2024-06-01, 21:59
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Jag tror väldigt få känner till exakt hur långt munkavlen sträckte sig förutom dom direkt inblandade. Men en munkavle lades på försvarets nyckelvittne och Trump. Så mycket vet vi. Mer kommer säkert komma fram över tid.

Så du vet inte?

Vet du att ens en munkavel sattes av domaren?

Länka till källa om så!

Edit: Och det är hemligt?
Senast redigerad av 0rganet 2024-06-01 kl. 22:06.
Citera
2024-06-01, 22:09
Medlem
Nu vill hans anhängare ge sig på jurymedlemmarna!
Ny diktator i USA.
https://amp.cnn.com/cnn/2024/05/31/tech/threats-doxxing-trump-jurors
Citera
2024-06-01, 22:10
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Så du vet inte?

Vet du att ens en munkavel sattes av domaren?

Länka till källa om så!

Jag har redan länkat och både Trumpsidan och nyckelvittnet har skrivit att det är så. Och det framkommer av artikeln som jag länkade till från AP news här: https://apnews.com/article/fact-check-brad-smith-testify-trump-trial-907236056289

Man påstår att artikeln är en så kallad "fact-check", men när man läser hela så erkänner man. Domaren gav restriktioner om vad nyckelvittnet kunde yttra sig om och då bestämde sig både Trumpsidan och vittnet att det inte ens är lönt att försöka.

Sen anmärkte användaren Betuta detta: https://www.flashback.org/sp88443489

Sen kan du titta på Trumps söner och vad dom har att säga om saken. Och en drös med rättsexperter från båda sidor. Till och med CNN medger att det här inte håller!

Vill man gå efter Trump så visst! Det har jag inga problem med. Gå efter alla som sysslar med destruktiva skumraskaffärer! Men detta??? Nej ta mig satan det här är bananrepublik och har ingenting att göra med rätt eller fel!
Citera
2024-06-01, 22:18
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Jag har redan länkat och både Trumpsidan och nyckelvittnet har skrivit att det är så. Och det framkommer av artikeln som jag länkade till från AP news här: https://apnews.com/article/fact-check-brad-smith-testify-trump-trial-907236056289

Man påstår att artikeln är en så kallad "fact-check", men när man läser hela så erkänner man. Domaren gav restriktioner om vad nyckelvittnet kunde yttra sig om och då bestämde sig både Trumpsidan och vittnet att det inte ens är lönt att försöka.

Det enda domaren förbjöd var att "expert" vittnet inte fick säga att "inget olagligt begicks av Trump, säger jag som expert på detta"

Inte speciellt anmärkningsvärt då Åklagaren kunde kalla 150st "expert" vittnen som säger motsatsen och meningen med en rättegång blir värdelös och det blir bättre med att låta alla åtal avgöras av ett "expert" vittne..

Och du kallar detta tysta vittnet?

Citera
2024-06-01, 22:28
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Det enda domaren förbjöd var att "expert" vittnet inte fick säga att "inget olagligt begicks av Trump, säger jag som expert på detta"

Inte speciellt anmärkningsvärt då Åklagaren kunde kalla 150st "expert" vittnen som säger motsatsen och meningen med en rättegång blir värdelös och det blir bättre med att låta alla åtal avgöras av ett "expert" vittne..

Och du kallar detta tysta vittnet?

Ehm nej!

För det första, Smith är inte vem som helst och han ville gärna vittna! Om nån ska vittna om detta så är den här killen the guy.

Citat:
The defense decided not to call him after Merchan(the judge) reaffirmed a pretrial ruling that limited what he could have spoken about.

Citat:
Merchan (the judge) said that, if called, Smith could give general background about the FEC — for example, it’s purpose and the laws it enforces — and provide definitions for terms such as “campaign contribution.” He rejected the Trump team’s renewed efforts to have Smith define three terms in federal election law on the basis that doing so would breach rules preventing expert witnesses from interpreting the law. Nor could Smith opine on whether the former president’s alleged actions violate those laws.
?????
Seriöst! Läs det där igen! Och igen! Och igen!

Det är ta mig fan helt jävla vansinnigt!!!
Citera
2024-06-01, 22:28
Medlem
0rganets avatar
Oj! Även Ryssland är upprörda efter skyldig dom mot den dömda brottslingen Donald!!

