2017-06-06, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Finns det något du kommer ihåg i sammanhanget utöver "trådsanning", tex att det var fler som uppmärksammade skrik/bråk från skogen.
Talade du själv med någon av dem som hade hört bråket?
Var du hemma och vaken vid tidpunkten?
Hur lät resonemanget bland de boende i området när försvinnandet blev känt? Söndagen kanske grannarna var ovetande? När fick du reda på att något hänt och hur? Deras nära vänner blev varse på söndagen och började att leta, såg du något av det?
Upplever du att fyndplatsen är nära deras dåvarande hem?

Nej jag har inte personligen pratat med någon som säger sej ha hört ljuden, har heller ej namn på någon heller... vet inte när jag fick höra om det, känns som det var dagen efter då det hänt men är längesen.. fick höra det av en släkting först på telefon, senare av grannar och i samma veva att det var fler som hört skrik vid skogen.. ja fyndplatsen är ju extremt nära hemmet
Citera
2017-06-07, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimension-skugga
Allt är självklart möjligt eftersom vi tyvärr inte vet vad som skett, men med bakgrund till att man hört skrik och bråk från området så känns det lite väl regisserat för att det skulle ha skett på någon annan plats..
Tror inte detta var planerat alls utan eskalerade fort och gm klättrade snabbt på straffskalan utan att tänka klart för att komma undan från situationen..
Läste någonstans i tråden att någon kommit hem till någon med rivmärken den aktuella natten/morgonen, känns väl som en het kandidat enligt mej..
Det märkliga (bland annat märkligt) är att polisen inte verkade tycka att det var särskilt hett.
Citera
2017-06-07, 00:17
Medlem
Förresten, fick polisen in en massa samtal undet natten angående skriken? Konstigt vore det annars. Någon som vet?
Citera
2017-06-07, 00:27
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Har oxå för mig att bara en sandal hittades först.
Det fanns även blodspår på sandalerna som kom från HA säger Leif GW i det klipp jag länkat. Och att det hittats mer än ringar och sandaler, men det går han inte in närmare på.
Det var någon som berättade om cerat här i tråden har jag för mig?
Första sandalen hittas sent på söndag eftermiddag eller tidig kväll, och den andra ganska snart efter söket startade på måndagen. Ringarma hittades måndag kväll om jag inte minns fel, och något kring sättet de hittades på väcker frågor.
Utöver detta så hittades även cerat, tuggummipaket och enligt luddiga uppgifter också någon form av gosedjur (hund).
Citera
2017-06-07, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Det märkliga (bland annat märkligt) är att polisen inte verkade tycka att det var särskilt hett.
Fast det vet vi väl inte? PK berättar inte detta för polisen förrän nångång 96- 97. Vet vi när polisen släpper misstanken på PR? Kanske är det i samband med de nya uppgifterna. Kanske tar det lite tid innan de tar uppgifterna på allvar eftersom de kommer ifrån en känd brottsprofil. Eller så är det som du säger att de aldrig tagit uppgifterna på allvar. Om så är fallet är det för jävligt. Själv hade jag utan tvekan börjat leta och rota kring den händelsen.
Citera
2017-06-07, 21:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fyndplatsen nära hemmet.

Citat:
Ursprungligen postat av Dimension-skugga
Nej jag har inte personligen pratat med någon som säger sej ha hört ljuden, har heller ej namn på någon heller... vet inte när jag fick höra om det, känns som det var dagen efter då det hänt men är längesen.. fick höra det av en släkting först på telefon, senare av grannar och i samma veva att det var fler som hört skrik vid skogen.. ja fyndplatsen är ju extremt nära hemmet

Fyndplatsen är nära där HA bodde. Frågan är kom hon någonsin så långt?
Citera
2017-06-07, 21:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Första sandalen, andra sandalen och ringarna.

Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Första sandalen hittas sent på söndag eftermiddag eller tidig kväll, och den andra ganska snart efter söket startade på måndagen. Ringarma hittades måndag kväll om jag inte minns fel, och något kring sättet de hittades på väcker frågor.
Utöver detta så hittades även cerat, tuggummipaket och enligt luddiga uppgifter också någon form av gosedjur (hund).

Stort tack för dessa uppgifter ang. hennes personliga tillhörigheter som upphittades. Det väcker en del frågor.

T. ex. Hur långt från den första sandalen låg den andra sandalen? Den andra sandalen hittades alltså av någon i skallgångskedjan. Vem hittade den första sandalen under söndagen?

