Citat:
Ursprungligen postat av
barfotalasse
Det hade aldrig ens funderats på att tas till åtal om det inte var för att det var Trump. Det är 100% trams och det vet du med.
Jo alla bryr sig om hur det går i valet. Det är själva grundet till den här häxjakten.
Men nu kommer slutresultatet bli precis tvärtom av vad som avsågs. Ett rejält backfire. Han får nämligen ännu mer stöd och kommer med säkerhet att vinna valet stort.
Det är väl det enda som betyder något.
Detta är vardagssaker för åklagaren och området ekonomi, så där kom du med nonsens.
När, för åtalet, rättsfallet och skyldig, så har valet noll betydelse för just detta.
För just att åtalet osv..., bryr sig inte om några val, utan de är där för upprätta lagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Glödskal
Argumentet är väl att presidentkandidater, nu eller i framtiden, inte skall kunna sorteras bort genom att kommande korrupta regimer sorterar bort dem genom att få dem dömda, och det är därför Trump kan bli president trots dom, oavsett om han har skyldig som synden eller ej.
Jag tycker inte Trump skall stå över lagen och har ingenting emot att han dömts. Jag personligen tror att han är skyldig. Förmodligen är varenda jävla politiker på denna nivå kriminella personer som ännu inte åkt dit, men det är en annan fråga.
Hoppas jag var tydligare nu.
Trevlig helg

Jag frågade vad det du skrev hade med om donalds ska stå över lagen.
Halmgubben att det är betydelselöst för att bli president eller inte, det vet jag inte vad det är ett argument för om donalds ska stå över lagen och därav min fråga för jag hade stora svårigheter se vad det ena hade med det andra och göra.
Toppen, då är av vi samma tanke med lagen då, och att ingen som begår brott ska undantagas lagen.
Det var faktiskt ganska enkelt och se även utan insyn att donalds hade brutit mot lagen, det lustiga är att de finns de som vägrar se detta.
En fråga bara, du vet vad regim betyder?
För nuvarande administrationen är ingen regim, och skulle nog säga att den förra inte heller var, dock om donalds blir vinnaren, så är jag rädd vi får se en regim och pga kulten bakom donalds ser hen som supreme leader.(Men vi är itne där än, kanske det blir annorlunda, men misstänker att det kommer bli en personkult och vars en mans röst är den enda som betyder något och då = regim och först då.)