On Friday morning, Dmitry Kulikov, host of Solovyov Live, the self-described “most patriotic channel” in Russia, said on-air, “They wronged our Donald Trump!” Malek Dudakov, a political scientist who specializes in America, said that the hope for a miracle—meaning a hung jury—was extinguished. He said, with Russia’s affectionate middle name usage, “The miracle did not happen. Our Donald Fredovych was found guilty on all 34 counts.” For that, Dudakov blamed the judge and the jury and baselessly claimed that all of them were prejudiced against Trump. “Now, he is a felon,” he surmised

https://www.thedailybeast.com/visibly-distressed-putin-pals-shaken-up-by-trump-verdict

Lite komiskt att Donald nog får svårt att resa till ryssland som DÖMD BROTTSLING..

Citera
2024-06-01, 22:36
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Nu vill hans anhängare ge sig på jurymedlemmarna!
Ny diktator i USA.
https://amp.cnn.com/cnn/2024/05/31/tech/threats-doxxing-trump-jurors

Ja, kriminaliteten och våldsamheterna hos den falska trumpeten och hans anhang vet verkligen inga gränser. Det visste vi ju redan. Det är helt sjukt att det finns någon som röstar på ett sånt svin.
Citera
2024-06-01, 22:36
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ehm nej!

För det första, Smith är inte vem som helst och han ville gärna vittna! Om nån ska vittna om detta så är den här killen the guy.

?????
Seriöst! Läs det där igen! Och igen! Och igen!

Det är ta mig fan helt jävla vansinnigt!!!

På vilket sätt ÄR Smith ett UNIKT OPARTISKT VITTNE?

Kunde inte Donalds team hitta ett annat vittne som kan FECA?

Finns det ingen annan som skulle ge samma vittnesbörd så Smith var den enda som stödde deras tolkning?

EDIT: Smith verkar inte vara oberoende eller ens den bästa när det kommer till lag och kampanjfinans utan mer en som har en agenda:
https://en.wikipedia.org/wiki/Bradley_Smith_(law_professor)
Senast redigerad av 0rganet 2024-06-01 kl. 22:44.
Citera
2024-06-01, 22:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Korrekt fast felaktigt! I detta fall har man inte sagt någonting om att det handlar om pengar som kommer från valkassan, utan det är från Trump.org. Och det handlar fortfarande bara om ett administrativt fel, inget brottsligt uppståt från Trumps sida.

Sen har du å andra sidan Clinton som tog $10 millar från valkassan för att förfalska dokument i syfte att sätta dit Trump för att gå ryssarnas ärenden. Jag tror hon fick böter på $10 000 för det. Sen kan man ju diskuter henner inblandning i att destabilisera Libyen och allt sådant som helt plötsligt verkar vara helt oviktigt

Men satan i jävlar om Trump gjort en liten miss när han signerade en NDA då jävlar ska man sätta honom bakom lås och bom!!!

Och du låtsas som att du tillhör den goda sidan i den här historien? Dra den om rödluvan

Trump.org var insamlingen till valkassan.

Har du något bevis för ditt påstående om Clinton eller är det så att du fokuserar på henne för att du är kåt på henne?
Citera
2024-06-01, 22:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Korrekt! Trump nekades inte att vittna rent tekniskt, men han och ett nyckelvittne fick munkavle och restriktioner inom vilka ramar dom kunde yttra sig! Han fick vittna om han ville, bara han inte sade X, Y och Z!

Hade jag varit Trump, hade jag gett blanka fan i munkavlen och sagt precis som det är! Trumpsidan har väl gjort en övervägning om att det är bättre att internet får ta reda på sanningen istället. Vilket har skett i alla andra rättegångar mot honom.

Han fick munkavel för att han inte skulle ges möjlighet till att försöka att påverka vittnen, juryn eller någon annan inblandad i rättegången.

Samt att han inte fick kampanja eller ljuga efter att ha svurit eden.

Då ville han hellre dra snyft historier om att det är kallt och att han inte får vittna
Citera
2024-06-01, 22:48
Medlem
flashmaners avatar
Ja, jag nämnde ju det redan när den lögnaktiga kriminella trumpeten höll sin presskonferens, att han hade problem att hålla sig inom sin gag order.

Börjar bli dags för domaren att vidta åtgärder kring detta. Särskilt mot bakgrund av allt det hat som riktas mot alla inblandade i rättsprocessen från den kriminella lögnhalsens läger

https://www.nbcnews.com/politics/donald-trump/trump-may-violated-hush-money-gag-order-ripping-guilty-verdict-rcna154917
Citera
2024-06-01, 22:59
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Det där låter otroligt lovande. Minns du denna från förra valet?

Vad säger pollsen om republikanernas stöd efter domen?

Du glömde Mic drop..

Det är fantastiskt hur sekteristerna nu försöker få den fällande domen till att det gynnar Donald men det gör den inte eftersom personer har motstånd för att stödja en brottsling och gärna ser att andra tar hand om dessa och helst inte har sådana i sin närhet.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in