2024-05-31, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Du har rätt allvarliga problem med att använda skiljetecken korrekt samt förmågan att bygga upp en korrekt grammatisk mening så du är nog inte rätt person att kalla andra för illitterata.

Ovanpå det lider du uppenbarligen av någon sorts kraftig mental nedsättning då du lyckas tolka det jag skrev som att jag vore någon sorts Trump-supporter. Den mentala nedsättningen du lider utav är med största sannolikhet en konsekvens av att du befinner i en sekt där allt som inte är direkt rabiat hat av Trump tolkas som något sorts stöd till honom och ses som en fiende man omedelbart måste attackera.

Om du vill diskutera mina kunskaper i det svenska språket och mitt sätt att skriva inlägg på FB, går du gärna starta en tråd om detta. Det bör inte diskuteras i denna tråd.

Dessutom det var du som helt felaktigt påstod att Trump kunde benåda sig fäufrån denna dom.

Läs på, eller avstå ifrån att skriva i dessa trådar.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Men klart demokrat. Det är ju rätt sjukt sett till Sverige. Att där i USA väljs alltså folk till rätten som de här åklagarna att välj mig det enda jag kommer ägna min tid på är att försöka sätta dit Trump! Ingen svensk media har reagerat på det tills nu så smått alltså.
Svensk media fattar som vanligt ingenting. Knappt ens när de får något serverat.
Men jag håller med att man kan ifrågasätta hela systemet, med folkvalda DA:s och sheriffer. Å andra sidan är motsatsen, med enbart centralt utsedda personer igenom myndigheterna, istället lätt beskyllt för att vara maktfullkomligt och "deep state"
Citera
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Inte i det här fallet og ikke i N.Y.
Det är en stad där den vänsterliberala demokratiska domarkåren släpper ut tjuvar o rånare direkt ut på gatan. O stölder upp till ett visst belopp är helt befriade från påföljd.

Men här blir det 136 års fängelse för att någon i kampanjen betalat ut hysch hysh pengar till en fd porrstjärna….

Det jag frågar mig själv. Kan fd President Trump benåda sog själv när han blir vald? Eller måste han styra USA från Sing Sing?

Det är väll knappast konstigt att det är allvarligare att man fuskat i valet till världens mäktigaste mandat...

Det har aldrig tidigare suttit en bedragare i Trumps kaliber på presidentposten så ingen har tidigare ens behövt tänka tanken att benåda sig själv.

Ingen vet heller vad som händer med en fängelsedom om han väljs. Sannolikt kommer påföljden skjutas på i de fyra år han. Han har mandatet. Alternativt förlåts straffet av sig själv. När konstitutionen skrev antog man att det var män med någon typ av ära och moral som skulle styra landet. Inte torskar...

Edit: Det har var inte ett federalt åtal kom jag på. Presidenten kan bara benåda påföljder från federala mål.
Senast redigerad av Newkie 2024-05-31 kl. 13:35.
Citera
2024-05-31, 13:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Nog för att jag varit höger i 40+ år men fy helvete vilka lipsillar till rättshaverister det sitter här och på republikanska sidan.

Acceptera beslutet eller presentera motbevis era emotionella horungar?

Motbevis på vad, och varför kallar du dina meningsmotståndare för horungar är det så en högerman beter/uttrycker sig?
Citera
2024-05-31, 13:33
Medlem
Citat:
Nog för att jag varit höger i 40+ år men fy helvete vilka lipsillar till rättshaverister det sitter här och på republikanska sidan.

Ja, jag skulle också beskriva mig som konservativ. Men Trumpanhängarna känns mer sektlika i sin lojalitet, antingen är det "häxjakt" eller så är det "haha, fan vad cool han är". Och om inget av det fungerar så verkar det bara vara att skrika rakt ut i luften.

Här får det anses tämligen väl bevisat vad som har hänt? Han har satt på en hora, sedan har han betalat henne för att hålla käften.

Utifrån det finns två tolkningar från de som gråter:

1. Det har inte alls hänt, trots alla vittnen och överföringar.
2. Det har hänt, men Trump får göra det eftersom han är Trump och han ska ha egna regler.

Om man betvivlar att det har hänt får man väl ta del av bevisningen, den är inte till Trumps fördel. Och om man tycker att Trump ska ha ett helt eget regelverk och inte behöva följa lagen så är man ett dumt jävla får som inte kan tänka själv.
Citera
2024-05-31, 13:38
Avslutad
Politico diskuterar eventuell påföljd:

If convicted, would Trump go to prison? It’s not out of the question.

https://www.politico.com/news/2024/05/28/trump-merchan-sentencing-prison-00151613

Citat:
As former President Donald Trump’s first — and, perhaps, only — criminal trial crawls to a conclusion, conventional wisdom holds that even if he’s convicted, he’s unlikely to do prison time. After all, the charges he faces are among New York’s mildest felonies, and if found guilty he would be a first-time offender.

Don’t be so sure, according to former prosecutors from the office now charging him.
Citera
2024-05-31, 13:40
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Nej. Sluta va en sådan dramaqueen!

Statsskulden slår nya rekord.
Gränsen mot Mexico står vidöppen.
Nationalgardet patrullerar tunnelbanan i NY.
Folk ligger döda på gatorna av överdoser i flera av storstäderna.
Tomma butikslokaler o skyltar med budskapet: För uthyrning, blir allt vanligare i städerna.
USA är på dekis

Nu ska en presidentkandidat sättas i fängelse i 136 år.

Vi får se hur det slutar.
Citera
2024-05-31, 13:42
Medlem
Newkies avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Motbevis på vad, och varför kallar du dina meningsmotståndare för horungar är det så en högerman beter/uttrycker sig?

Trumpanhängarna köper ju allt som kommer ur truten på den där korkade cheetofärgade elefanten. Blir han dömd i domstol är det självklart domstolen som har fel. Det har ju Donald sagt.

Det absolut sjukaste av allt är att dom tror att dom sitter inne med sanningen. Konspirationsteoriernas mästare, Donald Trump. Man får ge honom att han är bra på det han gör. Vara en con man.
Citera
2024-05-31, 13:42
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:

Det finns ju inte ens några bevis MOT honom. Det är ju det som är problemet.

Hur kan vissa inte begripa att det är politisk förföljelse det handlar om?!
Citera
2024-05-31, 13:44
Medlem
Jag skulle bli ganska chockad om Juan Merchan inte utdömer maximalt fängelsestraff. Gör han inte det har ju partiet han företräder inte vunnit någonting alls på hela processen. Att Trump utklassade Biden i insamlade medel för april kommer förmodligen att blekna i jämförelse med siffrorna för maj månad.
Citera
2024-05-31, 13:46
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop

Han är ju dömd i två rättegångar nu på teknisk bevisning. Dom vittnen som fanns var bara för att verkligen spika fast bevisningen i pannan på honom.

Försök se objektivt på det i fem minuter och tro inte på allt som kommer ur den åtalades (nu dömdas) trut...
Citera
2024-05-31, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop

De begriper förstås att det är politisk förföljelse men det är samma typ av människor som är helt öppna med att de står bakom politisk förföljelse även på hemmaplan. De brukar å ena sidan gapa högt och vilt om vikten av den "den liberala öppna demokratin™" samtidigt som de å andra sidan ständigt ställer sig bakom allt mer totalitära politiska förslag och användningen av rättsväsendet som ett politiserat vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in