, 16:45
Medlem
BlurryFace69s avatar
Uppdatering ca 12 minuter in i programmet:

https://www.youtube.com/watch?v=TkHe3MU9vHg

Ifall ngn missat veckans brott om detta..
Citera
2017-06-02, 21:51
Medlem
Kommer väl ihåg när detta hände! Bodde precis intill skogen vid tiden för detta, kommer ihåg att det var flera som hörde skrik och liv i skogen den aktuella natten...
Citera
2017-06-03, 02:32
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimension-skugga
Kommer väl ihåg när detta hände! Bodde precis intill skogen vid tiden för detta, kommer ihåg att det var flera som hörde skrik och liv i skogen den aktuella natten...
Inkl. du själv? Kommer du ihåg om det var vanligt att bilar färdades på aktuell cykelväg?
Välkommen hit också. Stämmer det du säger så kan du säkert tillföra ett och annat.
Citera
2017-06-03, 08:18
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:

Vilken väg bodde du på då?
Då du säger att du bodde precis vid skogen?

Det har bara framkommit (vad jag minns)
att ett vittne hört skrik , men känner du till flera som hört skrik??
Det är väldigt intressant i så fall..
Citera
2017-06-03, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Inkl. du själv? Kommer du ihåg om det var vanligt att bilar färdades på aktuell cykelväg?
Välkommen hit också. Stämmer det du säger så kan du säkert tillföra ett och annat.

Beror på hur man definierar vanligt, har aldrig mött en bil där vintertid, inte heller sett någon över 25 framföra en bil där! Men ändå var det en väg som användes sporadiskt av unga lite fränare förare som hade anknytning till området, var ovanligare att se någon som själv bodde i området framföra sin bil där då det inte var speciellt uppskattat av föräldrar och grannar i området..
Tilläggas ska ju att jag själv har tagit vägen ca två veckor efter jag fått mitt körkort, oövervinnerlig som man känner sej då så möter man två hundförande pensionärer som genast plockar ner en på jorden.. fick ej låna föräldrarnas bil på en månad efter det..
Men sommartid mötte man bilar där när man cyklade och då uteslutande unga förare med flera fräna kompisar i bilen!
Citera
2017-06-03, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Vilken väg bodde du på då?
Då du säger att du bodde precis vid skogen?

Det har bara framkommit (vad jag minns)
att ett vittne hört skrik , men känner du till flera som hört skrik??
Det är väldigt intressant i så fall..

Har hela min uppväxt bott på först norra kolarestigen och sen fornminnesvägen, vid tiden för detta bodde vi på norra kolarestigen och hade baksidan mot skogen.
Ja på morgonen efter detta var det ju full uppståndelse, bodde ju nästan uteslutande familjer med barn/ungdomar och rädda pensionärer i området.
Man kommer ihåg det vittnet som det pratats om i media hörde vissa "skrik" och ljud, men vet även att det var en grannes hund som vaknat och börjat skälla inne, ägaren hade då hört en kvinna skrika från skogen..
Var även andra som hade hört oväsen och bråk men ej förstått allvaret.. gick ofta förbi fulla ungdomar på cykelvägen nattetid påväg hem så var ganska vanligt med liv där..

Citera
2017-06-03, 11:10
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Intressant ur flera aspekter. Det har ju officiellt framkommit att det var bara "Hanna" som hörde bråket. Många här i tråden har ju tyckt att det är konstigt att inte fler hörde något denna varma sommarnatt, när många fortfarande borde ha varit uppe/ute och när många borde ha sovit med öppet fönster, till exempel. (Nu är det dock ingen garanti att folk vaknar om de sover med öppet fönster, särskilt inte om de bor bara några hus upp i området. Hanna satt ju först inne i sitt hus och sov och hörde inget - hon hörde bråket först när hon kom ut med sin hund.) Jag för min del har ju ansett det självklart att många fler än "Hanna" måste ha hört något. I och med Dimensions inlägg får vi det bekräftat. Detta betyder då att antingen har många fler hört bråket men valt att inte träda fram eller så har många fler hört bråket och faktiskt kontaktat polisen - men att detta inte har kommit ut till allmän kännedom.

Vi vet ju också att det fanns en kvinna på Lockeruds-området som också hörde gälla kvinnoskrik, och då är det självklart att det finns många, många fler som också hörde skriken från Kohagen. Jag undrar dock hur många det var som hörde bråket men inte kontaktade polisen, bland annat med den pissiga "ursäkten" att "jag vill inte bli inblandad".

Jag betvivlar inte en sekund utan att Dimension talar sanning, och därmed får vi "Hannas" berättelse verifierad som också sann - en gång för alla!
Senast redigerad av Ugglan. 2017-06-03 kl. 11:15.
Citera
2017-06-03, 11:48
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Har hela min uppväxt bott på först norra kolarestigen och sen fornminnesvägen, vid tiden för detta bodde vi på norra kolarestigen och hade baksidan mot skogen.
Ja på morgonen efter detta var det ju full uppståndelse, bodde ju nästan uteslutande familjer med barn/ungdomar och rädda pensionärer i området.
Man kommer ihåg det vittnet som det pratats om i media hörde vissa "skrik" och ljud, men vet även att det var en grannes hund som vaknat och börjat skälla inne, ägaren hade då hört en kvinna skrika från skogen..
Var även andra som hade hört oväsen och bråk men ej förstått allvaret.. gick ofta förbi fulla ungdomar på cykelvägen nattetid påväg hem så var ganska vanligt med liv där..

Tack🙂

Kände du familjen och systrarna?
Var du även med och letade dagen efter kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in