Citat:
Ursprungligen postat av
Abuja
Angående det med Nycklar påstår Åklagaren att MGM hade tillgång till ett par Nycklar. Åklagaren bygger detta påstående på vad Sagas mamma har lämnat för uppgifter. Mamman säger att MGM har haft Nycklar till lägenheten och porten.
Problematiken som påstår här är att det inte finns några bevis alls som verkligen tyder på att MGM har haft tillgång till dessa Nycklar.
Polisen hittade Nycklarna i Sagas lgh inte hos Am*n. Detta blir ett problem eftersom att det blir ord mot ord och inga glasklara bevis alls mot MGM.
MGM är inte skriven på några Nycklar alls, dem hittades inte hos honom varken i hans hus samt i hans bil. Detta är bara ett utav de flera brister som finns i denna undersökning.
Personligen anser jag att bortsett från hans Religion och hudfärg så finns det inga bevis alls mot MGM, som sagt det är bara ett utav flera brister.
Nu har Sagas mamma berättat att A helt plötsligt kunde dyka upp i lgh när hon var hemma hos Saga, alltså hade han nyckel/tagg.
Den som står på lgh-kontraktet kvitterar ut ett antal nycklar från fastighetsägaren (ingen annan).
Alltså är det Saga som väljer vem hon vill ska få förtroendet att nyttja dessa.
Nu är det här ett gammalt hus, kan tänka mig att dörren till lgh måste låsas/låsas upp med nyckel (därav upplåst dörr när Sagas mamma kom till lgh och fann sin dotter).
Förmodligen lämnade A nyckel/tagg i en låda innan han gick därifrån efter utfört dåd.
Jag har för mig att han i något förhör sagt att han hade haft en nyckel men "tappat bort den... febr?).
Nåväl, nu förkunnas domen väldigt snabbt (bara 2,5 arbetsdagar), efter avslutad rättegång.
För mig tyder det på att A blir fortsatt inlåst... och att vi får vänta på ett avgörande i nästa instans.