2024-05-31, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Inte som det brukade vara .det Biden gjorde är exakt det västcanklagsr Putin för o göra. Fängsla sina motståndare

Nu hittar du på, kära magaextremist.
Citera
2024-05-31, 13:12
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Hade det här kommit ut 2018 hade han aldrig "vunnit" över Hillary...

Japp. Och det var en sista-sekunden fejkad lögn om Hillary, genom otillbörlig påverkan av Comey och dagen innan valet, som gjorde att clownen kunde lura till sig vinsten den gången.

Han är en bedragare, inget annat. Dock en ganska duktig sådan.
Citera
2024-05-31, 13:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SpamTrapper
Fattar inte hur folk kan hylla och försvara Trump, varken före eller efter den här domen. Han är en skojare som sätter sig själv framför allt och alla. Är folk så beroende av någon att se upp till att man helt struntar i vem sektledaren och ens personliga gud faktiskt är? Visst, Donald von Shitsinpantz är i sin fulla rätt att vara fullblodsegoist och mytoman, men hur f-n kan man se upp till en sån person? Hur kan man försöka hitta varenda orimlig ursäkt som finns för att rättfärdiga vad han än gör? Hur kan man köpa varenda obildad narcissistisk kommentar han kommer med? Handlar det enbart om att man hatar demokraterna? Att man skiter i demokratin? Att man gillar kaos? Älskar egoism? Ser det som en försenad tonårsrevolt att rösta på nån som beter sig som en buffel? Är alla MAGA- eller Putinavlönade? Jag vetifan...

Jag menar - finns det nån som på allvar skulle köpa en begagnad bil av den mannen? Nån som tror han skulle hjälpa till när bilen säckar ihop efter första bästa gathörn? Men rösta in honom som president - det går bra?

Nej det finns inte mycket att se upp till men Trump är likväl ett bättre val än Biden.

Men du tycker alltså att det är positivt att det väller in miljontals illegala migranter över gränsen, många kriminella och mentalsjuka dessutom? Du tycker att defund the police är bra, att antivit propaganda är bra, och att hormondämpare till barn är bra grejor?

Du tycker dessutom att det är bra om vi får till ett tredje världskrig, och att Biden-regimen förföljer och försöker slå undan benen på politiska motståndare med skenrättegångar a la bananrepublik som den som den här tråden avhandlar?
Citera
2024-05-31, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Världens största demokrati är inte demokrati längre. Vi borde allvarligt tänka efter efter ifall vi ska vara med i samma klubb och sammsrbets med USA efter detta . Vad är skillnad mellan USA och Ryssland nu ? Ingen alls , båda låser in sina politiska motståndare för att få behålla makten

Tvärt om, denna rättsprocess har visat att det amerikanska rättsystemet håller ihop och att alla är lika inför lagen, även en fd President.
Citera
2024-05-31, 13:21
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Angående de andra åtalen han har på sig. Vad gäller de? Är det de här hemliga dokumenten han tog hem, eller något annat?

När kommer de rättegångarna att ske?

Är Trump officiellt utsedd till republikanernas kandidat och stensäkert spikad, eller har de möjlighet att ändra? Inte för att det kommer att ske, vill bara veta om det går.
Citera
2024-05-31, 13:22
Medlem
Firewaias avatar
Nog för att jag varit höger i 40+ år men fy helvete vilka lipsillar till rättshaverister det sitter här och på republikanska sidan.

Acceptera beslutet eller presentera motbevis era emotionella horungar?
Citera
2024-05-31, 13:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det hade aldrig ens funderats på att tas till åtal om det inte var för att det var Trump. Det är 100% trams och det vet du med.

Jo alla bryr sig om hur det går i valet. Det är själva grundet till den här häxjakten.

Men nu kommer slutresultatet bli precis tvärtom av vad som avsågs. Ett rejält backfire. Han får nämligen ännu mer stöd och kommer med säkerhet att vinna valet stort.

Det är väl det enda som betyder något.
Detta är vardagssaker för åklagaren och området ekonomi, så där kom du med nonsens.
När, för åtalet, rättsfallet och skyldig, så har valet noll betydelse för just detta.
För just att åtalet osv..., bryr sig inte om några val, utan de är där för upprätta lagen.
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Argumentet är väl att presidentkandidater, nu eller i framtiden, inte skall kunna sorteras bort genom att kommande korrupta regimer sorterar bort dem genom att få dem dömda, och det är därför Trump kan bli president trots dom, oavsett om han har skyldig som synden eller ej.

