2024-05-31, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Nu talade jag ju inte om ett specifikt mål utan de fyra (numera tre) aktiva rättsprocesserna som är pågående och deras åtalsjurys.
Oavsett vilket rättsmål vi pratar om är det fortfarande så att det är åklagaren som väcker åtal, medan åtalsjuryn beslutar om åtalet ska tas vidare till rättegång eller inte. Åtalsjuryn består av inte av jurister utan av vanliga medborgare från det distrikt där åtalet ska väcka, i detta fall mörkblåa New York.
Citera
2024-05-31, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Fast i fallet med Capone visste ju alla vilka de stora brotten var men man kunde inte komma åt honom för dem eftersom ingen vågade vittne. Ifallet med Trump är det ju helt annorlunda, åklagaren har hur många vittnen som helst, inte särskilt trovärdiga i de flesta fall, men ingen verkar känna någon skräck för att vittna.

Så varför går man inte efter Trump för några av de stora brott han begått?

Kanske är det därför att brotten inte finns. Det grövsta man hittat var en eventuell smärre bokföringsförseelse och att Trump (likt många andra rika i NY gör) vid en låneansökan värderat fastigheten han använde som säkerhet till ett högt pris.

Vet inte om du missat det, ni i sekten har ju en tendens att springa omkring med skygglappar. Men Trump har tre rättsprocesser med sammanlagt 54 åtalspunkter. Den nu avslutade rättsprocessen ansågs vara den mildaste och den som var svårast att bevisa. Resten kommer att vara som att glida på en räkmacka för åklagarna. Den enda anledningen till att dessa inte är avgjorda än, är schemaprocesser och Trumps obstruktiva handlingar för att försena dessa.
Citera
2024-05-31, 12:42
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Covidhanteringen var däremot en katastrof, Han tog det inte på allvar vilket slutade med en och en halv miljon döda. Det minns man.

Nja, han var snabb med att stoppa flyg från Kina (där viruset härstammade ifrån) och för det blev han igen beskylld för att vara rasist av Pelosi et alles. Delstaternas olika hantering av Covid är största orsak till mängden döda, ex New Yorks strategi att placera sjuka på äldrehemmen (https://en.wikipedia.org/wiki/New_York_COVID-19_nursing_home_scandal).
Citera
2024-05-31, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Oavsett vilket rättsmål vi pratar om är det fortfarande så att det är åklagaren som väcker åtal, medan åtalsjuryn beslutar om åtalet ska tas vidare till rättegång eller inte. Åtalsjuryn består av inte av jurister utan av vanliga medborgare från det distrikt där åtalet ska väcka, i detta fall mörkblåa New York.

Precis så är det, tack för att du gör en gångs skull är ense med mig.

Men du far lite fel i don slutledning. Visst kan det sitta jurister i åtalsjuryn, och vad har du fått ifrån att dessa inte är ”vanliga medborgare”. I det nyss avslutade målet så satt det två advokater i juryn, advokater som hade samma syn på åtalet dom övriga, dvs SKYLDIG på alla 34 åtalspunkter.

Och vad menar du egentligen med ”består av inte av” inte så lite motsättning där.
Citera
2024-05-31, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jo USA är en demokrati.

Inte som det brukade vara .det Biden gjorde är exakt det västcanklagsr Putin för o göra. Fängsla sina motståndare
Citera
2024-05-31, 12:51
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Haha, det kan nog stämma, de för uppenbara Trumphatarna valdes givetvis bort, lika gjorde ju åklagarsidan, ingen med MAGA-tshirt kom på fråga

Men till syvende och sist, det är totalt omöjligt att få till en helt opolitisk jury i ett land som är så polariserat som USA.

Tror ingen med ett pannband som det stod BIDEN på, kom in heller i juryn.

USA är väl ansett som en rättsstat? Även om man har synpunkter på dödsstraffet.

Det är riktigt att man under senare tid, fått smitta av politik in i rättssystemet.
Domare i högsta domstolen som hänger amerikansk flagga upp och ner, är inte så smart.

