2024-06-01, 23:06
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Aha ursäkta jag trodde faktiskt du va seriös där för ett tag
Man vet ju inte i dessa tider

Så du vill inte svara På vilket sätt ÄR Bradley Smith ett UNIKT OPARTISKT VITTNE?

Citera
2024-06-01, 23:13
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Du glömde Mic drop..

Det är fantastiskt hur sekteristerna nu försöker få den fällande domen till att det gynnar Donald men det gör den inte eftersom personer har motstånd för att stödja en brottsling och gärna ser att andra tar hand om dessa och helst inte har sådana i sin närhet.

Ja, jag ser deras hoppfulla självbedrägeri som obstinat sprattel inför det uppenbara och oundvikliga.

Nu är det iofs långt kvar till November, och både GOP och Magafånarna har en hel del fultricks i pipeline. Så mycket kan hända. Gissar att det blir en hysterisk höst som vanligt.
Citera
2024-06-01, 23:32
Medlem
D4Cs avatar
Det här var väl ett rätt case closed? Tagen med byxorna nere?

Som jag förstår det så hade åklagaren matchande bankutdrag från kampanjkontot och Stormys konto som visade en transaktion mellan kontona på samma dag?

Faktum i det här fallet är ett Trump fuckade upp rejält. Han gav demokraterna det dem behövde för att penetrera hans försvar, och nu är han en dömd brottsling.
Citera
2024-06-02, 00:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Trump.org var insamlingen till valkassan.

Har du något bevis för ditt påstående om Clinton eller är det så att du fokuserar på henne för att du är kåt på henne?
Här har du.

113000 i böter. Men Trump behandlar man annorlunda för samma ”brott”.

NEW YORK (AP) — Hillary Clinton’s 2016 presidential campaign and the Democratic National Committee have agreed to pay $113,000 to settle a Federal Election Commission investigation into whether they violated campaign finance law by misreporting spending on research that eventually became the infamous Steele dossier.
https://apnews.com/article/russia-ukraine-2022-midterm-elections-business-elections-presidential-elections-5468774d18e8c46f81b5 5e9260b13e93
Citera
2024-06-02, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Fantastiskt komiskt att "Trumphatare" anklagas för att bara ha "personangrepp" att komma med.

Som om den falska lögnaktiga kriminella trumpeten inte skulle vara den som kastar i särklass mest personangrepp runt omkring sig, gärna kring helt oskyldiga människor som inte har nåt med någonting att göra, som domarens familj t.ex.

Ett värre low life äckel till patetiskt kryp än lögnhalsen trump har världen aldrig skådat. Bara de allra lägst stående väsen på jorden skulle ta ett sånt äckel i försvar.

Tack för att du bevisade min poäng.
Citera
2024-06-02, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
En till lögn. Varför ljuger du om detta?
Naturligtvis har åklagaren inte sagt att Trump ska dömas enbart för att han vann valet 2016.

Det är vad åklagaren har sagt implicit. Jag förstår att det är jobbigt för er att behöva tänka.

Trump har ju inte dömts för att ha lurat IRS på pengar och det finns ingen kärande.
Citera
2024-06-02, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du påstår saker men vad du påstår är inte sant.

Han stod åtalad för ekobrott och inte för att han vann presidentvalet 2016.

Där har du fel.

Det handlar inte om det, då hade IRS varit inblandade.
Citera
2024-06-02, 00:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av D4C
Det här var väl ett rätt case closed? Tagen med byxorna nere?

Som jag förstår det så hade åklagaren matchande bankutdrag från kampanjkontot och Stormys konto som visade en transaktion mellan kontona på samma dag?

Faktum i det här fallet är ett Trump fuckade upp rejält. Han gav demokraterna det dem behövde för att penetrera hans försvar, och nu är han en dömd brottsling.
Du har fattat fel. Det är inte ett brott att betala hush-money. Brottet består i att det bokfördes felaktigt. Clintonkampanjen gjorde samma sak med 10 miljoner dollar, fast de betalade bara böter på ca 100000 dollar. Det är ganska uppenbart att detta handlar om politisk förföljelse.

Jag menar inte att det är fel att Trump döms för ett brott som uppenbarligen har begåtts, men fängelse är ju löjligt när mycket större förseelser av samma typ bara ger en väldigt liten böter när det är en demokrat som gör det.

