Citat:
Ursprungligen postat av
Dimension-skugga
Kommer väl ihåg när detta hände! Bodde precis intill skogen vid tiden för detta, kommer ihåg att det var flera som hörde skrik och liv i skogen den aktuella natten...
Intressant ur flera aspekter. Det har ju officiellt framkommit att det var bara "Hanna" som hörde bråket. Många här i tråden har ju tyckt att det är konstigt att inte fler hörde något denna varma sommarnatt, när många fortfarande borde ha varit uppe/ute och när många borde ha sovit med öppet fönster, till exempel. (Nu är det dock ingen garanti att folk vaknar om de sover med öppet fönster, särskilt inte om de bor bara några hus upp i området. Hanna satt ju först inne i sitt hus och sov och hörde inget - hon hörde bråket först när hon kom ut med sin hund.) Jag för min del har ju ansett det självklart att många fler än "Hanna" måste ha hört något. I och med Dimensions inlägg får vi det bekräftat. Detta betyder då att antingen har många fler hört bråket men valt att inte träda fram
eller så har många fler hört bråket och faktiskt kontaktat polisen -
men att detta inte har kommit ut till allmän kännedom.
Vi vet ju också att det fanns en kvinna på Lockeruds-området som också hörde gälla kvinnoskrik, och då är det självklart att det finns många, många fler som också hörde skriken från Kohagen. Jag undrar dock hur många det var som hörde bråket men inte kontaktade polisen, bland annat med den pissiga "ursäkten" att "jag vill inte bli inblandad".
Jag betvivlar inte en sekund utan att Dimension talar sanning, och därmed får vi "Hannas" berättelse verifierad som också sann - en gång för alla!