Jag tyckte det var lite synd att Trump inte fick igenom att en president kan göra vad som helst utan straff.
Trump själv kunde ha blivit ett ex på vad det innebar...
Fascinerande resonemang
Citera
2024-05-31, 12:55
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Fast dom hade å andra sidan bara behövt få över en enda jurrymedlem på sin sida för ett frikännande. Du menar alltså att alla i jurryn skullen vart demokrater. Trotts att försvaret får vara med och välja jurry?

Det här visar bara att deras system faktiskt fungerat...

Inte i det här fallet og ikke i N.Y.
Det är en stad där den vänsterliberala demokratiska domarkåren släpper ut tjuvar o rånare direkt ut på gatan. O stölder upp till ett visst belopp är helt befriade från påföljd.

Men här blir det 136 års fängelse för att någon i kampanjen betalat ut hysch hysh pengar till en fd porrstjärna….

Det jag frågar mig själv. Kan fd President Trump benåda sog själv när han blir vald? Eller måste han styra USA från Sing Sing?
Citera
2024-05-31, 12:57
Medlem
X3treams avatar
Jag älskar när rednecken går bananas nu ska de ta till vapen för att Trump begått brott hahaha, Låt MC Donalds få köra 10% rabatt så kommer de avstå, tjockhuvuden är vad de är.
Citera
2024-05-31, 13:04
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Inte som det brukade vara .det Biden gjorde är exakt det västcanklagsr Putin för o göra. Fängsla sina motståndare

Biden är knappast längre intellektuellt kapabel till detta. Vi får se på nästa konvent vem som stått bakom skynket hos demokraterna o suflerat og orkestrerat.
Citera
2024-05-31, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Han kan inte benåda sig ifrån ett delstatsåtal. Är ni alla i sekten illitterata, förlåt jag vet svaret på frågan, så du behöver inte bemöda dig med att svara på den.

Du har rätt allvarliga problem med att använda skiljetecken korrekt samt förmågan att bygga upp en korrekt grammatisk mening så du är nog inte rätt person att kalla andra för illitterata.

Ovanpå det lider du uppenbarligen av någon sorts kraftig mental nedsättning då du lyckas tolka det jag skrev som att jag vore någon sorts Trump-supporter. Den mentala nedsättningen du lider utav är med största sannolikhet en konsekvens av att du befinner i en sekt där allt som inte är direkt rabiat hat av Trump tolkas som något sorts stöd till honom och ses som en fiende man omedelbart måste attackera.
Citera
2024-05-31, 13:08
Medlem
Fattar inte hur folk kan hylla och försvara Trump, varken före eller efter den här domen. Han är en skojare som sätter sig själv framför allt och alla. Är folk så beroende av någon att se upp till att man helt struntar i vem sektledaren och ens personliga gud faktiskt är? Visst, Donald von Shitsinpantz är i sin fulla rätt att vara fullblodsegoist och mytoman, men hur f-n kan man se upp till en sån person? Hur kan man försöka hitta varenda orimlig ursäkt som finns för att rättfärdiga vad han än gör? Hur kan man köpa varenda obildad narcissistisk kommentar han kommer med? Handlar det enbart om att man hatar demokraterna? Att man skiter i demokratin? Att man gillar kaos? Älskar egoism? Ser det som en försenad tonårsrevolt att rösta på nån som beter sig som en buffel? Är alla MAGA- eller Putinavlönade? Jag vetifan...

Jag menar - finns det nån som på allvar skulle köpa en begagnad bil av den mannen? Nån som tror han skulle hjälpa till när bilen säckar ihop efter första bästa gathörn? Men rösta in honom som president - det går bra?
Citera
2024-05-31, 13:10
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Jag älskar när rednecken går bananas nu ska de ta till vapen för att Trump begått brott hahaha, Låt MC Donalds få köra 10% rabatt så kommer de avstå, tjockhuvuden är vad de är.

Har du varit i USA senaste året?
Ett döende imperium.
Lika fascinerande som det romerska. O de kommer sluta på samma sätt. Guldmynten saknar guld o barbarerna strömmar in över gränsen o plundrar städerna.
Imperiet splittras i mindre självständiga enheter.
Nya maktcentra tar över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in