2024-05-31, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Visst. Det är ju inte så att det gick dåligt för Trump sist egentligen. Han fick kanske inte så mycket gjort egentligen men det han faktiskt fick gjort var väl för det mesta vettigt. Typ handelshindren mot Kina. USA måste få ner sitt handelsunderskott på något sätt.

Samma med Europa. Det går inte att använda Kina produktion som en ventil för att lösa problem som skapas av höga skatter, absurda miljöregler, eller annat tokigt, utan politikerna måste sluta förstöra för företagen här.

Det var väl egentligen den berömda muren som han inte uppfyllde i sitt vallöfte. Men de var nog mest valfläsk som han drog till med där, tror inte ens han trodde att Mexiko skulle gå med på att bekosta den.
Citera
2024-05-31, 09:55
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Kanske empatilösa människor som du som är det stora problemet. Vad du säger är att du är en Gud som minsann vet bäst, för att du har en viss åsikt. Men om du kan visa att de längst ned i samhället som du föraktar, är en majoritet, så får du gärna visa på det.

Det kan förstås vara så att när beslutsfattandet, fattas av sådana som dig, som ser sig som bättre än andra, som sådana som Trump uppstår. När man spottar på andra människor och dömer ut dem. Tror du att de kommer att ändra åsikt för att man pissar på dem, eller är du faktiskt betydligt dummare och insiktslösare än du själv tror.

Nu projicerar du och stoppar ord i min mun igen (det fetade). Gör du ofta sånt?

Ditt vurmande ordbajsande föranleder mig att tro att du är en f.d folkhemsvärnande vänstertomte. Numera kanske SD?

Och vad får dig att tro att jag är ute efter att ändra en massa WT's åsikt? Mitt liv är bra mycket roligare och intressantare med allt underhållande innehåll dessa typer berikar min tillvaro med. Därav mitt flashbackknarkande också.

T.o.m clownen Dånald är ju kul att följa. Därav hans benämning. Han är ju inte så bra för samhällsutvecklingen så klart. Men han är en show. Och han ska väl bjuda oss på minst 2 shower till innan valet. Eller hur många rättegångar handlar det om?

Även din lilla återhållsamma indignerade upprördhet är lite kul.
Citera
2024-05-31, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Det var väl egentligen den berömda muren som han inte uppfyllde i sitt vallöfte. Men de var nog mest valfläsk som han drog till med där, tror inte ens han trodde att Mexiko skulle gå med på att bekosta den.

Kan man ju tycka vad man vill om men det finns väl defacto någon typ av staket åtminstone? Sedan stärktes ju också bevakningen av gränsen under Trump. Även om det kanske var delstaterna som gjorde det...
Citera
2024-05-31, 10:01
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Du har mer rätt än du anar. Trump är ett symptom på något som gått riktigt snett. Att folk är förbannade, speciellt medelklassen som verkligen tagit stryk i det nyliberala korståget, är knappast konstigt.

Men Trump är inte lösningen. Precis som folk drevs till Hitler i ren desperation så drivs folk till Trump för de har ingenstans att ta vägen. Den desperationen måste man ta på allvar.
Så är det, men en liberal diktatur där en liten elit spottar på andra är inte heller lösningen. För att skapa en annan situation måste man lyssna på andra och faktiskt ha viss förståelse för deras åsikter också.

Att man skapar konspirationsteorier och beskyller olika grupper för att vilja ta makten, blir förstås naturligt när de faktiskt spottar på de längst ned i samhället, för vad skulle annars vara anledningen att man beter sig som svin mot de som inte delar den elitens åsikter. Det blir väl ett naturligt försök av de man faktiskt förtrycker att förklara det.
Citera
2024-05-31, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Äh muren är marginell. De flesta som inte bor i Texas skiter i muren.

Covidhanteringen var däremot en katastrof, Han tog det inte på allvar vilket slutade med en och en halv miljon döda. Det minns man.

Nu är det aborträtten det talas om där Texas på allvar funderar på att införa dödsstraff på läkare som bistår med abort. Detta är en total katastrof för GOP och Trump.
Citera
2024-05-31, 10:03
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Kolla youtube efter "maga meltdown" efter Donald's fällande dom.