Jag tycker inte Trump skall stå över lagen och har ingenting emot att han dömts. Jag personligen tror att han är skyldig. Förmodligen är varenda jävla politiker på denna nivå kriminella personer som ännu inte åkt dit, men det är en annan fråga.

Hoppas jag var tydligare nu.

Trevlig helg
Jag frågade vad det du skrev hade med om donalds ska stå över lagen.
Halmgubben att det är betydelselöst för att bli president eller inte, det vet jag inte vad det är ett argument för om donalds ska stå över lagen och därav min fråga för jag hade stora svårigheter se vad det ena hade med det andra och göra.

Toppen, då är av vi samma tanke med lagen då, och att ingen som begår brott ska undantagas lagen.
Det var faktiskt ganska enkelt och se även utan insyn att donalds hade brutit mot lagen, det lustiga är att de finns de som vägrar se detta.

En fråga bara, du vet vad regim betyder?
För nuvarande administrationen är ingen regim, och skulle nog säga att den förra inte heller var, dock om donalds blir vinnaren, så är jag rädd vi får se en regim och pga kulten bakom donalds ser hen som supreme leader.(Men vi är itne där än, kanske det blir annorlunda, men misstänker att det kommer bli en personkult och vars en mans röst är den enda som betyder något och då = regim och först då.)
Citera
2024-05-31, 13:23
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Fanns om jag uppfattat det rätt 9 domare att välja på i det aktuella målet, man valde en domare som aktivt donerat till Biden och Stop Republican mm, och vars familj är djupt insyltade i demokraterna valkampanj.
Mirakulöst nog är Merchan också domare i två andra mål som har politiska förtecken.

Elise Stefanik kräver en utredning varför man utser just Merchan:

https://eliseforcongress.com/2024/05/29/national-review-elise-stefanik-demands-investigation-into-assignment-of-judge-merchan-to-trump-case/
Normalt sett så brukar man lotta ut mål bland domare, inte "utse" en.
Standard procedure.
Sen vill Elise göra sig en hacka på detta, fine.
Citera
2024-05-31, 13:23
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Har du varit i USA senaste året?
Ett döende imperium.
Lika fascinerande som det romerska. O de kommer sluta på samma sätt. Guldmynten saknar guld o barbarerna strömmar in över gränsen o plundrar städerna.
Imperiet splittras i mindre självständiga enheter.
Nya maktcentra tar över.

Nej. Sluta va en sådan dramaqueen!
Citera
2024-05-31, 13:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Nog för att jag varit höger i 40+ år men fy helvete vilka lipsillar till rättshaverister det sitter här och på republikanska sidan.

Acceptera beslutet eller presentera motbevis era emotionella horungar?
Det kommer aldrig ske, då de anser att donalds ska stå över lagen och även om de inte vågar säga det.(För då berättar de även att de är fascister.)

Hade jag varit en donalds fan, så hade jag istället varit arg på donalds att vara så sjukligt korkad och begå brott när alla tittar på.
För det är höjden av dumhet.

Annars rätt komiskt, R sade sig vara partiet för lag och ordning, men slutet på dagen så anser dom att lagen inte alls är speciellt viktig längre.
Citera
2024-05-31, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Men du far lite fel i don slutledning. Visst kan det sitta jurister i åtalsjuryn, och vad har du fått ifrån att dessa inte är ”vanliga medborgare”. I det nyss avslutade målet så satt det två advokater i juryn, advokater som hade samma syn på åtalet dom övriga, dvs SKYLDIG på alla 34 åtalspunkter.
Det finns inget krav på att de som ingår i åtalsjuryn (vilket är något annat än rättegångsjuryn som du blandar ihop det med) har någon juridisk expertis. Men givetvis diskvalificeras ingen för att de råkar ha juridisk bakgrund. Ett mål är avslutad när dom har förkunnats och ingen överklagan har gjorts, så vilket specifikt mål var det du syftade på?
Citera
2024-05-31, 13:25
Medlem
han vinner valet ändå, tragiskt nog
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här