Citat:
Ursprungligen postat av
Pistolpiller
Du har aldrig haft en depression misstänker jag. Du vet inte överhuvudtaget vad det är du säger.
Men skit samma. Skulden är på 33000. Under lång tid betalade jag bara kapital. Nu vill inkasso ha in allt. Gamla avgifter osv. Själva ”skulden” det gäller ligger på 4300.
Nej, det får vi vara glada för. Varenda person i detta land som slipper depression, dessa är få.
Men tro mig, de flesta har haft eller har depression vid någon punkt, så där är du inte speciell. Trist ändå, såklart.
Har själv lidit av depression hela livet mer eller mindre. Ett tips i all välmening, du orkar skriva bra och mycket - men istället för att fokusera på, svara på med taggarna utåt då du verkar bli kränkt och om igen. Fokusera på inläggen som genuint vill hjälpa och komma med förslag.
Har du ungar hemma så fortsätt gnata på soc. Lägg energin där istället för att lägga energin på att tjafsa om huruvida folk vet vad depression är eller inte.
Soc! Tjata på dem! Ge inte upp! Du har barn hemma och behöver förstås el.
Annars kanske du får byta elleverantör? Man brukar ofta få öppna nytt sådant även om man skulle ha skulder!
Lycka till.