Hittades ringarna långt ifrån den andra sandalen under måndagen?

Som jag förstår det så låg alltså vare sig första sandalen, andra sandalen och ringarna tillsammans? Är detta rätt uppfattat?
Citera
2017-06-07, 21:31
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Fyndplatsen är nära där HA bodde. Frågan är kom hon någonsin så långt?

Ja gjorde hon det?
Eller skulle GM bara planterat ut hennes
ägodelar för att förvilla och få tid på sig?

Den ljusa bilen som åkte på cykelbanan
som 2 vittnen såg, visst kan det vara så
att det var någon som kollade området
och även kollade efter Helena?

Nån som visste hon var på Stadt och att de brukade gå den väg hem som hennes syster pratade om...

Jag misstänker att det finns några stycken
som kan ha en aning om vem som
gjort detta, men det finns inga bevis..

Eftersom det var blod på en av hennes sandaler har hon ju förmodligen fått ett slag i ansiktet eller skadats så hon blödde på annat vis..

Hade polisen genomsökt rätt bil då kanske de funnit blod från henne ??
Citera
2017-06-07, 21:37
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Stort tack för dessa uppgifter ang. hennes personliga tillhörigheter som upphittades. Det väcker en del frågor.

T. ex. Hur långt från den första sandalen låg den andra sandalen? Den andra sandalen hittades alltså av någon i skallgångskedjan. Vem hittade den första sandalen under söndagen?

Hittades ringarna långt ifrån den andra sandalen under måndagen?

Som jag förstår det så låg alltså vare sig första sandalen, andra sandalen och ringarna tillsammans? Är detta rätt uppfattat?

Den första skon hittades av en polis med hund under söndagskvällen.

Skorna låg på varsin sida av skogsstigen, några meter in på vardera sidorna. Det här ska ha varit ungefär i mitten av skogsstigen, om jag inte minns fel. Ringarna hittades nära lekplatsen.
Citera
2017-06-07, 21:46
Medlem
MrsPollifaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Skorna låg på varsin sida av skogsstigen, några meter in på vardera sidorna. Det här ska ha varit ungefär i mitten av skogsstigen, om jag inte minns fel. Ringarna hittades nära lekplatsen.

Antar att vi inte vet om höger sko låg på vänster sida och vänster på höger sida i den riktning H borde att flytt i? Detta kan tyda på att hon själv sparkat av dem. Egen erfarenhet.
Efter att ha läst de senaste inläggen känns det ännu mer säkert att hon fått skjuts hem, känt gärningsmannen/männen och då är det säkert någon annan som vet. Fler nya skribenter (som Dimension) behövs.
Mrs P
Citera
2017-06-07, 21:52
Medlem
Steff83s avatar
Polisen kan nog inte lösa detta mer..men jag tror fortsatt att det faktiskt kan få en lösning till slut. Genom att någon helt enkelt lättar sitt hjärta man burit på. Behöver inte vara GM själv, men någon i närheten som känner till, som kanske blivit ovän eller inte har samma band med GM längre.. Sen om det går att föra i bevis är förstås en annan sak.

Tror hur som helst att det nog inte är en är lätt sak. Många lever sina medelålders liv idag och vill inte förstöra det helt enkelt. Åren har gått priset blir allt högre att betala med hänsyn till sin privata situation. Trots att man kanske vill lätta sitt hjärta för att få ro i själen.

Men det skulle vara otroligt om ingen person bortsett från en eller flera GM hade något åtminstone hum om detta.
Citera
2017-06-07, 21:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Planterade personliga ägodelar?

Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Tack för dessa intressanta uppgifter Prinzezzan!

Några meter in på vardera sidan av skogsstigen och ringarna nära lekplatsen. Dessa uppgifter väcker absolut en del frågor.

Jag känner inte alls till det här området så jag undrar hur långt ligger lekplatsen från där sandalerna hittades?

Polis med hund hittade alltså den ena sandalen under söndagskvällen men inte den andra. Varför inte båda samtidigt? Vovven med ett utmärkt väderkorn borde ha hittat båda tycker man.

Hur kom hennes sandaler att hamna flera meter in på var sin sida av skogsstigen? Har för mig att det finns skog på båda sidor? Stämmer det?

Var hittades ceratet och tuggummipaketet?

Ju mera man läser och tar del av var hennes personliga ägodelar hittades så är i a f min personliga åsikt att detta har blivit planterat av en eller båda GM.
Senast redigerad av Skaraborg2 2017-06-07 kl. 21:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in