Vad som är värre är väl att i kongressen sker det regelmässigt utbetalningar av hush-money med skattemedel, i regel för att tysta ner sex-skandaler. Och dessa har sekretess.
Citera
2024-06-02, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Även en förlust hade varit en grund för ett åtal, dock med muta till sig fördelar blir ju mer tydligt och när donalds vinner 2016.

Nej, donalds har dömts i två kategorier, enda är brott mot kampanjlagarna och bokföringsbrott.

Varför nämner du IRS så ofta, är det någon påstått IRS är inblandade här, men kanske de är inblandande i själva deklarationen.
Men övrigt än det så ser jag IRS som rätt irrelevant, så varför dessa IRA av dig och mer än en gång.
Jag, undrar för jag förstår inte vad IRS har med något och göra, än mindre brotten då de är av annan art.

En intressant detalj här är, att Melania kunde med enkelhet avslöjad Stormy till en lögnare.
Men ingen Melania kallades, det berättar att Stormy var korrekt.

Det Cohen sade konfirmera multipla andra som vittna.
Och sen "lögnaren", ja, det var donalds lögner som det handlade om.
Men det intressanta, hur inbillade du dig det var ett bra argument, för jag ser det som ett bra argument att Cohen ljög för donalds, men att bevisen tvingade Cohen sluta ljuga.
Är du verkligen säker du gillar det argumentet, undrar då du argumenterar för Cohen när du gör.

Vad är en muta?

Att betala en porrhora för att hålla käften om integritetskränkande uppgifter är knappast ett mutbrott, snarare ett utpressningsbrott av porthoran.

Varför har du så svårt att tänka logiskt?

Han har dömts för för att han vann valet. Du säger ju det själv. Försök att använda din hjärna till något annat än att spy ut destruktivt hat.

Det faktum att du inte förstår varför jag nämner IRS är för att en kraftig majoritet av antalet riktiga bokföringsbrott går ut på att lura skatteverket på pengar.

Vilket Trump inte har gjort.

Det Trump anklagas för saknar offer. Eller nja, ”offret” är Hillary Clinton och det demokratiska partiet. Det är därför som Trump har dömts, hade han inte vunnit valet 2016 eller ställt upp 2024 så hade han inte åtalats eller dömts av demokraternas korrupta rättsväsende i NY.

Det är helt och hållet politiskt. Demokraterna är korrupta och nedmonterar den amerikanska demokratin och rättsväsendet i NY.

Du verkar vara psykiskt störd och mentalt efterbliven, Melania är 100% irrelevant i det här fallet.

Du behöver lära dig svenska, ditt sista stycke är obegripligt, lär dig svenska.
Citera
2024-06-02, 00:25
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Du har fattat fel. Det är inte ett brott att betala hush-money. Brottet består i att det bokfördes felaktigt. Clintonkampanjen gjorde samma sak med 10 miljoner dollar, fast de betalade bara böter på ca 100000 dollar. Det är ganska uppenbart att detta handlar om politisk förföljelse.

Jag menar inte att det är fel att Trump döms för ett brott som uppenbarligen har begåtts, men fängelse är ju löjligt när mycket större förseelser av samma typ bara ger en väldigt liten böter när det är en demokrat som gör det.

Vad som är värre är väl att i kongressen sker det regelmässigt utbetalningar av hush-money med skattemedel, i regel för att tysta ner sex-skandaler. Och dessa har sekretess.
Precis, de dömmer det som brott trots att det är en förseelse. Sem s'ger folk att det inte är en häxjakt.

Ja Trump och Cohet fuckade till det, ge Trump lite böter som Mrs Clinton.
Citera
2024-06-02, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ta bort skygglapparna. Det är bokföringsbrott, alltså brottsligt och för det är Trump dömd. Utan att vara expert på amerikanska lagar så är sannolikt juridiska omkostnader avdragsgilla, men hysh-pengar till gamla ligg är det antagligen inte.

Nä, du får nog börja lyssna/läsa lite bättre.

Domen är politisk och handlar om att Trump vann valet 2016 och ställer upp igen i valet 2024.

Det finns inget bokföringsbrott. Däremot så finns det en åklagare och domare som tillhör det demokratiska partiet som fick stryk av Trump 2016.
Citera
2024-06-02, 00:26
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Hur ser du på att Clintonkampanjen bara fick en nätt böter för samma brott?

Samma brott?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in