Pondering politics? Ser kul ut! Måste ta fram mina popcorn.
Citera
2024-05-31, 10:08
Medlem
Det säger en del om "demokratiska" Usa. Försöka åtala och fänglsa oppositionen.
Det är så smutsigt!

Andra presidenter genom tiden har också gjort juridiska misstag, inte minst Biden, men det är bara Donald man ger sig på.
Citera
2024-05-31, 10:08
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
De hade kunnat åtalat honom de 3 andra åren innan valåret och fått det gjort och överstökat.

Hmm.. Inget namn jag känner igen. Jag vill se Andrew Yang eller Bernie för Demokraterna men så blir inte fallet...

Men det fattar du väl att ett åtal om bokföringsbrott sällan är speciellt prioriterade, det är ju ingen mördare som sitter häktad och väntar....

Det finns väl en god chans att ett överklagande kan vända på den här domen men allt sociopaten Trump verkar vilja göra är att använda det här i sin störda valkampanj och påstår att hela USA är på väg att gå under för att han fälls i en domstol..... vilken jävla pajas han är.
Citera
2024-05-31, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Så är det, men en liberal diktatur där en liten elit spottar på andra är inte heller lösningen. För att skapa en annan situation måste man lyssna på andra och faktiskt ha viss förståelse för deras åsikter också.

Att man skapar konspirationsteorier och beskyller olika grupper för att vilja ta makten, blir förstås naturligt när de faktiskt spottar på de längst ned i samhället, för vad skulle annars vara anledningen att man beter sig som svin mot de som inte delar den elitens åsikter. Det blir väl ett naturligt försök av de man faktiskt förtrycker att förklara det.
Nej håller helt med. Demokraterna borde absolut bli mer folkliga. Men att arbetarklassen röstar på Trump, i den mån de gör det, är ett monumentalt misslyckande. Egentligen borde ju ingen rösta på Republikanerna. De representerar en promille av befolkningen.

Men folk är arga och vill riva systemet. Då röstar man på galna grejer, Trump och Sd over hela västvärlden.
Citera
2024-05-31, 10:13
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Nu projicerar du och stoppar ord i min mun igen (det fetade). Gör du ofta sånt?

Ditt vurmande ordbajsande föranleder mig att tro att du är en f.d folkhemsvärnande vänstertomte. Numera kanske SD?

Och vad får dig att tro att jag är ute efter att ändra en massa WT's åsikt? Mitt liv är bra mycket roligare och intressantare med allt underhållande innehåll dessa typer berikar min tillvaro med. Därav mitt flashbackknarkande också.

T.o.m clownen Dånald är ju kul att följa. Därav hans benämning. Han är ju inte så bra för samhällsutvecklingen så klart. Men han är en show. Och han ska väl bjuda oss på minst 2 shower till innan valet. Eller hur många rättegångar handlar det om?

Även din lilla återhållsamma indignerade upprördhet är lite kul.
Jag stoppar inga ord i din mun utan utgår från vad du faktiskt säger. Du visar förstås förakt för andra utifrån deras sociala situation och du fortsätter bara med det nu. Du vill inte ha en lösning säger du nu, då kommer det inte att lösas heller.
Genom att visa förakt för andra människor, ser du dig väl som bättre än dem. Du höjer din egen självbild genom att se ned på andra. Ditt användarnamn är förstås en ledtråd till din uppblåsta självbild också, men visar inte på någon intellektuell eller empatiskt förmåga att kunna analysera situationen.

Dina försök att försöka använda härskarteknik på mig och kalla mig för SD:are visar väl på det jag säger. Tycker man inte som dig så försöker man bara att förminska andra.
Citera
2024-05-31, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Jag förstår att du älskar din dementa jämlike och pedofil Joe Biden!

Du är med på att Trump var BFF med Epstein? och att han under 90-talet stod och tittade på medans minderåriga tjejer bytte om inför skönhetstävlingar, för att det var "hans rätt som arrangör".
Källa: https://www.youtube.com/watch?v=IsBoj_vVQuw
Senast redigerad av stromstadbarista 2024-05-31 kl. 10:33.
Citera
2024-05-31, 10:22
Medlem
swimmingpools avatar
Guilty!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in